Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Jeden taki znany podroznik nie wiedzial o tym i na syberii puscil swoja terenowke z dymem :D[/size]

 

Jacek Hugo Bader?

 

 

Można wspomóc odporność na zamarzanie dolewając 0,5 benzyny na bak diesla.

 

Ja tam daję stopogel/antyżel (w zależności czy mnie stać na Elf'a ;))

 

Mnie dziś rozwaliła pewna bliska osoba która szukała swojego odmrażacza do zamków. Po 20 min szarpaniny okazało się że był w zamarzniętym samochodzie :D, razem ze środkiem do uszczelek i miotełką ze skrobaczką i innymi zimowymi specyfikami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...co ty nie powiesz... to chyba znasz wszystkie systemy, bo pozwala Ci to uważać siebie za guru a innych za idiotów? Napisałem że odłączam pompę? Czytamy co i jak chcemy?

 

Może zapytaj(my) się konara czy miał zapaloną kontrolkę ABS - założę się, że nie. Swoją drogą - ciekawe co wymyśli ów mechanik ;)

service? taa - oznacza: jedź do serwisu, gdzie skasują parę stówek, ściemnią że wymienili płyny/olej i skasują błędy w kompie - zakład? to jest Polska właśnie... - a najgorsze że takiej obsługi nalezy się spodziewać głównie w ASO - gdzie żaden fachowiec nie będzie pracował za 2kPLN.

 

najlepiej dluzej baw sie w swoja zabawe pt "odlaczam abs ale nie powiem Wam jak". Dziecinada.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomazzi

Ja mam Vectrę B i ma ABS i Kontrolę trakcji

W1.6 miałem tylko ABS.

W klekocie tego nie ma?.Chyba nie możliwe.

 

To nie jest niemożliwe, pierwsze roczniki mogły nie mieć tego w standardzie. To był zdaje sie 1994r?

 

rafa Vectra B była produkowana od 1995r.

Moze myślicie o Vectrze A?

Moja pierwsza była z 1998 i miała ABS.

 

Czytanie ze zrozumieniem po raz kolejny w tym temacie - tomazzi nie ma standardowo ABS w samochodzie, którego marki nie podał. Vectra ma 2.0 DTI a samochód bez ABS ma 1.8. Ma 3 samochody - A4, Vectra B i ten trzeci bez ABS z Twinsport i nietypowym rozrządem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie ;) żeby urwać o absie :P jakie tarcze mi polecicie ? brembo oro odpada bo mi się kolor nie podoba no chcę cos tańszego :lol: możliwe zestawy tarcze/klocki: ferodo/ferodo, bosch/bosch, brembo/ferodo, mikoda/ferodo, trw/trw, inne w rozsądnej cenie. jakieś doświadczenia ? Fajnie jakby hamowało lepiej niż seria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem, że ja sobie zrobiłem obejście do ABS i nie przez debilne odcięcie czujników czy wyjęcie bezpiecznika - jak to sugerowali niektórzy "spece" - mam zmodyfikowane sterowanie pompą i mogą włączać/wyłączać system kiedy chcę ;)

 

ciekawi mnie jak poradziles sobie z balansem hamulcow?

jak wiadomo, w autach z ABS nie ma korektora sily hamowania, steruje tym elektronika

 

forest kila zbila do czego potrzebujesz?

zestaw brembo/ferrodo odradzam

Edited by greg505

Share this post


Link to post
Share on other sites

forest kila zbila do czego potrzebujesz?

zestaw brembo/ferrodo odradzam

 

mondeo mk3 '01 kombiak v6, dokładnie to potrzebuję tarcze przód, klocki przód i tył.

