pawelekmal Opublikowano 6 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2011 a Zenony (większość xenonów z allegro) są nielegalne i nieskuteczne. Nie musi kupować żarówek o super mocy co stopią klosze, wystarczą jakieś Osram Night Braker itp markowe żarówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wunat Opublikowano 6 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2011 dlaczego zenony z allegro sa nieskuteczne w soczewce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 6 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2011 Witam, W moim ferrari (dla ubogich) mam bardzo kiepskie światła przenie. Byłem dzisiaj ustawić je i niby są ok ustawione, ale i tak kiepsko świecą, podobno ten typ tak ma. W grę wchodzą dwie opcje, kupno żarówek + X %, albo montaż ksenonów z allegro. O ile z żarówkami nie ma problemów o tyle ten ksenon to sprawa sporna. Reflektor jest soczewkowy i niby można do takiego spokojnie zakładać, ale z drugiej strony jest to średnio legalne podobno. Ksenon nie jest legalny w takich lampach i powie Ci to każdy gliniarz/diagnosta/wiejski tjuner. Kumpel jeździł (jeździ) z hidami w tigrze, i raz zabrali mu dowód, a raz przy panach misiakach wymieniał palniki na żarówki. Jak nie masz autopoziomowania i sprysków (czyli właściwie specjalnego reflektora przeznaczonego tylko i wyłącznie do ksenonów), to nie ma mowy o legalności takich świateł. A w praktyce widzę często auta z soczewką (made in china) i ksenonem... jeżdżą i mają się dobrze. I wbrew pozorom coś się w tej materii pozmieniało wśród kierowców, bo większość z nich nie nap...la po oczach jak niektórzy jadący ze zwykłymi żarówkami. Mistrzostwem był jakiś dostawczy mercedes z lat 70 ubiegłego stulecia, który jechał na niebieskich hidach :lol: I nie dawał po oczach, mimo braku (!) soczewek. Jeżeli chcesz zakładać ksenon, to radzę wozić zapasowe żarówki na wypadek kontroli i wymiany. Chyba, że będziesz umiał im uargumentować dlaczego masz HID w lampach do niego nieprzystosowanych (bez osprzętu i sprysków). a Zenony (większość xenonów z allegro) są nielegalne i nieskuteczne. Nie musi kupować żarówek o super mocy co stopią klosze, wystarczą jakieś Osram Night Braker itp markowe żarówki Skuteczne są jak najbardziej. Tylko nie wiem dlaczego piszesz, że nielegalne. Odnośnie zwykłych żarówek - Night Breaker szybko się palą, każdy były właściciel tych żarówek Ci to powie. Ludzie, którzy jeszcze na nich jeżdżą, mają je mniej niż pół roku, albo są niesamowitymi fuksiarzami. U mnie wytrzymały całe 8 miesięcy. Philips blue Vision świecą już (odpukać) prawie 2 lata. Jest jeszcze jakiś mocniejszy philips z grupy *vision, ale nie pamiętam nazwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 6 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2011 (edytowane) Nie musisz kupować o większej liczbie W. Standardowe ale dające 50% a czasami 90% więcej światła. Zamiast ładować kasę w Osramy czy Philipsy zwróć uwagę na Tungsram. Węgierski produkt a lepiej świeci niż nieco droższa konkurencja. Edytowane 6 Września 2011 przez Kaeres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 6 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Września 2011 W takim razie odpuszczam na chwilę obecną ksenony, wiem, że są nie legalne, a mnie nie stać na to, aby wpakować kupe kasy w oświetlenie, tak aby ksenony były legalne. W motocyklu miałem philips +50% i różnica była dość zauważalna. Ok, tungsramy wezmę takie, które mają najwięcej % i zobaczę co będzie. Odnośnie bezpieczeństwa, to na prawdę te światła są kiepskie i nie chciałbym przez nie wjechać w kogoś np na nie oświetlonym rowerze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 Może masz coś z odbłyśnikami ? Nie słyszałem o samochodzie który ma na tyle słabe oświetlenie aby powodować niebezpieczeństwo na drodze. Nawet malucha z prądnicą miałem i się normalnie jeździło. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 Śmieszne są te teksty o oślepiających HIDach skoro nawet xenony w bma'ch za 500 tyś oślepiają tak samo jak w gulfach czy rdzoplach z prostego powodu - ten pożal się boże system samopoziomujący reaguje zbyt wolno na naszych pięknych dziurach i koleinach a efektem tego jest uczucie jak by ci ktoś z karabinu maszynowego przed oczami nawalał. Z resztą dobrze ustawiony HID raczej nie będzie oślepiał. Ja niestety w swojej bravie mam też takie lampy, że szok i nocą widzę może ze 20-30m przed sobą i również planuję zakup soczewkowych reflektorów i HIDów do tego. Wole raz na jakiś czas zapłacić 20zł za przegląd cząstkowy (bo tyle to chyba kosztuje jak zabiorą dowód za światła) albo zmienić żarówki przy kolegach policjantach niż władować się w dzika w drodze do pracy na nockę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 Jeszcze w kwestii oślepiania. Mnie oślepia jedynie jak ktoś zapomni przełączyć z drogowych na mijania oraz oczywiście jak ktoś ma źle ustawione światła bądź obciążony mocno tył i nie wyregulował na czas transportu. Nie oślepiają mnie chińskie HID, czy xenon. Nie oślepiają mnie przeciwmgielne włączone w warunkach normalnej przejrzystości. To z pewnościa przez skopany wzrok ale czy to w okularach czy w soczewkach kontaktowych różnic dla mnie nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 (edytowane) Może masz coś z odbłyśnikami ? Nie słyszałem o samochodzie który ma na tyle słabe oświetlenie aby powodować niebezpieczeństwo na drodze. Nawet malucha z prądnicą miałem i się normalnie jeździło. Wszystko jest ok, po prostu Włosi kiepsko zaprojektowali te światła i tyle. Jak by nie patrzeć w przypadku takiego tupu samochodu bardziej zwraca się uwagę na wygląd niż dobre oświetlenie drogi. Tak wyglądają te światła: Światła mijania to to na górze po prawej. Dzisiaj zamawiam te żarówki: Tungsram H1 Megalight Ultra +90% i zobaczymy, jeśli będzie akceptowalnie, to je zostawię, a jeśli nie, to zamontuję ksenon i tyle. W tym przypadku bezpieczeństwo jest ważniejsze niż łamanie przepisów. Co do oślepiania to po ewentualnej instalacji tych ksenonów oczywiście ponowna regulacja świateł i ustawienie ich odrobinę niżej, żeby mieć pewność, że nie będę oślepiał. Jak je zamontuję, to zrobię zdjęcia poglądowe. Edytowane 7 Września 2011 przez piotreek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWS89 Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 Nareszcie ktoś poczynił w tej materii sensowne kroki. Swoją drogą- HID w projekcyjnych nie oślepia tak bardzo, jak w tradycyjnych odbłyśnikowych. Projekcyjne skupiają wiązkę, a odbłyśnikowe działają jak latarka na sterydach. Ważne, żeby dobrze je wyregulować, i jeżeli ma się na tyle nieczęsto spotykany model auta- można zawsze powiedzieć, że Ten Typ Tak Ma- a jeżeli policjant jest w miarę wyrozumiały, to nie będzie wnikał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 Żarówki zamówiłem, jeśli nie spełnią moich oczekiwań, to będę miał dwie żarówki zapasowe do długich, bo tam też są H1. Na forum fiata coupe polecają ksenony i twierdzą, że to jedyne sensowne wyjście z sytuacji. Pożyjemy, zobaczymy. A wracając do mojego pytania, może wiecie jak to jest prawnie z ewentualną zmianą ksenona na żarówki przy policjancie? Prawko mam od 2006 roku i jeszcze mnie misiaczki nie trzymały :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 Chyba tak jak zwykle, jeśli jesteś w stanie usunąć 'usterkę' na miejscu to wszystko jest OK, jeśli nie to zbierają Ci dowód i musisz jechać na przegląd (w tym wypadku cząstkowy - samych świateł, koszt pewnie ze 20zł). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 (edytowane) wrzuć w te soczewki ksenon, ustaw lampy tak by nie oślepiały jadących z przeciwka, miśki się nie będą czepiały bo to soczewka i nie widać żarówki, mało legalnie ale przynajmniej będziesz coś widział a z oślepianiem tych z przeciwka też nie ma dramatu jeżeli jest soczewka. Znam ten problem z autopsji bo punto 2 mojej kobiety też ma te nieszczęsne soczewki. Edytowane 7 Września 2011 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWS89 Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 Piotreek- jezeli masz możliwość łatwej zmiany przy policjancie- problemów nie powinno być. To ta sama sytuacja jak jest w przypadku przyciemniania foliami. Poza tym- w ogóle w tym fiacie były seryjne ksenony? Jeżeli tak- miały spryski? Jeżeli tak- to znajdź kapselki i nalep na zderzak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 (edytowane) Piotreek- jezeli masz możliwość łatwej zmiany przy policjancie- problemów nie powinno być. To ta sama sytuacja jak jest w przypadku przyciemniania foliami. Poza tym- w ogóle w tym fiacie były seryjne ksenony? Jeżeli tak- miały spryski? Jeżeli tak- to znajdź kapselki i nalep na zderzak. Nie było seryjnie ksenonów.To autko było projektowane w pierwszej połowie lat 90, więc w tamtych czasach o ile ksenony już dawali do aut, to raczej nie do fiatów :] Mój jest co prawda grudzień 99, ale i tak jeśli chodzi o światła to są takie same jak w pierwszych modelach. I tak się dziwię, że tam są soczewki. Edytowane 7 Września 2011 przez piotreek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWS89 Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 (edytowane) A na tym forum jeżdżą z hidami? Jeżeli tak- poszukaj czy ktoś miał jakieś problemy z nimi. I nie zapominaj- od HIDów radio może zacząć buczeć i pierdzieć. Co do ksenonów naście lat temu- kumpel ma założone hidy do mazdy xedos- soczewki tną idealnie światło- nikogo nie oślepia, a policjantom podobno powiedział, że TTTM (czyt. brak sprysków, bo brak samopoziomowania nie wiem jak można by sprawdzić inaczej, niż włażąc do auta...) Edytowane 7 Września 2011 przez KWS89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poca Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 (edytowane) Grunt to wybrać normalną temp światła, a nie celować od razu 8k lub 12k :lol: Radio buczy przy naprawdę chińskich hidach, takich serio serio ;] Edytowane 7 Września 2011 przez poca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 (edytowane) Jak bym kupował, to już raczej coś lepszego, a nie najtańsze jakie znajdę :] Na forum śmigają z hid i różnie piszą, że łapią, albo, że nie. Jeśli chodzi o "sianie" po instalacji, to dzięki, że mnie uprzedziłeś, bo mam cb radio, a szumy nie są potrzebne w radyjku. Ma ono co prawda bardzo dobre filtry, ale taka padlina chińska, może być ponad to. I tak zamówiłem żaróweczki, więc na jakiś czas temat ze światłami będzie zamknięty. Edytowane 7 Września 2011 przez piotreek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 Jak ktoś chce mieć więcej światła zakładając chiński ksenon to raczej nie ma co celować w 12k tylko dużo niżej bo im wyższa temperatura tym mniej światła nie wspominając już o tym, że te powyżej 10 to wyglądają jak spawarka plazmowa :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niemiec Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 w swojej bravie tez mam slabiutkie swiatla mijania i zmiana ze zwyklych H1 na jakies bosh premium czy jakos tak dala juz calkiem niezla poprawe. na zarowkach jakie mialem zalozone w chwili zakupu prawie nic nie bylo widac, "zalety" waskich odblysnikow, designu itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Września 2011 Ja do mojej bravy na dniach mam zamiar zrobić patent, który jest chyba dość popularny - mianowicie montaż przekaźnika do świateł bo z tego co wyczytałem to fabrycznie go nie ma i prąd leci bezpośrednio przez przełącznik zespolony przy kierownicy i to powoduje jego szybsze zużycie. No a po za tym większe opory powodują, że gorzej świeci a u nas