dejv667 Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 3.6 było w M5 E34 ;) Z ciekawości, co takiego strasznego w tym, że peak momentu leży wysoko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Je m appelle Ferdinand Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Wczoraj widziałem odcinek Zakup kontrolowany z Nissanem GTR, Ferrari Italia.....Kornacki doradzał kierowcy KRĘĆ GO WYŻEJ Więc dziwi mnie Twoje pytanie. Owszem kręcone V8 to inne doznania dźwiękowe:) Swoją drogą niezła ta codzienność za kierownicą na ppc;) Kornacki: blablablaGrzegorz (skupiony na jezdzie) : Pogadamy pozniej :lol: to turbo z fabryki?Z du*y, nie z fabryki. Tak samo z fabryki, jak ta Lancia. 320iS nie ma 100KM z litra. M3 Cię ratuje - nie wiedzieć czemu zdawało mi się, że tam jest 3.6 litra. Dokładnie. Możesz podać oznaczenie silnika? ;] Chyba rzadko tu zaglądasz - to jest codzienność na PPC. ;] M50B25 Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 O przepraszam. Akurat lancia montowała swoje podwójnie doładowane silniki do aut ulicznych i w tychże silniczek 1759ccm robił 250KM. Wiesz dlaczego 400KM z M50B25 nie jest dziś żadnym wyczynem a 30 lat temu było? Bo porównując sterowanie silnika wtedy i dziś mamy przepaść nie do zasypania. A wbrew pozorom strojenie i sterowanie to w większości wypadków klucz do tego aby wydobyć naprawdę dużo mocy. Gdyby to wielu starych silników domotać współczesny wtrysk i zestroić to jak należy to by się okazało, że często nawet w seryjnej jednostce są jeszcze rezerwy mocy lub możliwości oszczędzania na paliwie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 3.6 było w M5 E34 ;)No tak. Widocznie (nie wiedzieć czemu) ubzdurałem sobie, że w M3 siedzi ten sam silnik - co w sumie jest bez sensu, bo chyba nigdy tak nie było. Z ciekawości, co takiego strasznego w tym, że peak momentu leży wysoko?Na dłuższej skrzyni masz duże spadki obrotów, na krótszej niskie prędkości maksymalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Wczoraj widziałem odcinek Zakup kontrolowany z Nissanem GTR, Ferrari Italia.....Kornacki doradzał kierowcy KRĘĆ GO WYŻEJ Więc dziwi mnie Twoje pytanie. Owszem kręcone V8 to inne doznania dźwiękowe:) Swoją drogą niezła ta codzienność za kierownicą na ppc;) V8 do zabawy można kręcić ciągle do odcięcia, ale nie wyobrażam sobie jeździć na co dzień w zakresie dajmy na to 5-7k RPM. Już pomijam wpływ na żywotność silnika, ale po kilkunastu minutach miałbym dość wycia silnika. Zdecydowanie bardziej wolę mieć moment już od 1,5k RPM i wkręcać powyżej 4k RPM tylko w razie konieczności. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 M50B25Seria miała 192KM. Nic mi nie wiadomo o fabrycznej wersji turbo. Oczywiście mogę czegoś nie wiedzieć, bo E36 to model, który nigdy mnie specjalnie nie interesował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) Na dłuższej skrzyni masz duże spadki obrotów, na krótszej niskie prędkości maksymalne.Spadek obrotów to kwestia skrzyni a nie wykresu momentu. W każdym razie najczęściej moment leżący wysoko to nie znak, że brakuje go w dolnym zakresie a dowód na to, ze nie brakuje go w górnym. Przykładowy wykres wolnossącego 2.0: Naprawdę uważasz, że ten silnik nie jedzie bo max ml momentu wypada wysoko? Prawda jest taka, że z małego silnika nie da się bez doładowania zrobić dużej ilości KM przy niskich obrotach. I położenie maksimum momentu tutaj wiele nie zmieni. Dopiero doładowanie pozwala nad tym pracować w sumie dowolnie kształtować krzywą momentu. Edytowane 30 Października 2014 przez dejv667 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) W n/a generalnie moment jest w całym zakresie zbliżony. Przy czym problem polega na tym, że jest on stosunkowo niski. Dlatego dopiero mocniejsze silniki równo ciągną w całym zakresie, podczas gdy słabsze w całym zakresie nie ciągną ;) jonas może się wyśmiewać ze skoku momentu w turbobenzynach w okolicy 2-3k RPM, ale faktem jest że moment nawet przy odcięciu nie jest niższy niż w silniku n/a. Po prostu turbo zapewnia dodatkowe np. 100 Nm w średnim zakresie obrotów. I tutaj powrót do mojego stwierdzenia, że moment w 1.6 EB spada powyżej 4k RPM. Owszem, spada w porównaniu z maksymalnym, ale nadal jest to wartość porównywalna lub wyższa niż w silniku n/a. Można porównać 1.6 EB zrobionego na 200 KM z tym silnikiem co wrzucił dejv667. Moc mniejsza, ale moment w całym zakresie wyższy. Edytowane 30 Października 2014 przez Puma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 