Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Moze mi ktos powiedziec, czy jest jakis srodek do szyb na rysy? Mam na mysli pelno malutkich zarysowan, ktore stworzyly moje super wypasione wycieraczki. Szlag mnie trafia jak jade w nocy i tylne swiatala samochodu przede mna wygladaja jak jedna wielka choinka na mojej szybie. Od cholery mam takich rys tworzacych okregi na calej powierzchni -.-

 

(Brudna nie jest, mylem ;p)

 

forum.kosmetykaaut.pl i czytamy. Szkło podobno dobrze poleruje się tlenkiem ceru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to Polskie forum staramy się pisać po Polsku więc jednostek też wypada używać metrycznych... jeżeli już się trzymasz ichniejszych oznaczeń to spalanie może też podawaj w milach na galon :lol: będziemy sobie przeliczać hehehe

 

Przymiotniki piszemy małą literą.

 

Mile na galon są przesrane w przeliczaniu dla europejskiego niebarbarzyńcy, please not.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego nie chciałem podawać takich jednostek. Przeliczanie ich nie jest łatwe i trzeba się trochę nagimnastykować.

 

I co no właśnie polskie forum i zamiast merytorycznej dyskusji mamy docinki i czepienie się :sad: pzdr

  • Upvote 1
  • Downvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ilość płynu do spryskiwaczy w funtach bez podania gęstości.. Wróćmy może do wariantu rzeczywistości w którym kilometry pokonuje się w godzinach, paliwo pali się w litrach na wyżej wymienione a ograniczenia wyglądają 50/90/120/140.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No panowie, znalazlem sponsorke na nowy sprzet do bike'a. :lol2:

 

 

Z glownej skrecalem w lewo z pasa do skretu w lewo. Babka chciala wyjechac z tejze ulicy w lewo.

Wyjechala dokladnie kiedy mialem tylne kolo na wysokosci jej lewej lampy. :blink:

Szlif elegancki + zaliczony zewnetrzny kraweznik.

 

W nocy oczywiscie, ja full cover oswietlenie + 4 opaski na nogach i oczywiscie standardowo odblaski na kasku, spodniach, [gluteus maximus] i kurtce.

 

Nowy amor 3000zl, nowa rama 1800zl, nowe siodlo 600zl, nowe kola 1900zl, nowa kiera 450zl

Ciuchy - kurtka 600zl, rekawiczki 180zl, kask 800zl, buty 900zl (pekla mi podeszwa), spodnie 450zl.

 

A pani jeszcze wyszla i pyta sie czy 500zl wystarczy, jak jej podalem kwote to chyba jej sie w glowie zakrecilo :lol:

Komisariat 5m od miejsca (nota bene pod samym domem :x), nie mieli daleko panowie z drogowki.

Edytowane przez Aurora001
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jonas - CPC2 to wyborne gumki, tylko żywotność krótsza. Jeśli jest to problem - to weź EcoContact - powinny przejechać 2x więcej, przy nieco niższej przyczepności. Zależnie od stylu jazdy - 40kkm vs 80kkm. Inna sprawa, przez ile czasu będziesz robił te 40kkm, bo mam Michelin Energy - które już mają 12 wiosen (mało jeżdżone, acz zakładane co sezon) - i pomimo 6-7mm na mokrym jest dramat. Gdybym tylko miał kasę to kupiłbym choćby Dębicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy amor 3000zl, nowa rama 1800zl, nowe siodlo 600zl, nowe kola 1900zl, nowa kiera 450zl

Ciuchy - kurtka 600zl, rekawiczki 180zl, kask 800zl, buty 900zl (pekla mi podeszwa), spodnie 450zl.

 

 

No żebyś się nie zdziwił jak Ci ubezpieczyciel wyceni szkodę :lol: na wstępie bym to podzielił przez 2 co najmniej. Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wunat - jeździłem trochę na nich (moja siostra ma takie w swoim aucie) i są naprawdę OK. Lepsze od Hankook, czy Dębica,nie wspominając o starych Michelin (tutaj wiek robi swoje w kwestii przyczepności). Jej Coltem ostatni wylatuję na zakrętach i jestem najszybszy na rondach. Hamują też przyzwoicie - bardzo ciężko koła zablokować (tutaj w grę wchodzą kiepskie hamulce:p )

Wszystkie porównuję w tym samym rozmiarze - 175/65 R14 - popularny w rodzinie:P

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na suchej i równej (bez kolein) szerokie są dobre, na mokrym, czy też w koleinach - już nie. Szerokość należy dobierać w zależności od masy auta. Te Twoje miały ~900-1000kg - 195 to są imo za szerokie do takiego auta. Paradoksalnie opona o mniejszej powierzchni styku (zimowa) będzie wtedy lepsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem ciekaw z jakimi wy prędkościami po mieście jeździcie w łukach, że zwykła opona jest dla was niewystarczająca.

