Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dokładnie coś takiego

 

Dołączona grafika

 

Już za mocno nie chciałem kręcić bo jeszcze tylko brakuje mi tego, żeby ta porcelanka strzeliła i świeca została w środku. Jutro jeszcze pokombinuje. ;) Może ja po prostu za mało siły w to wkładam, nie mam doświadczenia z takimi rzeczami i nie wiem na ile mogę sobie pozwolić a nie chce przedobrzyć. ;)

Edytowane przez Kacimiierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak klucz dobrze chwyta świece to powinno być ok. Spróbuj popukać trochę młotkiem z każdej strony, ewentualnie tak jak mówiłem, odrdzewiacz jakiś, coca cola czy jakies wd40 B-)

 

Takim kluczem nie można zrobić sobie przedłużki z rurki, dlatego lipa, ale powiem Ci, że żeby ukręcić świece trzeba mieć trochę pary w łapie, dlatego spróbuj mocniej. Ofc nie kładź się całym ciałem na kluczu, ale włóż w to troche siły spokojnie ;)

Edytowane przez KonradGT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie ma innej opcji. I od razu mówię, że jak komuś przyjdzie do głowy polecenie użytkownikowi automatu, że przecież może wrzucić P na każdym postoju, to niech sobie to wybije z głowy i zapomni że miał taki pomysł. ;-) Poza tym nie wiem czy moje oczy mają jakieś supermoce, ale jeśli chodzi o tylnie światła mi to na serio zwisa i powiewa, czy ktoś świeci hamulcem, przeciwmgielnym czy czymkolwiek innym. Na serio was to kłuje po oczach tak że przeszkadza? Nie jesteście przewrażliwieni?

 

Nie jestesmy, czasami ktos ma takie tylne swiatla, ze czlowiek sie czuja jak na przesluchaniu w NKWD... szczegolnie tyczy sie to posiadaczy trzeciego swiatla przy gornej krawedzi szyby.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie ma innej opcji. I od razu mówię, że jak komuś przyjdzie do głowy polecenie użytkownikowi automatu, że przecież może wrzucić P na każdym postoju, to niech sobie to wybije z głowy i zapomni że miał taki pomysł. ;-)

Miałem taki pomysł ;-) rozwiń proszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie? Jak już się decyduję na automat i poświęcam wszystkie niezaprzeczalne zalety manualnej skrzynki, to logiczne, że to po to żeby sobie leniwie jedną nóżką po pedałach tuptać i od wyjazdu z garażu zapomnieć o istnieniu biegów. Jak komuś brakuje gmyrania drągiem w automacie, to niech zamiast zawracać sobie [gluteus maximus]la co skrzyżowanie, lepiej sobie znajdzie kobitke co mu pomacha. :P

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie? Jak już się decyduję na automat i poświęcam wszystkie niezaprzeczalne zalety manualnej skrzynki, to logiczne, że to po to żeby sobie leniwie jedną nóżką po pedałach tuptać i od wyjazdu z garażu zapomnieć o istnieniu biegów. Jak komuś brakuje gmyrania drągiem w automacie, to niech zamiast zawracać sobie [gluteus maximus]la co skrzyżowanie, lepiej sobie znajdzie kobitke co mu pomacha. :P

 

Ale że biegami niech macha? :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG, manetki, pełny tryb manual / sport - mniam :rolleyes: Do zwykłego automatu nie mogę się przekonać, dla mnie to jak jazda skuterem - zero frajdy. Zmiana biegów to sama przyjemność :) No chyba, że ktoś trzepie do/w pracy tryliony kilometrów tudzież jest nadzwyczaj leniwy to ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba, że ktoś trzepie do/w pracy tryliony kilometrów tudzież jest nadzwyczaj leniwy to ok.

 

W tym pierwszym wypadku konieczność zmiany biegów można ograniczyć do minimum mając odpowiednio duży moment obrotowy - czytaj: duża pojemność silnika. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna zaleta automatu jaką widzę to chyba tylko korek, noga zaczyna sztywnieć od sprzęgła po godzinie. W trasie i tak się 'piątkuje' i 'szóstkuje' przez większość czasu, a i w normalnym ruchu miejskim machanie lewarkiem nie drażni. Zmiana biegów to przyjemność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna zaleta automatu jaką widzę to chyba tylko korek, noga zaczyna sztywnieć od sprzęgła po godzinie. W trasie i tak się 'piątkuje' i 'szóstkuje' przez większość czasu, a i w normalnym ruchu miejskim machanie lewarkiem nie drażni. Zmiana biegów to przyjemność.

