Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Kupić 5kę z najbardziej <span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>iany w dodatku słabym silnikiem... to dopiero bezsens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[...]

 

Jest lepiej, na fakturze napisali "wersja premium". Ani słowa o tym, że to jedyna dostępna z powodu zakończenia produkcji. Premium! Jak Skoda aczfureczka aszusteczka w tedeiku i kombiku, ha!

 

[...]

Meh, to nie to samo co hajlajn.

Edytowane przez Konar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wracajac do tych partaczy co robili mi samochod. 

Zrobilismy dzisiaj test wrzenia plynu hamulcowego z korka. 150oC.

150oC
150oC

Panowie z becar na bemowie szukujta sie na duza ugode bo samochod czeka inaczej na rzeczoznawce i bedziemy brac plyn z tloczka gdzie na 99% temp. wrzenia bedzie sporo nizsza podobno... 

A tak w ogole to musze wrzucic jeszcze troche bo robie generalke silnika zawiasu i pare innych szpeji zeby zrobic troche wiekszego hot hatcha...
Pierwszy cylinder trzyma tylko 11 bar, a tak to 7.8-9.5.  
 

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu sama biedota z dieslami, a na XUPie nikt się nie zniży do pojemności 1.6. Ja się raz wygłupiłem i do tej pory odnoszą się tam do mnie pogardliwie.

A czy ktoś na XUPie ma w ogóle 2l i wyżej? wayne 1,2(wow, ta moc ;) ), ja 1,6, Ty 1,6(aktualnie :P ), Maciek 1,8, KWS 1,8, slavoka nie licze, bo śmiga traktorem, krecik też chyba ma wynajętego traktora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś na XUPie ma w ogóle 2l i wyżej? wayne 1,2(wow, ta moc ;) ), ja 1,6, Ty 1,6(aktualnie :P ), Maciek 1,8, KWS 1,8, slavoka nie licze, bo śmiga traktorem, krecik też chyba ma wynajętego traktora.

 

Będę o tym pamiętał za każdym razem czytając komentarze w stylu: "tylko 290 KM z 5.7L? G*wno!" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś na XUPie ma w ogóle 2l i wyżej? wayne 1,2(wow, ta moc ;) ), ja 1,6, Ty 1,6(aktualnie :P ), Maciek 1,8, KWS 1,8, slavoka nie licze, bo śmiga traktorem, krecik też chyba ma wynajętego traktora.

Na XUPie byłem raz czy dwa więc chyba się nie łapie, z pojemnością 1995cm3 też słabo :biggrin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może zejdźmy na ziemię i porównajmy normalne samochody z tego samego segmentu i mniej więcej cenowo.

 

Dodge Charger 2006 V6 3.5L 250KM = 71,4

Dodge Charger 2006 V8 6.1L 425KM = 69,7

 

Cadillac STS 2005 V6 3.6L 306 KM = 85

Cadillac STS 2005 V8 4.6L 324 KM = 70

 

BMW E60 2003 I6 3L 231 KM = 77

BMW E60 2003 V8 4.8L 367 KM = 76,5

 

Merc 2002 E500 5L 306 KM = 61,2

Merc 2002 E-klasa V6 3.5L 272 KM = 77,7

 

Zaraz ktoś wyskoczy z Ferrari i innymi wyżyłowanymi jednostkami z egzotyków to taka ciekawostka. W 355 wymiana paska rozrządu zajmuje 40 roboczogodzin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To porównuj chociaż te same roczniki, a nie wyskakujesz z jakimiś cenami:

 

BMW E60 2006 I6 2.5L 218 KM = 87.2

BMW E60 2006 I6 3L 258 KM = 86

 

A co do większych pojemności to dlaczego nie:

 

BMW E60 2006 V10 5L 507 KM = 101,4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mogę sobie wsadzić moje 74KM z 1l? I fajnie jest puszczać suche dane.  Bo wyzwaniem jest pokazanie przebiegu krzywych mocy i momentu ;] 

Co z tego że mam 99KM skoro dostęp do nich zaczyna się tuż przed czerwoną kreską a maks momentu dopiero na 3800? ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A poniżej 3800 to niby momentu nie ma? Akurat wolnossące silniki z zasady generują dość płaską krzywą momentu oferując 80-90 % max momentu w niemal całym zakresie obrotów.

