Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

To ja się dołączę do grona narzekaczy. Rozumiem że nie każdy musi być mistrzem kierownicy, ale blokowanie (bo ciężko to nazwać jazdą) z prędkością 30km/h 15 minut przed 8mą jest po prostu niemoralne. Jeśli nie umiem jeździć zimą biorę autobus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj dzieki tej pogodzie nie bylo korkow, ale rozwalil mnie koles jadacy ML'em 30kph na 70. spokojny jestem, ale krew mnie zalewala. a w innej czesci miasta az chcialem zapytac instruktora nauki jazdy czy u nich w powiecie prawa strona jest z naszej lewej, bo Lka na tej pieknej breii wymusila pierwszenstwo....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w mieście kobitka zakopała się Mercedesem GLem xD tzn jak cofała pod sklepem, to gaz jej się wdepnął za mocno i z całym impetem wbiła się na wstecznym w wielką hałdę śniegu (tak na oko 3x3x3m :) ). uprzejmy facet Ibizą 1.2(?) z łańcuchami na przednich kółkach ją wyciągnął :rolleyes: gdyby nie to, że miała orurowanie, to cały tył byłby do roboty :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego chciałem tak agresywny program, w którym mam moment od 1800obr skaczący w górę do 2300?

Zalety diesla :wink:

 

Ja dziś miałem niezłą frajdę 4x4 5700ccm na letnich oponach (tak wiem :lol: ) . Przyspieszało to jak normalne samochody na asfalcie i dość dobrze hamowało, a do tego odśnieżało droge jak niejeden pług :lol2: . Dobrze, ze nikt nie byl w stanie blisko za mna jechac, bo by wycieraczki nie nadazaly zbierac :lol2: . Na odpowiednich oponach musi byc masakra :blink:

Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem w stanie zaryzykować bo żyły mi wychodzą jak widzę jazdę letników.

Niektórym mogą wychodzić żyły jak widzą kogoś na "zimówkach" jadącego po śniegu zamiast

na oponach śniegowych albo jadacego po oblodzonym śniegu pod górę bez łańcuchów.

Opon jest trochę wiecej rodzajów niż zimowe i letnie.

Jest jeszcze coś takiego jak opony całoroczne, bieznik wygląda jak w zimowych a guma jest przystosowana

również do jazdy latem (jest dość trwała ale zatrzymanie pojazdu trwa dłużej na suchym asfalcie w upał).

http://eu.goodyear.com/pl_pl/tires/reposit...asons/index.jsp

Są opony specjalnie przystosowane do jazdy po śniegu

(nie nadają się na asfalt ze względu na zbyt głęboki kanciasty bieżnik i ktoś kto ma takie opony gdy jest głęboki

śnieg równie dobrze może narzekać na tego co ma "zimówki" i jedzie przed nim)

http://www.tirechain.com/images/snow-hog-tires.jpg

Są opony do jazdy po lodzie (z kolcami i oczywiście też nie nadają się na asfalt)

http://kopochsalj.eniro.se/images/79/94/27..._1_18396big.jpg

Albo śniegowo-lodowe:

http://www.atvriders.com/images/itp/itp-20...-snow-tires.jpg

Są opony nazywane letnimi na których można jeździć jako tako zimą i są opony tylko na lato

które do jazdy zimą się nie nadają ale mają lepszą przyczepność latem niż "letnie".

http://www.bythjul.fi/gif/d/michelin_pilot_sport_ps2.jpg

Zdarta zimowa opona trzyma gorzej na śniegu niż nowa całoroczna.

W trudnych warunkach zimowych trzeba mieć łańcuchy w bagażniku bo jadąc w zmiennych warunkach można

natrafić na stromiznę nie nadającą się do bezpiecznego pokonania na "zimówkach"

http://www.firehow.com/images/stories/user...tire-chains.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W trudnych warunkach zimowych trzeba mieć łańcuchy w bagażniku bo jadąc w zmiennych warunkach można

natrafić na stromiznę nie nadającą się do bezpiecznego pokonania na "zimówkach"

http://www.firehow.com/images/stories/user...tire-chains.jpg

http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=17953 :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do pytania, jadąc dzisiaj, obiecałem sobie, że muszę się gdzieś pobawić. ;) Nasypało tyle śniegu, że jazda jest rewelacyjna.

 

 

 

 

Nie jest to strzeżone ? Każdy może tam wjechać ? :) I czy mógłbyś pokazać np. na zumi, gdzie to, bo ja nie mogę znaleźć. :roll: To jest TO ?

