Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Na skutek jakiejś awarii zassało olej i spalanie stukowe poleciało, wyjęcie kabli WN nie pomogło bo konstrukcja silnika jakimś cudem podtrzymywała proceder. Mistrz yoda zacisnął rurę od airboxa - nie ma powietrza, nie ma spalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na skutek jakiejś awarii zassało olej i spalanie stukowe poleciało, wyjęcie kabli WN nie pomogło bo konstrukcja silnika jakimś cudem podtrzymywała proceder. Mistrz yoda zacisnął rurę od airboxa - nie ma powietrza, nie ma spalania.

ale jak to sie teraz ma do

zatkać dolot?

Czym?

NIE REALNE

szmata, ręka inne [ciach!]ły nie dadzą rady.

Gaśnica CO2 rozwali silnik (ostudzenie tłoków)

Jedynie jak napisał KHOT 5bieg i modlić się...

 

chodzi o zatykanie dolotu powietrza ofc :) Edytowane przez Sarkazm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi o zatykanie dolotu powietrza ofc :)

 

Ciężko, nawet bardzo. Rozpędzony do 7-10k diesel musi mieć niesamowite ssanie z samej bezwładności, przez szmatę zwyczajnie zassa sobie powietrze jak przez grubszy filtr, nie zrobi to na nim większego wrażenia. Zatykanie ręką też odpada, zostaną kości, bo wszystkie tkanki miękkie wciągnie do wtrysku. Plastikowy worek zarzucony na filtr może ew. dać radę, ale to musiał by być cholernie gruby wór, w zwykłym grubym śmieciowym silnik wyssie sobie małe dziurki i dalej będzie kręcić.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale jak to sie teraz ma do

 

chodzi o zatykanie dolotu powietrza ofc :)

 

Nijak, w tym modelu całość atrakcji była na wierzchu i się jakoś dało. Nie ma reguły co do takiej sytuacji, rura idąca od filtra do kolektora jest zazwyczaj zbyt sztywna żeby ją ręką zacisnąć. Najlepszym rozwiązaniem jest w takiej sytuacji wrzucenie najwyższego biegu i strzał ze sprzęgła na włączonym hamulcu, przy powolnym puszczaniu zacznie się ślizgać. W przypadku gdy mamy automat to jest ciężko, jeżeli jest gdzieś dojście do filtra powietrza to do głowy przychodzi mi tylko zaślepienie światła rury jakimś kartonem etc.
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zacisnął jej. Zwróć uwagę na rurze dolotu na taki boczny wlot powietrza. Tam pewnie szła jakaś pucha od zbiornika wyrównawczego powietrza lub czegoś takiego. Wydaje mi się że to zatkał. Nie wiem jak Jetta jest skonstruowana ale najwyraźniej wystarczyło. Łapała po prostu za dużo lewego powietrza. Nie odciął całkowicie dopływu ale widać wystarczyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rozwiązaniem jest w takiej sytuacji wrzucenie najwyższego biegu i strzał ze sprzęgła na włączonym hamulcu, przy powolnym puszczaniu zacznie się ślizgać.

 

I tak źle i tak niedobrze. Jak strzelisz sprzęgłem za szybko, to je zerwiesz, jak za wolno: spalisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj trzeba mieć odwagę by tam pchać łapy.

 

Wszystko na farmie Rednecków z Kanady, nie ma co się dziwić. Dave Rock i Rickem do boju! Już jakieś dwa lata nie ma kanały Dave'a na yt, a miał dużo ciekawych filmów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaszczombisto! Jeśli twój jaszczomb zamiast pomrukiwać znajomym ciepłym barytonem zaczyna pracować jak chopper, to wiedz, że coś się dzieje. I wymień świece.

Jak makaronem odjął, równo i gładko, zapala tradycyjnie od razu, znów pomrukuje. Świece Beru 10 zł / szt., jak już się ufajdałem to przy okazji oleum (firmy przepomniałem, Vacośtamol, 70 zł / 5 l), płynum (Anonymous, 30 zł / 5 l) oraz filtrum (jużem miał kupione, nie pamiętam za ile). Szlaki znów będą nasze - all along the komin, jak śpiewał Jimi Hendrix.