I to jeszcze autami takiego segmentu jak fiesta czy fusion. :|

Ja jeździłem okres końca jesieni na zimówkach i to jeszcze 175 na 65 w bravie i jakoś dało radę jeździć, w służbowym peugeocie są teraz założone jakieś chińskie opony i też nie wychodzę tyłem z zakrętów.

Co wy bolidami F1 zasuwacie?

Edytowane przez Kacimiierz
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kacimiierz - aż tak źle nie jest, młoda dębica o dobrze dobranym profilu/szerokości daje radę:P -ale czuć różnicę z oponami wyższej klasy. Chińczyków nie próbowałem, starych opon nie polecam, choć mam takie letnie z braku kasy:/

Jak Colt jeździł na 155 to był dramat - najwolniejsze auto na rondzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jonas - CPC2 to wyborne gumki, tylko żywotność krótsza. Jeśli jest to problem - to weź EcoContact - powinny przejechać 2x więcej, przy nieco niższej przyczepności. Zależnie od stylu jazdy - 40kkm vs 80kkm. Inna sprawa, przez ile czasu będziesz robił te 40kkm, bo mam Michelin Energy - które już mają 12 wiosen (mało jeżdżone, acz zakładane co sezon) - i pomimo 6-7mm na mokrym jest dramat. Gdybym tylko miał kasę to kupiłbym choćby Dębicę.

 

Nie dalej jak kilka stron wcześniej jonas wspominał, że na co dzień pomyka jaszczombem wiec żywotnością opon do BMW raczej bym się w jego przypadku nie przejmował, a brał po prostu to co ma dobry stosunek cena/jakość... Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No żebyś się nie zdziwił jak Ci ubezpieczyciel wyceni szkodę :lol: na wstępie bym to podzielił przez 2 co najmniej.

 

Raczej pomnożył, rowerzyści nie mają problemu z wyciąganiem rzeczywistych kwot, często nawet więcej można ugrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mnozylem :oops: Moj potworek wazy <8801g po ostatnich modyfikacjach :wink:

Ale w sumie na pewno bede robil wycene po kosztach detalicznych :-P

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej pomnożył, rowerzyści nie mają problemu z wyciąganiem rzeczywistych kwot, często nawet więcej można ugrać.

 

a to rower :lol: myślałem, że on o motorze pisze ahahah, ciekawi mnie jak to wyceniają w przypadku rowerów, napisz ciąg dalszy historii Aurora. Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam juz z tym troche doswiadczenia przez roznych znajomych i fora rowerowe.

 

Wyceny leca przez serwisy do rzeczoznawcy, po cenach detalicznych i z tego wyplacaja.

Rzeczoznawcy nie maja bladego pojecia o tej tematyce, prawdziwy rynek uzywek nie funkcjonuje.

Czesto gesto jeszcze nie zabieraja roweru tylko wrak/zniszczone rzeczy zostawiaja. Czesto gesto mozna wiec zamiast 1 roweru miec 2.

 

Swego czasu troche 'polowalem' na debili na drodze, vide ostatni moj przypadek opisywany na rondzie jak sie 4 typa skasowalo.

Tym razem w ogole sie tego nie spodziewalem, mialem jakies 30km/k na skrecie i nagle babka ruszyla.

Edytowane przez Aurora001
  • Downvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie na tym polega moje polowanie ;)

 

Apropo, powiedzcie mi co w Lublinie zarzad drog miejskich wykombinowal po remoncie.

 

Skrzyzowanie (w ksztalcie ronda bez pierwszenstwa) w dodatku pod gorke i z lekkim skosem gdzie wiadukt zaslania czesciowo widocznosc.

Dokladnie "Rondo Represjonowanych Żołnierzy-Górników", Krochmalna z diamentowa.

 

Otoz po remoncie, panowie zrobili sciezki rowerowe przez 3 pasy w kazda strone, wokol skrzyzowania.

Biale linie na jezdni namalowane wskazujace pierwszenstwo przejazdu ROWERZYSCIE, ale bez odpowiedniego znaku. Jest tylko znak przejscie dla pieszych bez DDR.

 

Jasne jest ze rowerzysta ma pierwszenstwo - gratuluje pomyslodawcy w tym przypadku, bo rowerzysta powinien miec znak STOP dla bezwzglednego bezpieczenstwa rowerzysty na tym skrzyzowaniu, gdzie wszyscy przejezdzaja je 1 ciagiem. W dodatku 3 pasy w kazdym kierunku i sciezka w poprzek z ustap pierwszenstwa rowerzyscie. GRATULUJE.

Skrzyzowanie nie ma swiatel. Jakiekolwiek wyjechanie rowerzysty w poprzek 3 pasow - Wina kierujacego samochodem w przypadku kolizji/wypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...