Po drugiej stronie wiaduktu. Kiedyś tam jeździli i ćwiczyli - nie było problemu. Jak jest teraz, to nie wiem? Przejeżdżałem tam niedawno ale nie przyglądałem się pod tym kątem. Edytowane przez rosolini

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niektórym mogą wychodzić żyły jak widzą kogoś na "zimówkach" jadącego po śniegu zamiast

na oponach śniegowych albo jadacego po oblodzonym śniegu pod górę bez łańcuchów.

Opon jest trochę wiecej rodzajów niż zimowe i letnie.

Jest jeszcze coś takiego jak opony całoroczne, bieznik wygląda jak w zimowych a guma jest przystosowana

również do jazdy latem (jest dość trwała ale zatrzymanie pojazdu trwa dłużej na suchym asfalcie w upał).

http://eu.goodyear.com/pl_pl/tires/reposit...asons/index.jsp

Są opony specjalnie przystosowane do jazdy po śniegu

(nie nadają się na asfalt ze względu na zbyt głęboki kanciasty bieżnik i ktoś kto ma takie opony gdy jest głęboki

śnieg równie dobrze może narzekać na tego co ma "zimówki" i jedzie przed nim)

http://www.tirechain.com/images/snow-hog-tires.jpg

Są opony do jazdy po lodzie (z kolcami i oczywiście też nie nadają się na asfalt)

http://kopochsalj.eniro.se/images/79/94/27..._1_18396big.jpg

Albo śniegowo-lodowe:

http://www.atvriders.com/images/itp/itp-20...-snow-tires.jpg

Są opony nazywane letnimi na których można jeździć jako tako zimą i są opony tylko na lato

które do jazdy zimą się nie nadają ale mają lepszą przyczepność latem niż "letnie".

http://www.bythjul.fi/gif/d/michelin_pilot_sport_ps2.jpg

Zdarta zimowa opona trzyma gorzej na śniegu niż nowa całoroczna.

W trudnych warunkach zimowych trzeba mieć łańcuchy w bagażniku bo jadąc w zmiennych warunkach można

natrafić na stromiznę nie nadającą się do bezpiecznego pokonania na "zimówkach"

http://www.firehow.com/images/stories/user...tire-chains.jpg

Jaki ma sens Twój post ?

Douczenie nas (mnie ?) o tym, że istnieją inne opony oprócz letnich/zimowych ?

Czy może, że powinienem mieć jeszcze 4 inne rodzaje opon w polskich warunkach pogodowych ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki ma sens Twój post ?

Douczenie nas (mnie ?) o tym, że istnieją inne opony oprócz letnich/zimowych ?

Czy może, że powinienem mieć jeszcze 4 inne rodzaje opon w polskich warunkach pogodowych ?

Samochód serwisowy i vana z oponami na każde 20km :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki ma sens Twój post ?

Douczenie nas (mnie ?) o tym, że istnieją inne opony oprócz letnich/zimowych ?

Czy może, że powinienem mieć jeszcze 4 inne rodzaje opon w polskich warunkach pogodowych ?

 

Do quadów :-> bo te snow hog czy sniegowo lodowe sa do quadow wiec w temacie o oponach samochodowych nie wiem co robia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

Uroczyście przysięgam, że jak zobaczę u mnie na osiedlu kogoś na letnich to będę spuszczał powietrze !

 

Jaki ma sens Twój post ?

Douczenie nas (mnie ?) o tym, że istnieją inne opony oprócz letnich/zimowych ?

Czy może, że powinienem mieć jeszcze 4 inne rodzaje opon w polskich warunkach pogodowych ?

Głównie chodziło o łańcuchy będące najtańszym sposobem (i obowiązkowym wyposażeniem zimą w górach)

na śnieg. Deklaracja o spuszczaniu powietrza ma trochę mniejszy sens, zwłaszcza że irytujacy

Cię samochód stojący na parkingu na letnich może mieć w bagażniku łańcuchy które znacznie lepiej

zabezpieczają jego pojazd na śniegu i lodzie niż zimówki.

W różnego rodzaju mediach można znaleść bardzo dużo o oponach zimowych (często jest to bardziej

reklama niż informacja techniczna) ale o znaczeniu dużo tańszych łańcuchów jest mało bo nie ma

sponsorów na reklamę tańszych i trwałych produktów.