 

513 km pokonane na 28,5 litrach zupinki. No.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj do fc postanowiłem sobie zamontować czujniki cofania, które zanabyłem prawie rok temu. Auto może wymiarami nie jest jakieś duże, ale z racji, że to coupe kiepsko widać do tyłu, a szyba ma taki kształt, że zawsze wydaje mi się, że już jestem na milimetry od ściany, a po wyjściu z auta okazuje się, że jest z pół metra :)

 

Po niespełna 3 godzinach zadania nie ukończyłem, ale najgorsze mam za sobą, czujniki siedzą w zderzaku, a kable od nich wyprowadzone są do bagażnika, teraz już z górki.

 

Najtrudniejsze okazało się zdjęcie zderzaka, no może założenie go ponownie było odrobinę gorsze. Najwięcej czasu zabrało odkręcanie i dokręcanie nakrętek, ponieważ są w takich miejscach, że ruch klucza to tylko kilka cm.

 

W sumie to lubię sobie pogrzebać tak przy samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki. Ostatnio zauwazylem, ze kierownica w Mercedesie jest pochylona troche w lewo. Samochod na 100% bezwypadkowy i nic nie bylo grzebane. Z ciekawosci przyjrzalem sie innym samochodom od tego czasu i wszystkie mialy kierownice mniej lub bardziej odchylona w lewo wzgledem osi pojazdu.

 

Zauwazyl to ktos jescze, czy to czysty przypadek w akurat tych samochodach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja z mojego francusko wloskiego ulysse miałem wycinaną pompę tfu tfu lucas epic i wsadzony mechaniczny bosch. trochę trwało, ale po regulacji dawki wow. zbiera się lepiej niż było :D przy okazji erg zostało zablokowane bo wycinanie i potem sztukowanie żeby sterowanie działało dobrze nie wiadomo kiedy by się skończyło. ciekawe jak teraz będzie wyglądało spalanie heh.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki. Ostatnio zauwazylem, ze kierownica w Mercedesie jest pochylona troche w lewo. Samochod na 100% bezwypadkowy i nic nie bylo grzebane. Z ciekawosci przyjrzalem sie innym samochodom od tego czasu i wszystkie mialy kierownice mniej lub bardziej odchylona w lewo wzgledem osi pojazdu.

 

Zauwazyl to ktos jescze, czy to czysty przypadek w akurat tych samochodach?

 

Kiedyś w "Miłośnicy czterech kółek" robili chyba jakiegoś Saaba. W tamtym aucie był problem pękającej przegrody czołowej w miejscu mocowania kolumny. Nawet był specjalistyczny zestaw wzmacniający to miejsce. Może tu też jest problem tego typu. Jeśli dotczyłoby to jakiegoś Vito lu wyższego auta, możliwe że jakiś misiek przy wsiadaniu wciągał się za kierownicę do auta.

 

A ja z mojego francusko wloskiego ulysse (...)

 

Z ciekawości, silnik jest tam od Francuzów czy od Włochów? Jaka pojemność?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki. Ostatnio zauwazylem, ze kierownica w Mercedesie jest pochylona troche w lewo. Samochod na 100% bezwypadkowy i nic nie bylo grzebane. Z ciekawosci przyjrzalem sie innym samochodom od tego czasu i wszystkie mialy kierownice mniej lub bardziej odchylona w lewo wzgledem osi pojazdu.

 

Zauwazyl to ktos jescze, czy to czysty przypadek w akurat tych samochodach?

 

No ...bywa ;] Wywalone zawieszenie może. Jedź na sprawdzenie zbieżności, niech ci wycentrują kierownicę. Chyba że ze zbieżnością jest okey to nie ma co grzebać z powodu takiej pierdółki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokończyłem nierówną walkę z czujnikami parkowania. Wszystko działa jak powinno, kable pochowane pod wykładziną, centralka zamontowana.

