Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Jazda bez oleju to inna bajka niż zostawienie auta na całą zimę.

 

Po zimie wystarczy zrobić długa trasę (kilkadziesiąt km) i właściwie po problemie wilgoci w silniku. Oczywiście układowi wydechowemu nic nie pomoże no ale nie można mieć wszystkiego.

Edytowane przez rafa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ...

Olej silnikowy nie bardzo wchlania wode.

 

Duzo powazniejszym problemem jest to ze DOT (ktorykolwiek) wciaga wode, gdzie np. olej mineralny takiego problemu nie ma. Po takim staniu w zimie jest to pierwsza rzecz do zrobienia.

 

Owszem w samochodach stosuje sie do systemow hamulcowych tylko DOT'a, no chyba ze jakis zabytek z mineralnym.

Zas w silnikach stosuje sie tylko oleje i smary nie DOT pochodne.

 

Do czego pije.

W rowerach to jest problem z hydrauilika ;)

Mineralny = Szybciej sie grzeje przez niska temperature wrzenia, za to nie wchlania wody. [shimano]

DOT = Wchlania wode, wieksza temp. wrzenia wiec lepiej znosi duze temperatury. [Formula/Avid/Magura]

 

To tak g woli porownania ;)

 

PS. NIE mozna stosowac DOT'a i mineralnego do systemow hamulcowych zamiennie. Uszczelki przy wlaniu zlego plynu puchna po okolo kilkunastu dniach, przez co caly system kaput wlacznie z uszczelkami!

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zalać do pełna, postawić na kocyku, nasmarować uszczelki i szturchnąć aku prostownikiem od czasu do czasu?

 

Wymieniłem wszystkie żarówki w liczniku jaszczomba (15 sztuk R5 1,2W), świeciła już tylko połowa tarczy, a jakiś czas temu padła kontrolka świateł pozycyjnych, co okryło mą różanolicą fizys grymasem irytacji. Przy okazji odkryłem kontrolkę migaczy przyczepki - to taki sam dowcip, jak rejestracja jaszczomba na przewożenie pięciu osób. Ot, hultaje z tych makaroniarzy :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zalać do pełna, postawić na kocyku, nasmarować uszczelki i szturchnąć aku prostownikiem od czasu do czasu?

 

Zalanie to dobry pomysł, kocykiem go lepiej przykryj(ale chyba o to ci biegało) nasmarowanie uszczelek po kiego w końcu stoi pod dachem, aku jak nowy to szkoda zaglądać jak nie wiadomo to można raz w miechu. Hardkorowo możesz podnieść lekko lub całkowicie przód aby lacze nie cierpiały jak to ma być cała zima przespana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mam centre future przerobioną na zasilanie z cytryn :rolleyes:

2 lata w komisie pracowałem gdzie stały takie jak jonasowe bemki jak i roczne lexusy i nie było zasady czy centra czy bosch czy inny hiper wynalazek jak przyszło -20 to padało wszytko, zwłaszcza jak w samochodzie było multum elektroniki która to sobie wcinała prąd, przypomnę tylko, że przy -20*C nowy akumulator ma 50% sprawności. No ale jak widać tutaj są ludzie co wiedzą lepiej i twierdzą iż zostawienie akumulatora w samopas na 3 miesiące w zimę mu nie zaszkodzi, cóż Twoja sprawa, wszystkie tematyczne fora i czasopisma twierdzą inaczej ale Ty wiesz lepiej.

O uszczelkach już w ogóle się nie wypowiadam bo to kolejna mądrość.

 

zresztą jak Ci jonas padnie akumulator to zawsze możesz zrobić tak:

http://www.break.com/index/dead-car-battery-get-a-rope-2186615

:lol:

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyskakujesz z jakimiś szrotami z komisu co stoją parę miechów samopas a samochód jeżdżony "codziennie" to chyba 2 różne rzeczy.

 

Czytaj uważnie samochód ma stać całą zimę w nie ogrzewanym garażu, masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem czy po porostu udajesz debila ? a może nie udajesz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie napisałem, że jesteś debilem ? znów pokazujesz iż nie umiesz czytać ze zrozumieniem, poparłem to o czym pisze co najmniej 3ma argumentami, nie moja wina, że jesteś odporny na jakiekolwiek argumenty i upierasz się przy swoim, poczytaj może, jak moje argumenty do Ciebie nie trafiają, w sieci jest o sprawności i wytrzymałości akumulatorów na ujemne temperatury multum informacji.

