Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mozesz porownywac ceny w UK do ceny w PL, bo tam auta sa generalnie tansze. Z tych aut "premium" to wlasnie Lexus trzyma wyjatkowo dobrze cene. Robilem rozeznanie w cenach czesci i generalnie jedyne co mnie ciekawi, to temat tego regulowanego zawieszenia, bo cos takiego zawsze jest okrutnie drogie, a wcale mi cos takiego nie potrzebne. Nie moge znalezc info, czy GS300 to ma, czy to standard, czy moze nie wszystkie maja.

 

Cala reszta czesci, to wbrew pozorom wcale niewiele wiecej niz moja obecna Astra H, ktora wcale taka tania nie jest w czesciach, jak by to wskazywala klasa auta. Niech mi sie zesra automat, to koszt nowego to 2000F. Ostatnio wymienialem lusterko elektryczne i koszt byl taki jak w tym Lexusie !!! W silniku 1.8 wariatory faz rozrządu to ok. 500F, a juz sie powoli zaczynaja odzywac, do tego jakies szlify szklanek itp. itd. to wszystko bardzo drogo wychodzi, biorac pod uwage, ze to jakas zwykla Astra. Czesci w porownaniu do Astry to moze ze 30% drozej w takim Lexusie wychodzi, czyli prawie nic biorac pod uwage jaka jest roznica miedzy tymi autami.

 

Do tego oba silniki i 3.0 i 4.3 w Lexie maja opinie nie do zajechania, 3.0 ma na dodatek łańcuch rozrządu, a łancuch w japonskich autach, to podobno łancuch, a nie jakaś sznurówka jak w niemieckich, co sie sypie szybciej niz pasek. Automat to ten sam co w Toyota Tundra, kolejna opinia, ze nie do zdarcia. Wiadomo cos drozej bedzie, opony bo wieksze kola, światła, bo tam pewnie jakis xenon siedzi itp. itd. ale to nie sa duze roznice i jestem w stanie je zaakceptowac.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do pomiarów zużycia wachy podchodzę sceptycznie. I radził bym Tobie do tego tematu podejść bardziej frywolnie- dodaj 3-5litrów i będzie od razu spokojniej na duszy i nie bedziesz musiał walczyć o każdą kroplę żeby wyszło tak jak w internetach napisali.

 

Druga sprawa- jak wyglada w uk sprawa z podatkami i ubezpieczeniem na takie pojemności?

 

Trzecie- na dniach poszukam Tobie autoświata z poradnikiem "czy warto kupić lexusa (bodajże) rx"- tak czy owak- tego dużego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) Ubezpieczenie juz sprawdzalem, Lexus wyjdzie jakies 100-200F rocznie drozej.

 

2) Road Tax - Astra H 1.8 benzyna - 265F rocznie, Lexus 3.0 benzyna - 485F rocznie

 

3) Spalanie sprawdzalem na forach internetowych i to w UK i USA, bo w PL kazdemu pali 5l :) Moja Astra 1.8 pali moze 1l mniej od 3.0 V6 w Lexusie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To masz rację- w najdroższym przypadku 420£ różnicy rocznie- czyli 35£ miesięcznie. Tyłka nie rozrywa. Spalanie- licz na to, że spali te 2 litry więcej niż astra. Koszta serwisowania- tego nie znam, więc nic nie powiem.

Tylko jeszcze jedno pytanie- to relatywnie duże auto- jest Tobie takie potrzebne? Ja ustawiczne co zmianę auta, zmniejszam gabaryt- i dopóki sie nie rozmnożę- większego niż hatch nie będę potrzebował.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie potrzebuje duzego auta, ale problemem jest za mala roznica w cenie w stosunku do jakichś ciekawych "małych" alternatyw. Chce miec automata, chcialbym skórę, chcialbym dobre audio, chcialbym zeby miało kopa. Kumpel kupil ostatnio BMW 5 E60 3.0D i to byl pierwszy raz jak siedzialem w takim aucie premium i co moge powiedziec, REWELACJA :)

 

