Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Jeden taki znany podroznik nie wiedzial o tym i na syberii puscil swoja terenowke z dymem :D[/size]

 

Jacek Hugo Bader?

 

 

Można wspomóc odporność na zamarzanie dolewając 0,5 benzyny na bak diesla.

 

Ja tam daję stopogel/antyżel (w zależności czy mnie stać na Elf'a ;))

 

Mnie dziś rozwaliła pewna bliska osoba która szukała swojego odmrażacza do zamków. Po 20 min szarpaniny okazało się że był w zamarzniętym samochodzie :D, razem ze środkiem do uszczelek i miotełką ze skrobaczką i innymi zimowymi specyfikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...co ty nie powiesz... to chyba znasz wszystkie systemy, bo pozwala Ci to uważać siebie za guru a innych za idiotów? Napisałem że odłączam pompę? Czytamy co i jak chcemy?

 

Może zapytaj(my) się konara czy miał zapaloną kontrolkę ABS - założę się, że nie. Swoją drogą - ciekawe co wymyśli ów mechanik ;)

service? taa - oznacza: jedź do serwisu, gdzie skasują parę stówek, ściemnią że wymienili płyny/olej i skasują błędy w kompie - zakład? to jest Polska właśnie... - a najgorsze że takiej obsługi nalezy się spodziewać głównie w ASO - gdzie żaden fachowiec nie będzie pracował za 2kPLN.

 

najlepiej dluzej baw sie w swoja zabawe pt "odlaczam abs ale nie powiem Wam jak". Dziecinada.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomazzi

Ja mam Vectrę B i ma ABS i Kontrolę trakcji

W1.6 miałem tylko ABS.

W klekocie tego nie ma?.Chyba nie możliwe.

 

To nie jest niemożliwe, pierwsze roczniki mogły nie mieć tego w standardzie. To był zdaje sie 1994r?

 

rafa Vectra B była produkowana od 1995r.

Moze myślicie o Vectrze A?

Moja pierwsza była z 1998 i miała ABS.

 

Czytanie ze zrozumieniem po raz kolejny w tym temacie - tomazzi nie ma standardowo ABS w samochodzie, którego marki nie podał. Vectra ma 2.0 DTI a samochód bez ABS ma 1.8. Ma 3 samochody - A4, Vectra B i ten trzeci bez ABS z Twinsport i nietypowym rozrządem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ;) żeby urwać o absie :P jakie tarcze mi polecicie ? brembo oro odpada bo mi się kolor nie podoba no chcę cos tańszego :lol: możliwe zestawy tarcze/klocki: ferodo/ferodo, bosch/bosch, brembo/ferodo, mikoda/ferodo, trw/trw, inne w rozsądnej cenie. jakieś doświadczenia ? Fajnie jakby hamowało lepiej niż seria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że ja sobie zrobiłem obejście do ABS i nie przez debilne odcięcie czujników czy wyjęcie bezpiecznika - jak to sugerowali niektórzy "spece" - mam zmodyfikowane sterowanie pompą i mogą włączać/wyłączać system kiedy chcę ;)

 

ciekawi mnie jak poradziles sobie z balansem hamulcow?

jak wiadomo, w autach z ABS nie ma korektora sily hamowania, steruje tym elektronika

 

forest kila zbila do czego potrzebujesz?

zestaw brembo/ferrodo odradzam

Edytowane przez greg505

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

forest kila zbila do czego potrzebujesz?

zestaw brembo/ferrodo odradzam

 

mondeo mk3 '01 kombiak v6, dokładnie to potrzebuję tarcze przód, klocki przód i tył.

 

tanie brembo widzę wszędzie mają opinię taką samą :)

 

forest kila zbila nie wem do czego to potrzebujesz, ale fajnei sie sprawdzaly speedmaxy (najtansza tarcza nacinana/nawiercana w jc!) + ferodo ds, albo wyzszy

 

właśnie przeleciałem speedmaxy w ic i wg nich o mojego 280mm, 300 wchodzą ;) 300 do laguny 390zł więc z rabatem ~320zł. Kto robi te speedmaxy ? Nie biją ? Ty jak pamiętam to lajtowo nie jeździsz ?:> Mondeo jest ciężkie i ma opinie kata na tarcze a jak mówi moja małżonka mój styl jazdy jest 'dynamiczny';)

 

z ferodo to widzę że do mojego ds nie ma, są jakieś sl i premiumy.

