Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.oponeo.pl/dane-opony/fulda-kristall-montero-3-205-55-r16-91-t

 

Czy ktoś miał styczność z tą oponą? Opinie w powyższym sklepie ma bardzo dobre.

 

Szukam zimówek 205/55 R16 (ewentualnie 195/60 R16) do 400zł/sztuka. Czy ktoś z was może mi polecić coś dobrego? Poprzedni samochód zimą użytkowałem na Continental ContiWinterContact TS 800 i dla mnie sprawowały się doskonale. Chętnie teraz kupiłbym takie, niestety nie ma w interesującym mnie rozmiarze (poprzednio miałem 175/80 R14).

Edytowane przez kickass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.oponeo.pl/dane-opony/fulda-kristall-montero-3-205-55-r16-91-t

 

Czy ktoś miał styczność z tą oponą? Opinie w powyższym sklepie ma bardzo dobre.

 

Szukam zimówek 205/55 R16 (ewentualnie 195/60 R16) do 400zł/sztuka. Czy ktoś z was może mi polecić coś dobrego? Poprzedni samochód zimą użytkowałem na Continental ContiWinterContact TS 800 i dla mnie sprawowały się doskonale. Chętnie teraz kupiłbym takie, niestety nie ma w interesującym mnie rozmiarze (poprzednio miałem 175/80 R14).

 

Jeden sezon na nich zrobiłem. Głośne trochę, na śniegu ładnie ciągną. Na mokrym dają radę.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.oponeo.pl/dane-opony/fulda-kristall-montero-3-205-55-r16-91-t

 

Czy ktoś miał styczność z tą oponą? Opinie w powyższym sklepie ma bardzo dobre.

 

Szukam zimówek 205/55 R16 (ewentualnie 195/60 R16) do 400zł/sztuka. Czy ktoś z was może mi polecić coś dobrego? Poprzedni samochód zimą użytkowałem na Continental ContiWinterContact TS 800 i dla mnie sprawowały się doskonale. Chętnie teraz kupiłbym takie, niestety nie ma w interesującym mnie rozmiarze (poprzednio miałem 175/80 R14).

 

Kupiłem w zeszłym roku te Fuldy do mojej Linijki (polecał gumiarz i znajomy w ASO). Sprawują się dobrze. Na razie mają za sobą jeden sezon i nie mam na co narzekać. Na suchym trochę głośne, ale w granicach rozsądku.

Edytowane przez BLANTMEN
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę śmieszne jest "1. Absolutnie i bez żadnych wyjątków ( proszę o nietelefonowanie w tej sprawie) nie przyjmujemy zwrotów części elektrycznych i części sprowadzanych za zamówienie specjalnie dla Klienta." - jak dla mnie to w ten sposób odstraszają klientów, no i zwrot i tak muszą przyjąć, o czym piszą niżej :o

Edytowane przez konkurs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jestem dziwny, ale dla mnie są podejrzanie tanie :wink: W sklepach chodzą po niecałe 400zł, tutaj 300 z hakiem. Ale rozważę model W+.

 

Najwięcej po głowie chodzą mi Fuldy.

 

Dzięki wszystkim za opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się może wepchnę z wątkiem między opony ;)

 

Zastanawiam się nad wymianą wycieraczek na przedniej szybie swojej Astrze i obecnie widzę, że dość popularne są płaskie wycieraczki (np. tego typu -> klik). Ktoś może coś o nich więcej powiedzieć?

I tak ogólnie to jakie firmy są najlepsze?

A może nie opłaca się wymieniać wycieraczek przed zimą? Chociaż na jesień by się przydało..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do Lybry założyłem płaskie.

G**** jakich mało.

Nie ma oryginalnych płaskich do mojego samochodu i nie zbiera mi z narożnika. Oryginalne zwykłe (nie płaskie) są specjalnie wyprofilowane w tym miejscu.

Generalnie działają ale bez rewelacji i wyglądają ładniej ale czekam aż się skończą i zakładam oryginalne.

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do Lybry założyłem płaskie.

G**** jakich mało.

Nie ma oryginalnych płaskich do mojego samochodu i nie zbiera mi z narożnika. Oryginalne zwykłe (nie płaskie) są specjalnie wyprofilowane w tym miejscu.

Generalnie działają ale bez rewelacji i wyglądają ładniej ale czekam aż się skończą i zakładam oryginalne.

 

Nie wiem co za płaskie mam (nie pamiętam firmy) ale zbierają zdecydowanie lepiej od zwykłych, wszystko imho zależy od modelu/stanu itd bo ja u siebie w Lybrze jestem bardzo zadowolony.

