Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

1,5 tysiąca km w Skodzie A6 za mną to mogę co nieco powiedzieć. Po pierwsze myślałem że samochód tej klasy będzie lepiej wyciszony. Nie jest źle, ale jednak przy prędkościach autostradowych jest szum od okien. Koła i silnik wyciszone bardzo dobrze, ale z uszczelkami dali ciała. W samochodzie wartym tyle co małe mieszkanie powinno być lepiej.

 

Po drugie 190KM diesel w takiej budzie jest dla mnie za słaby. Niby wystarcza, ale pomimo redukcji z 7 na 5 w automacie przyspieszenie na autostradzie jest takie sobie. Do samej skrzyni nie mogę się przyczepić.

 

Po trzecie tempomat adaptacyjny to świetny gadżet, jazda o wiele mniej męczy. Doskonale sprawdza się w korkach na niemieckich autostradach, można być pasażerem na miejscu kierowcy i niczym się nie przejmować. W normalnej jeździe jest pole do poprawy, bo widziałbym hamowanie silnikiem jako wspomaganie hamulców. Teraz za często używa hamulców, co pewnie jest denerwujące dla kolejnego samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiliście już przegląd według nowych zasad?

W tygodniu byłem w kilku miejscach i kolejki, bo "panie, system się wiesza, czasem nie działa" :)

 

 

I przy okazji fotka na szybko - równo 3 lata temu odbierałem z salonu:

 

pMhqWcN4RumSoHh4Hf7upQ.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za potwór, że ma prędkościomierz wyskalowany aż do 180?

Dostawczy ;) Ducato Maxi 2.3/130KM

I taka ciekawostka - na A1/A2 przy 135-140km/h średnie spalanie równo 15l/100km. Natomiast normalnie w tygodniu (drogi lokalne/wojewódzkie) to tankuję co piątek 105-110 litrów (1350-1400 km).

 

Odkąd zacząłem jeździć większymi, to zacząłem doceniać wyraźnie wyższą pozycję za kierownicą - widać i dalej, i znacznie więcej.

Dużo bardziej komfortowo jeździ mi się takim vanem/busem, niż znacznie mocniejszą osobówką.

Edytowane przez rzymo
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiliście już przegląd według nowych zasad?

W tygodniu byłem w kilku miejscach i kolejki, bo "panie, system się wiesza, czasem nie działa" :)

 

 

Przegląd to uj nie szło nawet auta zarejestrować. Pół biedy jak auto krajowe i było w systemie tych importowanych nawet nie mogli w system wprowadzić :D Widać zrobili taka aktualizacje jak ja 3 dni temu w reno. Kilka rzeczy przestało działać :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas co najwyższej emeryci to albo Tico albo stary Mercedes diesel bez turbo żeby olej opałowy można było lać. To auto jakoś strasznie drogie nie jest. 230 000 zł bez podatków. Tylko UE już Ci wskaże jedyną właściwą drogę podatkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tia - już widzę typowego polskiego seniora który wykłada sporo kasy na kupno takiego auta i sprowadzenie go do Polski / Europy .

 

O innych wydatkach jak np. paliwo już nie mówiąc .

 

U nas co najwyższej emeryci to albo Tico albo stary Mercedes diesel bez turbo żeby olej opałowy można było lać. To auto jakoś strasznie drogie nie jest. 230 000 zł bez podatków. Tylko UE już Ci wskaże jedyną właściwą drogę podatkami.

A babka z Kato w Subaru Imprezie? A dziadek 90+ lat, co to ostatnio dwie babki przejechał na chodniki/trawniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jakby u nas tak dziadki jeździły:

 

Napisane tak jak by w ameryce to było standardem, u nas taki dziewulski lat 73 jezdzi po warszawie Ultimą GTR

 

 

 

U nas co najwyższej emeryci to albo Tico albo stary Mercedes diesel bez turbo żeby olej opałowy można było lać. To auto jakoś strasznie drogie nie jest. 230 000 zł bez podatków. Tylko UE już Ci wskaże jedyną właściwą drogę podatkami.

 

Tak i właśnie przez podatek u nas jeżdżą Tico. Gdyby nie on wszyscy by śmigali dodzami :D

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry ten olej wlałem do silnika? Przed wymianą zrobiłem płukanie przy użyciu Liqui Moly Engine Flush (2662). Potem nowy filtr OEM Honda i zalany olej Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40. Filtr paliwa Knecht, filtr powietrza Knecht, filtr kabinowy Corteco. Przy tankowaniu do pełna do baku dolany dodatek Liqui Moly Pro-Line regenerator wtrysków benzyna (5153). Nie wybuchnie silnik od tego? 

2spS12T.jpg

FlQNa1Q.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pełen syntetyk przy takim starym aucie? Powinien być minerał w dodatku po płukance na bank wypłucze ci uszczelnienia w silniku i wszędzie będzie ciekło, a dodatek do paliwa rozpuści syf w baku i zapcha najpierw filtr, a później wtryskiwacze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry olej. Sam go wlałem po wcześniejszym 10w40 też LM i płukaniu do 900ng z 95 roku. Żadnych uszczelek nie rozpuścił czy też syfu po zmianie nie było.

Teraz jeżdżę na 5w50 VR1 ale już inne auto ale i tak stary kapeć z 03 i >260kkm przebiegu.

Edytowane przez bamboocha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurde. To na złom będę musiał oddać. A miało być tak pięknie.

No niestety ale nie martw się to tylko honda.

 

Dobry olej. Sam go wlałem po wcześniejszym 10w40 też LM

10W40 do 5W40 Synthoil ma się mniej więcej tak jak olej rzepakowy do oliwy z oliwek :D 10W40 to minerał, a synthoil to PAO. Dwa różne światy :D

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak. Ale miałem zalanego jakiegoś castrola 10w40 i wymieniłem na : http://tnij.at/208429 8kkm potem dolałem płukankę: http://tnij.at/208431 , postąpiłem wg instrukcji i zalałem http://tnij.at/208432 (5w40). 0 problemów przez następne 3lata do sprzedaży samochodu czyli jakieś 40kkm. Wszystko zależy od stanu silnika.

Edytowane przez bamboocha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim jeżdżę na Valvoline MST 5w40 lub 5w30 i gitara , do tego od czasu do czasu LM i z żadnym autem nie mam silnikowo problemów.

Teraz testuje jakiś Millers bo mi polecono i chyba przy nim już zostanę bo cicho spokojnie i zaworów na starcie tak nie słychać jak na Szaystrolu.

 

f969bec37bbdcc5a8dcca7f52814c59a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...