Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Siedzę trochę w akwarystyce... różne źródła światła od świetlówek G5 ,G8, przez żarówki halogenowe, do palników....wszystkie na napięcie 220V w całej tej gamie jest masa takich + ileś do strumienia świetlnego.

Coś mi się Klaus wydaje że mylisz się co do swojej teorii z tym zaniżonym napięciem, ale jest zbyt wcześnie/nie piłem kawy abym to rozgryzł;)

Solaris - odnawialne źródła energii blog bogdana szymańskiego: Strumień świetlny, Lumeny – czyli pojęcia które powinniśmy znać aby oszczędzać.

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Klaus: Mówisz tak, bo nie miałeś do czynienia z dobrymi żarówkami +XX%. Kiedyś wymieniłem w Peugeocie 106 zwykłe H4 na Osramy NightBreaker'y i jak dla mnie różnica była kolosalna. Przejechałem na nich trochę ponad 8000km, a później samochód sprzedałem także nie wiem jak z wytrzymałością.

Przy moich przebiegach te 50zł na żarówki raz na rok nie było wielkim wydatkiem, a widoczność w nocy zwiększyła się diametralnie.

Edytowane przez siebek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klaus, w zeszłym tygodniu przepaliła mi się żaróweczka tzw. +50% z Tungsram

Wymieniłem ją na zwykłą bo tylko taką miałem.

Samochód wyglądał jakby był ślepy na jedno oko, a w nocy jedyną żarówką która dawała światło była Tungsram.

Wymieniłem ją szybko na taką z Tesco +50% aby coś w ogóle było na czas zakupienia docelowo tej samej która się spaliła z allegro i również różnica była. Oczywiście mniejsza ale białe światło vs żółte strasznie drażniło :)

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czym sie roznia zarowki H1 od H7 ? Konkretniej co te cyferki znacza ? Bo w sumie u mnie tez swieca jakby sie im nie chcialo i przydaloby mi sie wymienic na te nightbreakery, ale nie wiem ktore ;d

Edytowane przez reaktiv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są to typy mocowań. Sprawdź w instrukcji jakie masz, a najlepiej udaj się do samochodu i poprostu wyjmij jedną od mijania, jedną z drogowych i przeczytaj, to będziesz miał 100% pewności, jakie kupić.

 

Wybrałem się dzisiaj do garażu i sprawdziłem napięcie na żarówkach i okazało się, że jest niższe niż na akumulatorze o jakieś 1,2 V, wszystkie łączenia jakie znalazłem potraktowałem preparatem kontakt i odzyskałem 0,2V. Zastanawiam się teraz, czy nie zrobić nowej instalacji prosto z akumulatora przez przekaźnik. Niby ten 1V to nie tak dużo, ale jednak zawsze taka żarówka mocniej zaświeci. Co myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem skromnie napisać, że na Blue Vision zrobiłem do tej pory prawie 50 tysięcy km, ale nie napiszę, bo nadal nie wiem jak z trwałością :lol:

 

Klaus, w zeszłym tygodniu przepaliła mi się żaróweczka tzw. +50% z Tungsram

Wymieniłem ją na zwykłą bo tylko taką miałem.

Samochód wyglądał jakby był ślepy na jedno oko, a w nocy jedyną żarówką która dawała światło była Tungsram.

Wymieniłem ją szybko na taką z Tesco +50% aby coś w ogóle było na czas zakupienia docelowo tej samej która się spaliła z allegro i również różnica była. Oczywiście mniejsza ale białe światło vs żółte strasznie drażniło :)

 

Jedną wymieniłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było, ja nie kwestionuję tego, że żarówki +XX% nie świecą lepiej i nie podnoszą bezpieczeństwa, komfortu jazdy. Tu nie ma wątpliwości. Nie podoba mi się to, że te cuda kosztują krocie mimo, że takimi cudami nie są. Byłyby cudami, gdyby przy takiej samej mocy dawały XX% więcej światła zachowując żywotność. Ale po co ma tak być? Przecież to żaden biznes dla producentów.

Wygląda to tak jakby inżynierowie opracowali te żarówki na zamówienie marketingowców. Żarówka kosztuje 5-3x więcej a świeci 5 razy krócej. zysk 15-25x.

Wiem, bezpieczeństwo... marketingowcy też to wiedzą, strach i troska o bezpieczeństwo to podstawowy motory napędowe gospodarki.

Grunt to nie dać się zwariować.

Rozumiem zakup takich żarówek jak ktoś się kula na okrągło po niezabudowanym, nieoświetlonym.

