Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląd to wiadoma sprawa, inaczej jeśli chodzi o mechanikę itd, bujam się teraz służbową Astrą IV w dieslu i muszę przyznać że jako normalne wozidło to jest idealny. Nic nie stuka, nie skrzypi, nie psuje się (na razie), w Roverze z racji wieku już wszystkiego po trochu, ale jednak ten samochód zarówno kocham jak i nienawidzę ;) Z przewagą na to pierwsze, zwłaszcza ostatnio jak przechodzę i doceniam jak się prezentuje na nowych 17" alusach - banan na gębie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Ludovic

Czy tylko ja mam wrażenie, że w BMW siedzę nie równolegle do kierownicy? Zawsze mam to dziwne wrażenie jak wsiadam do BMW, że siedzę trochę "skręcony" w lewo. I czy to wsiadam do E39, E46, E90 mam to dziwne uczucie. Czy to złudzenie optyczne przez układ kokpitu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym się kiedyś przyglądał, ale chyba Ci się zdaje. No ale tylko w e60 spędziłem dużo czasu. E39 i E46 mają konsolę centralną lekko pod kątem w stronę kierowcy, co tłumaczy złudzenie, ale jak w e90 też masz to uczucie to sam nie wiem.

 

PS1. W końcu doszły nowe kapcie w beemce. Okazało się, że stare Potenzy RE050 czy tam 030to jednak runflaty. Na Goodyearach F1 Asymmetric 2 to nie to samo auto. Poprzednie kapcie w porównaniu z tymi przypominają bardziej to niż oponę:

Dołączona grafika

mimo, że zawieszenie dobrze wybierało dziury, to porowatość i drobne nierówności asfaltu były w tępy nerwowy sposób przenoszone na nadwozie. Nie było to irytujące, myślałem, że bmw tak ma ustawiony zawias, ale teraz auto płynie, także pod względem poprawy komfortu to był strzał w dziesiątkę. Ale jeśli chodzi o ciszę, opory toczenia czy przyczepnośc (mimo że to 225 a bridgestone był 245) mimo, że różnica jest (i największa pewnie z tytułu, że to świeże opony, a nie że te konkretne goodyeary), to nie ma rewolucji, więc mogłem jednak kupić bardziej wytrzymałe kapcie. No ale jak wiem, że te się lubią zużywać, to trochę pochucham i podmucham, a cena była dobra.

 

PS2. Robiąc próbę mocnego hamowania z 220km/h na autobahnie zrozumiałem 3 rzeczy:

1. Co w praktyce znaczy że wraz ze wzrostem prędkości energia kinetyczna zwiększa się do kwadratu

2. Dlaczego w szybkich autach są taaaakie wielkie hamulce, co bezpośrednio łączy się z punktem pierwszym.

3. Faktycznie czas na nowe tarcze i klocki i lepiej żeby te ATE Ceramic były dobre... ;-)

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A znalazles miejsce na zapasowke w twoim BMW?(jaki to model). 3 seria miejsca nie ma, wiec ci ktorzy decyduja sie na opony tradycyjne, jezdza bez zapasu. Ja mam 16 cali z runflatami i ta ziarnistosc asfaltu czasem jest meczaca, nie wspominajac o ogolnych wrazeniach z jazdy.

Ktos nie uwiezy ale tesknie za 18stkami w e46.(jedynie pothole byly zagrozeniem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Sysak- dobrze, że nie doświadczyłeś nigdy zjawiska przegrzania hamulców- jest przerażające, nawet jeżeli "kończą" się przy 40-50km/h. W O1 4x4 raz miałem taką sytuację- nigdy wcześniej nie wachlowałem tak szybko biegami i nie byłem bliski zasłania zbroi... A niestety powodem sytuacji było skąpstwo VAG- montowali (montują?) hamulce żywcem przeniesione z przednionapędówek do aut cięższych o ~200kg, i po awaryjnym hamowaniu ze 140km/h (po wyprzedzaniu) przed magikiem wyjezdżającym na ślepo z podporządkowanej- pedał stał się miękkawy- na tyle, że pompowanie dało całe nic, a od ~70km/h wcisnąłem do samego końca i siła hamowania stopniowo się zmniejszała... Po tym ekscesie stary płyn DOT poleciał w pizdziec i został wymieniony... I ogólnie- nauczyłem się traktować na drodze innych jak półmózgów- sposób zdający egzamin do dziś bez większych wpadek, gdzie głupota jest nieobliczalna...

 

 

Do meritum- przerabialiśmy już temat oświetlania i zastanawiam się nad dwiema opcjami- jako że 70% czasu przemieszczam się po mieście- zastanawiam się nad chamskimi LEDami do jazdy dziennej- mam kilka opcji.

1) markowy "chamski" pasek led

2) konwersja lamp przeciwmgłowych-dziennych z Mitsu ASX (homologacja i szmery bajery są)

3) chińskie reflektory projekcyjne z paskiem led (brak homologacji, świecą dobrze i nie wypalają siatkówek osobom z naprzeciwka)

4) przejście na ksenon (minusem jest cena dostosowania auta do układu samopoziomowania)

 

Cóż- pole do manewru jest dosyć duże, ale co tu wybrać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A znalazles miejsce na zapasowke w twoim BMW?(jaki to model). 3 seria miejsca nie ma, wiec ci ktorzy decyduja sie na opony tradycyjne, jezdza bez zapasu. Ja mam 16 cali z runflatami i ta ziarnistosc asfaltu czasem jest meczaca, nie wspominajac o ogolnych wrazeniach z jazdy.