I co z malych aut spelni cos takiego ? Audi A3, za ktore wyjdzie mnie drozej niz za Lexusa, a do tego ma same gowniane silniki TSI, TDI i inne skarbonki ? Bez kitu jak sprawdzalem koszty czesci roznych aut, to takie TSI czy TDI potrafi wiecej wciagnac kasy niz caly Lexus. Juz wole 3.0 V6 co mi zjara 10l niz jakies 2.0 TSI co zjara 8l, a jak sie zesra to popłyne 1500F za Bóg wie co. Do tego dochodzi kwestia automata, odpada praktycznie cala grupa VAG, bo nie chce jakichs skrzyn DSG, co za bezawaryjne nie uchodza, do tego sa automatem, ktory musi miec koło dwumasowe !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy, że jesteś zdecydowany i potrzebujesz opinii kogoś ogarniętego z marką. Poczekaj chwilę- ktoś może się zna. :)

 

No w zasadzie to jestem :) Myslalem nad ta BMW E60, bo rewelacyjne auto i z wygladu mi sie bardzo podoba, ale nie ufam niemcom pod wzgledem bezawaryjnosci i dlatego choruje na jakies japonskie auto, a tu to wlasciwie tylko Lexus zostaje. W Stanach maja jeszcze Toyote jakis model fajny, ale w UE go nie ma niestety.

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałbym E46 328/330ci, to niezawodne auto z porządnym silnikiem - i nie wygląda jak chińska podróba koreańskiego sedana, jak E60. Ostatni porządnie wykonany 3er. Ale jeżeli E60 Ci się podoba, to lepiej się nie wypowiadam ;]

 

Z przyzwoitych japończyków, które powinny być w UK masz Nissana Maxima

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

3) Spalanie sprawdzalem na forach internetowych i to w UK i USA, bo w PL kazdemu pali 5l :) Moja Astra 1.8 pali moze 1l mniej od 3.0 V6 w Lexusie...

 

Realnie ten silnik (3.0 V6) pali 11L w cyklu mieszanym. Na trasie 9L, w mieście 14L, więc nie wiem gdzie w necie wyczytałeś takie bajki, ale to co podałem to jest jego realne spalanie. Chyba, że mówimy o hybrydzie, wtedy ... 7.5L w cyklu mieszanym jest jak najbardziej realne. 

 

Nie wiem też, jaką dziuplę z częściami dorwałeś, że mówisz, że są 30% droższe od Astry... Oczywiście mówisz o zamiennikach, ale wtedy nie wymagaj, że dalej to będzie "jakość Lexusa", bo części do tego, oryginalne przyprawiają o zawrót głowy. 

GS300 ma zupełnie inne zawieszenie niż 430h, więc śmiało możesz łykać.

 

Sąsiad kupił używaną 430h i sobie chwali, aczkolwiek ja go widzę tylko co niedzielę śmigającego do kościoła (zresztą jak drugi sąsiad Panakoszmerą), więc to takie mało realne porównanie. 

 

W mojej rodzinie też gość kupił LSa za 11 tys. PLN :lol: gromko go wyśmiałem, ale później mój śmiech nagle się urwał, jak mi powiedział, że 3 lata bez dotykania jeździł dzień w dzień... Tyle tylko, że LS to nie GS. ;] 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałbym E46 328/330ci, to niezawodne auto z porządnym silnikiem - i nie wygląda jak chińska podróba koreańskiego sedana, jak E60. Ostatni porządnie wykonany 3er. Ale jeżeli E60 Ci się podoba, to lepiej się nie wypowiadam ;]

 

Z przyzwoitych japończyków, które powinny być w UK masz Nissana Maxima

A co z przyzwoitością Hondy Accord VII/VIII lub jej wariacji, Acury TSX? Nieprzyzwoite?

To prawdziwe japońskie japończyki, mocno bezawaryjne, a i wizualnie jakoś nie najgorsze IMO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej, ale..

a) Nudne

b) Nudne jak flaki z olejem

c) W EU brak silników większych, niż 2.0 zdaje się.

 

a i b osobiście przypisałbym do Bolidów Młodzieży Wiejskiej (od 30 lat jota w jotę) , więc gusta są różne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej, ale..

a) Nudne

b) Nudne jak flaki z olejem

c) W EU brak silników większych, niż 2.0 zdaje się.