 

znalazłem jeszcze klocki ebc ultimax,, greenstufy/redstuffy trochę za drogie ;) jakieś opinie ?:>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może mnie ktoś oświecić, gdyż kolejny pojazd może być klekotem, a że mam dojście do diesla wprost z baku ciężarówki, wolałbym wiedzieć. Pytanie jaka jest różnica miedzy dieslem dla osobówki,a dla ciągnika siodłowego? Na stacjach benzynowych można zaobserwować diesel tir i diesel "zwykły". Jak zniesie to przeciętny silnik z CR?

 

I nie mówię o wynalazkach pokroju vervy i inne cuda

Edytowane przez Konar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może mnie ktoś oświecić, gdyż kolejny pojazd może być klekotem, a że mam dojście do diesla wprost z baku ciężarówki, wolałbym wiedzieć. Pytanie jaka jest różnica miedzy dieslem dla osobówki,a dla ciągnika siodłowego? Na stacja benzynowych można zaobserwować diesel tir i diesel "zwykły". Jak zniesie to przeciętny silnik z CR?

 

A to nie chodzi o to, że rura wlewowa benzyny dla Tirów ma większą średnice i się szybciej wlewa paliwo. Do osobówki wlac 50l to pikuś, ale w tirze już jest dużo większy bak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym u was sypią jak temperatury są poniżej 15C bo sól wiadomo się nie nada, chlorkiem wapnia ?

 

Co do smarowania uszczelek to dziś było ała od dwóch dni nie mogę otworzyć bagażnika. Najlepsze jest to jak policjant kazał mi otworzyć bagażnik i pokazać trójkąt i gaśnice. :D

Edytowane przez kamilo23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie nie, żadne bio. Po prostu widuje się tu i ówdzie na tablicach przy stacjach ON i ON TIR.

 

Zostałem uświadomiony, viele dank. Jakby co przerobie swojego klekota na duży pistolet :lol2:

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość <account_deleted>

najlepiej dluzej baw sie w swoja zabawe pt "odlaczam abs ale nie powiem Wam jak". Dziecinada.

Chłopie jak mam opisać przeróbki w elektronice, gdy problemem jest dla większości przeczytanie 1 zdania ze zrozumieniem - trzeba pisać 5 razy żeby dotarło... W skrócie: jeden ze zmodyfikowanych sterowników to BOSCH5.3, a ponieważ nie wszystko można obejść w samym sterowniku dołożyłem układzik modulujący impulsy sterowania elektrozaworami oparty na zwykłym AVR za 5PLN ;) Patent polega na rozróżnianiu impulsów korekcji od impulsów "odblokowujących" koła - nie uwierzyłbyś jakie to proste. Softu ani schematu do niego nie zapodam, z oczywistych (chyba) względów. Efekt jest zadowalający - nie ma błędów, można zablokować koła a wł/wyłączenie systemu trwa ok. 15ms + reakcja/decyzja drivera ofc.

Przy ESP sytacja jest o wiele bardziej skomplikowana - głównie ze względu na wymianę danych ABS<->ESP - na dzień dzisiejszy komp wali uporczywie błędami ale wszystko działa. Jeśli kiedyś to rozwalę to zacznę sprzedawać :)

 

A co do benzyny w ropie: to wersja budżetowa - ale jeszcze nie słyszałem żeby komuś od tego coś się zatarło, poza tym oby tylko takie dodatki specjalne były w paliwie... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do benzyny w ropie: to wersja budżetowa - ale jeszcze nie słyszałem żeby komuś od tego coś się zatarło, poza tym oby tylko takie dodatki specjalne były w paliwie... ;)

 

