Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

na fali wspomnień o VW - moja siostra miała VW Borę - nówka z salonu.

Jakość wykończenia imo bardzo dobra, użyte materiały - średnie (jak na klasę samochodu - w porządku)

pomijając standardowe niedomagania platformy golf-a IV (bardzo mało miejsca na nogi z tyłu) zaskoczyła mnie w tym aucie podsterowność i wrażliwość na wiatr boczny. Przy większych prędkościach bardzo nasilał się efekt którego nie znałem z innych aut - myszkowanie przodu przy mijaniu ciężarówek i osobowych. Wymaga to znacznej korekty, jest męczące i poza tym czasami niebezpieczne. Żeby nie było - typowy wiatr boczny był bardzo denerwujący w Berlingo - jednak to inna klasa samochodu, poza tym chodzi mi o nieco inny efekt - znoszenie jedynie przodu.

Oczywiście testy w gazetach z tamtych lat zawieszenie i układ kierowniczy golfa wychwalały pod niebiosa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tam silnik i konie. Podajcie jakie to modele, bo przecież skrzynia przenosi tą moc na koła. Senator 3.0l 24V i XJ40 3.2l nie zrywają z miejsca przyczepności.

 

W zasadzie to dużo aut nie zrywa. LS 4.6L - nie zrywa, W211 3.2 - nie zrywa, S-Type nie zrywa, Dodge Magnum - nie zrywa. Gdzie tu sprawiedliwość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tam silnik i konie. Podajcie jakie to modele, bo przecież skrzynia przenosi tą moc na koła. Senator 3.0l 24V i XJ40 3.2l nie zrywają z miejsca przyczepności.

 

Sebring II 2.7 V24 i zrywa (choć nie na tak długo, jak przy użyciu hamulca).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powerslave nie ma aut bezawaryjnych...sa auta mniej lub bardziej trwałe:)

 

Pewnie ze tak, ale piszac to przypomniala mi sie historia, nie pamietam czy tu ktos dawal link, o chyba C220 coupe? ktory spedzil w warsztacie wiekszosc swojego zycia od nowosci i nikt nie umial go wyleczyc :) Nie wiem skad ten minus, Mercedes prezentuje sie ladniej od VW, zarowno w warsztacie jak i na parkingu :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis producenci tna koszta. Coraz bardziej mieszaja w danej grupie, gorsze materialy itd itd...To takze dotknęło mercedesa...musza zarabiac na serwisach;)

 

ps konkurs znajdz 10 różnic:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Teraz gadanie Lancia=Fiat nabrała nowego wymiaru:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...Jeździłbym tym jakbym musiał, ale nie wiem jak to auto może być czyimkolwiek marzeniem...

 

Trudno się z Tobą nie zgodzić. VW nigdy mnie też nie rajcowały. Choć golf od V zaczął lepiej wyglądać i jeździć.

 

Sam mam teraz Octavie i moim zdaniem ma o wiele lepsze wykończenie wnętrza (design i materiały) niż sam golf. Ale i tak pewnie więcej nic z grupy VW już nie kupie bo niby jestem zadowolony ale czegoś mi jednak brakuje. Np świetnego układu kierowniczego z Mondeo...w każdym razie niedosyt jest.

Edytowane przez rafa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, vw jest grubo przeceniane. Mój kumpel miał passata b6. Lubił go za mocne 2.0TFSI, ale nie lubił go za ogólną biedę i 1000 drobnych ale upierdliwych problemów których z nim miał. Teraz kupił Insignię i jest całe lata świetlne lepsza, wykonana z większym jajem, pomysłem i zaangażowaniem projektantów niż ten paść. kto nie czytał tego, temu miłej lektury Ale nie całe vw to zło. golf vi gti którym się uczyłem do prawka był prawie perfekcyjny. :wub:

 

Dodam jeszcze, że zmieniłem o 180* stosunek do mazdy 6 1gen, na którą narzekałem, że jest lipna jeżdżąc nią tylko jako pasażer. Odkąd siadłem za kierownicę bardzo polubiłem tą furę. W prawdzie lekko mnie wkurzają bardzo wrażliwe pedały gazu i sprzęgła, przez co utrudniona jest idealnie płynna jazda na 1 i 2 biegu w mieście, ale na to nakłada się moje minimalne doświadczenie za kółkiem i to, że z naszym silnikiem jest coś lekko nie tak- obroty jałowe falują i do tego raz go odpalam i ma 1600rpm, innym razem 700 i silnik się prawie dławi. Ale pokochałem madzię za precyzyjny układ kierowniczy z idealnie dobranym oporem, Działa tak dobrze jak jestem w stanie to sobie wyobrazić i imo jest nawet lepszy niż w bmw 5 e61, który jest równie precyzyjny, ale trochę mocniej wspomagany co pogarsza czucie. Zawieszenie mazdy też jest super, sztywne, ale jak się ugina to w sposób progresywny przez co na wybojach mimo huku (słabe wyciszenie) nie wytrzęsie Ci tyłka, a auto przy ostrzejszej jeździe dzięki sztywności zachowuje pewnie i przez to, że łagodnie się pochyla, wcześnie sygnalizuje limit przyczepności przednich kół- przewidywanie. BMW ma dużo więcej przyczepności ale daje mi mniej informacji o tym co się dzieje z autem. W prawdzie do pełni szczęścia maździe brakuje lepszych hampli które trochę odstają, ale to tylko dla tego, że kiera i zawias są super, a hamulce po prostu zwykłe, co w tanim (w Szwajcarii dzięki niskiemu cłu japońce są dużo tańsze niż w UE, i mazda czy subaru nie są cenowo ekskluzywne jak w PL) rodzinnym kombi nie może być minusem. Odkąd poznałem prawdziwy charakter tej fury jestem w stanie bez problemu wybaczyć te kilka niedociągnięć (denne wyciszenie, wnętrze które jest ładne ale jakościowo cienkie) o których kiedyś tam jęczałem, a teraz wydają się drobnostkami. Aż szkoda, że moja rodzina musi się z nią pożegnać. :cry:

Edytowane przez Sysak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze tak, ale piszac to przypomniala mi sie historia, nie pamietam czy tu ktos dawal link, o chyba C220 coupe? ktory spedzil w warsztacie wiekszosc swojego zycia od nowosci i nikt nie umial go wyleczyc :) Nie wiem skad ten minus, Mercedes prezentuje sie ladniej od VW, zarowno w warsztacie jak i na parkingu :P

 

no ja pisałem,, o jednym którego automat był rozbierany średnio co kilka tyś km a za zlikwidowanie stuków plastiku w tylnej klapie merc chciał jakieś chore pieniądze i 2 dni w serwisie.. o drugim w którym coś się ukręciło zaraz po gwarancji i miał wymieniony kompletny silnik, o trzecim, już clesie, któremu po 2 latach wymieniono kompletny engine of the year 3,2 ropka,, i kilka innych rzeczy przy okazji bo awaria zaczęła się od ukręcenia wału.. elementu który jest ,, hymm niewymienny ?:> tą naprawę merc miesiąc po gwarancji wycenił na 110 tysięcy polskich złotych... i tak dalej ;) więcej merców w bezpośredniej bliskości nie mam. jeżdżą fajnie (cls,, madafaka, podoba się:)) gyby nie takie rzeczy to bym marzył o mercedesie ;]

 

 

ekhm, nie ma jazdy bez gwiazdy,, bo gwiazda stoi w serwisie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powerslave nie ma aut bezawaryjnych...sa auta mniej lub bardziej trwałe:)

 

Jedne są tańsze, inne droższe w naprawie ;)

 

W zasadzie to dużo aut nie zrywa. LS 4.6L - nie zrywa, W211 3.2 - nie zrywa, S-Type nie zrywa, Dodge Magnum - nie zrywa. Gdzie tu sprawiedliwość?

 

Matiz 0.8 też nie zrywa :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może trzeba było dolać oleju? Oo

 

Wczoraj otwierałem qmplowi tico, bo zatrzasnął klucze w środku. Co potrzebne- kawałek drutu, parę sekund (polecam jutub). Potem się zastanawialiśmy, po co w ogóle montowali zamki w tym aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może trzeba było dolać oleju? Oo

 

Wczoraj otwierałem qmplowi tico, bo zatrzasnął klucze w środku. Co potrzebne- kawałek drutu, parę sekund (polecam jutub). Potem się zastanawialiśmy, po co w ogóle montowali zamki w tym aucie.

 

Zeby drzwi sie same nie otwieraly. Tico to fajne autko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując: jonas, chłopie powoli zaczynam Cię rozumieć. ;-)

 

Gulf niewygodny? W Passacie cokolwiek się zepsuło? Za szerzenie podobnych herezji spłoniesz na stosie z liści buraków pastewnych! :>

w większości prostych samochodów wystarczy kawałek drutu.

 

Potwierdzam, niestety - w moim bling-bling jaszczombie siedział niedawno nieproszony kmiot. Niczego nie buchnął, ale żona, ostawiwszy samochód pod sklepem zastała po powrocie drzwi lekko zatrzaśnięte (a zamykała na pewno na kluczyk), śladów forsowania zamka czy podważania drzwi łomem brak, a nieopodal krzątał się nerwowo jakiś chlor z małym pakunkiem, co rusz zerkając w stronę niedoszłego łupu. Wyróżnianie się w tłumie ma swoją cenę - przez cztery lata na zardzewiałych stalówkach z kołpakami made by Biedronka był święty spokój. Alarmu nie ma, jest Fiat Code, ale obejście tego zajmuje (z otwarciem drzwi drutem czy czymś tam) kilka sekund.

 

W temacie tanich samochodów pozostając - rozumiem, że Dacia Logan nie jest Bentleyem, ale nawet mnie, przywykłemu do spartańskich wnętrz (co lepsze skutery mają bogatsze deski rozdzielcze niż SC), plastiki wewnątrz zdawały się zdzierać opuszki palców. Ciekawym jak Sandero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sysak- wracając do postu o Passacie i Gulfie- na gumowaty układ kierowniczy też narzekaliśmy z rodzicielem (z tym zastrzeżeniem, że problem wytstępował w VW Touranie i New Beetlu) do momentu, dopóki nie wymieniliśmy większości gum w przednim zawieszeniu- problem znikł i układ kierowniczy jest w miarę miarę. :)

 

Ale dające [gluteus maximus] klimatyzacje to już chyba plaga- robiąc trasę 300km żółtym wynalazkiem przy początkowym upale ~35*C, klima działała przez uwaga! Pięć kilometrów. Po czym sprężara wypowiedziała współpracę i wznowiła ją dopiero, jak temperatura na zewnątrz spadła poniżej 20*C.

Klima serwisowana, dopełniana itp. Dlaczego zdycha? Tego nikt nie wie.

Edytowane przez KWS89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury uwalony, najprawdopodobniej G263 znajdujący się w parowniku, sprawdzić vagiem (klima grupa 002, okienko 4-rte) czy pokazuje prawidłową wartość a nei np 999 stopni albo -17...

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...