Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

To samo tyczy się tylnej wycieraczki w fiatach/alfach. Jak kupiłem auto nie działała

 

 

i problem z wycieraczka i tak wystapil i solucja dokladnie taka jak u Ciebie czyli wybicie, papier scierny, smar i voila.

 

U was też? :lol: :lol: :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U was też? :lol: :lol: :lol:

 

U nas też, ale nie chce mi się tego rozbierać i sprawdzać. Już jakieś sześć lat tak jeżdżę :>

 

Linka od ręcznego zardzewiała, zapiekła i rozbisurmaniła się raz, blokując się w pancerzu i dość skutecznie zaciągając rozpieraki w bębnach. Wrażenie w czasie jazdy było takie, jak przy ciągnięciu przyczepy. Coś około 30 zł i godzina w kanale, koszty to normalny terror i panika w tych autach na F, powiadam wam. Co dopiero jakbym kupił Folcwagena.

 

Czasami baunsują mi obroty na biegu jałowym, w "Sam nie-daję-zarobić-mechanikowi - Fiat Seicento" zalecają sprawdzenie silniczka krokowego, kuknąłem wstępnie, wisi sobie na dwóch torxach, dostęp umiarkowanie przesrany. Ja/Nein?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas też, ale nie chce mi się tego rozbierać i sprawdzać. Już jakieś sześć lat tak jeżdżę :>

 

Ja byłem zapytać o nowy, zanim popatrzyłem na forach osochozi. Jak mi kolo zaśpiewał cenę, to odpuściłem. Mija trzeci rok od kiedy zauważyłem, że ogrzewanie tylnej szyby (i tak włączone w deszczowe dni, bo coś tam paruje) spokojnie sobie radzi z wodą na zewnątrz :lol: . Dobiorę się do silniczka jak będę wymieniał zamki. Założyłem tylko nowe pióro (starego nie było), żeby mi na wybojach wycieraczka nie tarła o szybę i dats ol.

Btw, odnośnie zamków - Czeka mnie wymiana wszystkich (włączając stacyjkę + programowanie kluczyków/immo). Bawił się ktoś w to? Pytałem w ASO o możliwość dorobienia wkładek (potrzebuję dwóch), ale tak mnie gość rozbawił odpowiedzią, że już nawet nie pamiętam co mówił. Wiem, że było to związane ze słowami "forsa" i "dużo", albo też "niemożliwe".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam osobiście tego nie robiłem, ale zdarzyło się wiele razy korzystać z usług takiego jednego gościa co się tym zajmuje, nie ma problemu z dorobieniem tegoż i programowaniem immo, w fiatach nie wiem jaki koszt, immo też można ominąć jak chcesz to zrobić taniej. Gość jest z Krakowa tak że Ci nie pomogę, szukaj na swoim terenie takich firm, jest to do zrobienia w każdym razie.

Rozumiem, że twój samochód można otworzyć śrubokrętem ? ;)

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że twój samochód można otworzyć śrubokrętem ? ;)

 

Prościej pociągnąć za klamkę :lol:

Ale nie no - zamykać i otwierać się daje, w drzwiach obie wkładki są sprawne, chociaż obie na różne klucze :lol:

W bagażniku zamek jest zatarty na amen - jak będzie ciepło, to jeszcze się będę bawił, ale wątpię, żeby dał się ruszyć.

 

Ooo, dobre ^^,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma problemu z dorobieniem tegoż i programowaniem immo, w fiatach nie wiem jaki koszt

 

Kluczyk z immo 450 zł, rok lub dwa lata temu, nie pamiętam już. Przeprogramowanie całości pod nowy komplet nie wiem, ale raczej nie mniej :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie będzie innego wyjścia, to tak zrobię.

Ale prędzej odwiedzę jakiś szrot / allegro i kupię komplet razem z masterem, po czym będę się bawił, korzystając z dobrodziejstw lata.

Będę się bawił tym bardziej, że chcę sobie jeszcze zrobić domykanie szyb z pilota + scyzoryki (cholernie to wygodne - nie niszczą kieszeni :lol: ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie da się wydłubać chipa z klucza i przełożyć do nowego?