każdy miliamper się liczy. :P Dla testu można na chama podłączyć kable bezpośrednio z akumulatora i zobaczyć czy faktycznie jest poprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenSo Opublikowano 8 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2011 (edytowane) Załóżcie Osram Night Breaker i po sprawie, różnica jest ogromna. Przepala się po 5 miesiącach ale komplet to jakieś 50-60zł, bezcen w porównaniu do bezpieczeństwa jakie gwarantują w nocy. * - Czemu nie Philips? Cena, żarównki + 90% przepalają się o wiele szybciej z powodu cieńszego żarnika. Edytowane 8 Września 2011 przez goldenSo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Imperator Kret Opublikowano 8 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2011 Od niedawna są nowe Nightbreaker. Niby mają wytrzymywać dłużej, u mnie jak na razie świecą pół roku, dam znać jak padną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 8 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2011 A co z firmami przerabiającymi klosze na ksenony? Ktoś miał styczność? Robią ponoć w Gdańsku za 300zł. Tylko wydaje mi się że w takich pieniądzach to tylko polerka klosza i montaż chińskich HIDów. Raczej o homologację ciężko (?). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 8 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2011 I kurde teraz miałem dość niemiłą przygodę wracając do domu. Jadę sobie w korku za gościem, wszyscy ruszamy a on ni z gruchy ni z pietruchy w heble i staje dęba. Ja zaraz za nim ale wsunąłem mu się w dupę. Było słychać jakieś uderzenie. Wysiadamy z auta i szczęście w nieszczęściu, że koleś miał hak wiec u niego nic a u mnie też na szczęście najbardziej wysuniętym do przodu elementem na zderzaku jest ramka rejestracji i to tylko ona oberwała, jedna strona się lekko wgniotła ale to nic bo i tak już była lekko połamana. Aż się bałem wyjść z auta żeby zobaczyć co się stało. W sumie powiedziałem mu, że u niego chyba nic nie ma bo ma hak a prędkość była rzędu 5km/h a u mnie tylko ta ramka no i pojechaliśmy w swoje strony. Ale ciśnienie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekmal Opublikowano 8 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2011 A spytałeś się go czemu zahamował? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 8 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2011 Powiedział, że niby gość przed nim też się nagle zatrzymał. Ja nie widziałem bo padało a gość w którego wjechałem jechał sharanem więc wszystko zasłaniał. Jak już wysiadłem z auta to ci przed nami zdążyli odjechać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konkurs Opublikowano 8 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2011 I tak dobrze trafiłeś, bo widziałem podobną sytuację, tylko że "twój odpowiednik" nie miał już tak miło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenSo Opublikowano 8 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2011 (edytowane) Mi padła jedna po jakichś 8-9 tysiącach kilometrów. Mowa o zwykłych, nie plusach. Edytowane 8 Września 2011 przez goldenSo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 8 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2011 (edytowane) Oj, widzę że niezły biznes firmy wymyśliły sobie z tymi żarówkami +XX%. Mieliśmy przez 6 lat Clio, zrobiliśmy nie wiele bo lekko ponad 40kkm, prawie wszystko po mieście a więc czas świecenia i ilość dziur w drogach dwukrotnie większa niż przy jeździe po trasie. Wymieniłem w tym czasie jedną żarówkę pozycyjną oraz jedną z podświetlania zegara. Jeśli te żarówy +XX% tak szybko się palą to nie jest to żadne cudo tylko żarówki na niższe napięcie (może 9-10V, nie wiem) zapakowane w pudełka 12V. Do tego każą sobie płacić za to +XXX% ceny normalnej żarówki. Bez komentarza... Edytowane 8 Września 2011 przez Klaus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...