Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

No to moj francusko-włoski fiato-peugeot w dieslu śmiga. jako że mam przerwę w pracy to wiecej stoi niż jeździ. jak bylo -25 to doladowalem akumulator.

 

2 podgrzania swiec i odpala. jedynie co to zanim sie nie zagrzeje trochę to chmura troche jak za starym kamazem. Tankuje na lukoilu, wlalem troszke benzyny do ropy i jak na razie jest git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na punktach przelotowych mi nie zależy jakoś specjlanie, szybko można wklepać kolejną miejscówkę... bardziej pytam czy nie prowadzi po jakichś jednokierunkowych itp ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlalem troszke benzyny do ropy i jak na razie jest git.

 

Też się zastanawiałem nad takim patentem.

Przyniosłem dzisiaj z auta Protektor -40st.C. Na placu było może -8st.C, w butelce była twarda galaretka. Chyba szczęśliwie żonie nie udało się tego odkręcić przy tankowaniu. Nie wiem jak miałoby to pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląd wnętrza bardzo zalezy od tego kto nim jeździł i jak dbał. Widziałem już obrzydliwie zniszczone 2-3letnie samochody i "prawie jak nówki" nastoletnie pojazdy. Liczy się coś więcej niż model/marka.

 

True... najbardziej ekstremalna dla mnie była A4 kombi od hydraulika który woził na skórzanej tapicerce rury... nie było 10cm2 bez dziury. :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A z innej beczki ;) próbował ktoś jeździć na nawigacji od google? Można na tym polegać w większych miastach?

 

W większych nie wiem, ale sprawdzałem jakiś czas temu przy jeździe w góry: trasa Dębica - Zakopane bez problemu, tak samo jak szlaki (idź 600m na południowy wschód).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używałem aby w wa-wie znaleźć biedro bo płyn do spryskiwaczy mi się skończył a kolejny raz płacić ponad 20zł za 4l to przesada. Tylko najgorsze jest to że co jakiś czas ekran przygasał (może w opcjach można to wyłączyć ja nie szukałem bo siedziałem za fajerka) i trzeba było odblokować tel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem navi google jak szukałem pewnej piekarni na wsi obok Kluczborka, jadąc autem powiedziałem ładnie piekarnia i nazwę miejscowości, znalazło i doprowadziło pod same drzwi. Również w kilku innych przypadkach się sprawdziła, ale raczej na krótszych trasach, jako szukanie punktu niż prowadzenie od domu do celu.

 

 

Wczoraj skapowałem się, że przegląd w Mondeo wyszedł w sierpniu :mur: I tak bez przeglądu kilka dłuższych i krótszych tras było zrobione, morze, góry itp. :P

 

Głupi ma szczęście i policja nie trzymała, w ogóle odkąd mam prawko (sierpień 2006) nie miałem kontaktu z niebieskimi. Dzisiaj z samego rana podjechałem na przegląd i bez problemów podbił dowód.

 

Taki apel: patrzcie w dowody.

 

Spowodowane było to tym, że mondek nie dawno był kupiony i jakoś tak wyszło, z matizem nie było problemów, bo od 99 roku termin znałem jak datę urodzin, a jeśli chodzi o fc, to już sobie na komórce zapisałem termin, żeby nie było przypału.

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 To przygasanie ekranu Google jest raczej specjalnie zrobione dla oszczędzania energii. U mnie przygasa, ale nie do końca, ekran się nie blokuje Podświetla się spowrotem przed zaplanowanym skrzyżowaniem. W Lublinie o niektórych ulicach nie wie, NaviExpert lepiej zorientowany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porównując natomiast 185KM Diesla do benzyny o tej samej pojemności ale bez turbo, to benzyna pali średnio 3 litry więcej na 100km a 100km/h na liczniku mamy 0,5s później.

 

Spalanie się zgadza, 100km/h na liczniku już nie bardzo. Nie można tego tak uogólniać. Dla przykładu BMW 320i vs 320d.

 

Oba po 2.0L , oba po 184KM, wagowo różnica 5kg. 0-100 na korzyść benzyny. Dziękuję za uwagę, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

które to 320i ma 184KM ?