Nie jestem pewien tego ale wydaje mi się, że w cytrynie np. parowany ma być chip w kluczu do komputera. Stacyjka ma pasować mechanicznie do klucza. Takie mam wyobrażenie. W Fiacie może to być inaczej oczywiście rozwiązane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo w fiatopochodnych tworach można sobie samemu zaprogramować immo przynajmniej na forum alfy już widziałem temat odnośnie programowania immo przez program diagnostyczny, a do niedawna jeszcze po za serwisem nikt nie chciał dorabiać kluczyków do np. takiej 147mki a w aso wołali koło tysiaka za kluczyk + jeszcze koszt wyrobienia karty kodowej jeśli ktoś nie posiada :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We fiatach są dwa systemy immo, w starszych Code 1, w nowszych Code 2.

 

W code 1 można samemu dogrywać kluczyki, ale warunek, musi być klucz master - brązowy, oraz minimum dwa normalne klucze.

Jak jest w code 2, nie mam pojęcia.

 

Dołączona grafika

Klucz master to ten brązowy.

 

Jaki system jest można sprawdzić patrząc na kluczyk,

 

Odnośnie stereotypów o alfie i fiacie, to proszę traktować to z przymrużeniem oka, bo sam jestem posiadaczem fiata i wiem jak to wygląda w rzeczywistości, odnośnie alf - kuzyn posiada 147 i również wiem jak jest.

 

Następne moje auto na pewno będzie włoskie, najprawdopodobniej właśnie alfa :)

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Złote maliny dla ludzi którzy stoją - czekając na kogoś - tuż przy przejściu dla pieszych. Człowiek nie wie czy taki ktoś chce przejść czy nie i automatycznie zwalnia.

Kolejne maliny dla ludzi ktorzy w nocy zapominają włączyć światła. Nie wiem jak jest to możliwe. Pozdrawiam.

  • Upvote 3
  • Downvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Btw, odnośnie zamków - Czeka mnie wymiana wszystkich (włączając stacyjkę + programowanie kluczyków/immo). Bawił się ktoś w to? Pytałem w ASO o możliwość dorobienia wkładek (potrzebuję dwóch), ale tak mnie gość rozbawił odpowiedzią, że już nawet nie pamiętam co mówił. Wiem, że było to związane ze słowami "forsa" i "dużo", albo też "niemożliwe".

Jak pytałem w salonie Opla o dorobienie kluczyka z immo, to poczułem się dokładnie tak samo. I dużo ponad ponad 500/600PLN wyszło łącznie. A w punkcie MasterMint powiedzieli 130zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejne maliny dla ludzi ktorzy w nocy zapominają włączyć światła. Nie wiem jak jest to możliwe. Pozdrawiam.

 

Mi się raz zdarzyło nie włączyć świateł o 23 w nocy. Jechałem tak kilka kilometrów w mieście na dobrze oświetlonych ulicach (Gdańsk z Chełmu na Przeróbkę). Jadąca przede mną policja (na Przeróbce) włączyła kogut, wtedy się skapowałem dlaczego :lol: Skończyło się na szczęście na pouczeniu. Edytowane przez host

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie, Panowie, jak niżej.

Trasa: Katowice - Radom.

Termin: Najbliższa sobota, wyjazd w godzinach około południa.

 

a) Jechać E75 do Piotrkowa Trybunalskiego a dalej drogą 12 na Radom?

b) Jechać przez Zawiercie, Jędrzejów i dalej drogą 7 do Radomia?

 

Jak wygląda 7 od Jędrzejowa do Radomia? 100% jednojezdniowa? Są lepsze odcinki? ile?

E75 od Katowic do Piotrkowa ma wiele niespodzianek?

 

Jeśli ktoś podróżuje na tych trasach, proszę o opinię.

Pozdr.

Klaus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kluczykami z code 2 wcale nie jest tak kolorowo, przerabiałem z deka ten temat bo kolega do siebie do alfy chciał dorobić kluczyk.

W code 1 jest jeden kod do centralnego zamka wgrany w pastylkę i tyle, spisujesz kod ze starej, wgrywasz do nowej i jazda.