Wersja budżetowa? Pisałeś o 10%-15% na bak więc przy baku 50L przyjmijmy 6L x 4,5zł=27zł czyli mniej więcej tyle ile kosztuje litrowa flaszka skydda starczająca na 1000L ON. Mało tego, ze wychodzi drożej to jeszcze w stężeniu 10-15% jak to zalecałeś będzie dla nowoczesnych układów wtryskowych niebezpieczne...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie jak mam opisać przeróbki w elektronice, gdy problemem jest dla większości przeczytanie 1 zdania ze zrozumieniem - trzeba pisać 5 razy żeby dotarło... W skrócie: jeden ze zmodyfikowanych sterowników to BOSCH5.3, a ponieważ nie wszystko można obejść w samym sterowniku dołożyłem układzik modulujący impulsy sterowania elektrozaworami oparty na zwykłym AVR za 5PLN ;) Patent polega na rozróżnianiu impulsów korekcji od impulsów "odblokowujących" koła - nie uwierzyłbyś jakie to proste. Softu ani schematu do niego nie zapodam, z oczywistych (chyba) względów. Efekt jest zadowalający - nie ma błędów, można zablokować koła a wł/wyłączenie systemu trwa ok. 15ms + reakcja/decyzja drivera ofc.

Przy ESP sytacja jest o wiele bardziej skomplikowana - głównie ze względu na wymianę danych ABS<->ESP - na dzień dzisiejszy komp wali uporczywie błędami ale wszystko działa. Jeśli kiedyś to rozwalę to zacznę sprzedawać :)

 

A co do benzyny w ropie: to wersja budżetowa - ale jeszcze nie słyszałem żeby komuś od tego coś się zatarło, poza tym oby tylko takie dodatki specjalne były w paliwie... ;)

 

Pokażesz zdjecia tego wynalazku z soft turbo (może być w odpowiednim dziale) i napiszesz coś więcej o samej turbinie?

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

//offtop

ciekawe co za oszołom tutaj wpada i wali minusy za zwykłe pytania :lol:

 

To samo miałem pisać :D

 

 

EDIT

O! Oszołom powrócił :lol2: co za trole...

Edytowane przez rafa
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość <account_deleted>

no znalazłem - sorry, ale może cytuj z sensem? 2 linijki, 2 strony wcześniej:

Turbo Twin Sport? Co to za wynalazek? To jakieś soft(est) turbo, jeśli z 1.8L z "nietypowym" rozrządem wyciągasz jedynie 170KM.

 

Masz zdjęcia tego czegoś?

To zabytkowe już auto, a turbo prawdropodobnie było przyczyną uwania śruby na łbie korbowodu - dlatego kupiłem go za "grosze". 170KM to max jeśli ma trochę pojeździć - mi na razie wystarcza. Na turbnie jest napisane TwinSport - spora, wolnoobrotowa, odpala się przy ok 2800rpm - tyle wiem na razie. Fotki - oczywiście, ale gdybym chciał powiedzieć co to za samochód to napisałbym od razu, nie? ;)

A spodziewam się, że teraz padnie parę głupich uwag...

 

edit: miało być pod spodem, ale już nie będę poprawiał

Edytowane przez tomazzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"1.8L + nietypowy rozrząd + turbina TwinSport'a/170KM"

 

Odpowiedz:

 

1. Czym jest turbina "TwinSport'a"?

 

2. 1.8L + "nietypowy rozrząd" + tajemnicza dmuchawka i jedynie 170KM? Stąd podejrzenia o soft turbo (odsyłam do google, jeśli przy całej swej wiedzy o motoryzacji akurat ten termin był dla ciebie obcy)

 

3. Zdjęcia robisz aparatem fotograficznym uploadując bezpośrednio na forum.

 

Dasz radę?

 

edit- to musi być cholernie unikalna turbina- pasjonuję się motoryzacją od dobrych 20lat i pierwsze słyszę. Internet też raczej skąpi w informacje na jej temat. Jako, że lubię się uczyć, czekam na dalszy ciąg danych tego twojego fun caru.

Edytowane przez draak
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...