Napisz Pw o którym narożniku mówisz bo az jestem w szoku:) może jakieś felerne kupiłeś

 

ps. jak nad tym się zastanawiam to faktycznie mozliwe ze jest gorsze zbieranie w czasie postoju, w czasie jazdy gdy mamy pęd powietrza, który dociska wyprofilowaną płaską wycieraczkę wszystko śmiga bez zastrzeżeń. W przypadku standardowych docisk jest niezależny od prędkości pojazdu (mowa o końcówkach wycieraczek)

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam bez stelaża (a.k.a. płaskie). Możecie się śmiać, albo i nie, ale łojone na niektórych forach championy dają sobie radę dzielnie od prawie trzech lat i nie mogę na nie złego słowa powiedzieć.

Co śmieszniejsze (albo i nie) - do szyby przymarzły mi do tej pory tylko raz... a konkretniej - zostały zawalone mokrym śniegiem, który w nocy zamarzł na kamień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Guma parcieje, szczególnie jeśli auto cały czas na dworze. Pojawia się coraz więcej spękań no i grozi wystrzałem opony w najmniej oczekiwanym momencie, co mi się raz przydarzyło w starej oponie a bieżnika było sporo.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się może wepchnę z wątkiem między opony ;)

 

Zastanawiam się nad wymianą wycieraczek na przedniej szybie swojej Astrze i obecnie widzę, że dość popularne są płaskie wycieraczki (np. tego typu -> klik). Ktoś może coś o nich więcej powiedzieć?

I tak ogólnie to jakie firmy są najlepsze?

A może nie opłaca się wymieniać wycieraczek przed zimą? Chociaż na jesień by się przydało..

 

Jedź do auchana, kup Uniteca, kosztują w granicach 10-20zł/szt i działają tak jak Valeo i inne po 90-100zł, nawet jak padną szybciej, kupisz drugie i nadal będziesz do przodu.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po ilu latach to bylo ? Moje teraz sa 3,5 letnie i zastanawiam sie czy warto bedzie teraz przy zmianie na zimowki oddawac letnie na przechowanie czy raczej pozbyc sie ich i na wiosne brac nowe.

 

Producenci mówią, że maksymalnie można jeździć 10 lat. Jeżeli guma nie jest popękana, nie masz przetrać, przecięć, wybrzuszeń to możesz je zostawić. Jednak nowe opony będą lepiej trzymały i odprowadzały wodę, nawet jak stare mają jeszcze przepisowy bieżnik. Edytowane przez KiMR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi oponami to niektórzy też popadają tutaj w paranoje.

Nie kupię opon, które leżą rok w magazynie bo są stare. Tyle, że okres magazynowania dzieli się chyba przez 10 w stosunku do tego co miało by miejsce 'na samochodzie'.

Do tego zmieniać opony po 3 latach jeśli nadal mają dużo bieżnika? Może i gorzej będą trzymać ale co to dla was szarych użytkowników znaczy gorzej? Przecież nikt tu z nas rajdów na ulicy nie urządza a do cywilnej jazdy to nie wiem w jakim stanie trzeba by mieć opony. Pomijam sytuacje ekstremalne, których w okresie użytkowania opon może się trafić zero.

Klocki hamulcowe też wymieniacie w połowie ich wyeksploatowania? Olej silnikowy też wymieniacie co 3 tys kilometrów?

 

A swoją drogą miałem ostatnio nieciekawa przygodę z moją bellą. W drodze na pogrzeb zaczął mi się przegrzewać samochód, w ogóle nie działała nagrzewnica i takie tam. W drodze do mechanika na chwile wszystko wracało do normy, później znowu wariowało itd.

Mechanik w eleganckim serwisie nawet bez wstawiania auta na warsztat stwierdził, że chce wymieniać uszczelkę pod głowicą i nagrzewnice - koszt bagatela 1700zł wzwyż. Dołączona grafika

Będąc lekko w szoku skontaktowałem się ze znajomym mechanikiem od mojej mamy, odstawiłem mu auto. Po dzisiejszych telefonach werdykt jest taki, że uszczelka jest prawdopodobnie cała, oglądał to niby nawet jakiś jego znajomy z serwisu fiata, prawdopodobnie w układzie zrobiła się poduszka powietrzna, skąd nie wiadomo ale po odpowietrzeniu auto stało odpalone 3 godziny na placu i problemów brak.

Poprosiłem go tylko o wymianę płynu razem z przepłukaniem układu bo to co moje oczy ujrzały wyciekające ze zbiornika płynu to była masakra.

Jutro jadę odebrać auto i zobaczymy w praniu co wyjdzie. Oczywiście koszty w porównaniu do tego co mi w pierwszym warsztacie powiedzieli są śmiesznie niskie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...