Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Taaa... pogoda. Trzy lata temu miałem na burze wy@#$ne. Dwa lata temu miałem burze głęboko gdzieś. Rok temu zdarzyło mi się chować auto, jak pojawiały się wyjątkowo paskudne chmury - głównie po informacjach z okolicy w stylu "tych zalało, tamtych grad nawiedził, a u tamtych gałęzie spadały w różnych dziwnych miejscach". W tym roku miałem już kilka ewakuacji auta pod dach i zanosi się, że będzie więcej.

Czy tylko ja mam wrażenie, że coś jest mocno nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pogodą. Jak Boga kocham, będę rysował komiksy, bo Rodacy umiejętnością kreatywnej interpretacji zaskakują mnie na każdym kroku.

Gdzie Ci napisałem, że mam garaż? Mam rozpisać wszystkie hołubce, jakie muszę wyczyniać, żeby schować auto pod dach, pod którym normalnie stoją maszyny?

Edytowane przez m4r
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może... http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090919/REG04/611678763

 

Nic w przyrodzie nie ginie.

 

I jeżeli podchodzić mamy do tego konspiracyjnie- to czy ostatnie dziwactwa pogodowe ominęły w jakiś magiczny sposób kraje rozwinięte...?

Edytowane przez KWS89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież czerwiec i lipiec to odkąd pamiętam gradobicia, burze i ulewy, dlatego ci co rezerwowali wakacje nad Bałtykiem na początek wakacji zawsze wracali wku... zdenerwowani nieudanym wypoczynkiem. Przy czym kiedyś jak staremu grad wielkości przepiórczych jajec obtłukł 125p, to wyklepał to gumowym młotkiem, opacykował wałkiem i jeździł dalej. Teraz zaciągnie samochód do ASO i polecą mu zniżki z AC. Cóż, postęp.

 

Nie jestę ekspertę od globalnego ocieplenia, dwutlenku węgla, zmian klimatycznych i tak dalej, ale ciekaw jestem prawdziwości teorii, że ten islandzki wulkan o niemożliwej do wymówienia nazwie nakopcił sam więcej CO2, niż cała ludzkość przez XX wiek. Teoria radzieckiego uczonego Spiskowa mówi, że zbyt dużo ludzi przestałoby dobrze zarabiać, gdyby okazało się, że to prawda z tym wulkanem.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pogodą. Jak Boga kocham, będę rysował komiksy, bo Rodacy umiejętnością kreatywnej interpretacji zaskakują mnie na każdym kroku.

Gdzie Ci napisałem, że mam garaż? Mam rozpisać wszystkie hołubce, jakie muszę wyczyniać, żeby schować auto pod dach, pod którym normalnie stoją maszyny?

jakbym ci odpisal zgodnie z twoja teoria ze pogoda sie z roku na rok pogarsza to by bylo nudno. a czy tak jest nie wiem. nie obserwuje. metro w stolycy i tak zalewa chyba co roku.

dach to nie garaz, ale garaz tez ma dach.

troche wiecej poczucia humoru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież czerwiec i lipiec to odkąd pamiętam gradobicia, burze i ulewy, dlatego ci co rezerwowali wakacje nad Bałtykiem na początek wakacji zawsze wracali wku... zdenerwowani nieudanym wypoczynkiem. Przy czym kiedyś jak staremu grad wielkości przepiórczych jajec obtłukł 125p, to wyklepał to gumowym młotkiem, opacykował wałkiem i jeździł dalej. Teraz zaciągnie samochód do ASO i polecą mu zniżki z AC. Cóż, postęp.

 

Nie jestę ekspertę od globalnego ocieplenia, dwutlenku węgla, zmian klimatycznych i tak dalej, ale ciekaw jestem prawdziwości teorii, że ten islandzki wulkan o niemożliwej do wymówienia nazwie nakopcił sam więcej CO2, niż cała ludzkość przez XX wiek. Teoria radzieckiego uczonego Spiskowa mówi, że zbyt dużo ludzi przestałoby dobrze zarabiać, gdyby okazało się, że to prawda z tym wulkanem.