320i[5] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC 	wtrysk EFi 	84,00 mm × 90,00 mm 	10,5:1 	150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min 	200 N•m przy 3600 obr/min 	9,0 s 	220 km/h 	7,4 l / 100 km320i[6] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC 	wtrysk bez. 	84,00 mm × 90,00 mm 	12,0:1 	163 KM (120 kW) przy 6700 obr/min 	210 N•m przy 4250 obr/min 	8,3 s 	225 km/h 	6,4 l / 100 km320i[7] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC 	wtrysk bez. 	84,00 mm × 90,00 mm 	12,0:1 	170 KM (125 kW) przy 6700 obr/min 	210 N•m przy 4250 obr/min 	8,2 s 	228 km/h 	6,1 l / 100 km320si[8] 	R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC 	wtrysk EFi 	85,00 mm × 88,00 mm 	11,0:1 	173 KM (127 kW) przy 7000 obr/min 	200 N•m przy 4250 obr/min 	8,7 s 	225 km/h 	b/d

i które to beznynowe 320 ma lepsze przyśpieszenie od tego z dieslem:

320d ED[24] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo 	wtrysk common rail 	84,00 mm × 90,00 mm 	16,5:1 	163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min 	380 N•m przy 1900-2750 obr/min 	8,0 s 	228 km/h 	4,1 l / 100 km320d[25] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo 	wtrysk common rail 	84,00 mm × 90,00 mm 	17,0:1 	163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min 	340 N•m przy 2000 obr/min 	8,4 s 	225 km/h 	5,7 l / 100 km320d[26] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo 	wtrysk common rail 	84,00 mm × 90,00 mm 	16,0:1 	177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min 	350 N•m przy 1750-3000 obr/min 	7,9 s 	230 km/h 	4,8 l / 100 km320d[27] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo 	wtrysk common rail 	84,00 mm × 90,00 mm 	16,5:1 	184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min 	380 N•m przy 1900-2500 obr/min 	7,5 s 	235 km/h 	4,7 l / 100 km

dziękuję za uwagę.

Edytowane przez slavOK
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

które to 320i ma 184KM ?

dziękuję za uwagę.

 

Nie wiem skąd masz tą listę, ale wystarczy się zapoznać z nowymi konstrukcjami. :) Także, pókiś nie pewien, nie dziękuj !

 

Dołączona grafika

 

 

 

EDIT : Ale sam, na swojej liście podałeś dobry przykład. :)

 

320i[6]     R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC     wtrysk bez.     84,00 mm × 90,00 mm     12,0:1     163 KM (120 kW) przy 6700 obr/min     210 N•m przy 4250 obr/min     8,3 s     225 km/h     6,4 l / 100 km
320d[25]     R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo     wtrysk common rail     84,00 mm × 90,00 mm     17,0:1     163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min     340 N•m przy 2000 obr/min     8,4 s     225 km/h     5,7 l / 100 km
Edytowane przez MaciekCi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z wikipedii dla e90... F30 nie ma jeszcze w sprzedaży.

 

o karwa 0.2sek normalnie musi urywać dupę taka różnica :lol:

 

btw. spalanie 3.8 dla tego diesla totalnie mnie polożyło na łopatki, straszne bzdury wpisują w tych katalogach...

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o karwa 0.2sek normalnie musi urywać dupę taka różnica :lol:

 

Mi chodziło tylko o to, że nie ma żadnej 0,5 sekundowej różnicy w drugą stronę. ;) Niech nawet będzie, że jest tyle samo. ;)

 

btw. spalanie 3.8 dla tego diesla totalnie mnie polożyło na łopatki, straszne bzdury wpisują w tych katalogach...

 

W bezwietrznych warunkach, z 40km/h na 6 biegu, lekko z górki - do zrobienia. ;) Nie od dziś wiadomo, że spalanie w katalogach to życzenie, jakie ma klient. ;) Chociaż nawet dodając te 30% zakłamania to wychodzi ciut poniżej 5L, jak na takie osiągi bomba. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zaczynajcie znów z tą starą historią. Wydłubmy turbo z klekota i wtedy się pościgajmy, porówna się spalanie, kopa i inne rzeczy, którymi reklamują swe śmierdzące traktory miłośnicy turbolaga.

 

Żaden nawet najbardziej kolorowy i przekonująco załgany katalog nie skłoni mnie do zakupu mazutowozu, choćby dodawali gratis plantację słonecznika.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akurat turboklekoty bmw fajnie jeżdżą, wydłubywanie turbo to chybiony pomysł bo "mazut" i benzyna to całkiem inny proces spalania.

 

Żaden nawet najbardziej kolorowy i przekonująco załgany katalog nie skłoni mnie do zakupu mazutowozu, choćby dodawali gratis plantację słonecznika.

ależ nikt nie zmusza nie sugeruje ani nie pyta o zdanie, wszyscy już tutaj znają twoje historie i są trochę tym znudzeni bo ileż można na jedno kopyto :blink:
  • Upvote 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akurat turboklekoty bmw fajnie jeżdżą, wydłubywanie turbo to chybiony pomysł bo "mazut" i benzyna to całkiem inny proces spalania.