 

tanie brembo widzę wszędzie mają opinię taką samą :)

 

forest kila zbila nie wem do czego to potrzebujesz, ale fajnei sie sprawdzaly speedmaxy (najtansza tarcza nacinana/nawiercana w jc!) + ferodo ds, albo wyzszy

 

właśnie przeleciałem speedmaxy w ic i wg nich o mojego 280mm, 300 wchodzą ;) 300 do laguny 390zł więc z rabatem ~320zł. Kto robi te speedmaxy ? Nie biją ? Ty jak pamiętam to lajtowo nie jeździsz ?:> Mondeo jest ciężkie i ma opinie kata na tarcze a jak mówi moja małżonka mój styl jazdy jest 'dynamiczny';)

 

z ferodo to widzę że do mojego ds nie ma, są jakieś sl i premiumy.

 

znalazłem jeszcze klocki ebc ultimax,, greenstufy/redstuffy trochę za drogie ;) jakieś opinie ?:>

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może mnie ktoś oświecić, gdyż kolejny pojazd może być klekotem, a że mam dojście do diesla wprost z baku ciężarówki, wolałbym wiedzieć. Pytanie jaka jest różnica miedzy dieslem dla osobówki,a dla ciągnika siodłowego? Na stacjach benzynowych można zaobserwować diesel tir i diesel "zwykły". Jak zniesie to przeciętny silnik z CR?

 

I nie mówię o wynalazkach pokroju vervy i inne cuda

Edited by Konar

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może mnie ktoś oświecić, gdyż kolejny pojazd może być klekotem, a że mam dojście do diesla wprost z baku ciężarówki, wolałbym wiedzieć. Pytanie jaka jest różnica miedzy dieslem dla osobówki,a dla ciągnika siodłowego? Na stacja benzynowych można zaobserwować diesel tir i diesel "zwykły". Jak zniesie to przeciętny silnik z CR?

 

A to nie chodzi o to, że rura wlewowa benzyny dla Tirów ma większą średnice i się szybciej wlewa paliwo. Do osobówki wlac 50l to pikuś, ale w tirze już jest dużo większy bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czym u was sypią jak temperatury są poniżej 15C bo sól wiadomo się nie nada, chlorkiem wapnia ?

 

Co do smarowania uszczelek to dziś było ała od dwóch dni nie mogę otworzyć bagażnika. Najlepsze jest to jak policjant kazał mi otworzyć bagażnik i pokazać trójkąt i gaśnice. :D

Edited by kamilo23

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepiej dluzej baw sie w swoja zabawe pt "odlaczam abs ale nie powiem Wam jak". Dziecinada.

Chłopie jak mam opisać przeróbki w elektronice, gdy problemem jest dla większości przeczytanie 1 zdania ze zrozumieniem - trzeba pisać 5 razy żeby dotarło... W skrócie: jeden ze zmodyfikowanych sterowników to BOSCH5.3, a ponieważ nie wszystko można obejść w samym sterowniku dołożyłem układzik modulujący impulsy sterowania elektrozaworami oparty na zwykłym AVR za 5PLN ;) Patent polega na rozróżnianiu impulsów korekcji od impulsów "odblokowujących" koła - nie uwierzyłbyś jakie to proste. Softu ani schematu do niego nie zapodam, z oczywistych (chyba) względów. Efekt jest zadowalający - nie ma błędów, można zablokować koła a wł/wyłączenie systemu trwa ok. 15ms + reakcja/decyzja drivera ofc.

Przy ESP sytacja jest o wiele bardziej skomplikowana - głównie ze względu na wymianę danych ABS<->ESP - na dzień dzisiejszy komp wali uporczywie błędami ale wszystko działa. Jeśli kiedyś to rozwalę to zacznę sprzedawać :)

 

A co do benzyny w ropie: to wersja budżetowa - ale jeszcze nie słyszałem żeby komuś od tego coś się zatarło, poza tym oby tylko takie dodatki specjalne były w paliwie... ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do benzyny w ropie: to wersja budżetowa - ale jeszcze nie słyszałem żeby komuś od tego coś się zatarło, poza tym oby tylko takie dodatki specjalne były w paliwie... ;)

