forest kila zbila Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2010 (edytowane) jeździłem passatem na 18 oz + 1,8 200hp i nie było źle chociaż zawieszenie nadal lekko łajbowate,, wolę mondeo ;P ale grip z 225/18 mmm,, ogólna dynamika b dobra ;) jest kilka procent wagów które dają fun i jakieś powody by być kochanym. z drugiej strony 50% dizlowagenów w pl to 500 miliardów przebiegu, 90 koni w fabryce, w środku woń kiebaba :P łajno w nadkolach uczciwie mówiąc można mieć niemieckie i w dizlu i fun i wygodę, Edytowane 4 Sierpnia 2010 przez forest kila zbila Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2010 (edytowane) Tak, za jedyne 307 tys zł :lol: Już bym wolał A6 z 3.0 TFSI - szybsze, podejrzewam że wygoda ta sama i 80 tys w kieszeni na paliwo :wink: Edytowane 4 Sierpnia 2010 przez Puma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenSo Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Spalanie pewnie też na jedno by wyszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Właściwie to robi sie takie coś, technologia rodem z F1. (chyba nie skumałem początkowo o czym piszesz) Dokładniej BMW ma w opcji aktywny układ kierowniczy który zmienia przełożenie w zależności od prędkości. Na parkingu wystarczy mniej niż 180st i mamy pełny skręt a na autostradzie nawet gwałtowny skręt nie powoduje nerwowych ruchów. Wygodne i bezpieczne ale wymaga przyzwyczajenia. Nie ma czegos takiego w F1 (link?) Nie jechalem nigdy z tym ukladem kier. ale nie jestem pewien czy to takie super, bo jesli jade 150km/h i robie gwaltowny ruch bo np ktos/cos mi wyskoczy przed maske nie chcialbym zeby magiczny-za-mnie-myslacy-system sprawil ze zamiast odbic w bok auto pojedzie dalej prosto lekko zmieniajac kierunek jazdy. Brzmi i wyglada ladnie ale ja wole wiedziec kiedy i jak bardzo skreca mi sie kola http-~~-//www.youtube.com/watch?v=gVzV0YXO4j4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafa Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2010 (edytowane) Nie ma czegos takiego w F1 (link?) Nie jechalem nigdy z tym ukladem kier. ale nie jestem pewien czy to takie super, bo jesli jade 150km/h i robie gwaltowny ruch bo np ktos/cos mi wyskoczy przed maske nie chcialbym zeby magiczny-za-mnie-myslacy-system sprawil ze zamiast odbic w bok auto pojedzie dalej prosto lekko zmieniajac kierunek jazdy. Brzmi i wyglada ladnie ale ja wole wiedziec kiedy i jak bardzo skreca mi sie kola ... Uwierz mi że w praktyce sprawdza sie to rewelacyjnie i masz pełną kontrole nad samochodem. Również szybki slalom czy gwałtowne omijanie przeszkody to nie problem. Komputer dobiera przełożenie w 0.01s Linku nie mam żadnego bo wiem to ze szkolenia jak jeszcze byłem w temacie. Choć samą konstrukcje, to konkretne rozwiązanie zastosowane w BMW wymyślił jakiś student. Edytowane 4 Sierpnia 2010 przez rafa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wunat Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2010 powinno to dzialac Honda miala cos podobnego juz jakis czas temu i fajnie to bangla i to juz 10 lat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yog-Sothoth Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Dokładnie, było to zastosowane w Hondzie Legend i Roverze 827 z silnikiem Hondy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Sierpnia 2010 TDI 150km TDI 130km Całe czerwone miało 180km i 2.5TDI pod maską. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAX_ Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Sierpnia 2010 (edytowane) Trzy czerwone literki miało MK4 150KM z ARL'em pod maską... Edytowane 5 Sierpnia 2010 przez KAX_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaRuH Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2010 (edytowane) Ja wczoraj niestety miałem wypadek razem z kolegą. Kolega był kierowcą, fakt przekroczyliśmy prędkość bo jechaliśmy w zabudowanym 70-75km/h, mój błąd że ja byłem bez pasów. Zbliżamy się do skrzyżowania, i 40-50m dalej już widzę jak kierowca mercedesa busa (przewóz ludzi) w ogóle nie patrzy w lewo, był to tylko ułamek sekund jak mercedesa mieliśmy już 2m przed maską, nawet nie zdążyłem krzyknąć do kolegi, kumpel tylko w ostatniej chwili zjechał jak się tylko dało na lewo by uciec, niestety doszło do zderzenia dość mocnego, kolega ma skasowany prawy błotnik, belkę, zawieszenie pewnie też ucierpiało, szyba, słupki itp, mercedes ma dość duże zniszczenia jak na tak wielkie auto. Ja bez pasów w ostatniej chwili zaparłem się rękoma o deskę rozdzielczą i jakoś zamortyzowałem uderzenie, inaczej pewnie poleciał bym przez szybę, i teraz leżał bym w szpitalu z poszytą głową lub nawet gorzej, skończyło się na