Jak wspomniałem wyżej, w naszym przypadku 99% drogi to miasto, można by nocą przejechać kilka km i nie wiedzieć, że jedzie się bez świateł więc myślę, że przy takim użytkowaniu auta można się obejść zwykłymi halogenami.

Jeżdżąc na rowerze z kolei na rowerze co chwilę obrywam po oczach światłami świecącymi po niebie..., takiemu też myślę, że nie potrzebne są żarówki + XX% ;)

Więc Panowie, Panie, prośba: szarpiecie się na byrny po 25-50zeta, odżałujcie jeszcze parę zł i podjedźcie wyregulować światła, proszę... :rolleyes:

 

Szerokiej drogi i chodników (to drugie rowerzystom, coby mogli legalnie skorzystać z niego od czasu do czasu ;))

  • Downvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są to typy mocowań. Sprawdź w instrukcji jakie masz, a najlepiej udaj się do samochodu i poprostu wyjmij jedną od mijania, jedną z drogowych i przeczytaj, to będziesz miał 100% pewności, jakie kupić.

 

Wybrałem się dzisiaj do garażu i sprawdziłem napięcie na żarówkach i okazało się, że jest niższe niż na akumulatorze o jakieś 1,2 V, wszystkie łączenia jakie znalazłem potraktowałem preparatem kontakt i odzyskałem 0,2V. Zastanawiam się teraz, czy nie zrobić nowej instalacji prosto z akumulatora przez przekaźnik. Niby ten 1V to nie tak dużo, ale jednak zawsze taka żarówka mocniej zaświeci. Co myślicie?

 

a jakie masz napięcie na akumulatorze ? przy zapalonym silniku powinno być około 14,4V bo alternator ładuje, na przewodach przy reflektorze 12V jest prawidłowe, jeżeli sprawdzałeś przy zgaszonym silniku to napięcie niższe niż 12V na żarówce też jest normą bo po drodze są straty które podczas normalnej jazdy nadrabia alternator.

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem na zgaszonym silniku. Alternator ładuje dobrze, więc przy odpalonym silniku napięcie będzie ok, ale przy bezpośrednim podłączeniu będzie wyższe, co poskutkuje lepszym świeceniem. Na chwilę obecną nie będę montował dodatkowych przekaźników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem właśnie u siebie soczewki, dzisiaj w drodze do pracy na nocną zmianę będę mógł się przekonać czy faktycznie coś się poprawiło.

A w pracy w wolnej chwili zamontuję jeszcze przekaźnik. Ostatecznie zostaje jeszcze wymiana żarówek na jakieś +% albo HID.

 

 

Dołączona grafika

 

Pytanie: czy warto by teraz podjechać na stację diagnostyczną ustawić światła?

 

 

Swoją drogą szlag by trafił ciemne lakiery, remonty i opady deszczu. Auto myte 4 dni temu a teraz to strach je dotknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używki valeo, podobno są dużo lepsze niż nówki djauto czy innego typu zamienniki bo lepiej rozpraszają światło.

Byłem własnie na stacji diagnostycznej, 5 minut, 14zł i gotowe. Jedna to waliła w kosmos bo widziałem już na klapie jakiegoś auta przede mną po drodze. Teraz będzie test wieczorem. :)

Gorzej niż fabryczne to u mnie na pewno nie będą świecić.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żarówka w samochodzie ma max 55W (dla halogenów). Aby uzyskać więcej lumenów trzeba mocniej rozgrzać żarnik, skoro nie można puścić więcej prądu to trzeba zmniejszyć żarnik, aby taka sama ilość prądu bardziej go rozgrzewała. Coś za coś, cieńszy żarnik szybciej pada.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze wrażenia po kilkudziesięciu kilometrach przejechanych na soczewkach - jest o niebo lepiej!

Snop światła jest w końcu taki jak powinien. Widać zdecydowanie dalej do przodu niż poprzednio.

Dzisiaj z rana jeszcze zakupiłem nowe żarówy, na razie philipsy premium, niby +30% ale mimo wszystko te stare żarówki już były lekko przyjarane.

Ostatecznie zostaje opcja z HIDem. :)

 

No i z soczewkami auto zdecydowanie lepiej prezentuje się z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja myślę, że to jest jakiś zestaw P&P...

REFLEKTORY FIAT MAREA BRAVO BRAVA KPL soczewki (1807906759) - Aukcje internetowe Allegro

przeróbki ograniczają się do przekręcenia całego reflektora i przepięcia kostek...

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezupełnie - w soczewkach (marea) pozycyjne jest obok z kierunku. W "normalnej" (bravo, brava) masz pozycyjne razem z mijania. Trzeba się odrobinę pobawić, żeby wszystko grało.