 

A wrzucasz na bieg jałowy podczas stania czy ciągle depczesz w sprzęgło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja spotykam się wśród znajomych z takim dziwnym upodobaniem - stoją na czerwonym ale wrzucona jedynka, jedna noga na sprzęgle a druga na hamulcu. Jakby jeszcze to było pierwsze/drugie auto na światłach to rozumiem, ale sznur samochodów przed a oni dalej sprzęgło+hamulec. Po to właśnie w samochodach jest ręczny... no w zimie jeszcze przydaje się do zabawy FWD :wink:

Edytowane przez Puma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna zaleta automatu jaką widzę to chyba tylko korek, noga zaczyna sztywnieć od sprzęgła po godzinie. W trasie i tak się 'piątkuje' i 'szóstkuje' przez większość czasu, a i w normalnym ruchu miejskim machanie lewarkiem nie drażni. Zmiana biegów to przyjemność.

 

A jaką zalete ma manual w E, S klasie, BMW 7 czy jakiejś A6 A8 ? imho żadnej - to limuzyny.

Tak samo jestem zwolennikiem małych popierdawek typu polo, corsa, clio połączonych z automatami bo tak samo jak i limuzynami tymi samochodami nie da się poszaleć...

natomiast pakowania automatów do 350z czy jakiejś sportowej furki gdzie automat przeszkadza nie popieram - nie mówię o samochodach supersportowych bo tam skrzynie są szybsze od człowieka.

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po to właśnie w samochodach jest ręczny... no w zimie jeszcze przydaje się do zabawy FWD :wink:

To ręczny chyba nigdy ci nie zamarzł zimą. I po to nie jest ręczny, by co światła go zaciągać bo komuś stop po oczach świeci.

 

@up. Do sportowych dają automaty, bo większość co nimi jeździ ma znikome umiejętności operowania sprzęgłem i co chwile lądowali by w serwisie ze spalonym sprzęgłem.

Edytowane przez KiMR
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaką zalete ma manual w E, S klasie, BMW 7 czy jakiejś A6 A8 ? imho żadnej - to limuzyny.

Tak samo jestem zwolennikiem małych popierdawek typu polo, corsa, clio połączonych z automatami bo tak samo jak i limuzynami tymi samochodami nie da się poszaleć...

natomiast pakowania automatów do 350z czy jakiejś sportowej furki gdzie automat przeszkadza nie popieram - nie mówię o samochodach supersportowych bo tam skrzynie są szybsze od człowieka.

 

Może to moja oddzielona opinia, niemniej lubię sam proces zmiany biegów. Precyzja pracy lewarka, lepszy kontakt z autem. Dokładniejszy wpływ na pracę silnika, sprzęgła. Nic mi nie szarpie, wiem co zaraz się stanie bo sam dokonuję doboru biegu itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na światłach zluzować można jak najbardziej. Natomiast zdarzają się trasy gdzie koreczek sobie żabkuje bo nie ma świateł i trzeba sprzęglić cały czas.

 

I tu właśnie najlepszy jest automat bo popuszczamy hamulec a autko pełza do przodu. Są miasta w których przez korki można znienawidzić manualną skrzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

natomiast pakowania automatów do 350z czy jakiejś sportowej furki gdzie automat przeszkadza nie popieram - nie mówię o samochodach supersportowych bo tam skrzynie są szybsze od człowieka.

 

o ile jeszcze dany samochód ma procedurę startu, bo jak nie, to w większości przypadków manual go delikatnie mówiąc dyma na starcie ;)

 

@ KiMR - oj tam, w 600 konnych Porsche nadal daja manuale. W erze sprzęgieł spiekowych, wielotarczowych i super docisków, wątpię by były z tym problemy :)

Edytowane przez KonradGT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość popierających automaty ma prawdopodobnie jedną przewagę nad przeciwnikami - jeździli nimi, ja też kiedyś byłem przeciwny, do czasu aż nalatałem ze 20kkm automatem... Walić jakieś procedury startu, manetki, tryby sportowe i takie ciach!ły, automat w korku to coś pięknego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ręczny chyba nigdy ci nie zamarzł zimą. I po to nie jest ręczny, by co światła go zaciągać bo komuś stop po oczach świeci.

 

Nie bardzo zrozumiałem, ale czy Ty w tym momencie sugerujesz, że ręczny może Ci zamarznąć na światłach? :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, że gdy wsiadasz o 6 rano do auta, a na zewnątrz jest -10/15 stopni, to na dzień dobry nie masz ręcznego, bo linka jest zamarznięta w takiej pozycji, w jakiej ją zostawiłeś - przynajmniej w autach niższego segmentu. Dlatego też w zimie ręczny używany jest w sytuacjach awaryjnych - konieczność zaparkowania na stromym podjeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raz za czasu pasuje sprawdzić stan linek bo wbrew pozorom co jakiś czas się je powinno smarować/wymieniać, jak ktoś od 15 lat nie zaglądał w jakim stanie ma linki to nie dziwne, że mu ręczny przymarza, oczywiście może się zdarzyć, że chwyci szczęki w bębnie ale linka nie powinna się klinować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...