(...)

Jeżdżąc na runflat'ach też jeździsz bez zapasu :wink: Jak oponę trafi coś poważniejszego to i tak nigdzie nie pojedziesz. Biorąc po uwagę, że w 99% uszkodzeń opon to małe uszkodzenia powodowane przez małe gwoździe i inne śmieci powodujące powolną utratę ciśnienia, można kupić mini kompresor i jeździć na zwykłych, które to bez problemu można pokleić wszędzie :) pzdr Edytowane przez chemiczny_ali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko ja mam wrażenie, że w BMW siedzę nie równolegle do kierownicy? Zawsze mam to dziwne wrażenie jak wsiadam do BMW, że siedzę trochę "skręcony" w lewo. I czy to wsiadam do E39, E46, E90 mam to dziwne uczucie. Czy to złudzenie optyczne przez układ kokpitu?

 

Pisalem wczesniej o tym, ale przeszlo bez echa. Tak, kierownica we wszystkich BMW(i praktycznie wszystkich samochodach osobowych), jakie widzialem jest skrecona w mniejszym lub wiekszym stopniu w lewo, co tlumaczyloby to, co widzisz.

 

Dołączona grafika

 

Dlaczego? Slyszalem opinie, ze jest to po to, aby w razie wypadku kolumna zgiela sie w bok, a nie przebila ci pluc. Ale jak to jest faktycznie - nie wiem.

 

Czasami ciezko to dojrzec, ale wystarczy spojrzenie z gory przez przednia szybe. Mozna jeszcze przeciagnac jakas tasme/linke rownolegle do dachu, zeby miec pewnosc.

Edytowane przez Cebix

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Ludovic

@Cebix

 

Dobrze wiedzieć, że nie jestem sam. Są samochody gdzie w ogóle tego nie czuć, są takie gdzie tylko trochę. Jednak jak siadam w BMW to sprawdzam czy nie usiadłem krzywo :lol2: Trochę to jest irytujące ale pewnie da się przyzwyczaić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w salonie Mitsubishi w celu zakupu wycieraczek. Odpuściłem- 124zł sztuka, komplet 248. Swe kroki skierowałem do zaprzyjaźnionej hurtowni motoryzacyjnej- komplet płaskich od Bosha- 90zł.

 

Do tego żarówki mijania powoli mówią papa. Zaraz poszukam na allegro jakiegoś magika z Olsztyna i podskoczę. Prawdopodobnie zdecyduję się na jakieś w stylu xenon blue, albo inny syf dający inne spektrum światła- albo białe, albo trochę niebieskawe, bo póki co- obecne phillipsy zżółkły i przypominają bardziej żarówkę z włóknem węglowym, aniżeli wolfram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam pana z czarnej Mazdy na wysokości świateł za zjazdem z Grójca na siódemkę - następnym razem nie będę uciekać aby szurały plastikowe zderzaki o siebie przy prędkości 110km/h.

 

Gdyby nie to że się spieszyłem i źle czułem to jechałbym za ciach!em pod sam dom i ujebał lusterka. Aha - witaj wiosno, patrzmy w lusterka za motocyklistami :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam pana z czarnej Mazdy na wysokości świateł za zjazdem z Grójca na siódemkę - następnym razem nie będę uciekać aby szurały plastikowe zderzaki o siebie przy prędkości 110km/h.

 

Gdyby nie to że się spieszyłem i źle czułem to jechałbym za ciach!em pod sam dom i ujebał lusterka. Aha - witaj wiosno, patrzmy w lusterka za motocyklistami :-)

 

No niestety totalna masakra z takimi debilami. Jedziesz w miarę spokojnie a tu kretyn jeden z drugim glupoty odwalają.... Nic tylko licensja Jamesa by sie przydała i zapasik kulek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech oni lepiej patrzą w prędkościomierz i kodeks drogowy... :damage_wall:

 

Z drugjej strony - niech cipy za kółkiem trzymają się prawej krawędzi, najpierw sygnalizują manewr a dopiero później go wykonują, przed zmianą pasa używają lusterek ( liczba obowiązkowa - 1: z lewej, optymalna - 3: lewe,prawe, w kabinie ), nie blokują skrzyżowania wpieprzając się na środek korka...

 

Dokładać dalej? Bo wróciłem właśnie ze stolicy gdzie przejazd Szczęśliwice-Janki zajął jedynie 2/3 czasu przejazdu Janki-Kielce :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez pozdrawiam osobnika z hondy, ktory nie zatrzymal sie na stopie i prawie zaliczylem z nim czolowke. bylby kolejny wypadek w tym miejscu wlasnie przez zignorowanie stopu.

 

czy te plaskie wycieraczki sa w jakis sposob lepsze od zwyklych? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy prócz przesiadki na rower są jakieś dobre rady, gdy mam 24 na 24? :lol:

 

Komunikacja miejska? Rano słyszałem w Esce Rock że najsłynniejszy Krzysztof* obecnej RP jeździ MPK [;

*Od 2 dekad wygląda tak samo.

 

A poważniej - kursy doszkalające + ekologiczne jeżdżenie w więcej osób jednym samochodem do pracy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...