Ad a - kwestia gustu

Ad b - kwestia gustu

Ad c - dostępność 2.4 (całkiem żwawych wbrew pozorom pojemności)

 

Edit:

Czy bezawaryjność i brak przymusu grzebania nazywasz nudą? :blurp:

Edytowane przez reed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w zasadzie to jestem :) Myslalem nad ta BMW E60, bo rewelacyjne auto i z wygladu mi sie bardzo podoba, ale nie ufam niemcom pod wzgledem bezawaryjnosci i dlatego choruje na jakies japonskie auto, a tu to wlasciwie tylko Lexus zostaje. W Stanach maja jeszcze Toyote jakis model fajny, ale w UE go nie ma niestety.

E60 jak weźmiesz przed liftem, to trafisz na silniki montowane w E39 polift, czyli jeszcze nie tak źle. Są tam trochę zboczone rzeczy, ale nadal jakoś to jeździ - drą to z Niemiec na potęgę, z licznikowych 400-500 robią 250 albo 189 i idzie na pniu.

Z tego co się dowiadywałem, to E60 jest bardziej problematyczne, niż np E90. Przy czym E90 jeździ w UK pełno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiedziałem, że był w Accordach. Kojarzę ten silnik z Element, która mi się strasznie podoba, ale prawie się jej nie da kupić. Ale 170PS w takiej budzie szału nie robi tak czy owak.

Są są. Od 2003 do dziś pakują 2.4 w benzynce i 2.2 w dizlu. 196 kucyków. Wiem, nei robi szału przy jakimś V6/V8 ale uwierz mi, że odpycha się to całkiem sensownie.

 

UPdate: ..... Zwłaszcza ATS  :twisted2: :blurp:

Edytowane przez reed

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcesz nudy kup Galanta... kur** grzebę w nim od m-ca i jeszcze nie wszystko ogarnięte. Trzeba chyba jednak było kupić krokodyla i w niego pakować ;]

Stary galant z waskimi lampami z przodu? <3  Jedno z ladniejszych aut. Krokodyl tez bylby niczego sobie, ale tyle z tym roboty ze ja ... Zrobionie z tego hothatcha jak nalezy to jakies 35k minimum :x

 

Za mna teraz chodzi 9-3 hatchback w srebrnym kolorze jak zobaczylem auto zrobione chyba wlasciciela saabixa ;/

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) Nissan Maxima - to bylo pierwsze auto, ktorego zaczalem szukac, ale niestety, albo go w UK nie ma w ogole, albo sprzedawali pod inna nazwa, bo nie znalazlem :)

2) Honda Accord - nad Honda myslalem bardzo intensywnie. Ale jedynie 2.4 benzyna, a to zawęża wybór. Poprzednia wersja jest brzydka, a nowa w 2.4 rzadka, a jak juz jest to trzyma cene okrutnie. Takie 2008 moze byc i za 7000-8000F jak jest w dobrym stanie. To troche za duzo moim zdaniem. Za 7000-8000F to ja moge Insignie wypasiona kupic z 2011 roku...

3) BMW E90 - czytalem kiedys o tym aucie, ma dobre opinie i jest sporo ofert. Jest tylko jeden problem. Wyglada jak <span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>o :) Jedno z brzydszych BMW jakie wyszlo moim zdaniem. Jedynie wersja Coupe albo Cabrio wygladaja jak prawdziwe BMW, ale... w sensownej wersji z sensownym przebiegiem bedzie przynajmniej 7000F z 2007 roku, troche za duzo jak na zwykla 3ke majaca tyle lat.

 

MaciekCi - pisales o Lexusie 430h, wydaje mi sie ze mylisz wersje hybrydową 450h (3.5 V6 + silniki elektryczne) z wersja benzynową GS430 (4.3 V8). 

