Kacimiierz Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 Ja też teraz wracałem do domu, u nas co prawda dopiero niedawno zaczęło sypać ale już zaczyna się jazda co po niektórych 30-40km/h. Jeśli chodzi o ułożenie opon to ja osobiście dałem lepsze na przód, stwierdziłem, że lepiej ciężkim przodem umieć skręcać i podjeżdżać pod górki, nadsterowność i tak jest chyba łatwiejsza do wyczucia a jak przyjdzie jechać po lodzie to i tak różnicy nie będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 (edytowane) jak Cię kiedyś [gluteus maximus] wyprzedzi to zmienisz zdanie co do słuszności wyboru, ludzie mający głowę na karku i znający się na tym przeprowadzili dziesiątki testów i w każdym z nich wyszło, że lepsze opony zakładamy na tył bo nad tyłem nie masz kontroli, zresztą jak się gdzieś leci to lepiej przywalić przodem bo jest metr blachy z silnikiem przed nami natomiast jak cię obróci przez [ciach!]iane opony na tyle i walniesz bokiem w słupa to po zabawie, tyle w temacie. http://www.opony.com....przod/?id=1069 http://www.auto-swiat.pl/node/99219 Edytowane 27 Października 2012 przez slavOK 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 Hmmm jak leci kuperek to moż&esz mieć super extra oponki a i tak nic ci to nieda. A jak masz lepsze na przedzie to lepeij zahamujesz i komus z kuperka garażu nie zrobisz. Miałem w zeszłym roku 2 lepsze na tyle i 2 gorsze na przedzie. Takiego stresu przy każdmy ostrzejszym hamowaniu nie życze nikomu!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 mi tam się rozchodzi o różnice pokroju 1-2mm a nie 0,5 cm i 5 lat różnicy, hehehe bo takie opony to się kwalifikują do wyjobania ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 tak to sie robi w Rosji :lol: http://www.liveleak.com/view?i=deb_1351343658 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 Co roku wracanie do tej samej pie**** dyskusji na temat zakladania zimowek. Lepsze na tyl i tyle. Slavok podsumal ostatni rok dyskusji na w/w temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 Właśnie musiałem zrobić parę km na letnich i podziwiam hardkorów co całą zimę tak potrafią prześmigać. Teraz jest jeszcze ok bo temp 0-1 stopnia ale nad ranem to podejrzewam, ze będzie masakra jak to wszystko przymarznie. Co do lepszych gorszych opon to jeśli ktoś ma naprawdę sporą różnice miedzy jedną parą, a drugą i jedne już nie trzymają jak trzeba to naprawdę koszt kupienia 2 nowych opon jest taki wielki żeby kombinować z zakładaniem na jedną czy drugą oś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 Lepsze na tyl i przod. Jak kogos nie stac na komplet opon to niech sie przesiadzie na rower. Przynajmniej jak zrobi krzywde to tylko sobie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 @slavOK Mnie na mokrym kiedyś wyprzedziła [gluteus maximus] i dzięki temu jeszcze żyję. Bo wolę mieć przyczepność na napędzanej osi z mocniejszym hamowaniem ze względu na rozkład masy jak i ciśnienia na hamulcach niż w przednionapędówce lecieć strefą zgniotu na czołówkę, 4 koła o takim samym przebiegu, różnica w bieżniku niepoważna w stosunku do pieprzonych dziur na zakręcie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 Ja wczoraj trochę pojeździłem na letnich po śniegu i było super - wreszcie czuje, że jadę samochodem, każdy ostrzejszy manewr czy dodanie gazu/hamowanie wymagają korekty, mega zabawa, a nie nudne toczenie się z punktu A do B :) . A co do odwiecznych dyskusji gdzie jakie opony lepiej założyć - kupcie sobie normalne opony, a nie na kilkuletnich śmieciach z różnym stanem bieżnika jeździcie, to problem zniknie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 MaSell i jak co rok na samym przełomie zimy widzimy posiadaczy prawa jazdy oraz kierowców [; 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 Oczywiście, średnia prędkość jak i ilość pojazdów na drogach spada o połowę ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 Miałem 4 sztuki Nokianów i niestety po spotkaniu z krawęźnikiem (zepchnięcie z drogi) zostały mi tylko 3 sztuki więc niestety musiałem kupić coś innego i nie trafiłem z wyborem.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 27 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Października 2012 (edytowane) Ja wczoraj trochę pojeździłem na letnich po śniegu i było super - wreszcie czuje, że jadę samochodem, każdy ostrzejszy manewr czy dodanie gazu/hamowanie wymagają korekty, mega zabawa, a nie nudne toczenie się z punktu A do B . Właśnie wróciłem z kina, zima totalna o tej porze w Gdańsku. No fajnie jest sobie tak pojeździć na letnich, ale po drodze widziałem już dwa wypadki. Zresztą, jakbyś dużo pomykał i tylko na letnich to w pewnym momencie miałbyś dość. Nie raz by Ci się ciepło zrobiło. Trzeba odróżnić fun od prawdziwej jazdy, gdzie jesteś również odpowiedzialny za innych. Niedaleko szukać przykładu, że i nawet najlepszym się czasem noga podwinie, także... Edytowane 27 Października 2012 przez MaciekCi 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzej Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 nie chce drazyc tematu gdzie nalezy zalozyc lepsze opony, bo dobre nalezy zalozyc na przod i dobre na tyl, a zeby zachowac w miare rownomierne zuzycie najlepiej po 5000km zamienic osiami. zastanawia mnie tylko co to znaczy, ze nie chcialbym zeby mnie [gluteus maximus] wyprzedzila, bo jak to zrobi to tyle po mnie? kazdy mowi o tym, jakie to niebezpieczne jak cie tyl wyprzedzi. owszem jest to niebezpieczne, ale czy stracenie kontroli nad przodem jest bardziej bezpieczne? jak tylek zaczyna tracic kontrole i idzie bokiem to robisz kontre i dodajesz gazu(w przednionapędówce) i przywracasz samochod do porzadku. natomiast jak tracisz kontrole nad przodem to pozostaje ci sie modlić, zeby w nic nie przywalić. ps kax. ci co w letnich gumkach jezdza zimą to nie hardkorowcy. to idioci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReaspowN Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 No i moja dziewucha ma już założone zimowe koła. Teraz można jechać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 tak to sie robi w Rosji http://www.liveleak....