 

Do quadów :-> bo te snow hog czy sniegowo lodowe sa do quadow wiec w temacie o oponach samochodowych nie wiem co robia.

Są również opony śniegowe do samochodów osobowych (widziałem takie) i używają ich

zimą na dalekiej pólnocy Europy.

Nie znalazłem foto w sieci do śniegowych-osobowych to wstawiłem inne śniegowe aby pokazać mniej

więcej bieżnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między warunkami na letnie i warunkami na łańcuchy są warunki, w których ledwie pojedziesz na letnich i nie pojedziesz na łańcuchach, niestety.

Lansowana w mediach wersja wyposażenia samochodu w dwa komplety opon jest daleka od optymalnej.

W Polsce jest bardzo długi okres gdy w przeciągu tygodnia temperatura skacze od ponad 15C w dzień

do ujemnych z opadami śniegu w nocy i w takich warunkach najlepsze są opony caloroczne zwłaszcza

jeśli ktoś robi małe przebiegi i głównie w mieście. Przy większych przebiegach i jeżdzie poza miastem dwa

komplety opon są już bardziej przydatne ale niekoniecznie letnie+zimowe. Wydaje się bardziej funkcjonalne

posiadać letnie+całoroczne.

Przykładowo jedziesz w październiku z Polsski do Czech na kilka dni, wtedy najlepiej jest mieć opony

całoroczne i obowiązkowo łańcuchy w bagażniku. Na typowo zimowych przy +15C bezie ślisko na asfalcie

i bardzo ślisko na letnich przy -1 i szronie na jezdni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

(...)Na typowo zimowych przy +15C bezie ślisko na asfalcie(...)

A jeździłeś w ten sposób? Zdarzyło mi się latać na zimówkach gdzieś tak do połowy maja i zachowywały się tak samo jak letnie. Na deszczu nawet lepiej. A że się trochę przytarły i bardziej piszczą na ciepłym? Pfff...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeździłeś w ten sposób? Zdarzyło mi się latać na zimówkach gdzieś tak do połowy maja i zachowywały się tak samo jak letnie. Na deszczu nawet lepiej. A że się trochę przytarły i bardziej piszczą na ciepłym? Pfff...

 

no nie, troche pojechales z tym ze zachowywaly sie jak letnie, owszem da sie jezdzic, ale juz nie przesadzaj....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mokrym imo trzymają lepiej.

 

Przy temperaturze 10-15

 

Ale może to po prostu zależy od opon.

Znając życie zaraz zacznie się flame, a powodem może być producent opon, który jeden przystosuje opony do wyższych a drugi do niższych temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeździłeś w ten sposób? Zdarzyło mi się latać na zimówkach gdzieś tak do połowy maja i zachowywały się tak samo jak letnie. Na deszczu nawet lepiej. A że się trochę przytarły i bardziej piszczą na ciepłym? Pfff...

Jeździłem na różnych oponach (na zimowych przy 15C nie ale całorocznych tak) i mogę

powiedzieć że dobre całoroczne trzymają przy 15C gorzej niż letnie (droga hamowania jest wieksza

a przy zimowych musi być fatalna bo guma jest jeszcze bardziej ścieralna a bieżnik ma identyczny kształt).

Całorocznymi Goodyear EAGLE VECTOR zrobiłem około 50 tys. Km i jeszcze bardzo dobrze

nadawały się do jazdy zimą.

Mogę też powiedzieć że najważniejszy jest stan bieżnika, letnie opony Goodyear EAGLE trzymały dobrze zimą do przebiegu ok 10 tys a po kolejnym letnim sezonie zrobiły się zbyt nieprzyjemne i niebezpieczne na zimę.

Przy 2 kompletach opon wolę letnie+całoroczne niż letnie+zimowe bo mogę wymienić opony co 6 miesięcy

nie przejmując się tym jakie będą temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mar Bo zapewne już na slickach jeździłeś? Wysoki bieżnik w połączeniu z b. miękką w wys. temp. gumą, to nie jest najlepsze połączenie.

Eee, nie, kupione jesienią. Slicki się z nich dopiero teraz robią- po paru sezonach.

Aczkolwiek bardziej przejmuję się teraz własnym autem i stanem jego ogumienia.

 

Btw, "slick" to takie bezduszne zapożyczenie. Za moich czasów używało się określenia "łyse". Przynajmniej unikało się zakłopotania przy pytaniu laika "a co to jest ta slick".

 

no nie, troche pojechales z tym ze zachowywaly sie jak letnie, owszem da sie jezdzic, ale juz nie przesadzaj....