Chcesz dyskutować na poziomie a sam rzucasz pustym stwierdzeniem "szroty z komisu", no to wybacz o czym my w ogóle rozmawiamy.

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja może dla rozluźnienia atmosfery powiadomię szanowne grono, że w jaszczombie przerdzewiał mi bak. Znowu! Wymieniałem sukinsyna jakieś dwa lata temu, o ile dobrze pamiętam, a teraz z jaszczombowego brzuszka kapie zupka i pośmiarduje, ewaporując. Niedużo tego, przez noc nie uzbiera się nawet mała plama, ale bak spocony. Chyba, że to spod odpowietrzników na górze baku coś się sączy, bo jak wyjeżdżę jakąś 1/3 zbiornika, to zjawisko ustaje. Pod uszczelką pompy paliwa sucho, kuknąłem przez klapę pod tylną ławeczką.

 

130 zł i sobota w kanale, polecam, Piotr Fronczewski.

  • Downvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za to niskiego poziomu paliwa pompa za bardzo nie lubi. ;)

 

 

//edit

 

Kojarzy może ktoś jakiś artykuł gdzieś albo test odnoszący się do różnic w osiągach i spalaniu zależnie od rozmiaru felg? (chodzi mi np o założenie 17" kół do auta, które fabrycznie miało 14" - o różnicach w komforcie i ewentualnym przekłamywaniu licznika wiem).

Edytowane przez Kacimiierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mialem nieprzyjemnosc wracac z wypadu do Poznania. Troszke wnerwia, ze wszystko rozkopane w stopniu wystarczajacym, zeby najslawniejszy polski znak interpunkcyjny cisnal sie na usta. Nic nie oznaczone, ludzie z tubylczymi rejestracjami moze sobie poradza, ale tak na wysokosci Torunia to gubily sie watachy przyjezdnych, gpsy stwierdzaly ze cisnie sie polem, a aktualne mapy nadawaly sie na papier toaletowy to cos ewidentnie tu smierdzi. Nigdzie stosownych drogowskazow, czy tez jakiejkolwiek innej informacji.

Jeszcze ciekawsza informacja bylo dowiedziec sie o, ze obwodnica Torunia za 3 miesiace stanie sie platna. Kudos slowem.

 

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za to niskiego poziomu paliwa pompa za bardzo nie lubi. ;)

 

 

//edit

 

Kojarzy może ktoś jakiś artykuł gdzieś albo test odnoszący się do różnic w osiągach i spalaniu zależnie od rozmiaru felg? (chodzi mi np o założenie 17" kół do auta, które fabrycznie miało 14" - o różnicach w komforcie i ewentualnym przekłamywaniu licznika wiem).

 

Tu raczej nie chodzi o wielkosc samej felgi...jeno jej szerokość i szerokość kapcia (wiekszy opor etc)

Jak założysz zbliżone szerokości to średnica nie jest tak istotna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki maly problem.

 

Posiadam w samochodzie immobiliser diodowy, czyli na dole stacyjki mam tam lacznik z dioda ktora miga na czerowno i jak przyloze kluczyk kontaktowy to zmienia sie na zielone i moge odpalic auto.

Przed chwila, owe metalowe cos z dioda mi sie urwalo. Jest tam 5 przewodow, z czego 4 izolowane(brazowy, czarny, czerwony i bialy), 1 nie. Z tego co widze, dioda miala trzy kanaliki izolacyjne, czyli napewno w nie wchodzily 3 przewody. Ten jeden bez izolacji tez ma "swoje miejsce", nie wiem jedynie gdzie ten ostatni mial isc.

 

Nie mam pojecia jaki to model immo, nie wiem tez jak byly powpinane te przewody. Tak wiec pytanie: Jest gdzies jakis ogolny schemat jak powinno to byc podpiete?

 

Bo rozumiem, zeby wywalic calkowicie immo musialbym podjechac do jakiegos elektryka, ktory by mi to wymatowal i przeprogramowal komputer na program z przed istalacji immo? :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszke wnerwia, ze wszystko rozkopane

 

A najśmieszniejsze jest to, że zamiast ruszyć z remontami w wakacje, gdy nie było, aż tak wielkiego ruchu, to zaczęli rozkopy po rozpoczęciu roku akademickiego. Po prostu szlag trafia.

 

Nigdzie stosownych drogowskazow, czy tez jakiejkolwiek innej informacji.