 

A myślisz, że za tą całą "dziurę ozonową" odpowiada kowalski/smith popędzający swoim autem jak się tylko da? Myślisz, że to przemysł? Lodówki? To się nie zdziw jak Ci napiszę, iż to w 90% a może i więcej spowodowane jest przez ruskich i hamerykańców, którzy w okresie zimnej wojny nadetonowali się w atmosferze bombek nuklearnych i napuszczali rakiet w kosmos.

I masz rację jak cholera z tym ostatnim zdaniem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj umówiłem się na jazdę próbną TSI w charakterze kierownika tej dyskoteki. Nie będę rozpisywał się nad walorami wnętrza Skody Rapid i Octavii III- każdy ma jakąś własną opinię na ten temat. Jednak chcę powiedzieć trochę opinii od strony techniczno-mechanicznej.

 

Można psioczyć na VAG- że są drodzy, że auta się dupią i że jakość wykonania jest różna. Jednak chciałem podejść do tego tylko od strony technicznej- dłużej jeździłem 1.2TSI, w wariancie 105KM- silnik- który gdyby nie miał wad wieku dziecięcego- był by niesamowicie popularny (w sumie- bezpośredni zamiennik 1.6i)- spalanie w mieście podczas normalnej jazdy (w moim stylu)- poniżej 7L. Poza miastem- specjalnie zresetowałem komputer i jechałem tak jak bym jechał normalnie- 4.7- po dorzuceniu do piecyka- 5.2... Zestopniowanie skrzyni jest miodne- przy 100km/h, troszkę ponad 2000rpm.

 

Dynamika? Cóż- wszystko zależy od budy- jednak jechałem kartonem w wydaniu Rapid. Który całkiem sprawnie pozwalał na wyprzedzanie wszystkiego jak się brało- tylko z małym zastrzeżeniem- nie ma jakiegoś wyraźnego sensu kręcić powyżej 4.7krpm (?!) bo czuć wyraźnie spadek ciągu silnika (ta mała dmuchawka nie wyrabia, pod koniec traci oddech i sprawia wrażenie takie- jak 1.6i atmosferyczny)- za to w zakresie ~1700 - 4500 ciągnie równo. Prawdopodobnie taka charakterystyka może się nie podobać komuś, kto wymaga od auta bezwzględnej eksplozji mocy i momentu w całym zakresie obrotów silnika- ale to powinno być zrozumiałe, że ten silnik nie jest skierowany do niego.

 

Nie inaczej się ma sprawa w przypadku 1.4TSI 140KM- wersja poprawiona, z paskiem zamiast terkotającego łańcucha i tylko z turbosprężarką. Jednak spalanie pod moją nogą w cyklu mieszanym wyniosło...

10.5L/100km- przy czym, na tej jeździe się spieszyłem, bo auto było zarezerwowane na 15 minut później po tym, jak do niego wsiadłem.

Układ jezdny był spięty w ten sposób- żeby sprawiać wrażenie pseudousportowionego (ciężej chodził lewarek biegów, mniejsza siła wspomagania)- jednak wracając do silnika- sprawiał wrażenie starego poczciwego 1.9TDI w wariancie 150KM- kutanoidalny moment podgoniony suszarą, powodował że "drop the hammer" owocowało pierwotnie kompletnie niczym, a po chwili zapaleniem się mnóstwa kontrolek, które stwierdzały że jestem wariatem i należy obciąć mi moc na pierwszym i drugim biegu. Zaś po przekroczeniu granicy 4.5krpm- silnik dalej ciągnął- jednak po przekroczeniu 5.4krpm było czuć wyraźnie to, że silnik traci oddech i po prostu kręcenie dalej nie ma najmniejszego sensu. Za to podczas manewru wyprzedzania na 4 biegu- poczułem się jak w najnormalniejszym dieslu- mocny dół i leci.

