Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

No jak Ty będziesz szukał na Allegro to na pewno ;)

 

http://olx.pl/oferta/chevrolet-corvette-6-0-v8-CID5-ID6DjLJ.html#b5b68fc64f

 

Wpierw gadasz o nowkach z salonu za 120k zlotych dukatow, a pozniej wrzucasz lolegro z uzywkami? Z Twoim poziomem IQ i oglady, ogumienie, olej i klocki hamulcowe do tego odpicowanego trupka rowniez zakup z aukcji, uzywki by pasowalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mojemu coupe coś odwaliło i popija sobie płyn chłodniczy. Jak zdiagnozować co mu dolega? Patrzyłem na poziom oleju i jest ok, pod korkiem masła nie ma, nagrzewnica nie cieknie. Co jeszcze sprawdzić, aby mu diagnozę postawić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być kilka wariantów jeśli to UPG przepuszcza.

kanal wodny na zewnatrz bloku silnika -wymyj silnik, osusz i potem przejedz sie i zobacz gdzie pojawia sie wyciek

kanal wodny do cylindra- analiza spalin/ bialy dym /gazowanie w zbiorniczku wyrównawczym.

kanal wodny do kanalu olejowego-masło pod korkiem itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pod samochodem wszędzie sucho, to stajesz z tyłu samochodu i ktoś Ci przegazowuje, a Ty patrzysz czy z rury nie pryska i nie lecą obłoki pary. W zależności od budowy silnika/głowicy, mogą być takie pęknięcia uszczelki (czy - odpukać - głowicy), że płyn chłodniczy nie będzie mieszał się z olejem (w sensie nie będzie ciekł do kanałów olejowych), ale będzie wyciekał bezpośrednio do komory spalania któregoś cylindra. Przechodziłem to w poprzedniej beci, uszczelka poszła.

Oprócz tego złap wąż powrotny do chłodnicy przy chłodnym silniku i przegazowuj, możesz poczuć od czasu do czasu skok ciśnienia, gdy bąbel powietrza/spalin będzie przechodził przez wąż. Możesz, ale nie musisz. Z czasem płyn chłodniczy będzie zmieniał kolor i mętniał.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tumblrmfmxy2zjci1rtp3uy.jpg

 

Mojemu coupe coś odwaliło i popija sobie płyn chłodniczy. Jak zdiagnozować co mu dolega? Patrzyłem na poziom oleju i jest ok, pod korkiem masła nie ma, nagrzewnica nie cieknie. Co jeszcze sprawdzić, aby mu diagnozę postawić?

W jaszczombie poleciała uszczelka pod głowicą, to najpierw żywił się płynem chłodniczym, a potem zaczął palić na trzy gary, potem na dwa, ale masła ani wycieków nie było. Jestę ekspertę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie dolałem płynu, wlazło prawie dwa litry, nie wiem od kiedy tak ucieka, bo nie zaglądałem ostatnio pod maskę. Dzięki za porady, będę obserwował. Z wężów nie widziałem, aby ciekło, coś czuję, że bez mechanika się nie obędzie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nam płyn uciekał na odpowietrzniku. W cytrynie to takie kapsle jak na wentylach. Cieniutka granica pomiędzy dokręceniem a przekręceniem. Było wszędzie sucho. Wyparowało też blisko 2l na dystansie ok 1300km. pozostał jednak osad po płynie w rejonie odpowietrznika. Jak masz podobne patenta na odpowietrzniku. powycieraj do czysta wokoło i obserwuj, czy pojawia się osad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7 biegowy manual w vette?

NIE CYTUJEMY OBRAZKÓW STARY WILKU ; ] 

 

Przynajmniej 4 biegi w codziennym życiu możesz sobie darować, już pierwszy viper palił gumę z 6 (ostatniego) biegu ;]

Na pierwszym biegu vette jak pamiętam robi 102km/h

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mojemu coupe coś odwaliło i popija sobie płyn chłodniczy. Jak zdiagnozować co mu dolega? Patrzyłem na poziom oleju i jest ok, pod korkiem masła nie ma, nagrzewnica nie cieknie. Co jeszcze sprawdzić, aby mu diagnozę postawić?

Węże idące do chłodnicy są twarde czy miękkie?

 

 

W 911 było już w 2012 roku. Jakoś sobie nie wyobrażam tego.

7 bieg można wrzucić tylko z 6.

 

"... I guess it's just the way I'm wired."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Węże idące do chłodnicy są twarde czy miękkie?

 

 

7 bieg można wrzucić tylko z 6.

 

"... I guess it's just the way I'm wired."

na zimnym są miękkie, bo termostat nie puszcza, reszta jest twarda. Na ciepłym nie sprawdzałem, ale termostat wymieniałem po zakupie, więc powinien być ok. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz sobie w tym coupe czy ci jakiś szkodnik któregoś węża nie zjadł. Kolega parę dni temu pojechał niespełna roczną kią na przegląd, miało być standardowo a okazało się, że jakiś zębacz obgryzł dwa przewody gumowe. 2 tygodnie wcześniej jechał w dłuższa trasę i wszystko było ok a na przeglądzie w zbiorniku pusto.

Wycieków pod autem też nie miał, pewnie to było gdzieś "o góry" i dopiero w trakcie jazdy pod cisnieniem spierniczało.

Dodatkowo można się pomylić z wodą z klimy, która teraz na potegę leci z pod auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na zimnym są miękkie, bo termostat nie puszcza, reszta jest twarda. Na ciepłym nie sprawdzałem, ale termostat wymieniałem po zakupie, więc powinien być ok.

Nie idzie o termostat. Jeśli węże robią się twarde to definitywnie uszczelka pod głowicą.

 

"... I guess it's just the way I'm wired."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to już zależy od silnika, w moim układ chłodzenia jest zamknięty, jego ciśnienie robocze to do 2 lub 3 bary (przy tym ciśnieniu puszcza zawór awaryjny korka chłodnicy), co daje temperaturę wrzenia płynu chłodniczego przy 114*C. Przy tym ciśnieniu węże zawsze są twarde, a tanie zamienniki węży powrotnych do chłodnicy zamieniają się po kilku miesiącach w coś o kształcie gruszki do lewatywy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie idzie o termostat. Jeśli węże robią się twarde to definitywnie uszczelka pod głowicą.

 

"... I guess it's just the way I'm wired."

 

 

Może inaczej, nie są twarde jak kamień, ale są twardsze niż przy zgaszonym silniku, po prostu płn w nich płynie pod jakimś tam ciśnieniem i dla tego są twarde. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...