Podobnie jak chybione jest porównywanie silnika wolnossącego i takiego z turbiną.

 

ależ nikt nie zmusza nie sugeruje ani nie pyta o zdanie, wszyscy już tutaj znają twoje historie i są trochę tym znudzeni bo ileż można na jedno kopyto :blink:

 

Dlatego uprzedzam, żeby znów nie zaczynać, bo to nudne. Porozmawiajmy nie wiem, o zimowych oponach albo płynach do rozmrażania zamków czy coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akurat turboklekoty bmw fajnie jeżdżą...

Bezapelacyjnie! Można wielu ropniaków nie lubić ale akurat tym BMW odmówić szlachetności się nie da. Są genialnie zrobione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porozmawiajmy nie wiem, o zimowych oponach albo płynach do rozmrażania zamków czy coś.

 

Przy -24*C i prędkości koło 100km/h żaden zacny płyn do spryskiwaczy nie działa ... Wiem, że w sumie można dolać etanolu, ale czy ten śmieszny lakier wodny na masce, nie rozpuści się od tego ? ;)

Inna sprawa, że chyba alko szybko ucieka z takiej "mżawki" jaką serwują spryskiwacze i na to się nic nie poradzi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

które to 320i ma 184KM ?

320i[5] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC 	wtrysk EFi 	84,00 mm × 90,00 mm 	10,5:1 	150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min 	200 N•m przy 3600 obr/min 	9,0 s 	220 km/h 	7,4 l / 100 km320i[6] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC 	wtrysk bez. 	84,00 mm × 90,00 mm 	12,0:1 	163 KM (120 kW) przy 6700 obr/min 	210 N•m przy 4250 obr/min 	8,3 s 	225 km/h 	6,4 l / 100 km320i[7] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC 	wtrysk bez. 	84,00 mm × 90,00 mm 	12,0:1 	170 KM (125 kW) przy 6700 obr/min 	210 N•m przy 4250 obr/min 	8,2 s 	228 km/h 	6,1 l / 100 km320si[8] 	R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC 	wtrysk EFi 	85,00 mm × 88,00 mm 	11,0:1 	173 KM (127 kW) przy 7000 obr/min 	200 N•m przy 4250 obr/min 	8,7 s 	225 km/h 	b/d

i które to beznynowe 320 ma lepsze przyśpieszenie od tego z dieslem:

320d ED[24] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo 	wtrysk common rail 	84,00 mm × 90,00 mm 	16,5:1 	163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min 	380 N•m przy 1900-2750 obr/min 	8,0 s 	228 km/h 	4,1 l / 100 km320d[25] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo 	wtrysk common rail 	84,00 mm × 90,00 mm 	17,0:1 	163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min 	340 N•m przy 2000 obr/min 	8,4 s 	225 km/h 	5,7 l / 100 km320d[26] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo 	wtrysk common rail 	84,00 mm × 90,00 mm 	16,0:1 	177 KM (130 kW) przy 4000 obr/min 	350 N•m przy 1750-3000 obr/min 	7,9 s 	230 km/h 	4,8 l / 100 km320d[27] 	R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC, turbo 	wtrysk common rail 	84,00 mm × 90,00 mm 	16,5:1 	184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min 	380 N•m przy 1900-2500 obr/min 	7,5 s 	235 km/h 	4,7 l / 100 km

dziękuję za uwagę.

 

Wikipedia to akurat dość średnie źródło takich informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zaczynajcie znów z tą starą historią. Wydłubmy turbo z klekota i wtedy się pościgajmy, porówna się spalanie, kopa i inne rzeczy, którymi reklamują swe śmierdzące traktory miłośnicy turbolaga.

 

Żaden nawet najbardziej kolorowy i przekonująco załgany katalog nie skłoni mnie do zakupu mazutowozu, choćby dodawali gratis plantację słonecznika.

 

Już tak nie zaczynaj, bo nie raz próbowano w konfrontacji wrzucić np 2,0l R5 20V turbo ~200KM (fiatowski BTW) to zaczęła się gadka o ...SPALANIU...