 

Trochę roboty było np. musiałem demontować kanapę tylną, żeby przeprowadzić kabel do wyświetlacza. Palce mnie bolą, ale warto było. Teraz można bez stresu parkować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy mnie zrozumieliscie. Kierownica nie jest obrocona wokol swojej osi, tylko jest odchylona tak jak na tym obrazku:

 

Dołączona grafika

 

Nie chodzi mi o porady, co z tym zrobic, tylko prosilbym o sprawdzenie, czy u was tez tak jest.

Edytowane przez Cebix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczegolnie ciebie chcialem spytac o opinie, bo wlasnie w kilku BMW to widzialem tez, chociaz to byly klasy 5 i 7 z roznych rocznikow. Moze nie widac tego z pozycji kierowcy, jezeli odchylenie jest male, ale widac to z gory przez szybe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy mnie zrozumieliscie. Kierownica nie jest obrocona wokol swojej osi, tylko jest odchylona tak jak na tym obrazku:

 

Nie chodzi mi o porady, co z tym zrobic, tylko prosilbym o sprawdzenie, czy u was tez tak jest.

 

Jak jeździłem Berlingo służbowym to po pewnym czasie doszedłem dlaczego nigdy nie mogłem się dopasować za kierownicą, okazało się że kierownica nie była idealnie na wprost fotela tylko tak ~5-6cm w prawo, co instynktownie wymuszało u mnie siadanie bardziej z prawej na fotelu. Później sprawdziłem innego Berlingo i miał to samo, więc chyba niektórzy projektanci nie powinni pić przy projektowaniu auta.

 

Z innej beczki - mam uszkodzoną antenę teleskopową - nie chowa się jeden z segmentów (ani nie wysuwa) i po złożeniu antena wystaje jakieś 6cm. Wymontowałem ją ale szczerze mówiąc przynajmniej ja nie widzę za bardzo możliwości naprawy, czy ktoś w PL się zajmuje naprawą takich rzeczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktos wie ile sie buli w warsztacie za wymiane tarcz hamulcowych ?

 

co prawda nie tarcze, ale tez hamulce ;) jakies 2 tyg temu za wymiane dwoch szczek, dwoch tloczkow, dolanie plynu hamulcowego wraz z czesciami zaplacilem 300pln, samochod to astra f.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...kierownica nie była idealnie na wprost fotela tylko tak ~5-6cm w prawo, co instynktownie wymuszało u mnie siadanie bardziej z prawej na fotelu. Później sprawdziłem innego Berlingo i miał to samo, więc chyba niektórzy projektanci nie powinni pić przy projektowaniu auta.

To nie błąd a celowe przesunięcie wynikające z konieczności konstrukcyjnej. Czasem się zdarza w samochodach i czasem irytuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździłem Berlingo służbowym to po pewnym czasie doszedłem dlaczego nigdy nie mogłem się dopasować za kierownicą, okazało się że kierownica nie była idealnie na wprost fotela tylko tak ~5-6cm w prawo, co instynktownie wymuszało u mnie siadanie bardziej z prawej na fotelu. Później sprawdziłem innego Berlingo i miał to samo, więc chyba niektórzy projektanci nie powinni pić przy projektowaniu auta.

 

Może to być konsekwencją budowania aut ekstremalnie uniwersalnych. Peugeot Partner, 2012r., 1560cm3, 90 KM - otomoto.pl Trzy miejsca z przodu mogły wymusić przesunięcie fotela kierowcy w lewo, kierownica tym samym poszła w prawo.

 

Możliwe, że fotel kierowcy będzie miał dwa zestawy punktów montażowych.

Edytowane przez Klaus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijcie kupować japońce to nie będziecie mieli przesunietych kierownic ;P

 

Nie macie wrażenia że naprawdę jest niesamowicie wiele negatywnych kwiatków w fordach i francuzach? Ja co trochę o dziwnych problemach słyszę. A ludzie jednak wciąż je kupują. Fenomen jakiś?

Edytowane przez Havoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

japońskie samochody to były japońskie może 20 lat temu, można sobie złożyć komputer z pomocą pure pc a ludzie i tak kupują w marketach, fenomen ? nie wolny wybór...

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...