Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

allegro zawsze pomocne

http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=base-relevance-aut-1-3-0826&search_scope=category-3&string=korekta%20licznik%C3%B3w

 

Fiat, VW - urządzenia po ok 100-140 zł. Zapytaj kaxa, czy to działa.

W fiaciorach korektę zrobi zwykłym najpopularniejszym softem do diagnostyki MES z tym, ze tylko w górę czyli tak jak chce. Korekta w dół jest zablokowana, do tego potrzeba juz właśnie jakiś dedykowanych softow ale nie testowałem bo nie bylo mi to potrzebne. Wiem jedynie ze jak cofnie to typowy Mirek to na zegarach ma tyle ile chcial ale w ECU bedzie świecić przebieg oryginalny lub caly czas 0. Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W fiaciorach korektę zrobi zwykłym najpopularniejszym softem do diagnostyki MES z tym, ze tylko w górę czyli tak jak chce. Korekta w dół jest zablokowana, do tego potrzeba juz właśnie jakiś dedykowanych softow ale nie testowałem bo nie bylo mi to potrzebne. Wiem jedynie ze jak cofnie to typowy Mirek to na zegarach ma tyle ile chcial ale w ECU bedzie świecić przebieg oryginalny lub caly czas 0.

 

Ok, dzieki, to mam rozeznanie. Pod Fabie znalazlem cos takiego, tez by pasowało.

 

Edytowane przez DziubekR1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koleżanki i koledzy, macie jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny niedziałania wycieraczek przednich na I i II położeniu manetki w Astrze F 96'? Nie ruszają również przy spryskiwaczach.

 

Na najwyższym (III) położeniu działają. Sprawdziłem już bezpiecznik i wymieniłem przekaźnik w skrzynce z bezpiecznikami, ale nadal nic. 

 

Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najwyższa prędkość to pewnie prosto z zasilania, z pominięciem regulatora. Wypadałoby więc znaleźć sposób, w jaki niższe prędkości są regulowane (na przykład elektronicznie elementami mocy, sprytnie skitranymi w jakiejś niepozornej obudowie), wydłubać regulator i zrobić mu kęsim, żeby zadziałał znowu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektroda twierdzi, że silnik ma osobne wyprowadzenie dla biegu wolnego i osobne dla szybkiego.

 

Można spróbować zapodać na silnik w to miejsce 12V lub zmierzyć napięcie na tym przewodzie. Powinno się coś rozjaśnić, czy nie dochodzi zasilanie czy silnik uszkodzony.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za każdą wskazówkę. W niedzielę będę miał czas i dostęp to zajrzę. Jeśli mi się nie uda, po weekendzie pojedzie do mechanika.

Jak ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł, to śmiało.

Edytowane przez stivo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klocki, końcówki drążków to się samemu przy piwie wymienia. A i wahacz jakimś problemem nie jest.

 

Do silnika 3-4 radlerki łomży, mniam mniam.

 

A zbieżność to kto potem ustawi, Puszkin?

 

Klocki to co innego, faktycznie przy piwie i w dwa kwadranse jak podnośnik ma foszki-paproszki.

 

Sznurkin, spokojnie można dojechać tak na warsztat aby ustawić kompie.

 

Komputerek z ostatnich 5k km pokazuje 7,2 dystrybutor twierdzi, że koło 7,5 wiec tragedii nie ma jak na te masę i moc.

 

U mnie z dystrybutora ostatnio zszedłem do 25l, progress.

 

 

 

 

 

 

Chyba od 35 tysi !

O, gulf się łapie. Aż mi dygnął.

 

Wczoraj na torze FSO był wypadek, zginęła dziewczyna i chłopak został ranny. Czekamy na jakieś oficjalne info...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się wczoraj plastidipem zlikwidowałem większość chromu... właściciele poliftowych bepiąteczek na chrom pakiecie pewnie by uznali to za profanacje :D Całkiem fajny patent taka folia w sprayu ciekawe ile to wytrzyma.
 


L9q92an.jpg
0j3YEVV.jpg
6AgOaom.jpg

 

Edytowane przez KAX_
  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem dzisiaj olej w skrzyni i mam foto dla tych co uważają, że oleju w manualu się nie zmienia :D Nie nie pojebałem korków spustowych i w butelce po cisowiance to nie olej silnikowy tylko coś co zlałem ze skrzyni :lol:

 

t584I2j.jpg

Edytowane przez KAX_
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wow ... jestem co prawda zdania, że nie wymyślono oleju, który by się nie zużywał i w manualu też powinno się olej kiedyś zmienić, ale to co tutaj pokazałeś to po prostu szok. Po jakim przebiegu i ilu latach z oleju ze skrzyni manualnej wyszła taka czarna breja?

 

ps. jak rozumiem olej w skrzyni powinien być jasny i przejrzysty jak "Kujawski", który pokazałeś w tej rurce? ;)

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem dzisiaj olej w skrzyni i mam foto dla tych co uważają, że oleju w manualu się nie zmienia :D

Nie zmienia się, ale z innego powodu. Czasami cena drugiej skrzyni w stosunku do ceny wymiany oleju jest mocno korzystna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w coupe też zmieniałem i też był dość ciemny.

 

 

Też bym Cię prosił o info, po jakim przebiegu była ta zmiana i ilu latach. Bo mam auto 9,5 letnie, 48 tys przebiegu i myślę o zmianie oleju w skrzyni (głównie z powodu wieku ... nie wiem, czy po 10 latach, pomimo małego przebiegu nie będę miał już takiej brejki)

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia się, ale z innego powodu. Czasami cena drugiej skrzyni w stosunku do ceny wymiany oleju jest mocno korzystna.

 

Kolega ostatnio zmieniał w Focusie w automacie - 1100 zł ...

 

W manualach raczej nie zmienia się. Zresztą producent pisze o tym. Ja w benzyniakach jeszcze nie zmieniałem, w swoim Focusie (300tys przebieg) dizelku również nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też bym Cię prosił o info, po jakim przebiegu była ta zmiana i ilu latach. Bo mam auto 9,5 letnie, 48 tys przebiegu i myślę o zmianie oleju w skrzyni (głównie z powodu wieku ... nie wiem, czy po 10 latach, pomimo małego przebiegu nie będę miał już takiej brejki)

Zmieniałem ze 3 lata temu, albo 4, nie pamiętam dokładnie. Auto produkcja grudzień 1999, przebieg przy zmianie obstawiam na okolice 130 kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W interesie producenta jest, byś po kilku latach wrócił do salonu po nowe auto. Co ile BMW zaleca wymianę oleju silnikowego? ... co 30 tys km?

 

Skrzynia to nie blok silnika. Olej, olejowi nie równy. Dizelka zalewam co 25 tys, benzynę co 20 tys lub co dwa lata.

Latają bez problemu.

30 tys, to czasem półroczny przebieg :P... Dużo też zależy od stylu jazdy, warunków itd...

 

Bezpiecznie, ale na wyrost będzie 10-15 tys dla benzyny i 15-20 tys dla dizla.

Edytowane przez NostradamuSek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...