 

Pojechałem na wycieczkę do Francji i przejeżdżałem przez Lyon - praktycznie bez patrzenia na GPS przejechałem miasto i praktycznie nie stałem w miejscu - mimo kilkukrotnie większego ruchu niż w Poznaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jechał ktoś ostatnio z Katowic lub okolic do Warszawy? Interesuje mnie jak wygląda sprawa przebudów na DK 1 i później DK 8. Będę jechał w sobotę o 6 rano, więc podejrzewam że nie będzie strasznego ruchu, ale pozostaje kwestia przebudów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kojarzy może ktoś jakiś artykuł gdzieś albo test odnoszący się do różnic w osiągach i spalaniu zależnie od rozmiaru felg? (chodzi mi np o założenie 17" kół do auta, które fabrycznie miało 14" - o różnicach w komforcie i ewentualnym przekłamywaniu licznika wiem).

 

Chodzi o szerokość opon oraz wagę kół. Im mniej, tym lepiej w kwestii spalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jechał ktoś ostatnio z Katowic lub okolic do Warszawy? Interesuje mnie jak wygląda sprawa przebudów na DK 1 i później DK 8. Będę jechał w sobotę o 6 rano, więc podejrzewam że nie będzie strasznego ruchu, ale pozostaje kwestia przebudów.

 

byłem w Częstochowie w piątek - robót na DK 1 jest potąd, ale w tym mieście korki robią sie dopiero w okolicach godziny 16, więc myślę, że większych problemów nie powinno być.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kwestia komfortu to ma się tak, że im niższy profil tym mniejszy komfort i większe baty dla zawieszenia w koncu opona też amortyzuje, mi osobiście 18 cali na profilu 45 się odechciało :P

 

Ja tam bujam się na 225/40R18 i nie ma tragedii ale szczyt komfortu to to też nie jest ;) Co do spalania to bez bicia przyznam, ze nie mam pojęcia pewnie dlatego, ze pół litra w tą czy w drugą stronę mi różnicy zbytnio nie robi ;) Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mialem nieprzyjemnosc wracac z wypadu do Poznania. Troszke wnerwia, ze wszystko rozkopane w stopniu wystarczajacym, zeby najslawniejszy polski znak interpunkcyjny cisnal sie na usta. Nic nie oznaczone, ludzie z tubylczymi rejestracjami moze sobie poradza, ale tak na wysokosci Torunia to gubily sie watachy przyjezdnych, gpsy stwierdzaly ze cisnie sie polem, a aktualne mapy nadawaly sie na papier toaletowy to cos ewidentnie tu smierdzi. Nigdzie stosownych drogowskazow, czy tez jakiejkolwiek innej informacji.

Jeszcze ciekawsza informacja bylo dowiedziec sie o, ze obwodnica Torunia za 3 miesiace stanie sie platna. Kudos slowem.

 

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

 

Teraz jest źle, ale od 3 listopada będzie jeszcze gorzej. Poznań to jedna wielka piaskownica, ale żeby było śmieszniej szybciej przejedziesz przez miasto samochodem niż komunikacją miejscą, wliczając w to tramwaje. Od 3 listopada startuje przebudowa Grunwaldzkiej, jednej z wylotówek i główniejszych ulic miasta, m. in. dojazdówki do stadionu. Nie będą kursowały tramwaje, ruch albo będzie przekierowany albo nie wiem jak puszczony. Ciesz sie że jechałeś teraz, a nie za dwa tygodnie.

 

Remontów nie mogli zacząć w wakacje bo, jak to ZDM stwierdził, nie mieli rozwiązanych przetargów :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A najśmieszniejsze jest to, że zamiast ruszyć z remontami w wakacje, gdy nie było, aż tak wielkiego ruchu, to zaczęli rozkopy po rozpoczęciu roku akademickiego. Po prostu szlag trafia.

Nie do końca się z tym zgodzę, miasto totalnie rozkopane jest praktycznie od końca 1Q (a nie od września), a taki przykładowo wykop między śródką a kórnicką pamięta czasy Gierka. <_< Chociaż fakt, że ostatnio doszło "parę" miejsc, a już zupełnie podziwiam debila który wymyślił sobie ostatniej niedzieli maraton: "mamy 1/3 ważniejszych dróg rozkopane, zamknijmy kolejne 1/3 w samym sercu miasta żeby paru napaleńców sobie pobiegało", genialne wręcz.

 

Od 3 listopada startuje przebudowa Grunwaldzkiej, jednej z wylotówek i główniejszych ulic miasta, m. in. dojazdówki do stadionu.