 

Wersja budżetowa? Pisałeś o 10%-15% na bak więc przy baku 50L przyjmijmy 6L x 4,5zł=27zł czyli mniej więcej tyle ile kosztuje litrowa flaszka skydda starczająca na 1000L ON. Mało tego, ze wychodzi drożej to jeszcze w stężeniu 10-15% jak to zalecałeś będzie dla nowoczesnych układów wtryskowych niebezpieczne...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopie jak mam opisać przeróbki w elektronice, gdy problemem jest dla większości przeczytanie 1 zdania ze zrozumieniem - trzeba pisać 5 razy żeby dotarło... W skrócie: jeden ze zmodyfikowanych sterowników to BOSCH5.3, a ponieważ nie wszystko można obejść w samym sterowniku dołożyłem układzik modulujący impulsy sterowania elektrozaworami oparty na zwykłym AVR za 5PLN ;) Patent polega na rozróżnianiu impulsów korekcji od impulsów "odblokowujących" koła - nie uwierzyłbyś jakie to proste. Softu ani schematu do niego nie zapodam, z oczywistych (chyba) względów. Efekt jest zadowalający - nie ma błędów, można zablokować koła a wł/wyłączenie systemu trwa ok. 15ms + reakcja/decyzja drivera ofc.

Przy ESP sytacja jest o wiele bardziej skomplikowana - głównie ze względu na wymianę danych ABS<->ESP - na dzień dzisiejszy komp wali uporczywie błędami ale wszystko działa. Jeśli kiedyś to rozwalę to zacznę sprzedawać :)

 

A co do benzyny w ropie: to wersja budżetowa - ale jeszcze nie słyszałem żeby komuś od tego coś się zatarło, poza tym oby tylko takie dodatki specjalne były w paliwie... ;)

 

Pokażesz zdjecia tego wynalazku z soft turbo (może być w odpowiednim dziale) i napiszesz coś więcej o samej turbinie?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

no znalazłem - sorry, ale może cytuj z sensem? 2 linijki, 2 strony wcześniej:

Turbo Twin Sport? Co to za wynalazek? To jakieś soft(est) turbo, jeśli z 1.8L z "nietypowym" rozrządem wyciągasz jedynie 170KM.

 

Masz zdjęcia tego czegoś?

To zabytkowe już auto, a turbo prawdropodobnie było przyczyną uwania śruby na łbie korbowodu - dlatego kupiłem go za "grosze". 170KM to max jeśli ma trochę pojeździć - mi na razie wystarcza. Na turbnie jest napisane TwinSport - spora, wolnoobrotowa, odpala się przy ok 2800rpm - tyle wiem na razie. Fotki - oczywiście, ale gdybym chciał powiedzieć co to za samochód to napisałbym od razu, nie? ;)

A spodziewam się, że teraz padnie parę głupich uwag...

 

edit: miało być pod spodem, ale już nie będę poprawiał

Edited by tomazzi
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"1.8L + nietypowy rozrząd + turbina TwinSport'a/170KM"

 

Odpowiedz:

 

1. Czym jest turbina "TwinSport'a"?

 

2. 1.8L + "nietypowy rozrząd" + tajemnicza dmuchawka i jedynie 170KM? Stąd podejrzenia o soft turbo (odsyłam do google, jeśli przy całej swej wiedzy o motoryzacji akurat ten termin był dla ciebie obcy)

 

3. Zdjęcia robisz aparatem fotograficznym uploadując bezpośrednio na forum.

 

Dasz radę?

 

edit- to musi być cholernie unikalna turbina- pasjonuję się motoryzacją od dobrych 20lat i pierwsze słyszę. Internet też raczej skąpi w informacje na jej temat. Jako, że lubię się uczyć, czekam na dalszy ciąg danych tego twojego fun caru.

Edited by draak
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.