 

Nie wiem co mam napisać więcej- oba te silniki sprawdziły by się o wiele lepiej z DSG- przynajmniej w mieście- z prozaicznego powodu. Biegi początkowe w przypadku tych skrzyń idą następująco- 1-pełzam, 2- pełzam i tracę przyczepność, 3-6 wachlowanie bez sensu. Ciekawostka- przy jednostajnym ruchu- przy 60km/h można wrzucić bieg 6 i się toczyć bez wyraźnego obciążania silnika- naturalnie, gdy chcemy cokolwiek zrobić- wypadało by go zmienić- tylko ze względu na troskę o silnik.

 

 

Moja ocena- ni to diesel, ni to benzyna- to po prostu silniki nowej generacji zasilane eksplodującymi dinozaurami.

 

 

PS. Hamulce w 1.2TSI są słabe a w 1.4TSI ciut za mocne.

Edytowane przez KWS89
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo typowa dla Vag charakterystyka, u mnie też powyżej 4.5k nie ma sensu kręcić a jedynka jest do ruszania jak w wolnossącym dieselu forda transita z przed 15 lat...

To najbardziej irytująca rzecz w moim aucie... a miałem nadzieje że w nowszych będzie lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bladego pojęcia nie mam- w Rapidzie musiałem deptać żeby zatrzymać relatywnie naprawdę lekki samochód, a w O3- wystarczyło spojrzeć na pedał żeby hamował- może być, że to wina sterownika- wszakże wszystko można ustawić spod VAGa- włącznie z przeprogramowaniem MFD, żeby pokazywał to co fabryka chciała. ;]

 

Na poniedziałek popołudniu jestem umówiony na jazdę A3 1.4TSI 122 z S-tronic (czyli DSG z innym programem...)- więc zobaczymy. DSG w TDI jest wyśmienite. Zobaczymy jak będzie z t.benzem.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poniedziałek popołudniu jestem umówiony na jazdę A3 1.4TSI 122 z S-tronic (czyli DSG z innym programem...)- więc zobaczymy. DSG w TDI jest wyśmienite. Zobaczymy jak będzie z t.benzem.

A3 1.4t s-tronic poprzedniej generacji jezdziło w pytke (do momentu aż nie przejedziesz sie 3.2 z tą samą skrzynią...), więc myslę, że będziesz zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalogowo 1.4 ma 9.5s do setki więc zadka nie urwie. Za to 3.2- pomimo tego, że uwielbiam ten silnik we wszystkich odmianach (miałem przyjemność jeździć Passerati B4 i przeswapowanym Gofrem I jako pasażer)- i ten dźwięk połączony z charakterystyką rozwijania momentu i mocy- jest czymś, co kiedyś chciał bym mieć w aucie- jednak rozum mówi nie, przynajmniej w tym momencie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powraca jak bumerang, jakie hamulce? Auto to trójka 140koni, więc nic specjalnego. Czy zwykle polecony zestaw tarcze Brembo + klocki Ferodo sprawdzi się? Do wyboru mam jeszcze Febi, Textar, Pagid, Eicher, Apec. Jeszcze klocki Ate, Bosch. Cenowo różnie, zestaw Brembo+Ferodo z czujnikami to jakieś £350, a najtańsza opcja to jakieś £250 (Apec). Ciekawią  mnie klocki Ate, bo cenowo zestaw przód/tył to jakieś trzy dychy więcej od Ferodo.

 

Jeszcze w kwestii spalania...

