KWS89 Opublikowano 30 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2012 slavOK- a to nie była przypadkiem ręczna blokada mechanizmu różnicowego...? Strzelam bo dokładnie nie wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter Opublikowano 30 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2012 slavOK, dokładnie, to jest reduktor. W modelu ze zdjęcia chyba przełożenie 1:1,44, blokad brak (przeważnie wiskoza) Tony Sopramo, nie jestem pewien czy skrzynia do H6 miała reduktor... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2012 jaka wiskoza.. brr. Subaru nie zna takich protez. Obecnie to Panda 4x4 jeździ na wiskozę... Co do innych aut z reduktorem, to takowy posiada na pewno Impreza 1.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter Opublikowano 30 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2012 (edytowane) ze strony subaru.pl Centralny mechanizm różnicowy z wiskotycznym (lepkościowym) sprzęgłem, zwiększającym jego tarcie wewnętrzne. (System napędu AWD stosowany jest w Legacy, Outback, Imprezie i Foresterze z manualnymi pięcio- i sześciobiegowymi skrzyniami biegów 5MT i 6MT) Jest to system AWD przeznaczony dla manualnych skrzyń biegów. Jego prosta konstrukcja składa się z klasycznego centralnego mechanizmu różnicowego opartego na stożkowych kołach zębatych, oraz ze sprzęgła lepkościowego zwiększającego jego tacie wewnętrzne, po wystąpieniu różnicy prędkości obrotowych obu wałów wyjściowych. Podstawowy podział momentu pomiędzy koła przednie i tylne wynosi 50%/50%, co jest dobrym kompromisem pomiędzy zdolnością do przyspieszania i stabilnością samochodu. Gdy koła którejś osi tracą przyczepność i zaczynają obracać się szybciej, sprzęgło lepkościowe przywraca właściwy podział momentu. Stosunek między momentami przenoszonymi przez obie osie może sięgać od 20%/80% do 80%/20%. Połączenie tego rozwiązania z uniwersalnością manualnej zmiany biegów tworzy napęd o dobrych, sportowych własnościach, właściwie wykorzystujący dostępną przyczepność kół samochodu. ale ja się nie znam Edytowane 30 Lipca 2012 przez enter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 30 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 30 Lipca 2012 Miałem dziś wolny wieczór więc z duchem forum wyjechałem na nieuczęszczaną (samochodami w tle się nie przejmować, to atrapy) i zamkniętą trasę sprawdzić "możliwości" Hondowskiego D16Z2 w 20 letnim Concerto ;) śmiga tak. Na LPG leci 4sekundy dłużej, ale coś nie chce się uploadować ;/ Nie znam się na tych rzeczach :D http://youtu.be/zMP_oPqpcIw 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 +1 za auto miałem kiedyś prawie identyczne tylko z innym znaczkiem na masce 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 Ten Rover był twój?! Kojarzę z netu. Piękny był :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) Tak mój był ale zmieniłem na Alfe dwa lata temu. Kiedyś nawet na forum Concerto pokazywałem Edytowane 31 Lipca 2012 przez KAX_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) Panowie ale elastyczność to się mierzy na 4 biegu w przedziale 60-80 lub na piątym w przedziale 80-120, to co Wy tutaj pokazujecie to jakaś męczarnia dla panewek i skrzyni biegów a nie pomiary elastyczności... po to w samochodzie jest skrzynia biegów by jej używać. Edytowane 31 Lipca 2012 przez slavOK 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 slavOK, Ty się nie znasz. Auto to motor i znaczek na masce. Lewarek jest po to, aby się odróżniać od Amerykańców co to jeździć nie potrafią i wożą [gluteus maximus] automatami. Jak czytam czy słucham o automatycznych skrzyniach biegów, słyszę, że to dla Jankesów nie potrafiących się nauczyć zmieniać biegów. Że to wajchowanie lewarkiem daje tak naprawdę przyjemność z jazdy. Tu nagle dowiadujemy się, że jak auto nie ma ciach!lnięcia od 50km/h na piątce, nadaje się do wożenia ziemniaków. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tony Sopramo Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 No to nagrywamy nowe filmy :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 No to nagrywamy nowe filmy Spoko, ale to wieczorem jak będę już wracał do domu. Spadnie temperatura to wynik będzie lepszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) Zaczekaj do grudnia, na lodzie to dopiero wskazówka poleci 50>100 ;) Gorzej jak nagle złapie przyczepność ;) A, no i może spróbuj na 6 biegu :) Jak to mierzy się tą "elastyczność"? na piątym biegu czy na ostatnim? Edytowane 31 Lipca 2012 przez Klaus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 Jeszcze nigdy nie jechałem na 5 z prędkością 50 km/h.... Zwykle wrzucam w okolicach 100 a redukuję na 4 około 70. Elastyczność zwykle 60-100 na 4 i 80-120 na 5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 W większości miejsc podają, że na 4 i 5 w odpowiednich zakresach (60-100 i 80-120), taki utarty "standard". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 Dla aut ze skrzyniami 6 biegowymi podają również "elastyczność" 80-120 na 6 biegu dla twojego Golfa na ten przykład to kolejno 9,5s i 12s z resztą wielu producentów podaje czas przejazdu 1km od startu zatrzymanego i wg mnie jeśli porównywać osiągi to to jest w miarę dobre odniesienie, a nie jakieś dziwne jazdy na 5 biegu ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maSTHa212 Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) No i popsułeś zabawę, nie mam po co filmów kręcić Z tym 1km to spoko tylko ciężko mierzalne w porównaniu do szybkości. Edytowane 31 Lipca 2012 przez maSTHa212 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 Nie musisz mierzyć bo ktoś wcześniej zmierzył to za Ciebie i twoje auto powinno osiągnąć pierwszy kilometr po 29,1 sekundy ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 No i popsułeś zabawę, nie mam po co filmów kręcić Z tym 1km to spoko tylko ciężko mierzalne w porównaniu do szybkości. 2 przeloty z włączonym GPS? :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 Zainspirowaliście mnie, wrzuciłem jaszczombowi piątkę przy 50 km/h. Był bardzo zdziwiony, ale jechał, choć dużo ospalej niż na czwórce, wiadomo. Filmiku mogącego stać się przebojem jutuba brak, nie chciało mi się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 Taaa.... nie chciało Ci się. Po prostu przyznaj, że brakło pamięci w telefonie żeby nakręcić taki długi filmik :mrgreen: 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 To tak oczywiste, że aż niewarte wzmianki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 A ja jechałem 50km/h na... siódmym biegu. Chyba nie musze mówić co się działo po wciśnięciu gazu do oporu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWS89 Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 ...redukcja do 2-jki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 yyy nic? :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tony Sopramo Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) A ja jechałem 50km/h na... siódmym biegu. Chyba nie musze mówić co się działo po wciśnięciu gazu do oporu? Tak wciskało, że nie mogłeś utrzymać telefonu w ręku by nagrać film? Edytowane 31 Lipca 2012 przez Tony Sopramo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 (edytowane) A ja jechałem 50km/h na... siódmym biegu. Chyba nie musze mówić co się działo po wciśnięciu gazu do oporu? w isf się dzieje i to sporo ale tam jest v8 co ciekawe tego isf'a robi sti co ma 100 koni mniej ;) i na uj mu ta 8 stopniowa skrzynia. Edytowane 31 Lipca 2012 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 Naprawdę zabawnie to będzie, jak ktoś się rozsmaruje na lampie przez to nagrywanie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tony Sopramo Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 w isf się dzieje i to sporo ale tam jest v8 co ciekawe tego isf'a robi sti co ma 100 koni mniej i na uj mu ta 8 stopniowa skrzynia. Żeby mieć dobry nadbieg do jazdy po autostradach z dużą prędkością bez wira w baku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 31 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 31 Lipca 2012 szkoda tylko, że japonce tak napisali oprogramowanie dla tej skrzyni, że sama nie wie co ma robić, toczysz się do świateł a skrzynia w trybie automatycznym wrzuca 5 bieg ruszasz dynamicznie i nagle redukcja 3 biegi w dół i tak w kółko, jazda w trybie automatycznym tym samochodem po mieście to troszkę męczarnia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...