W code 2 jest kilka kodów immo zapisanych w komputerze, przy każdym wsadzeniu kluczyka do stacyjki komputer odczytuje aktualny kod do odpalenia auta i wgrywa inny z komputera, ile tych kodów jest w komputerze to nie wiem, może 5, może 10.

No i tutaj trzeba uważać bo gadaliśmy z jednym gościem, który mówił, że to nie jest tak łatwo zaprogramować bo nawet jeśli jakiś Franek ma program i skasuje za to 200 czy 300zł to kluczyk może podziałać 2 tygodnie i w końcu się rozprogramuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Klaus, zdecydowanie (A). Tym bardziej (nie wiedziałem że już skończyli) że głosy są o zakończeniu obwodnicy Piotrkowa. Skoro tak nie ma co bo:

 

 

Od Jędrzejowa droga fajna, przez Kielce i do mojego Skarżyska. Ale jak wspomnieliśmy 1-2 strony temu, w Skarżysku robi się tragedia. Droga do Radomia jednopasmowa, wąskie mało widoczne odcinki, fotoradary, kilka spotów dla przyczajonych trygrysów i ukrytych smoków. No i ogólny jeden wielki korek oraz przelotowa (śr. wedle navi) 50-60km/h. Nie polecam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jechac na pale i bedzie fun ;)

 

Dziękuję za odp.

Wszystko fajnie, na pokładzie poza mną będą trzy kobiety, z czego dwie w wieku 5, 6lat. Jak uznają, że droga się dłuży, to nie będzie fun :)

 

To będzie wariant E75 >12. Kierowca też raczej będzie za tym wariantem. Jam pilot, zawsze jest na kogo zwalić :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kluczykami z code 2 wcale nie jest tak kolorowo, przerabiałem z deka ten temat bo kolega do siebie do alfy chciał dorobić kluczyk.

W code 1 jest jeden kod do centralnego zamka wgrany w pastylkę i tyle, spisujesz kod ze starej, wgrywasz do nowej i jazda.

W code 2 jest kilka kodów immo zapisanych w komputerze, przy każdym wsadzeniu kluczyka do stacyjki komputer odczytuje aktualny kod do odpalenia auta i wgrywa inny z komputera, ile tych kodów jest w komputerze to nie wiem, może 5, może 10.

No i tutaj trzeba uważać bo gadaliśmy z jednym gościem, który mówił, że to nie jest tak łatwo zaprogramować bo nawet jeśli jakiś Franek ma program i skasuje za to 200 czy 300zł to kluczyk może podziałać 2 tygodnie i w końcu się rozprogramuje.

 

Koleś z forum alfy nie miał problemów z zakodowaniem immo Code 2 do 147 przez OBD. Jedynym problemem była dostępność surówki na grot kluczyka. No i potrzebna jest karta kodowa ew. można odczytać kod z BC. Szczegółów nie pamiętam ale jak ktoś zainteresowany to odsyłam na forum alfy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koleś z forum alfy nie miał problemów z zakodowaniem immo Code 2 do 147 przez OBD. Jedynym problemem była dostępność surówki na grot kluczyka. No i potrzebna jest karta kodowa ew. można odczytać kod z BC. Szczegółów nie pamiętam ale jak ktoś zainteresowany to odsyłam na forum alfy ;)

 

No tak ale musisz mieć przynajmniej 2 kluczyki i kartę kodową, problem w tym, że ten mój kolega miał tylko jeden kluczyk i brak karty, karta w ASO chyba z 300 czy 400zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama karta w ASO z tego co pamiętam 200zł, z tym, ze jak pisałem można odczytać kod przez interfejs z BC bez wizyty w ASO. Kluczyk wystarczy mieć jeden sprawny i drugi można kupić na allegro tylko trzeba uważać bo jest kilka wersji pilota, ten 3 przyciskowy jest z diodą i bez. Jest już kilka ogłoszeń na forum alfy z dorabianiem kluczyków code 2 za 300-400zł na gotowo. Tak z ciekawości kiedy przerabialiście temat? Bo dopiero jakieś 1,5 roku temu się coś ruszyło w kwestii dorabiania kluczyków wiec jeśli wcześniej to faktycznie mógł być problem.

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...