Rzecz jest w tym, że krzyżówka z Malwową jest tragiczna i nie ma nic na usprawiedliwienie tego co się tam działo w ostatnich latach - im szybciej się to zaorze, od zera zbuduje sensowne szerokie skrzyżowanie i poszerzy o dwa pasy całą Malwową, tym lepiej. Natomiast nie przesadzałbym z nazywaniem tego wylotówką "na stadion" - tam są dwa oddzielne ciągi niewiele ze sobą kolidujące: Tiry z kierunku Plewisk na Malwową (imo od Malwowej w kierunku Plewisk Grunwaldzka jest w miarę ok, nawet z tym nieszczęsnym przejazdem kolejowym) i drugi osobówki z centrum do wysokości os. Kopernika rozjeżdżające się po osiedlach.

 

Generalnie czekam tylko na moment, kiedy zamkną bliźniaczy wiadukt na Katowickiej (bo grozi katastrofą budowlaną), południowo-wschodni Poznań dosłownie klęknie i zacznie błagać o litość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca się z tym zgodzę, miasto totalnie rozkopane jest praktycznie od końca 1Q (a nie od września), a taki przykładowo wykop między śródką a kórnicką pamięta czasy Gierka. <_< Chociaż fakt, że ostatnio doszło "parę" miejsc, a już zupełnie podziwiam debila który wymyślił sobie ostatniej niedzieli maraton: "mamy 1/3 ważniejszych dróg rozkopane, zamknijmy kolejne 1/3 w samym sercu miasta żeby paru napaleńców sobie pobiegało", genialne wręcz.

No tak, ale Roosvelta czy Nowaka-Jeziorańskiego zaczęli dopiero we wrześniu/październiku a to włąśnie te dwie przebudowy powodują największy kocioł na Grunwaldzie.

 

Rzecz jest w tym, że krzyżówka z Malwową jest tragiczna i nie ma nic na usprawiedliwienie tego co się tam działo w ostatnich latach - im szybciej się to zaorze, od zera zbuduje sensowne szerokie skrzyżowanie i poszerzy o dwa pasy całą Malwową, tym lepiej. Natomiast nie przesadzałbym z nazywaniem tego wylotówką "na stadion" - tam są dwa oddzielne ciągi niewiele ze sobą kolidujące: Tiry z kierunku Plewisk na Malwową (imo od Malwowej w kierunku Plewisk Grunwaldzka jest w miarę ok, nawet z tym nieszczęsnym przejazdem kolejowym) i drugi osobówki z centrum do wysokości os. Kopernika rozjeżdżające się po osiedlach.

 

Generalnie czekam tylko na moment, kiedy zamkną bliźniaczy wiadukt na Katowickiej (bo grozi katastrofą budowlaną), południowo-wschodni Poznań dosłownie klęknie i zacznie błagać o litość.

 

Nie kwiestionuje zasadności tej przebudowy, tylko jej czas. Mieli to zacząć na początku tego roku już i co? Nadal stoi nieruszone. Nie wiem czy widziałeś jakie korki sie robiły w momencie gdy krzyżówka Grunwaldzka-Bułgarska była zamknięta, wszystkie okoliczne ulice były zatkane. Jak teraz zamkną Grunwaldzką od Smoluchowskiego (choć raczej tą jedną nitke zostawią otwartą tak jak jest teraz) to będzie kiepsko. W mojej wypowiedzi chodziło tylko o to, że ktoś wpadł na genialny pomysł odcięcia MPK i tramwajów z tej ulicy co jest conajmniej głupie, bo do Smoluchowskiego mogły by ze spokojem jeździć wahadłowo. No ale wszystkie wahadłowe latają po Żegrzu z powodu budowy torowiska na Franowo (co też jest swoją drogą bardzo dobrym pomysłem).

 

Co do wiaduktu na Krzywoustego (trasie Katowickiej), mówi sie że od marca ma zostać zamknięty a remony ma ruszyć za rok z powodu braku pieniędzy. Jak go zamkną to będzie przecież płacz i zgrzytanie zębów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kwestia komfortu to ma się tak, że im niższy profil tym mniejszy komfort i większe baty dla zawieszenia w koncu opona też amortyzuje, mi osobiście 18 cali na profilu 45 się odechciało :P

 

A jak ma się kwestia szerokości i profilu do przyczepności na zakrętach/ruszaniu z miejsca? Chodzi o asfalt, bo na zimę wiadomo węższe - lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...