dejv667 To jest wykres do wyścigów spod świateł - nikt codziennie nie będzie tego tak kręcił. Dla odczucia jedzie/nie jedzie ważniejsze jest to, co jest poniżej 3.5Krpm. Położenie maksymalnej mocy tak wysoko oznacza, że na niskich obrotach trzeba prosić, żeby to chciało jechać. Dlatego nie lubię wysokoobrotowych silników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) Przecież tego silnika nie trzeba kręcić. Kręć go do 3500 RPM i będzie normalnie jechał. Może pokaż jakiś wykres wolnossaka o pojemności 1,8-2,0 który według Ciebie będzie jakoś zauważalnie lepiej jechał przy tych magicznych 3500 RPM. I szczerze mówiąc nie pisze tego aby tutaj jakąś akademicką kłótnię uskuteczniać- po prostu nie rozumiem w czym widzisz tu problem. Przy 3500 ten silnik generuje jakieś 135 ft-lbs, przy trochę ponad 7000 143. Według Ciebie ma za mało przy 3500 biorąc poprawkę na pojemność i brak doładowania? Wychodziło by że aby był taki jak mówisz trzeba by mu po prostu ustawić odcinkę przy 5500. Wtedy byłby ideał z max momentem w połowie obrotomierza. Edytowane 30 Października 2014 przez dejv667 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raptor Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) ja mam taki przebieg momentu, spokojna jazda 2.5-5k rpm Edytowane 30 Października 2014 przez Raptor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Nigdzie nie napisałem, że są lepsze silniki z taką pojemnością. Aby poprawić charakterystykę, trzeba by zmniejszyć obroty i zwiększyć pojemność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 dejv667 To jest wykres do wyścigów spod świateł - nikt codziennie nie będzie tego tak kręcił. Dla odczucia jedzie/nie jedzie ważniejsze jest to, co jest poniżej 3.5Krpm. Położenie maksymalnej mocy tak wysoko oznacza, że na niskich obrotach trzeba prosić, żeby to chciało jechać. Dlatego nie lubię wysokoobrotowych silników. Kuzwa piszesz jakby krecenie silnika trwało wieczność. Przy odpowiednim przełożeniu wzrost obrotów z 3500 -6000 to jest przysłowiowa chwila, która trwa krócej niż nie jedna "turbodziura" Co innego jak ktoś chce od 1500rpm na 5tce cisnąć...to fakt nie pojedzie, ale od tego są turbo klekoty z momentem na poziomie traktora. Ja np wbrew pozorom nie cierpię katuszy po miescie/poza miastem (civic VIII 1,8 i-vtec) .......tam nie czuję w ogóle tego o czym tu dywagujecie. Co innego autostrada....po kilku godzinach wycie silnika powyżej 4000rpm doprowadziłoby do szału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejv667 Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Nigdzie nie napisałem, że są lepsze silniki z taką pojemnością. Aby poprawić charakterystykę, trzeba by zmniejszyć obroty i zwiększyć pojemność. Ok, ale teraz proszę wytłumacz mi co złego w tym, że ten silnik maksymalny moment tak wysoko. I dlaczego w Twojej opinii musisz go przez ten wysoko położony maksymalny moment wysoko kręcić aby jechał. Brakuje mu przez to momentu w połowie obrotomierza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orgiusz Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Nie każdy lubi robić wachlarz z drążka skrzyni biegów pod górkę jak wiezie komplet pasażerów ;-) Patelnia E975 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Mierzycie sobie wacki? Fajnie, ja też chcę. Jak mówię, że idzie jak szatan, to znaczy że idzie jak szatan. Jebać downsizing. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilokush Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Blisko 50 KM z Litra. G*wno! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Mówiłem przecież, że nie stać mnie na Mustanga bo jestem przegrywem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekCi Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Blisko 50 KM z Litra. G*wno! Znaczy, jak mnie uczyli matematyki, to tam jest 70KM z litra, ale może mgr inż. jednak w czipsach znalazłem... : > 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) Mierzycie sobie wacki? Fajnie, ja też chcę. Jak mówię, że idzie jak szatan, to znaczy że idzie jak szatan. Jebać downsizing. Przebieg momentu jak w znienawidzonych TDI 8) Edytowane 30 Października 2014 przez Puma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) #dziadek :plom: Edytowane 30 Października 2014 przez Porno Samurai Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonas Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Ta, tylko tutaj powyżej 4k nadal jedzie. Na swoim jeszcze nie sprawdzałem, bo na dotarciu, egzemplarz testowy tak objeździłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 wayne, takie wykresy narysowane przez producenta to wiesz gdzie można wsadzić. Na realnym jest "trochę" niższy moment przy 1550 RPM ;) 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Thx. Jakoś nie mogłem teraz znaleźć takiego z hamowni. 