Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Czy sugerujesz, że olej 1,5 roczny o całkowitym przebiegu ~3,5 tys kilometrów jest w gorszym stanie niż roczny z przebiegiem 10 tys kilometrów? (zakładając podobne użytkowanie, czyli takiej samej długości średnie trasy itd.)

Edytowane przez Kyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i auto stało się trucicielem przyrody;

Po EGR, klapach wirowych czas przyszedł na usunięcie filtru DPF...
Katalizator chyba jeszcze został choć ori więc zapewne mało sprawny już;

Aromaty prawie jak już z prestiżowego Passerati w TDi...
Ale nie kopci bo układ wtryskowy po remoncie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mówiłem ze <span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>c od razu, mniej nerwów, wydanej kasy i problemów z autem ;) To wszystko fajnie działa w nowym aucie z salonu, a nie 10 letnim.

Edytowane przez KAX_
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm panowie, 9-3 drugi raz nie pali mi na zimno po nocy/dluzszym staniu na tym mrozie.

Aku nie wiem czy dobry, ale z kabli nie startuje, w kabinie wszystko dziala i nie zalacza sie saaboski alarm niskiego stanu baterii. Rozrusznika chyba nie slysze.

Dopiero na delikatny pych i strzeleniu ze sprzegla odpali od razu jak wlacze zaplon. Rozrusznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś problem z rozrusznikiem, czasem łapał, czasem nie. Oddałem do serwisu, zrobili regenerację i do dzisiaj śmiga elegancko.

 

Kontrolki jak nie gasną/przygasają przy próbie odpalenia, to znaczy, że aku będzie w miarę ok, a rozrusznik nie dostaje prądu. Gdyby rozrusznik próbował obrócić silnik na słabym akumulatorze kontrolki będą mocno przygasać, albo też jest problem z połączeniem silnik/rozrusznik, które się nie zazębia, bendix się to zwie chyba?

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://moto.onet.pl/aktualnosci/male-silniki-sie-nie-sprawdzaja/n10zp4

 

Już niedługo skończą się statyczne testy emisji spalin wiec małe pudełka pojemności kartonu mleka już nie będą tak ekologiczne bo trzeba będzie przeprowadzić test dynamiczny, a pewnie takie 1.2 napędzające 1.5 tony w trakcie jazdy emisje bedzie miało jak 1.8 :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piłowanie Golfa na ręcznym to nie drift.

 

http://moto.onet.pl/aktualnosci/male-silniki-sie-nie-sprawdzaja/n10zp4

 

Już niedługo skończą się statyczne testy emisji spalin wiec małe pudełka pojemności kartonu mleka już nie będą tak ekologiczne bo trzeba będzie przeprowadzić test dynamiczny, a pewnie takie 1.2 napędzające 1.5 tony w trakcie jazdy emisje bedzie miało jak 1.8 :lol:

Nie znasz się jumasz, jeździsz jakimś gunwem na patyku jumasz, nie kumasz nowoczesności jumasz, kup se Nokię 3310 i nie nudź.

 

I gdzie wasza boga teraz?

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak tak patrzę, to kto oferuje teraz benzynowe silniki ponad 4 cylindry? Wielka trójka albo jeszcze droższe marki. No wyjątkiem jest Opel Insignia, bo jeszcze nie zdążyli wyrzucić 2.8 Turbo. Ktoś podrzuci nowy samochód z R5 albo V6 w cenie poniżej 200k? Chyba tylko Jeep albo Mustang w promocji.

 

Oj, przepraszam, zapomniałem o 370Z.

Edytowane przez Imperator Kret

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak tak patrzę, to kto oferuje teraz benzynowe silniki ponad 4 cylindry? Wielka trójka albo jeszcze droższe marki. No wyjątkiem jest Opel Insignia, bo jeszcze nie zdążyli wyrzucić 2.8 Turbo. Ktoś podrzuci nowy samochód z R5 albo V6 w cenie poniżej 200k? Chyba tylko Jeep albo Mustang w promocji.

 

Oj, przepraszam, zapomniałem o 370Z.

 

KIA ma silnik 4 cyl 2.0L bez turbo. 160 KM.

 

Z V6 to nowe Camaro ma 335 KM z 3.6L z dezaktywacją cylindrów.

W sumie jak tak patrzę, to kto oferuje teraz benzynowe silniki ponad 4 cylindry? Wielka trójka albo jeszcze droższe marki. No wyjątkiem jest Opel Insignia, bo jeszcze nie zdążyli wyrzucić 2.8 Turbo. Ktoś podrzuci nowy samochód z R5 albo V6 w cenie poniżej 200k? Chyba tylko Jeep albo Mustang w promocji.

 

Oj, przepraszam, zapomniałem o 370Z.

 

KIA ma silnik 4 cyl 2.0L bez turbo. 160 KM.

 

Z V6 to nowe Camaro ma 335 KM z 3.6L z dezaktywacją cylindrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Camaro nie jest w oficjalnej sprzedaży w Polsce.

W sumie jak tak patrzę, to kto oferuje teraz benzynowe silniki ponad 4 cylindry? Wielka trójka albo jeszcze droższe marki. No wyjątkiem jest Opel Insignia, bo jeszcze nie zdążyli wyrzucić 2.8 Turbo. Ktoś podrzuci nowy samochód z R5 albo V6 w cenie poniżej 200k? Chyba tylko Jeep albo Mustang w promocji.

 

Oj, przepraszam, zapomniałem o 370Z.

oraz Volvo.

 

Zresztą, po co więcej niż 4 cylindry do tłuczenia się po ulicach, przy obecnej liczbie aut na drogach i coraz liczniejszych&wymyślniejszych metodach mierzenia prędkości przez służby porządkowe.

