Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź czy coś nie kradnie prądu podczas gdy auto jest zamknięte, chociaż jak po naładowaniu nie ma tych 12V to może być już koniec akumulatora.

 

Kupiłem 2 tygodnie temu Tuborg Silver. Polski akumulator. Zobaczymy jak się będzie spisywał. Podobno lepsze niż niejeden Bosch.

Mam taki u siebie od zimy. Jak był nowy to przy -30 i ponad 12 godzinnym postoju kręcił moim 1.8 jak wściekły :D

 

Więcej nie mogę powiedzieć, bo jak jest ciepło na zewnątrz, to każdy zakręci dobrze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem kolejnego pomiaru. Okazuje się, że po dłuższym czasie (kilka minut) pobór prądu spada do 4,41 mA (0,00441A) - to już bardzo niski pobór . Udało mi się zrobić bardzo precyzyjny pomiar poprzez przełączenie obiegu prądu poprzez miernik, dzięki czemu komputer nie musiał startować i mogłem sobie pozwolić na włączenie niższego zakresu.

 

Dodatkowo mój 5-letni akumulator został dzisiaj zbadany w serwisie. Gość podłączył jakieś ustrojstwo bez odłączania akumulatora od instalacji samochodu (!!!) i mam wydruk z tego urządzonka:

NAPIĘCIE: 12,67V           (auto zaraz po wyłączeniu silnika, więc możliwe że tyle było)

OPORNOŚĆ: 6,86 mOhm

WYNIK: 363 A

ŻYWOTNOŚĆ: 86%

... gość powiedział że akumulator sprawny i skasował 10 PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pełni naładowany akumulator powinien mieć napięcie w zakresie 14,4V. Niższe oznacza prawdopodobne zasiarczenie cel. Jeśli nie odłączył akumulatora od reszty pojazdu to pomiar rezystancji jest mało miarodajny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pełni naładowany akumulator powinien mieć napięcie w zakresie 14,4V. Niższe oznacza prawdopodobne zasiarczenie cel.

 

To nie jest prawda. Napięcie 14,4V to może być napięcie z alternatora, czyli przy włączonym silniku. Weź swój akumulator, odłącz od auta, zmierz napięcie tego akumulatora i podaj tu na forum co zobaczyłeś na mierniku.

Jeśli nie odłączył akumulatora od reszty pojazdu to pomiar rezystancji jest mało miarodajny.

 

Tylko z tym mogę się zgodzić.

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O właśnie. Przy wspomnianym prądzie i napięciu instalacja symuluje opór 2870 oma, gdzie pomierzona oporność 6,86 milioma jest 400 tys razy mniejsza. Oporność instalacji ma wiec pomijalny wpływ na wynik pomiaru. Twierdzenie, ze pomiar nie był miarodajny jes zwyczajnym ignoranctwem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiar rezystancji akumulatora zazwyczaj jest wykonywany metodą aktywna polegającą na obciążeniu akumulatora znaną rezystancją plus obciążeniu go dodatkową rezystancją załączaną po przez PWM o f=1kHz. A więc nie chodzi o rezystancję instalacji samochodu a o impedancję całego układu. Pomiar może mieć odchyłkę nawet do 20%.

 

 

Co do napięcia to tak. Podałem wartość Maks naładowanego aku z podtrzymaniem. Standardowo napięcie spoczynkowe to 12,6v-12V8V

Edytowane przez XantiO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przednie hamulce w sobotę, chyba poszło całkiem nieźle, bo w końcu piszę ten post ;-) Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek. Pomijając standardowe zdrapanie rdzy, to okazało się, że w lewym kole jedna z prowadnic w jarzmie była zapieczona. Imadło i młotek pomogły, potem przeszlifowanie prowadnicy i już jest ok. Drugą niespodzianką było to, że klocki nie chciały wskoczyć na swoje miejsce (tak, klocki mam odpowiednie do modelu), były za szerokie dosłownie o grubość farby, po zeszlifowaniu wskoczyły idealnie. Mówię oczywiście o farbie na metalowej części klocka, a nie o powierzchni ściernej. Całość zajęła 2.5h, chyba nieźle jak na pierwszy raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drugą niespodzianką było to, że klocki nie chciały wskoczyć na swoje miejsce (tak, klocki mam odpowiednie do modelu), były za szerokie dosłownie o grubość farby, po zeszlifowaniu wskoczyły idealnie. Mówię oczywiście o farbie na metalowej części klocka,

To przez nalot rdzy na jarzmie, to normalne w starszych autach.

 

Prowadniczki posmarowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,5h z tarczami to całkiem niezły wynik jak na pierwszy raz :D

Prowadniczki posmarowałeś?

 

I jeśli tak to czym. Ostatnio zmieniałem kumplowi heble i mówiłem aby kupił smar do tłoczków i prowadnic, a w sklepie dali mu smar do klocków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No z tym, że smary są dwa dedykowane. Jeden do smarowania tłoczków i prowadnic w jarzmach, a drugi do smarowaniu styku klocka z zaciskiem zapobiega wibrowaniu i w konsekwencji piszczeniu. Są to dwa zupełnie rożne smary, które czasem bywają mylone. Miedzianka to badziew, z czasem się zapieka i efekt jest odwrotny do zamierzonego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To przez nalot rdzy na jarzmie, to normalne w starszych autach.

