Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Czasem też tak zostawiam, ale jak czekam na kogoś w aucie.

 

Co do parkowania, to dzisiaj przed sklepem stanąłem tak, że linię miałem centralnie pomiędzy kołami, inaczej nie szło, bo po bokach inne auta tak stały. Przyszedłem po zakupach, tamtych już nie było, a ja stałem jak ten ciul i zajmowałem dwa miejsca.

 

Czasem nie da się inaczej w danej chwili, a po 5 minutach ktoś odjedzie i ty wychodzisz na tego, co dwa miejsca zajmuje.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/xe...2827531705.html

 

Nie najtańszy, ale też nie najdroższy Dołączona grafika

 

Podobno te cyfrowe zestawy mniej sieją po instalacji, zobaczymy jak się CB będzie sprawowało po instalacji.

 

Wszystko to i tak jest chińszczyzna, więc kwestia wyboru ogranicza się do ceny i sprzedawcy.

 

 

Mocowanie w zależności od tego, co kto ma w aucie, a barwę podobno najlepiej z przedziału 4300 - 6000 K, ja zamówiłem 4300K.

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie najtańszy, ale też nie najdroższy Dołączona grafika

 

jeżeli chodzi o ceny, to faktyczynie dużych rozbieżności nie ma. chyba, że jakiś uber zestaw wymontowany z auta. a takowych raczej nie ma.

barwa. może 5000K było by bielsze.

czekam na fotorelacje @piotreek. Dołączona grafika

Edytowane przez Sarkazm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i HID dzisiaj już nie dojdzie, mieli wysłać w piątek, nawet tak napisali, a przed chwilą dostałem e-mail z siódemki, że dopiero dzisiaj paczka została nadana. Pewnie w środę będzie, o ile siódemka nie zawiedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@

Sarkazm

 

 

Mówisz i masz Dołączona grafika

 

HID dotarł, a że miałem czas, to zamontowałem.

 

[Nie śmiejcie się z rozpadającego garażu, bo ojciec go wybudował za własną kasę na gruncie kolejowym (płacił za wynajem gruntu co miesiąc), a teraz po 20 latach kolej twierdzi, że to ich garaż i mamy go kupić za grubą kasę, więc nikt tego nie remontuje :D]

 

Zestaw:

 

post-102456-0-56499300-1357131366_thumb.jpg

 

Przed

 

post-102456-0-36001100-1357131400_thumb.jpg

 

Po wymianie jednego (po prawej tungsram +90%)

 

post-102456-0-88762400-1357131497_thumb.jpg

 

A tutaj z bliska

 

post-102456-0-06627800-1357131578_thumb.jpg

 

No i reflektor od zaplecza

 

post-102456-0-97257300-1357131640_thumb.jpg

 

Zdjęcia po wymianie dwóch po prostu zapomniałem zrobić, ale myślę, że efekt widać przy porównaniu. Montaż da się zrobić w kilkanaście minut, ale mi to zajęło trochę więcej czasu, bo odkręcałem reflektory. Chodziło oto, że te druciki, które blokują żarówkę na miejscu nie pozwalały na przepchnięcie przez nie wtyczek, a co za tym idzie kabli do przetwornicy, więc musiałem je wyjąć, co przy tak umiejscowionych światłach w FC było dość kłopotliwe.

 

Przetwornice są malutkie i udało mi się je sprytnie schować pod wygłuszenie, w komplecie były metalowe wsporniki, dzięki którym można przykręcić przetwornice, u mnie idealnie przypasowały pod jedną ze śrub od reflektora, nic nie widać i nie lata.

 

Sprawdziłem na szybko i wychodzi na to, że przetwornica nie zakłóca radia oraz cb, aczkolwiek z cb muszę jeszcze dokładnie sprawdzić, bo miałem antenę w bagażniku, ale myślę, że jak by coś miało zakłócać, to ten fakt nie ma znaczenia.

 

Dostałem jeszcze dwie diody do postojówek, ale świecą na niebiesko, ma ktoś sprawdzone jakieś żarówki/ledy pasujące barwą do HID?