 

Np "wyżyłowane" silniki hondy oferują wysoki moment o płaskim przebiegu nawet jesli peak tego momentu wypada wysoko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebijam.

Lancia 1985

272KM Z 1000ccm

142KM z 1000ccm w wersji ulicznej.

 

Motosport pokazuje, że każdy producent potrafił, ale nie każdemu się opłacało.

 

Stare BMW E36 325 Turbo - 100KM z 1 cylindra, silnik seryjny, 240KM z litra. Problem? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie mogę sobie wsadzić moje 74KM z 1l? I fajnie jest puszczać suche dane.  Bo wyzwaniem jest pokazanie przebiegu krzywych mocy i momentu ;] 

Co z tego że mam 99KM skoro dostęp do nich zaczyna się tuż przed czerwoną kreską a maks momentu dopiero na 3800? ;]

Wczoraj widziałem odcinek Zakup kontrolowany z Nissanem GTR, Ferrari Italia.....Kornacki doradzał kierowcy KRĘĆ GO WYŻEJ

Więc dziwi mnie Twoje pytanie.

Owszem kręcone V8 to inne doznania dźwiękowe:)

 

Swoją drogą niezła ta codzienność za kierownicą na ppc;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O przepraszam. Akurat lancia montowała swoje podwójnie doładowane silniki do aut ulicznych i w tychże silniczek 1759ccm robił 250KM.

 

Wiesz dlaczego 400KM z M50B25 nie jest dziś żadnym wyczynem a 30 lat temu było? Bo porównując sterowanie silnika wtedy i dziś mamy  przepaść nie do zasypania. A wbrew pozorom strojenie i sterowanie to w większości wypadków klucz do tego aby wydobyć naprawdę dużo mocy. Gdyby to wielu starych silników domotać współczesny wtrysk i zestroić to jak należy to by się okazało, że często nawet w seryjnej jednostce są jeszcze rezerwy mocy lub możliwości oszczędzania na paliwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj widziałem odcinek Zakup kontrolowany z Nissanem GTR, Ferrari Italia.....Kornacki doradzał kierowcy KRĘĆ GO WYŻEJ

Więc dziwi mnie Twoje pytanie.

Owszem kręcone V8 to inne doznania dźwiękowe:)

 

Swoją drogą niezła ta codzienność za kierownicą na ppc;)

V8 do zabawy można kręcić ciągle do odcięcia, ale nie wyobrażam sobie jeździć na co dzień w zakresie dajmy na to 5-7k RPM. Już pomijam wpływ na żywotność silnika, ale po kilkunastu minutach miałbym dość wycia silnika. Zdecydowanie bardziej wolę mieć moment już od 1,5k RPM i wkręcać powyżej 4k RPM tylko w razie konieczności.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W n/a generalnie moment jest w całym zakresie zbliżony. Przy czym problem polega na tym, że jest on stosunkowo niski. Dlatego dopiero mocniejsze silniki równo ciągną w całym zakresie, podczas gdy słabsze w całym zakresie nie ciągną ;)

 

jonas może się wyśmiewać ze skoku momentu w turbobenzynach w okolicy 2-3k RPM, ale faktem jest że moment nawet przy odcięciu nie jest niższy niż w silniku n/a. Po prostu turbo zapewnia dodatkowe np. 100 Nm w średnim zakresie obrotów. I tutaj powrót do mojego stwierdzenia, że moment w 1.6 EB spada powyżej 4k RPM. Owszem, spada w porównaniu z maksymalnym, ale nadal jest to wartość porównywalna lub wyższa niż w silniku n/a. Można porównać 1.6 EB zrobionego na 200 KM z tym silnikiem co wrzucił dejv667. Moc mniejsza, ale moment w całym zakresie wyższy.

 

FOCUS%201.6EB%20150KM...jpg

Edytowane przez Puma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...