Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

@Kacimiierz:

OK.

 

@kapi89:

Ekonomia leży i kwiczy. Dowód dawno powinni zabrać. ;]

 

@Gatsby:

Moment obrotowy? Ciągła praca?

Nie porównuj trybu użytkowania aut w firmach do jazdy po mieście 5km dziennie przez Kowalskiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy robi jak uważa, mnie się znowu zbliża wymiana oleju, dla świętego spokoju wymieniam w trupie co 10k km. Jak ktoś chce to chętnie oddam zlewkę, jeszcze 30k km można zrobić. ;-)

Na jakimś forum VAGa nikt nie chce?

 

Skoro deaselki takie złe do miasta i krótkich odcinków, to dlaczego wszystkie vany i dostawczaki są oferowane tylko z doładowanymi deaselkami?

Nie wszystkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jakimś forum VAGa nikt nie chce?

 

Nie wszystkie.

No własnie nie bo janusze nie wchodzą na takie fora.

Choć poznałem kiedyś jednego co pracował w ASO i olej z nowych samochodów (z reguły po 1000-2000km przebiegu) zalewał do swojego...bodajże bmw o ile mnie pamięc nie myli. ;-)

 

 

klekot u kuriera nawet nie zdąży ostygnąć bo gość rzuca paczkę, stara się zebrać szybko podpis a na samo słowo, że może by tak najpierw otworzyć paczkę i sprawdzić czy cała, rzuca, że przecież jemu się spieszy. 

Edytowane przez Kacimiierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, wydawało mi się właśnie, że janusze = VAG i dziadowanie na czym się da. Przecież nie po to kupuje bezawaryjne niemieckie na ropę, żeby potem naprawiać albo nie oszczędzać.

 

Kurierzy w ogóle gaszą te Ducato przed fajrantem?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To musiał nieźle grzać po torze wcześniej, bo silnik nie zgasł - gość wsiadł i pojechał.

 

To był około 20-letni samochód.

 

 

Ciągła praca u np kuriera?

Ciągła, znaczy silnik nie zdąży ostygnąć.

Natomiast niektóre Diesle mają pecha, bo robią 5km i potem stoją 8 godzin pod korpo-budynkiem.

A potem DPF, spalanie 6 (dla znajomych 5), gdzie producent podaje średnio 4 i pół.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To musiał nieźle grzać po torze wcześniej, bo silnik nie zgasł - gość wsiadł i pojechał.

 

To był około 20-letni samochód.

 

 

Ciągła, znaczy silnik nie zdąży ostygnąć.

Natomiast niektóre Diesle mają pecha, bo robią 5km i potem stoją 8 godzin pod korpo-budynkiem.

A potem DPF, spalanie 6 (dla znajomych 5), gdzie producent podaje średnio 4 i pół.

 

DPF to fajna rzecz. Znajomy mechanik "czyści" DPFy jakąś chemią za 500 zł - chwalił się, że zajmuje mu to 30 minut a zarabia na tym jakieś 400 zł na czysto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że samobójem było nie kupić opon letnich w okresie zimowym, pewnie teraz się niezłe podwyżki zaczną. Ale polecicie może jakieś tanie miejsce? Zaczynam dojrzewać powoli do nowych opon, po mieście prawie w ogóle nie jeżdżę (Wawa, więc aż się odechciewa) więc maluch głównie wylatuje na większe trasy gdzie leci powyżej setki. Tu jest problem, bo mam jedno główne kryterium (poza oczywistymi) - generowany hałas. Zimówki teraz brzmią jak pracująca tokarka. Galant ma tylko 2.0 pod maską, więc i o zrywaniu trakcji mowy nie ma, opony z wyższych półek, niech tam zostaną. Mi jest potrzebna cicha opona która nie pęknie przy okazjonalnym depnięciu do 180km/h.