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, bo przed chwilą zamontowałem je, czekam aż się zrobi ciemniej na zewnątrz. Wezmę mondeo i zobaczymy, czy jadąc z przeciwka nie będzie raziło, w sumie nie powinno, ale sprawdzić nie zaszkodzi.

 

W sumie, to myślałem, że będzie pojazd na forum, że HIDa montuję, że będę oślepiał itp, a tutaj cisza.

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie, to myślałem, że będzie pojazd na forum, że HIDa montuję, że będę oślepiał itp, a tutaj cisza.

 

też tak myślałem. ten czas może jeszcze nadejść :P ogólnie ostatnio spokojnie w tym temacie :)

@piotreek dzięki za zdjęcia i relacje :)

ciekawią mnie jeszcze twoje wrażenia właśnie po jeździe. wieczorem pewnie będziesz miał wyrobione zdanie.

pozostaje życzyć zadowolenia z tego zestawu i żeby władza się nie przyssała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bardziej od HIDow hejtuje wszystkich posiadaczy nowego Peugeota Boxera, ktorego swiatla sa na takiej wysokosci ze zawsze, ale to zawsze napier*** po oczach jak dlugie. Chyba sa tez inne blizniacze vany majace swiatla tak wysoko. Co za kretyn to wymyslil i co za kretyn to zatwierdzil to ja nie wiem...

 

Sam troche myslalem nad HIDami do 159, ale ostatecznie zostaje przy H7.

 

 

Dołączona grafika

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kaziuk, czy ty mniej więcej wiesz co robisz? Na przeglądzie jak to będzie? Da się to zdemontować szybko i bezboleśnie, wracając do H4/H7/Hileśtam w razie haltowania?

 

Jonas jest jeden, życia jest wiele :P Moze ma wakacje :F

 

Coś ci się ociupinkę pojebało, nie jestem twoim psem, żebyś mnie szczuł wedle swego spaczonego gustu.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można to przełożyć z powrotem w kilka minut, na poczekaniu, wyciągasz HID, wkładasz H1, zajmie to mniej więcej tyle samo czasu, co wymiana standardowej żarówki, no może chwilkę dłużej. Odnośnie przeglądów, to zawsze można przełożyć, ale na forum FC pisali nie raz, że bez problemowo przechodzi. Czas pokaże jak to się będzie sprawować, zawsze można przecież wrzucić H1 i jechać na wyczucie w nocy.

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pacholęcych czasach technikum, kiedy obiektem westchnień była zwieśniaczona Calibra, wydmuszka CRX albo coś równie idiotycznego, kilku kolegów upalało kaszlaki w różnym stanie rozkładu. Niejeden przy kontroli musiał zeskrobywać folię z szyb i wydłubywał niebieskie diodki z postojówek, bo psiur obiecywał lawetę i odebranie dowodu rejestracyjnego, jeśli "to" nie zniknie za kwadrans.

Dlatego pytam o łatwość demontażu tej instalacji w warunkach polowych i powrót do oryginalnego stanu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W FC sprawa jest trochę bardziej na plus niż w innych autach, bo mało kto wie, co to w ogóle za auto, a co dopiero jakie ma mieś światła. Pożyjemy zobaczymy.

 

ps.

 

HID to kwestia bezpieczeństwa, a nie buraczany tjuning. Jest ciemno, zaraz jadę naocznie się przekonać, czy jadąc z przeciwka nie będę oślepiał.

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa ubezpieczenia w przypadku przypadkowego puknięcia w cokolwiek w stopniu mniejszym lub większym...?