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://moto.onet.pl/aktualnosci/male-silniki-sie-nie-sprawdzaja/n10zp4

 

Już niedługo skończą się statyczne testy emisji spalin wiec małe pudełka pojemności kartonu mleka już nie będą tak ekologiczne bo trzeba będzie przeprowadzić test dynamiczny, a pewnie takie 1.2 napędzające 1.5 tony w trakcie jazdy emisje bedzie miało jak 1.8 :lol:

 

Clio 1.3 dCi spaliło mi na 1200 km autostrady 4.6L/100 km. Stary Ford Focus mkI 1.8 TDCI spaliłna tej samej trasie przy większej liczbie osób 4.3L/100 km. Downsizing to czują w portfelu producenci.

 

No ale eco pudła to akurat z emisją są daleko w tyle. Co z nowymi VW i Audi w dieselkach, które jak ktoś goni zostawiają chmurę? Ja rozumiem 10 letniego diesla z wywalonym DPFem i EGRem i lejącymi wtryskami. Ale żeby 2 letnie auto premium?

 

 

Po co więcej jak 4 cylindry? Żyjemy w czasach internetu gdzie patrzy się na dane. Poza mocą jest jeszcze coś takiego jak kultura pracy, charakterystyka linii momentu w silniku czy jego dźwięk. Różnica pomiędzy I4 a V6 jest kolosalna. Pomiędzy V6 i V8 też jest ogromna.

Edytowane przez Kilokush

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, jak masz nie-premium to satysfakcja dużo większa, bo się nie ładuje tyle kasy w naprawy jakiegoś kosztownego szajsu.

 

Clio 1.3 dCi spaliło mi na 1200 km autostrady 4.6L/100 km. Stary Ford Focus mkI 1.8 TDCI spaliłna tej samej trasie przy większej liczbie osób 4.3L/100 km. Downsizing to czują w portfelu producenci.

Mały diesel jest do jazdy po mieście a nie autostradzie.

A nie, czekaj ...

 

Po co więcej jak 4 cylindry? Żyjemy w czasach internetu gdzie patrzy się na dane. Poza mocą jest jeszcze coś takiego jak kultura pracy, charakterystyka linii momentu w silniku czy jego dźwięk. Różnica pomiędzy I4 a V6 jest kolosalna. Pomiędzy V6 i V8 też jest ogromna.

Nikogo to nie obchodzi, cylindry jakieś, tajemnicze skróty. Przemysł samochodowy zbabiał, technikalia są nudne i nerdyczne, pogadajmy lepiej o prestiżu klasy premium. Do tego ma być <span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>lnięcie na czwórce, kolorowe telewizorki, duża moc i ten, no, MOMENT i żeby paliło pińć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co więcej jak 4 cylindry? Żyjemy w czasach internetu gdzie patrzy się na dane. Poza mocą jest jeszcze coś takiego jak kultura pracy, charakterystyka linii momentu w silniku czy jego dźwięk. Różnica pomiędzy I4 a V6 jest kolosalna. Pomiędzy V6 i V8 też jest ogromna.

Wchodzę na stronę Renault i czytam jakie silniki oferują w Clio:

 

Energy TCe 90

Energy TCe 120

Energy TCe 120 EDC

Energy dCi 75

Energy dCi 90

Energy dCi 110

 

Silnik Energy dCi o mocy 110 KM zaskoczy użytkownika komfortem jazdy i osiągami. Silnik Energy dCi 110 wyróżnia się niespotykaną efektywnością osiągając poziom zużycia paliwa i emisji CO2 należący do najlepszych w swojej kategorii. Innowacyjne rozwiązania opracowane przez naszych specjalistów, takie jak zawór EGR wysokiego i niskiego ciśnienia czy system odzyskiwania energii podczas hamowania, zapewniają mniejsze zużycie paliwa oraz niższą emisję spalin cały czas dbając o Twoją przyjemność z jazdy.

 

Weź mi teraz powiedz ile tam jest pojemności, cylindrów czy innych technikalów. Albo chociaż jakie paliwo wlać na stacji. Więcej miejsca jest poświęcone na lizingi i kredyty. A jak komuś mało prestiżu to wchodzi na stronę BMW, wybiera X6 i czyta w zakładce "wybierz silnik":

 

xDrive35i

xDrive30d

M50d

etc.

 

Nikogo nie obchodzi ile tam jest litrów, cylindrów czy zaworów. Po wciśnięciu gazu ma jechać, pod blokiem w[ciach!]iać sąsiada, a rata jak najniższa. Reszta jest nieistotna.

Edytowane przez MaSell
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Clio 1.3 dCi spaliło mi na 1200 km autostrady 4.6L/100 km. Stary Ford Focus mkI 1.8 TDCI spaliłna tej samej trasie przy większej liczbie osób 4.3L/100 km. Downsizing to czują w portfelu producenci.

 

No ale eco pudła to akurat z emisją są daleko w tyle. Co z nowymi VW i Audi w dieselkach, które jak ktoś goni zostawiają chmurę? Ja rozumiem 10 letniego diesla z wywalonym DPFem i EGRem i lejącymi wtryskami. Ale żeby 2 letnie auto premium?

 

 

Po co więcej jak 4 cylindry? Żyjemy w czasach internetu gdzie patrzy się na dane. Poza mocą jest jeszcze coś takiego jak kultura pracy, charakterystyka linii momentu w silniku czy jego dźwięk. Różnica pomiędzy I4 a V6 jest kolosalna. Pomiędzy V6 i V8 też jest ogromna.

 

19CDTI 150KM Astra w kombi w dwie osoby i przy stosunkowo normalnej jeździe z używaniem tempomatu spaliła mi 6l/100. Chyba źle trzymałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...