=deb_1351343658 Szczęściarz idiota! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 Po tym jak wyszedł z samochodu ktoś powinien do niego podejść i wpakować mu kulkę w łeb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.PaVLo. Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 Pojechałem dzisiaj do jednego sklepu motoryzacyjnego po parę pierdół a tu kupa aut czekających na wymianę opon, trochę mi się chciało śmiać z tej paniki i że na ostatnią chwilę czekali a do tego w niedzielę muszą to robić :D. Pojeździłem dzisiaj na jeszcze letnich oponach i muszę powiedzieć, że wszystko było w porządku, drogi co prawda mokre, ale bez błota pośniegowego. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 Pojechałem dzisiaj do jednego sklepu motoryzacyjnego po parę pierdół a tu kupa aut czekających na wymianę opon, trochę mi się chciało śmiać z tej paniki i że na ostatnią chwilę czekali a do tego w niedzielę muszą to robić . śmiać mi się chce z ludzki, którzy jeżdżą w niedzielą do sklepów, dziwi, śmieszy czy oburza ich natomiast wymiana opon w niedzielę... 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 nie chce drazyc tematu gdzie nalezy zalozyc lepsze opony, bo dobre nalezy zalozyc na przod i dobre na tyl, a zeby zachowac w miare rownomierne zuzycie najlepiej po 5000km zamienic osiami. zastanawia mnie tylko co to znaczy, ze nie chcialbym zeby mnie [gluteus maximus] wyprzedzila, bo jak to zrobi to tyle po mnie? kazdy mowi o tym, jakie to niebezpieczne jak cie tyl wyprzedzi. owszem jest to niebezpieczne, ale czy stracenie kontroli nad przodem jest bardziej bezpieczne? jak tylek zaczyna tracic kontrole i idzie bokiem to robisz kontre i dodajesz gazu(w przednionapędówce) i przywracasz samochod do porzadku. natomiast jak tracisz kontrole nad przodem to pozostaje ci sie modlić, zeby w nic nie przywalić. ps kax. ci co w letnich gumkach jezdza zimą to nie hardkorowcy. to idioci. Widzisz nie jestę espertę jak Ty, nie mnie oceniać twoje wybory i umiejętności, ja tylko skończyłem kurs bezpiecznej jazdy SJS i zawierzyłem ludziom co prowadzili tam wykłady i szkolenia praktyczne bo tak mi się jednak wydaje, że mają o jeździe i bezpiecznym prowadzeniu samochodu większe pojęcie niż ja. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 slavOK widzisz, problem polega na tym że u nas to jest kurs bezpiecznej jazdy a w Skandynawii nazywa się to kurs na prawo jazdy. Z miłą chęcią siadłbym na taki kurs tylko kiedy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 Pytanie do tych cfaniakow co tak potrafia kontrowac dupe, co wtedy jak [gluteus maximus] zamiecie tak ze jedynie co mozna zrobic to byc biernym pasazerem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 Równie dobrze można dać kontrargument "A co jak przód zamiast skręcać poleci prosto pod TIR'a na przeciwległym pasie?". Próbowałem wielokrotnie i bez ręcznego nie udało mi się jakoś zarzucić tyłem. Z kolei przód bardzo często jedzie prosto zamiast skręcać. Dlatego gdybym musiał wybierać to wolałbym dać lepsze opony na przód. Na szczęście nie mam takiego dylematu ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 Tylko ze jak dostajesz podsterownosci to w 99% z wlasnej winy, czyt. za duzej predkosci... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 tym tyłem to wam tak w lato czy zime rzuca? ewentualnie caly rok. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 Cały czas, bo ciężko opanować te setki koni mając napęd na tył :D 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 Już kilka osób pisało, żeby dać sobie spokój z rozmową na ten temat, ale nie... ciągnijmy do końca... Zróbmy ranking, kto ile zrobił kilometrów w jakich warunkach, polecam uwzględnić ilość dziur na trasie i szerokość nawierzchni. Uwzględnijmy ile kilometrów jakiego odcinka na jakiej grubości bieżnika kto kiedy zrobił, potem policzymy średnią ważoną, dodamy doświadczenie zdobyte na różnych kursach, dodamy także ilość wysłuchanych porad od teścia/sąsiada i na koniec podzielimy przez "100 - ilość lat posiadania prawka". Kto będzie najwyżej w rankingu, ten zdobędzie decydujący głos ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 No i co Ci wyszło ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 28 Października 2012 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2012 Pytanie do tych cfaniakow co tak potrafia kontrowac dupe, co wtedy jak [gluteus maximus] zamiecie tak ze jedynie co mozna zrobic to byc biernym pasazerem... Niech zgadnę - po to się kontruje aby nie dopuścić do takiej sytuacji? Ew. możesz w ciągu ułamka sekundy rozebrać się do naga, wysmarować czarną pastą i złożyć się w czarną skrzynkę. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...