 

Ogólnie- chciałem się pobabrać z przeróbką żarów na ksenony przez wymianę całej lampy na fabryczną- o ile to się da zrobić, o tyle montaż samopoziomowania i wysokociśnieniowych sprysków jest już wyższą szkołą jazdy, połączoną z ekwilibrystyką w zdobywaniu części do tegoż potrzebnych. Poza tym- pociąga to za sobą kupę złotówek i czasu- więc temat jest odłożony na chwilę obecną.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie kwestia tego, czy przyczyną puknięcia będzie coś innego czy właśnie twoje ewentualnie oślepiające lampy. Sam jeżdżę z fabrycznymi bixenonami + spryskiwacze. Niestety tak jak piszesz montaż samopoziomowania to dużooo kasy, zresztą sam system poziomowania w Focusie MK2 działa tak, że jego brak niczego nie zmienia. Oślepiać nie oślepiam bo jeszcze nikt nie mrugał, na przeglądzie też nikt się nie przyczepił.

Edytowane przez Grinch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HID to kwestia bezpieczeństwa, a nie buraczany tjuning. Jest ciemno, zaraz jadę naocznie się przekonać, czy jadąc z przeciwka nie będę oślepiał.

 

Bezpieczeństwa dla ciebie bo jeśli się okaże że razisz tych z przodu to raczej nie będą zadowoleni.. pamiętam że całkiem niedawno byli w tym temacie ludzie których stopy raziły w nocy, wyobraź sobie co będzie przy HID'ach.

 

Raz jechał za mną taki jeden co światłami walił mi po kabinie nieprzeciętnie a widać było że to nie długie, także imho w przypadku kiepskiej instalacji to gorsze niż buraczany tjunink.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jechaliśmy w okolice Mikołałek. Było południe, ładna, słoneczna pogoda, a przed nami jechała Audica A4 z lexami (tablica: NMR) - pozycyjne razily jak wsteczny halogen Dołączona grafika Zagadaliśmy na sybirze do gostka czy przypadkiem halogenów nie włączył Dołączona grafika Na próbę włączył halogeny - efekt był hmm... porażający. Po prostu wyprzedziliśmy to cudo Dołączona grafika

Edytowane przez Grimlock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jechaliśmy miniwanem więc nie szarżowaliśmy i nie wyprzedzaliśmy bez potrzeby. Ale natknęliśmy się na jednego artystę (tablica WO), który zapomniał o istnieniu lusterek nie wspominając o tym, że jechał środkiem krętą asfaltówką biegnąca kilka kilometrów przez las. Dopiero na któryś klakson zareagował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się po ciemku i nikt nie mrugał z przeciwka, to raz, a dwa, że ojciec w drugim aucie jechał z przeciwka i mówił, że jest ok, na dodatek ustawiłem światła troszkę niżej niż z żarówką H1, a w razie potrzeby mogę jeszcze z kabiny je obniżyć. Odnośnie świecenia po kabinie to chyba by musiała latarnia morska za autem jechać. Normalnie to wystarczy wihajstrem przestawić i już jest ok.

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wracałem nocą obładowanym jaszczombem z dziury do domu, zapomniałem obniżyć świateł tym kręciołkiem przy kierownicy. Uprzejmy kierowca ciężarówki jadącej z naprzeciwka przypomniał mi o tym za pomocą swojego zestawu oświetlenia estradowego, model Woodstock 2012. The horror ...

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak Twoje wrażenia jeśli chodzi o zasięg świecenia? Najlepiej imo widać to w czasie deszczu, na mokrym asfalcie zwykłe żarówy się tracą i nie raz mam wrażenie, że nic nie widać. HIDy tutaj spisują się o niebo lepiej.

Ciekawe tylko jak będzie u Ciebie w kwestii kontroli. ;) Na wszelki wypadek lepiej wozić ze sobą zestaw zwykłych żarówek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś mam wrażenie ze poziomowanie to troche wyolbrzymiony temat. przecież oryginalne poziomowanie nie działa w trybie rzeczywistym. nic nie poziomuje wzgledem każdego placka na drodze. a wiekszość naszych dróg to placek na placku.

czasami ludziska zwykłą żarówą swiecą tak po gałach, jakby jechali na długich.

i ta noga na hamulcu, gdy auto i tak nigdzie nie pojedzie. aż oczy wypala. to tak btw stopu :)

 

od pierwszego stycznia mają zaprzestać wysyłania zdjęć z fotoradaru? grudniowe powinno jeszcze przyjść?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...