To mniej wiecej wygląda tak:

 

diesel fanatic: Trubo klekot uber alles!!!

anti klekot: wcale nie, wolnossąca benzynka też jest w pitke, zobacz czasy

diesel fanatic: tak tylko mnie turbo jak się włącza to kopie w plecy, w benzynie tego nie ma!

anti klekot: wiesz to przez faliczny wykres Nm które w pewnym wąskim zakresie zmuszają twoje dyski do przemieszczenia..

diesel fanatic: nie ważne, ważne że czyje kopa i auto leci

anti klekot: no to wydłub turbo, lub porównaj z turbo benzyną

diesel fanatic: no ale ile taka turbo benzyna łyknie? Mi pali 5,5l!!!!!

anti klekot: no spalanie możemy pominąć gdy porównujemy czysto odczucia z jazdy czy kwestie techniczne nie? A jeśli nawet to możesz w większości założyć LPG i wtedy spalanie jest porównywalne

diesel fanatic: no dobra ale ile takich masz teraz trubo benzynek? Porównujemy silniki z tego samego okresu, a tedy rzadkością była turbo benzyna,

anti klekot: przesadzasz, nie ważne ile takich by nie było zawsze brzmią lepiej i mają wyższą kulturę pracy od diesla

diesel fanatic: no co ty, porównaj takiego V12 TDI od audi

anti klekot: jak mam porównać? skoro 99% gnojowozów to 1,9tdi kopcące w korkach?

 

neverending story.. :mur:

ps. dobija mnie mój teść, zawsze przy 0,7 był zagorzałym przeciwnikiem diesla, bo przy jego 10000km rocznie po mieście to [gluteus maximus]...zamienił 1,6pb (vectra c 2003r) na 1,3 cdti corsa d 2010.....MASAKRA...(na dodatek wersje 95KM) czuje się jakby mi napluł w twarz

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak chybione jest porównywanie silnika wolnossącego i takiego z turbiną.

 

 

Już tak nie zaczynaj, bo nie raz próbowano w konfrontacji wrzucić np 2,0l R5 20V turbo ~200KM (fiatowski BTW) to zaczęła się gadka o ...SPALANIU...

To mniej wiecej wygląda tak:

 

No bo wlasnie misie kolorowe porownanie jest jaknajbardziej trafione bo przecietny kowalski kupujacy uzywane auto od emeryta z niemiec bedzie sie zastanawial wlasnie nad benzyna n/a, a klekotem z suszarka ew przy nowszych autach wchodzi w gre mala t.benzyna (np. 1.4). Miedzy slabym klekotem, a mocna turbodoladowana benzyna raczej nikt wybieral nie bedzie bo nie ta liga i nie ten rynek odbiorcow i chyba nikt mi tu nie powie, ze jest takim fanatykiem diesla, ze mimo tego, iz spokojnie bylo by go stac na utrzymanie np. Audi S3 1.8T to on i tak woli A3 z 1.9TDi :lol: Sam zastanawialem sie miedzy benzyna, a turbo klekotem padlo na to drugie bo akurat w przypadku AR to silniki benzynowe sypia sie jak domki w czeczenii, a biorac dodatkowo pod uwaga porownywalne osiagi wybor prosty ;)

 

Ale specjalnie dla jonasa porowanie vagin bo wiem, ze je uwielbia ;)

Golf 4 1.8T 150KM 0-100km/h 8,5s

Golf 4 1.9TDI 150KM 0-100km/h 8,6s

 

Moze byc? :lol:

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[...]

diesel fanatic: no co ty, porównaj takiego V12 TDI od audi

anti klekot: jak mam porównać? skoro 99% gnojowozów to 1,9tdi kopcące w korkach?

 

a dizle mogom tak

!!!!11111oneoneone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy -24*C i prędkości koło 100km/h żaden zacny płyn do spryskiwaczy nie działa ... Wiem, że w sumie można dolać etanolu, ale czy ten śmieszny lakier wodny na masce, nie rozpuści się od tego ? ;)

 

Przeca w płynie do spryskiwaczy jest etanol, tylko rozcieńczony, wystarczy powąchać - wiadomo, że nikt nie leje czystego spirytusu, ale charakterystyczny zapach "wczorajszego pana Zenka" jest. Ja używam mieszanki gotowego płynu (zimowego zazwyczaj), "Ludwika" albo innego płynu do naczyń i wody. Spryskiwacz też mi zamarzł, ale zanim to zrobił zaobserwowałem, że taka mikstura świetnie zmywa owadzie rozbryzgi, błoto spod kół ciężarówek i inne paskudztwa. Podstawa to jednak dobrej jakości pióra wycieraczek, polecam Championy, Piotr Fronczewski.

Na temat lakierów wodnych staram się nie wypowiadać, nie chcę się niepotrzebnie denerwować.

 

Golf 4 1.8T 150KM 0-100km/h 8,5s

Golf 4 1.9TDI 150KM 0-100km/h 8,6s

Golf 4 1.9 SDI 68 KM 0-100km/h 17s

Golf 4 1.4 75 KM 0-100 km/h 13s

Ta, może być :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...