 

Trasa 600km i komputer wypluł coś takiego:

Dołączona grafika

 

Przy dystrybutorze trzeba doliczyć 0,2l, ale nie jest źle. Prędkości to normalnie jakieś 130km/h (dla maruderów ciągle wyspiarze mają ograniczenie 70mil/h) na autostradzie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TRW + Ferodo Premier

Brembo + Ferodo Premier

Textar + textar

Ate + Ate

 

Takie zestawy do normalnej jazdy w zypełnosci starczają ja po wakacjach z ciekawości pokusze się o zestaw Textar Pro + Ferodo DS Performace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy istnieją jakieś wady zastosowania pasków ledowych 12V w miejscu żarówki podsufitowej? Mogę bez problemu upchnąć w lampce, a żarówka normalna daje bardzo kiepskie światło.

wiem, że takie zwykłe ledy (te są z oświetlenia mebli/półek szklanych) są wrażliwe na częste zapalanie, ale ten minus akceptuję, leżą i się kurzą i tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)

Brembo + Ferodo Premier

Textar + textar

(...)

Takie zestawy wchodzą w grę, bo tylko takie części mogę dostać. Jakościowo to to samo czy jednak jakoś różnica jest? Różnica w cenie to £80 na korzyść Textara czy jednak warto dopłacić? Dzięki za odpowiedź Dołączona grafika pzdr

 

EDIT

Jest jeszcze dostępny zestaw TRW + Ferodo i tu cena najniższa, bo £30 taniej niż Textar i £110 taniej niż BremboDołączona grafika

Edytowane przez chemiczny_ali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety z autopsji Ci nie powiem jedynie słyszałem, że są niezłe. Sam właśnie Textara mam w planach kupić. Kumpel który ma sklep motoryzacyjny właśnie polecił mi textara zamiast brembo. Na forach też najczęściej widzę polecają takie zestawy jak wyżej wymieniłem.

 

EDIT: To bierz textara i daj znać jak się spisuje :D Jak będzie ok u mnie poleci przód Textar Pro + Ferodo DS, a tył Textar Pro + Textar

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla osob ktore nie sledza sytuacji pogodowej na Slasku - miedzy 18 a 23 przewidywane jest nadejscie tzw superkomorki co moze skutkowac ulewnym deszczem (nawet 70mm) i gradem w okolicach 5cm!

 

 

http://lowcyburz.pl/

http://burze.dzis.net/?page=wyszukiwarka&miejscowosc=Katowice

http://burze.dzis.net/?page=mapa&animacja=on

 

Ja jade do SCC albo Auchana w Katowicach i na podziemny. Mam nadzieje ze mi auta nie zaleje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ATE+ATE i hamuje to bardzo nieźle.

Co do paska ledowego w podsufitce to zależy jakie masz auto. Ja w lampce miałem 4 żarówki ledowe zamiast zwykłych i nieraz działy się cuda typu otwieram drzwi i żadne światło nie działa...nawet lampka w schowku i w bagażniku mi wtedy nie działała. Zamknąłem, otwarłem znowu i działa.

Wymieniłem na zwykłe żarówki i problem zniknął. Ponoć to dlatego, że potem moduł komfortu dostaje szajby.

Może sytuacje rozwiąże danie jakiegoś opornika symulującego obciążenie zwykłej żarówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są żarówki "przystosowane" do CAN-busa. Ostatecznie można chyba wyłączyć checka komputerem, ale można też podejść do tematu w ten sposób:

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5584355-DIY-LED-license-light-error-permanent-removal

 

Jest kompleksowo wyjaśnione co i jak robić. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie tam canbusy hakues Panie ja u siebie daem ledy na przód do podsyfitki na przów i na tylo do tego jeszcze do tablicy z tyłu na klapie bagażnika no i jeszcze podświetlenie zegarow dałem ledowe., Wszystko swieci sie pieknie elegancko. eszcze nic nie zgaslo od roku tak swieci. No i po co Wam były te jakieś wynalazki goldy, beemki, peżoty i inne wynalazki trzeba było se kupic sprawdzono japonską technologie i byscie mieli nahwyżej trzeba by było blache zrobic ale to stabnart w Hondach czyli porządnej fabryce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...