Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do oleju w skrzyniach manualnych. Wieść gminna niesie, że producenci aut nie przewidują konieczności wymiany oleju w w/w (na okres trwania gwarancji). Tyle, że info z nawiasu nie jest nigdzie podawane. Nie pytajcie o źródło, bo to "poczta pantoflowa".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na A4 Katowice-Gliwice (3 pasy) - babka wpinkoliła się ze środkowego, na lewy pas ... auto do kasacji ... babka zdrowa. Pewnie martwy punkt lusterka.

Dziś ta sama trasa Gliwice-Katowice, gość z przyczepą z lewego zajechał mi pas, na trąbnięcie moje, dał migacz, że odbija w prawo ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szowinista? Masz Ci los...

 

Masz rację, szowinista z niego bezczelny, bo ośmielił się na kobietę zatrąbić, kiedy spała na zielonym zatrzymując ruch, zamiast pozwolić jej dospać. Ona za to pokazała swoją niefeministyczną kulturę najwyższych lotów, pokazując mu zupełnie zasłużonego FuckYouMadafaka i obsypując go werbalnie, równie górnolotnymi, na miarę elyt, zwrotami. GRAHAM - to teraz już wiesz za co te minusy złapałeś!

Edytowane przez Kyle
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy przyjechał do Polski wynajętym Focusem ST. Avis genialnie założył do takiego samochodu wielosezonówki :lol: Po drodze zdążył gdzieś uszkodzić oponę i w serwisie założyli na przednią oś zimówki :lol: Muszę powiedzieć, że ciekawie się jeździ z 250 KM na przedniej osi na zimówkach przy 20*C. Pierwsze 3 biegi nie mają w ogóle trakcji. Ale autko ogólnie fajne, myślałem że będzie twardszy a w sumie teraz rozważam jakiegoś hot-hatcha na co dzień.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A45 to już inna półka, tak samo jak RS3, Focus RS, M140i. Zarówno cenowo jak i pod względem mocy. R-type nie ma zawieszenia, więc na tor może tak, ale na polskie drogi na pewno nie.

 

A250 albo 125i to też jakieś opcje, pewnie nawet wygodniejsze na co dzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie drogą przez mękę jeśli już masz pierwsze objawy demencji starczej lub mieszkasz w Polsce B.

 

Co do zimówek latem też miałem taki głupi pomysł i chciałem Brera dojeżdżać na zimówkach do zimy bo już były w średnim stanie, a na zimę kupić nowe zimówki i dopiero na wiosnę letnie. Skończyło się na zakupie kompletu opon w środku lata. Kontrola trakcji miała sporo zajęcia do 3 biegu, a ABS przy każdej okazji sobie trytał.

 

Foczki ST z jednej strony fajne auta, a z drugiej? Wsiadasz i wiesz, ze siedzisz w fordzie. Nie wiem jak mk3 ale mk2 porażał paskudnoscią i tandetą w środku ale prowadzi się to lepiej niż Brere.

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między MK2 i MK3 jest duża różnica. Mi osobiście pasuje wnętrze nowego Focusa a zawieszenie w ST nie było takie twarde jak myślałem.

 

Gdybym znalazł tani lot Frankfurt Katowice to bym przetestował ST na trasie 900 km a tak to znajomy zapłacił 650 EUR ekstra za wynajem :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamikaze w 30 letnich BMW. Hamował mi specjalnie przede mną gdyż nie chciałem dac się wyprzedzić.

Jakiś gośćna rondzie wymusił pierszeństwo, a kiedy zatrąbiłem to się na rondzie zatrzymał i czeka. Żeby zrobić na złość.

Dlaczego nie chciałeś dać się wyprzedzić?

Trąbiłeś, by uniknąć zagrożenia czy może gdy było już po wszystkim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Ford to się dopiero okaże. Wybór jest dość duży - Golf GTI, Leon Cupra, Octavia RS, Megane RS, 308 GTI, Focus ST, Astra OPC i pewnie jeszcze coś pominąłem w tym przedziale cenowym.

Bierz coś z DSG, nie będziesz żałował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koncerny tak, ale nie do wszystkich HH można dołożyć automat. Swoją drogą zobaczyłem 308 GTI - silnik 1.6 i 270 KM :blink:

 

Koncernu VAG nie darzę specjalną sympatią, więc wybór się trochę komplikuje. Może skończy się na 125i z automatem i spokój...

Edytowane przez Imperator Kret

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy brzydkie... To bym polemizował. Romans z Banglem też musiał się opatrzeć i w gruncie rzeczy nie były to skończone paskudy.

 

No i kolejne lato minęło- i nie zdecydowałem się na zakup wielosezonówek na okres jesienno-zimowy. Czego żałuję- bo grunt się wychładza jak jasna cholera (2-4-6stopni), a w dzień dobijamy do tych 18-20. Czyli ni w pip, ni w oko. I chcąc zmienić Pilot Sporty 3 na Ultragripy 8- odwrócę sytuację- gdzie z rana będzie spoko, ale popołudniu będę piszczał na każdym zakręcie.

 

Za to Ojciec zainwestował w Vredsteiny Quatrac 5 do woła roboczego i... Powiedział że to najlepsze opony na których jeździł- bo nie zwracają na siebie kompletnie uwagi. Jedzie? Jedzie. Nie błyska kontrolkami z rana po przymrozku i w deszczu? Nie błyska. W razie czego- czeka komplet klasycznych zimówek, więc jeżeli zaczną być już niewystarczające- to po prostu się przekręci koła.

Tak więc- test trwa nadal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą zobaczyłem 308 GTI - silnik 1.6 i 270 KM :blink:

 

To tylko niespełna 170KM z litra, mietek w A klasie robi 190KM z litra. Niedawno osiągniecie w aucie 100KM z litra było czymś teraz mamy prawie 200koni z litra pojemności jak w motocyklach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba rozwinięcie silnika co też w miniakach siedziały. Bezawaryjne to one nie były, przynajmniej z te początku produkcji.

A tak w ogóle to 1.6 jest aż o tyle mniejszy gabarytowo od 2.0 że bardziej się opłaca żyłować te pierdziawki czy to po prostu "postęp" bo na czymś trzeba zarobić?

Edytowane przez bamboocha
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba rozwinięcie silnika co też w miniakach siedziały. Bezawaryjne to one nie były, przynajmniej z te początku produkcji.

A tak w ogóle to 1.6 jest aż o tyle mniejszy gabarytowo od 2.0 że bardziej się opłaca żyłować te pierdziawki czy to po prostu "postęp" bo na czymś trzeba zarobić?

Ten postęp to "ekologia". Mniejsza pojemność z turbo lepiej wypada w syntetycznych testach zużycia paliwa/emisji spalin niż wolnossący odpowiednik o podobnych parametrach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak ktos ma hmmm do stacji kontroli bo 1.10 konczy mi sie przeglad, a w listopadzie uciekam z hiszpanii ... Caly czas mialem w glowie ze przeglad mam wazny do listopada. -_- kill me.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o że pakują małe turbo gufna do ciężkich klocków jak te peugeoty. Chyba że 308 jest dużo lżejsza od 307. Toż to gti więc powinno dobrze w zakręcie iść i być zawinne na krętych torach a tak zanim to napompuje to nie jedzie bo pojemności brak. Ta sama moc z 2.0t co 1.6t i gdzie mamy lepszy przebieg momentu? Co się lepiej zbierze z niskich? W gti nie powinno być takich kompromisów.

 

Wysłane z mojego LG G3

Edytowane przez bamboocha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...