111KM w serii zamiast 105 i 181Nm zamiast 175? Dość miło :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niemiec Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 To może zejdźmy na ziemię i porównajmy normalne samochody z tego samego segmentu i mniej więcej cenowo. Dodge Charger 2006 V6 3.5L 250KM = 71,4 Dodge Charger 2006 V8 6.1L 425KM = 69,7 Cadillac STS 2005 V6 3.6L 306 KM = 85 Cadillac STS 2005 V8 4.6L 324 KM = 70 BMW E60 2003 I6 3L 231 KM = 77 BMW E60 2003 V8 4.8L 367 KM = 76,5 Merc 2002 E500 5L 306 KM = 61,2 Merc 2002 E-klasa V6 3.5L 272 KM = 77,7 Zaraz ktoś wyskoczy z Ferrari i innymi wyżyłowanymi jednostkami z egzotyków to taka ciekawostka. W 355 wymiana paska rozrządu zajmuje 40 roboczogodzin. To ja daje włoskie, na f i jakby moje było czerwone to było by jeszcze lepiej ;) Fiat brava '00 1,2l 82KM = 68,3 KM/l 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Focus 1.0 EcoBoost - 125KM z litra. Tyle samo, co w BUGATTI VEYRON! :plom: 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 A45 AMG ma 180 KM z litra ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Kuzwa piszesz jakby krecenie silnika trwało wieczność.Piszę jak bym bardzo nie lubił tego robić. Wiem, że najlepszy dla mnie byłby wolnossący Diesle (lub ostatecznie z turbo), ale jest z tym cholerny problem... Są tylko 2 Diesle warte uwagi - starsze TDI oraz JTD. VAGa nie chcę, bo raz że tam tylko Octavia mi pasuje, a dwa że ukradną. Z zestawu Fiata nic mi nie podchodzi - Fiat, Alfa, Lancia, Opel. Nie. Ok, ale teraz proszę wytłumacz mi co złego w tym, że ten silnik maksymalny moment tak wysoko. I dlaczego w Twojej opinii musisz go przez ten wysoko położony maksymalny moment wysoko kręcić aby jechał. Brakuje mu przez to momentu w połowie obrotomierza?Ma moment tam, gdzie większość osób go nigdy nie użyje. Na cholerę mi 300Nm przy 6900rpm, skoro ja bym wolał je mieć przy powiedzmy 4000rpm - wtedy (zakładając w miarę płaski przebieg) w 1500-3000 byłoby niewiele mniej, czyli sporo. Jak mówię, że idzie jak szatan, to znaczy że idzie jak szatan. Jebać downsizing.W takim klocku z 4x4 i Cx na poziomie tira? Taaa, jasne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Piszę jak bym bardzo nie lubił tego robić. Wiem, że najlepszy dla mnie byłby wolnossący Diesle (lub ostatecznie z turbo), ale jest z tym cholerny problem... Są tylko 2 Diesle warte uwagi - starsze TDI oraz JTD. VAGa nie chcę, bo raz że tam tylko Octavia mi pasuje, a dwa że ukradną. Z zestawu Fiata nic mi nie podchodzi - Fiat, Alfa, Lancia, Opel. Nie. Ma moment tam, gdzie większość osób go nigdy nie użyje. Na cholerę mi 300Nm przy 6900rpm, skoro ja bym wolał je mieć przy powiedzmy 4000rpm - wtedy (zakładając w miarę płaski przebieg) w 1500-3000 byłoby niewiele mniej, czyli sporo. Twój argument przeciw octavii to to, że kradną? Jak na tak mdłe auto to nieźle. Jeden dobrze wpasowany przekaźnik w oryginalną instalację, odcięcie gniazda diagnostycznego albo zmiana położenia przewodów, ewentualnie wyrzucenie wkładki zamka i nikt nie będzie nawet próbował bo dwa stanowiska dalej będzie stała taka sama bez zabezpieczeń. 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ULLISSES Opublikowano 30 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Października 2014 Znaczy, jak mnie uczyli matematyki, to tam jest 70KM z litra, ale może mgr inż. jednak w czipsach znalazłem... : >On czytał z wykresu jonasa, a na wykresie jest 124, bo jest w kW. Twój argument przeciw octavii to to, że kradną? Jak na tak mdłe auto to nieźle. Jeden dobrze wpasowany przekaźnik w oryginalną instalację, odcięcie gniazda diagnostycznego albo zmiana położenia przewodów, ewentualnie wyrzucenie wkładki zamka i nikt nie będzie nawet próbował bo dwa stanowiska dalej będzie stała taka sama bez zabezpieczeń.Czyli co? Sugerujesz, że mam nabyć Octavię w TDI? Myślałem o tym, tylko nadal nie wiem, czy wytrzymałbym ten klekot. Chyba wolę 2.0 115KM z podtlenkiem. Dziś na światłach stał za mną Diesel i tak klekotał, że najpierw zacząłem nasłuchiwać swój samochód, czy mi się gdzieś łopatka wentylatora nie ułamała. ;] 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...