Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tony Sopramo

@Enter tak też podejrzewałem ale nie mogłem nigdzie znaleźć specyfikacji wersji manualnej. 6.9 To już normalny wynik dzięki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automat niestety jest porażką...

Manual wg mnie jest b. dobrze jak na 1,5t i stałe 4x4.

 

Zagadka, co to za wajcha?Dołączona grafika

 

ta wajcha to reduktor, legancy 4x4 chyba jako jedyny samochód osobowy posiada biegi zredukowane, ciekawostka taka.

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Tony Sopramo

ta wajcha to reduktor legancy 4x4 jako chyba jedyny samochód osobowy posiada biegi zredukowane, ciekawostka taka.

 

Ładny kombajn z tego Legacy. 3L silnik i manual 6 biegów do tego z reduktorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

slavOK, dokładnie, to jest reduktor.

W modelu ze zdjęcia chyba przełożenie 1:1,44, blokad brak (przeważnie wiskoza)

 

Tony Sopramo, nie jestem pewien czy skrzynia do H6 miała reduktor...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaka wiskoza.. brr. Subaru nie zna takich protez. Obecnie to Panda 4x4 jeździ na wiskozę...

Co do innych aut z reduktorem, to takowy posiada na pewno Impreza 1.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ze strony subaru.pl

Centralny mechanizm różnicowy z wiskotycznym (lepkościowym) sprzęgłem, zwiększającym jego tarcie wewnętrzne.

(System napędu AWD stosowany jest w Legacy, Outback, Imprezie i Foresterze z manualnymi pięcio- i sześciobiegowymi skrzyniami biegów 5MT i 6MT)

 

Jest to system AWD przeznaczony dla manualnych skrzyń biegów. Jego prosta konstrukcja składa się z klasycznego centralnego mechanizmu różnicowego opartego na stożkowych kołach zębatych, oraz ze sprzęgła lepkościowego zwiększającego jego tacie wewnętrzne, po wystąpieniu różnicy prędkości obrotowych obu wałów wyjściowych. Podstawowy podział momentu pomiędzy koła przednie i tylne wynosi 50%/50%, co jest dobrym kompromisem pomiędzy zdolnością do przyspieszania i stabilnością samochodu. Gdy koła którejś osi tracą przyczepność i zaczynają obracać się szybciej, sprzęgło lepkościowe przywraca właściwy podział momentu. Stosunek między momentami przenoszonymi przez obie osie może sięgać od 20%/80% do 80%/20%. Połączenie tego rozwiązania z uniwersalnością manualnej zmiany biegów tworzy napęd o dobrych, sportowych własnościach, właściwie wykorzystujący dostępną przyczepność kół samochodu.

 

ale ja się nie znamDołączona grafika

Edytowane przez enter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś wolny wieczór więc z duchem forum wyjechałem na nieuczęszczaną (samochodami w tle się nie przejmować, to atrapy) i zamkniętą trasę sprawdzić "możliwości" Hondowskiego D16Z2 w 20 letnim Concerto ;) śmiga tak. Na LPG leci 4sekundy dłużej, ale coś nie chce się uploadować ;/ Nie znam się na tych rzeczach :D

 

http://youtu.be/zMP_oPqpcIw

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale elastyczność to się mierzy na 4 biegu w przedziale 60-80 lub na piątym w przedziale 80-120, to co Wy tutaj pokazujecie to jakaś męczarnia dla panewek i skrzyni biegów a nie pomiary elastyczności... po to w samochodzie jest skrzynia biegów by jej używać.

Edytowane przez slavOK
  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

slavOK, Ty się nie znasz. Auto to motor i znaczek na masce. Lewarek jest po to, aby się odróżniać od Amerykańców co to jeździć nie potrafią i wożą [gluteus maximus] automatami.

 

Jak czytam czy słucham o automatycznych skrzyniach biegów, słyszę, że to dla Jankesów nie potrafiących się nauczyć zmieniać biegów. Że to wajchowanie lewarkiem daje tak naprawdę przyjemność z jazdy. Tu nagle dowiadujemy się, że jak auto nie ma ciach!lnięcia od 50km/h na piątce, nadaje się do wożenia ziemniaków.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczekaj do grudnia, na lodzie to dopiero wskazówka poleci 50>100 ;)

 

Gorzej jak nagle złapie przyczepność ;)

 

A, no i może spróbuj na 6 biegu :) Jak to mierzy się tą "elastyczność"? na piątym biegu czy na ostatnim?

Edytowane przez Klaus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla aut ze skrzyniami 6 biegowymi podają również "elastyczność" 80-120 na 6 biegu dla twojego Golfa na ten przykład to kolejno 9,5s i 12s z resztą wielu producentów podaje czas przejazdu 1km od startu zatrzymanego i wg mnie jeśli porównywać osiągi to to jest w miarę dobre odniesienie, a nie jakieś dziwne jazdy na 5 biegu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainspirowaliście mnie, wrzuciłem jaszczombowi piątkę przy 50 km/h. Był bardzo zdziwiony, ale jechał, choć dużo ospalej niż na czwórce, wiadomo. Filmiku mogącego stać się przebojem jutuba brak, nie chciało mi się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Tony Sopramo

A ja jechałem 50km/h na... siódmym biegu. Chyba nie musze mówić co się działo po wciśnięciu gazu do oporu?

 

Tak wciskało, że nie mogłeś utrzymać telefonu w ręku by nagrać film?

Edytowane przez Tony Sopramo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...