Takie miałem odczucia, a nie jeździłem na nich specjalnie inaczej. Sczerze, to zauważyłem, że to zimówki, dopiero jak ojciec powiedzieli, że trzeba w końcu wymienić.

Jedyna różnica jaką wychwyciłem, to wyższy ton pisku niż letnich :lol:. Pewnie ze mnie d..a, nie kierownik, bo nie umiem czuć auta (taa, jasne stary, jeździłeś polonezem, więc o czym bredzisz).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

m4r -> Wszystko zależy, jakie opony porównujemy. Z salonu dostałem jakieś najtańsze letnie Dunlopy, gdzie faktycznie zimowe Goodyear UG7+ przy 10*C na deszczu lepiej trzymają ! Jednak jakby je porównać do letnich Potenz od Bridge'a... hmm. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eee, nie, kupione jesienią. Slicki się z nich dopiero teraz robią- po paru sezonach.

Aczkolwiek bardziej przejmuję się teraz własnym autem i stanem jego ogumienia.

...

GoodYear twierdzi że opony zimowe nadają się do jazdy w temperaturze poniżej 7C.

Im większa temperatura przy suchej nawierzchni tym szybciej się ścierają i jednocześnie wydłuża się drastycznie

droga hamowania.

Tu są wyniki 3 testów ADAC (wybrałem ten sam rozmiar aby porównanie było miarodajne) które wykazują że

tezy o wyżsszości przeciętnych opon zimowych zimą nad dobrymi całorocznymi można schować między bajki.

Całoroczne:

3441775[/snapback]

m4r -> Wszystko zależy, jakie opony porównujemy. Z salonu dostałem jakieś najtańsze letnie Dunlopy, gdzie faktycznie zimowe Goodyear UG7+ przy 10*C na deszczu lepiej trzymają ! Jednak jakby je porównać do letnich Potenz od Bridge'a... hmm. ;)

Na deszczu zimowe opony mają chłodzenie wodne :) ale przy suchej nawierzchni

jak się dobrze rozgrzeją to masakra zamiast skutecznego hamowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Na deszczu zimowe opony mają chłodzenie wodne  :) ale przy suchej nawierzchni

jak się dobrze rozgrzeją to masakra zamiast skutecznego hamowania.

Z tym chłodzeniem to wiem, chciałem tylko zaznaczyć, że jakość i klasa opony też swoje robi. :)

 

A co do zimówek to widzisz... W ostatnim sezonie F1 mieliśmy przykład, że miękka mieszanka lepiej trzymała niż twarda w wysokich temperaturach. :lol: Ale wiadomo, to zupełnie co innego. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

A co do zimówek to widzisz... W ostatnim sezonie F1 mieliśmy przykład, że miękka mieszanka lepiej trzymała niż twarda w wysokich temperaturach. :lol: Ale wiadomo, to zupełnie co innego. ;) 

Wysoka temperatura to pojęcie wzgledne bo 20C mozemy uznać za wysoką względem 7C i niską wzgledem 33C.

Podobnie jest z mieszanką która jest miękka w stosunku do jednej i twarda w stosunku do innej.

Wypowiedź kierowcy F1 bardzo wiele mówi o właściwościach opon w zakresie twardości mieszanki

stosowanyej w F1 i obciążeniach w F1 (guma z zimówek to pewnie by się zdarła do felgi podczas startu :) )

Trulli narzeka na opony

http://www.f1.pl/Artykul.82+M57ede4554d7.0.html

Edytowane przez dwaIP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w robocie było kiedyś zapomniane auto,które latało na zimówkach non stop aż do starcia nawet nie wiem ile lat.

Co do zimówek.Byłem w tygodniu zmienić koła w escorcie mego kolegi.Wybrał wariant oszczędnościowy i założyłem mu zimowe opony na przednią oś.Z tyłu ma letnie.

Powodem było niemoc,która ogarniała auto podczas wjazdu na jego posesję o jakimś tam nachyleniu.

Auto teraz wjedzie spokojnie,dobrze rusza wygrzebuje się ze śniegu czego nie potrafiło przed zmianą opon.

Jedyny minus to to,że czuć wyraznie jak ucieka tył podczas wchodzenia w łuki i zakręty-należy bardzo uważać.

Jest to jakiś sposób ale jest też pewne ryzyko,że wyprzedzi nas tył.

Zawsze byłem ciekaw jak zachowuje się taki pojazd i teraz wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...