 

Czasem mam wrażenie, że mój benzyniak mniej pali niż diesle (jak zsumować wypalanie paliwa i dziury w kieszeni). Pół roku jazdy, 9/100 +wymiana fajkocewki za 200zł. Kumpel ma po ojcu byłego korpovagona, vectrę c, i już pada dwumasa czy coś a komp nie przestaje drzeć japy o dpf.

Edytowane przez Havoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem mam wrażenie, że mój benzyniak mniej pali niż diesle (jak zsumować wypalanie paliwa i dziury w kieszeni). Pół roku jazdy, 9/100 +wymiana fajkocewki za 200zł. Kumpel ma po ojcu byłego korpovagona, vectrę c, i już pada dwumasa czy coś a komp nie przestaje drzeć japy o dpf.

nie morzliwe pszeciesz dizle mało palom karzdy to wie dawno ci sie zwruci za takom bęzyne co durzo pali!111

 

 

 

Hłe hłe hłe.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając jeszcze do silników 1.0 R3 to mam odmienne zdanie. Jako, że auto stoi w naprawie mam okazję jeździć 108 z owym silnikiem. IMO rerewelacja, dynamika jest poprawna, po mieście nic więcej nie potrzeba. Nawet w trasie przy 110-130km/h jedzie się akceptowalnie. Akceptowalnie to mało powiedziane, Swift 1.3 na piątym biegu nie ma startu. Jedyny mankament silnika to imo hałas przy nabieraniu prędkości (głównie jedynka). Chociaż można się przyzwyczaić do tego dźwięku taki śmieszny warkot, jakby silnik miał zaraz wyskoczyć :D Co do spalania to nic dziwnego, że tam koledze spalił jakieś kosmosy, auto z takim silnikiem nie służy do przewozu prosiakow. Trzeba było brać mazutowoz, a nie teraz wylewac gorzkie żale.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.0 turbogunwo jest w porzo do takich piździdełek jak Audi Citigo czy Peugeot 108, nie do minivana, limuzyny czy czego tam jeszcze.

 

Ford uważa, że do tego też jest w porzo - http://www.whatcar.com/Car/Ford/6912125719.jpg .  Jak by Pickupy byly popularne w Europie, to wcale bym sie nie zdziwil zobaczyc ten silnik w tym - http://uncrate.com/p/2013/01/ford-atlas-pickup-xl.jpg

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ford uważa, że do tego też jest w porzo - http://www.whatcar.com/Car/Ford/6912125719.jpg .  Jak by Pickupy byly popularne w Europie, to wcale bym sie nie zdziwil zobaczyc ten silnik w tym - http://uncrate.com/p/2013/01/ford-atlas-pickup-xl.jpg

Nie jestem pewien czy Ford germański i Ford jankeski to ta sama firma i oferta. Czekam wszelako na Mustanga 0.8 R3 EcoBoost i sobie kupię, żeby nakleić na niego znaczki 5.7 HEMI.

 

300 PLN + 6 punktów. Chevim Aveo... Bumą takiego mandatu jeszcze nie dostałem :lol:

Bumą nie dostałem żadnego mandatu. Jaszczombem trzy, Vitarą jeden. Thug life.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ford uważa, że do tego też jest w porzo - http://www.whatcar.com/Car/Ford/6912125719.jpg .  Jak by Pickupy byly popularne w Europie, to wcale bym sie nie zdziwil zobaczyc ten silnik w tym - http://uncrate.com/p/2013/01/ford-atlas-pickup-xl.jpg

Sorry, ale w Mondeo najmniejszy silnik to 1.5 160 KM/240 Nm. I raczej wystarcza, skoro robi setkę w ~9s i rozpędza tą ciężką krowę do zdrowo ponad 200 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale w Mondeo najmniejszy silnik to 1.5 160 KM/240 Nm. I raczej wystarcza, skoro robi setkę w ~9s i rozpędza tą ciężką krowę do zdrowo ponad 200 km/h.

Ciekawe, nie oferują jednak tego 1.0? Nawet u germańskich oprawców?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...