lekko zadrapanej ręce, przez własną głupotę. Edytowane 7 Sierpnia 2010 przez MaRuH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLANTMEN Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2010 (edytowane) I co ? Warto jeździć szybciej po mieście niż zalecane ? Po co ? Dla szpanu ? Ciesz się, że skończyło się tylko na tym ... Edytowane 7 Sierpnia 2010 przez BLANTMEN 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2010 A kto jeździ tyle co zalecane po mieście? L-ki? Emeryci i świeżo upieczeni kierowcy? Daj spokój z takimi tekstami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wunat Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2010 (edytowane) lol, tak po miescie zawsze i tylko 50 km/h :D szkoda 5 gena, ale wazne ze Wy cali. popros kolege zeby nastepnym razem nie lakierowal hebli na zolto... Edytowane 7 Sierpnia 2010 przez wunat 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaRuH Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Naszej winy tu nie było, no może poza prędkością, bo gdyby była mniejsza czyli zalecane 50km/h uszkodzenia były by zapewne mniejsze, ale kto tyle jeździ ?. Szpanować też nie szpanowaliśmy, bo niby czym, ok civic była ładnie zrobiona, kolega dużo serca w nią włożył, ale nie jesteśmy małolatami by jeździć po mieście 100 czy 150km/h, jechaliśmy jak każdy tą drogą 70-75km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenSo Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Busem skręcał czy jak? Na kogo winę niebiescy opisali? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sysak Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Pasy to podstawa. Ciesz się, że nic się nie stało bo miałeś tyle farta, że hoho. Ja wyrobiłem taki odruch, że zawsze pierwsze co robie jak wsiadam do auta to zapinam. Mój kumpel miał maksymalnego fuksa. Zaczął padać deszcz i zrobiła się tłusta ciapa z kurzu wody i oleju. Przez łyse opony i zepsute tylne zawieszenie niveau w jego meśku w124 na 90 stopniowym zakręcie wpadł w podsterowność i poleciał na czołówkę z autobusem. Nie miał zapiętych pasów i poleciał do przodu, ale na szczęście prędkość była na tyle niska, że tylko rozpierdzielił głową lusterko wsteczne bez żadnych obrażeń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mib Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2010 I co ? Warto jeździć szybciej po mieście niż zalecane ? Po co ? Dla szpanu ? Ciesz się, że skończyło się tylko na tym ... Nie no twoja wypowiedz mnie rozbawiła i to bardzo mocno. Też zawsze powtarzam zawsze jeździsz zgodnie z przepisami i stosujesz się do znaków ograniczających prędkość. Założe się że nie (jak prawko oczywiście masz), a nawet jeśli go nie posiadasz to hmmmm czy upominasz innych o nakazie jazdy stosując sie do ograniczeń?? Wątpię..... Dobra dość smęcenie i pytań. Szkoda takiej ładnej czarnulki, w całkiem fajnym wizualnie stanie była. Co do takich numerów to niestety bardzo popularny "numer" niestety..... Sam miałem wiele takich przypadków i niekiedy kończyło się wysiadką z auta w celu przemówienia kafarowi do rozumu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaRuH Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2010 (edytowane) Busem skręcał czy jak? Na kogo winę niebiescy opisali? Opisali na kierowcę busa, on był winny, czyste wymuszenie pierwszeństwa, w ogóle nie spojrzał w lewo tylko w prawo i wyjechał prosto na nas. Edytowane 7 Sierpnia 2010 przez MaRuH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2010 E tam, nie dostał mocno, pan Mietek wyklepie ;) . Gratuluje pomyslu z jezdzeniem bez pasów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaRuH Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Sierpnia 2010 E tam, nie dostał mocno, pan Mietek wyklepie ;) . Gratuluje pomyslu z jezdzeniem bez pasów. Już się nauczyłem :-P. Nie żebym nigdy nie zapinał, ale czasami na krótkich trasach w terenie zabudowanym odpuszczałem sobie, aż do wczoraj. Od dziś nawet nie pomyślę o tym by nie zapiąć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_k Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Już się nauczyłem :-P. Nie żebym nigdy nie zapinał, ale czasami na krótkich trasach w terenie zabudowanym odpuszczałem sobie, aż do wczoraj. Od dziś nawet nie pomyślę o tym by nie zapiąć... busiarze to temat rzeka, jade ostatnio 2pasmowka widze ze bedie mistrz z 3go rozbiegowego pasa wlaczal do ruchu to kultularnie zjezdzam na prawy a ten ... po wjechaniu na lewy odrazu grzeje na prawy. skonczylo sie na awaryjnym hamowaniu, szybkim odbiciu w lewo, klaksonie i paru przeklenstwach pod nosem Uploaded with ImageShack.us a co do 50 w miescie to tak jak z 90 poza miastem, jak ktos nie umie jezdzic to przy 40km/h na prostej bedzie dachowal, a jak ktos ma jakies pojecie o jezdzie warunkach drogowych samochodzie ktorym jedzie to spokojnie moze troche "depnac" 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chronicsmoke Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Pomijacie najważniejszą kwestię. Nawet najlepszy kierowca nie przewidzi tego czy mu jakieś dziecko wyskoczy na jezdnie czy jakiś niedzielny kierowca nie zauważy go i mu wymusi. Wtedy nawet Schumacher będzie miał dłuższą drogę hamowania i mniej czasu na zareagowanie. http://matipl.pl/wp-content/uploads/image/predkosc_hamowanie.