W przypadku niektórych zamienników dochodzi jeszcze kwestia dopasowania silnika do podnoszenia/opuszczania reflektora, bo też nie chce pasować.

Badałem trochę temat ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja własnie jeszcze u siebie tej kwestii nie rozwiązałem, w sumie na razie jeżdżę tylko na mijania bez pozycyjnych. Muszę się wypytać jak to ludzie robią, nie chce za bardzo rzeźbić w samej lampie.

widziałem u kogoś coś takiego, że kierunkowskaz był tak jak by 'przecięty' na pół i dolna cześć była światłem postojowym a górna migaczem ale jak to było zrobione to cholera wie. :P

Zorientowałem się na forum i po prostu jestem ślepy, miejsce na postojówkę jest pod kierunkowskazem ale nie wiem jakim cudem mi to umknęło.

Jedyne co to trzeba pociągnąć dwa przewody do zasilania ale to nie powinno być problemem. Szkoda tylko, ze znowu muszę demontować lampy.

Edytowane przez Kacimiierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Małe podsumowanie moich boi z oświetleniem :)

 

Żarówki Tungsram +90% zakupiłem, zainstalowałem i zrobiło mi się słabo, bo różnicy nie uświadczyłem w garażu będąc. Wyjechałem na drogę, tak jak nic nie widziałem wcześniej tak i po instalacji nie widziałem nic. Sprawa okazała się bardziej złożona. Wczoraj polazłem do garażu, odkręciłem reflektor i poskładałem na nowo, regulacja świateł na max w górę i olśnienie :)

 

Okazało się, że reflektor od strony kierowcy był ustawiony znacznie za nisko i nie dało się go podnieść wyżej, bo mechanizm się jakimś cudem zblokował. Podniosłem wszystko na max, następnie wyregulowałem na oko stojąc przed drzwiami do garażu i jest ok! Ja w końcu widzę gdzie jadę, a również nie oślepiam ludzi z przeciwka, co sprawdziłem osobiście.

 

Stwierdzam, że Tungsram nie daje prawie dwa razy takiego światła, ale różnica pomiędzy starymi żarówkami philipsa, które miałem a tymi jest na tyle duża, że warto było wydać każdy grosz na te żarówki.

 

Nawet nie wiecie, jak się cieszę, że nawet na krótkich światłach mogę jechać przez ciemny las z normalnymi prędkościami, nie wspominając już o długich. Tungsram +90% jak najbardziej polecam, szczególnie, że na tle konkurencji charakteryzują się niską ceną i bardzo dobrym stosunkiem jasność/cena. Święcą bardzo ładnym białym światłem, ksenon to może nie jest, ale jak na moje potrzeby i nie częstą jazdę nocą jest super. W końcu mam samochód całodobowy, a nie tylko dzienny :] Jak znajdę czas, to rozbiorę na części pierwsze reflektory i wyczyszczę odbłyśniki i soczewki, oraz wypoleruję klosze, bo już nie wyglądają tak pięknie jak wyglądać powinny.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja własnie jeszcze u siebie tej kwestii nie rozwiązałem, w sumie na razie jeżdżę tylko na mijania bez pozycyjnych. Muszę się wypytać jak to ludzie robią, nie chce za bardzo rzeźbić w samej lampie.

widziałem u kogoś coś takiego, że kierunkowskaz był tak jak by 'przecięty' na pół i dolna cześć była światłem postojowym a górna migaczem ale jak to było zrobione to cholera wie. :P

Zorientowałem się na forum i po prostu jestem ślepy, miejsce na postojówkę jest pod kierunkowskazem ale nie wiem jakim cudem mi to umknęło.

Jedyne co to trzeba pociągnąć dwa przewody do zasilania ale to nie powinno być problemem. Szkoda tylko, ze znowu muszę demontować lampy.

 

Gdybyś potrzebował- znalezione kiedyś, gdzieś w sieci:

Fiat Brava Bravo reflektory_wymiana_na_soczewki.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, to było do Kacimiierza ;]

 

Ale nie daje mi też spokoju to oświetlenie w coupe, bo chyba widziałem gdzieś projektory założone w miejscu przeciwmgielnych. Tam normalnie są bodaj jakieś soczewki, a to wyglądało jeszcze inaczej. Najgorsze, że nie potrafię tego teraz znaleźć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dole są przeciwmgłowe, pozycyjne oraz kierunkowskazy. Na górze są krótkie i długie, z czego krótkie to soczewka, a długie zwykłe lustro.

 

Tutaj z bliska:

 

klik

 

Tak wychodziły one z fabryki, inne kombinacje to pewnie radosna twórczość właścicieli.

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...