 

Prowadniczki posmarowałeś?

No właśnie na tym polegał problem, bo nawet po oczyszczeniu jarzma (i nie mówię tu o szczotce drucianej, tylko o oskrobaniu prowadnic do żywego i zabezpieczeniu) dalej nie pasowały. Montowałem klocki i tarcze Textara, z tego co wiem to ATE też ma taką przypadłość w przypadku mojego modelu.

 

2,5h z tarczami to całkiem niezły wynik jak na pierwszy raz :D

 

I jeśli tak to czym. Ostatnio zmieniałem kumplowi heble i mówiłem aby kupił smar do tłoczków i prowadnic, a w sklepie dali mu smar do klocków...

Pastą ceramiczną do prowadnic, również od Textara. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a drugi do smarowaniu styku klocka z zaciskiem zapobiega wibrowaniu i w konsekwencji piszczeniu.

Nigdy nie smaruje i nigdy nie piszczy. Chyba że jakiś twardy klocek mocno rozgrzany w upalny dzień.

 

No właśnie na tym polegał problem, bo nawet po oczyszczeniu jarzma (i nie mówię tu o szczotce drucianej, tylko o oskrobaniu prowadnic do żywego i zabezpieczeniu) dalej nie pasowały. Montowałem klocki i tarcze Textara, z tego co wiem to ATE też ma taką przypadłość w przypadku mojego modelu.

W sumie właśnie skojarzyłem, że ostatnio jak robiłem jakieś heble na zacisku z E46 328i to klocek textara też musiałem opędzlować kątówką delikatnie. Za to Ferodo Perfomance siadło na przodzie w zacisku 330i bez problemu.

 

Teraz już wiem dlaczego regeneracja głowicy potrafi kosztować 2000pln czasami. Nigdy więcej.

 

bbeeab3936ff4c32b4f9e33268283d7d.png

Edytowane przez amanda99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie smaruje i nigdy nie piszczy. Chyba że jakiś twardy klocek mocno rozgrzany w upalny dzień.

 

 

 

W dużej mierze jest to uzależnione od zacisków. Piszczenie to nic innego jak wibracja klocka i szczególnie często występuje to w zaciskach typu monoblock. Ja się musiałem przyzwyczaić Ci co się nie przyzwyczaili żonglują klockami jak po<span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>i bo ktoś im napisał, że ma klocki X i mu nie piszczą, a inny ma klocki Y i jemy tez nie piszczą wiec Ci co maja klocki Z zmieniają ale nikt nie wie, ze w monobloku Brembo to zupełnie nie ma zasady co piszczy, a co nie i później zdziwienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaaaaaaa, faktycznie
moj blad
wpisalem na szybko  w google i wyskoczyla masa 3250kg

a nie realna waga pojazdu 

teraz widze ze to 24xx kg+ 8xx kg wiec 3250


czyli jesli auto wazyloby realnie np 2800 i ładownosc bylaby ponad 700kg do juz dmc jest ponad 3,5 tony i nie moge prowadzic na katB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, Lincoln Navigator i parę innych mamutów z US & A ma ten sam problem, DMC powyżej 3500 kg. Realnie to sprawdza dopiero Inspekcja Transportu Drogowego, zwykły krawężnik z suszarką kuknie w dowód rejestracyjny i to mu wystarczy.

Edytowane przez jonas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiadomo ze musialaby byc nadgorliwa kontrola

czyli wychodzi na to ze majac kat B, moge prowadzic 3 tonowy pojazd o ładownosci 500kg, ale 2,5 tonowego z ladownoscia 1100kg juz nie

Edytowane przez Maniakalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra juz wszystko ogarnalem

moge prowadzic do DMC 3,5t i tyle

do tego przed wyjazdem na droge calosc nie moze wazyc weicej niz 3,5tony

wiec jesli mam iveco czy innego sprintera ktory pusty wazy przykladowo 3,2t to ładownosc jego to max 300kg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oo nie no, cos sie nie zgadza. Iveco sprintera normalnie ogarniasz na Kat.B. jeszcze nie slyszalem zeby ktokolwiek musial miec na nie inne prawko. Ale to chyba dlatego ze one waza niecale 2T chyba a nie 3.2 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oo nie no, cos sie nie zgadza. Iveco sprintera normalnie ogarniasz na Kat.B. jeszcze nie slyszalem zeby ktokolwiek musial miec na nie inne prawko. Ale to chyba dlatego ze one waza niecale 2T chyba a nie 3.2 ;)

Zależy od typu zabudowy. Na bliźniaku i jakimś HDS pewnie zbliży się to 3t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy od typu zabudowy. Na bliźniaku i jakimś HDS pewnie zbliży się to 3t

 

no wlasnie tak do tego doszedłem, gosc z katB miał iveco ktore wazylo 3,1t wiec legalnie zeby moglo wyjechac na droge zabierajac max 400kg bagazu

 

zeby zaladowac na niego wiecej muisialby miec prawko na ciezarowe (nie wiem jaka to kategoria) + dodaktowo pewnie homologacje na wiecej jak 3,5t

Edytowane przez Maniakalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...