 

Generalnie na placu boju raczej zostaly tylko 2 auta, BMW E60 albo wlasnie Lexus i z tego co czytalem na necie, to bardzo duzo osob mialo podobny dylemat. BMW duzo lepiej wyglada, naprawde ładne auto, do tego ponoc swietnie sie prowadzi. Znowu Lexus jest ponoc genialnie wyciszony, ma swietne audio Mark Levinson i jeszcze ponoc niezawodny. Najbardziej mi zalezy na bezawaryjnosc, a z tym BMW to rozne opinie chodzily, jedni chwala inni nienawidza, a znowu o Lexusie to raczej same pozytywy chodzily.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary galant z waskimi lampami z przodu? <3  Jedno z ladniejszych aut. Krokodyl tez bylby niczego sobie, ale tyle z tym roboty ze ja ... Zrobionie z tego hothatcha jak nalezy to jakies 35k minimum :x

 

Za mna teraz chodzi 9-3 hatchback w srebrnym kolorze jak zobaczylem auto zrobione chyba wlasciciela saabixa ;/

Nie, rekin. >97. Masakra mechaniczna. Dali [gluteus maximus] na każdej linii od nadwozia po elektrykę. Mechanika chociaż silnika jest okey, no to zawsze u nich było trwałe. Ale kuźwa, zawias i ruda to jakaś porażka. Właśnie te stare gale jeżdżą w dużo lepszym stanie bez problemu i są duuuużo tańsze w utrzymaniu. Zresztą miałem Lancera IV, 2x Colta V i było pięknie, kosztów zero poza eksploatacją (końcówki drążków, czasem jakiś wahacz no i płyny+filtry). A ten skurkobaniec kupiony za 50% wart. rynkowej pochłonął już drugie tyle i to jeszcze nie koniec. Nie ma jeszcze tragedii ale jak coś znów poważnego wyskoczy (a w sumie już wiem że magiel się kończy) to będzie kolejne ogłoszenie na allegro "doinwestowany, dopiero co zrobiony rozrząd" w które niestety nikt nie uwierzy i nawet nie obejrzy pewnie :D

 

A jest ładny gal IV na allegro teraz. Jeszcze ma ECS nawet (regulowany i utwardzany na guzik zawias). Ale pojeździ to w polsce pół roku i trzeba będzie wymieniać na czeskie KYB ;/

Edytowane przez Havoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@DziubekR1

 

Skoro siedzisz w UK - nie myślałeś o czymś w ten deseń?

http://www.motors.co.uk/car-37374100/sp

 

2x Colta V i było pięknie, kosztów zero poza eksploatacją (końcówki drążków, czasem jakiś wahacz no i płyny+filtry)

Farciarz. Usiłowałem ze 3 lata temu kupić colta cj0 - obejrzałem ze 4 i we wszystkich tylne podłużnice składały się z rdzy zlepionej błotem chyba. A szkoda, bo lubię to auto. Teraz już wiem, dlaczego tak mało ich zostało ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3) BMW E90 - czytalem kiedys o tym aucie, ma dobre opinie i jest sporo ofert. Jest tylko jeden problem. Wyglada jak [ciach!]o :) (...)

Hehe w sumie kwestia gustu, ale jak e90 wygląda jak [ciach!]o to ten lexus jak za przeproszeniem powinien być ochrzczony? Imo wygląda tragicznie, bardzo niedynamicznie wyglądające auto tak bardzo, że sam wygląd sugeruję, że tylko się cofa :-D

 

Tak z ciekawości to i ile Ci pali ta Astra?

 

Ja w sumie zrewidowalem swoje potrzeby i moja e90 trafi na handel i będę szukał jakiegoś kombi bądź SUVa... Dla żony :-) Sam wezmę coś małego na dojazdy do pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz tego GS-a  i zakończ temat. Za 10 lat odezwij się, czy radio dalej gra.


Hehe w sumie kwestia gustu, ale jak e90 wygląda jak [ciach!]o to ten lexus jak za przeproszeniem powinien być ochrzczony? Imo wygląda tragicznie, bardzo niedynamicznie wyglądające auto tak bardzo, że sam wygląd sugeruję, że tylko się cofa :-D

 

A co to ma do rzeczy dla kierowcy, który tą e90 właśnie mija? Mało tego, co go obchodzi takie e90 na trasie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...