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Dobry kierowca bierze pod uwagę, że dzieci biegające przy drodze mogą wyskoczyć na jezdnie i ma przygotowaną nogę na hamulcu w razie czego itd. Wtedy czas reakcji masz o wiele niższy. Poza tym ten wykres jest wzięty chyba z lat 90-tych. Hamowanie z 80 km/h zajmuje 35 metrów? Bez przesady. Nie mam jednak zamiaru negować zależności z tego wykresu tzn. droga hamowania rośnie kwadratowo do prędkości a czas reakcji liniowo - to jest fakt. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stark Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2010 No ale to jak? Prawa na gazie a lewa na hamulcu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Twój Pan Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2010 (edytowane) A wiecie, ze oprocz hamowania mozna tez skrecic w prawo tudzież w lewo, omijajac przeszkode ;) ? No chyba ze mur wyrosnie spod ziemi :D Hamowanie lewa nogą? Jak ktos lubi jeździć bokiem to najlepsza opcja zaraz po hamowaniu prawą ręką ;) ;) Edytowane 8 Sierpnia 2010 przez MaSell Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Je m appelle Ferdinand Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2010 No ale to jak? Prawa na gazie a lewa na hamulcu? W niektórych samochodach trzymanie nogi na gazie i wciśnięcie hamulca daje efekt, jak wciśnięcie tego drugiego pedału do końca. Ale to chyba nie o to chodziło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2010 No ale to jak? Prawa na gazie a lewa na hamulcu?A musisz trzymać cały czas wciśnięty pedał gazu? Mówię o sytuacjach, gdzie widzisz potencjalne zagrożenie np. zbliżasz się do przejścia, widzisz dzieci biegnące na chodniku koło przejścia. Ja w takiej sytuacji odruchowo zdejmuje nogę z gazu i przenoszę nad hamulec. Przecież nie będę cały czas miał nogi na hamulcu. No, może jakbym miał automat, ale też pewnie nie :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiMR Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2010 (edytowane) Banda ignorantów i nic więcej. Jadąc 72km/h w ciągu 1s przejeżdżacie ~20m!!! Do zatrzymania samochodu na suchym asfalcie potrzeba 44m (na mokrym jest to 67m). Po zobaczeniu przeszkody, przejedziecie jeszcze ~17m zanim zaczniecie hamować!!! Czyli to że jesteście gotowi do hamowania nic wam nie daje. Nie mówię, że sam nie przekraczam prędkości, ale jestem świadomy tego, że szanse zatrzymania samochodu się zmniejszają. A wiecie, ze oprocz hamowania mozna tez skrecic w prawo tudzież w lewo, omijajac przeszkode ;) ? No chyba ze mur wyrosnie spod ziemi :D Tak, zwłaszcza można ominąć pieszego jak z przodu jedzie inny samochód, a na chodniku stoją inni piesi. Edytowane 8 Sierpnia 2010 przez KiMR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacOSek Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2010 (edytowane) Do zatrzymania samochodu na suchym asfalcie potrzeba 44m (na mokrym jest to 67m). jakiego samochodu? ;-) z jakiej prędkości? ;-) Edytowane 8 Sierpnia 2010 przez MacOSek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Zgłoś Opublikowano 8 Sierpnia 2010 A skąd wziąłeś takie dokładne dane? Dla każdego samochodu droga hamowania jest inna i zależna od wielu czynników - stanu klocków, wielkości i rodzaju tarcz, szerokości i stanu opon, masy samochodu(pusty/obciążony) itd. U mnie jest to np. 100-0 na odległości 38-39 metrów jak jadę sam i jest sucho. Tak samo ta odległość do rozpoczęcia hamowania - każdy ma inny refleks. Jeden zacznie hamować po sekundzie, inny po pół, więc odległość do zatrzymania ze 100 km/h może wynosić(wliczając czas reakcji) zarówno 60m jak i 80-90m. Hamowanie z podanych przez Ciebie 72 km/h trwa około 2 sekund, więc przykładowy pieszy ma jeszcze czas na reakcję. Nie dajmy się zwariować. Jasne, że jeśli ktoś wyjdzie/wyjedzie przed maskę 10 metrów przed samochodem to nie zrobisz nic. No, może jak będziesz jechał wolno to zdążysz skręcić odruchowo kierownicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...