Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

no ak, ale to auto ma byc zostawione tam na cala zime. przesmarowanie uszczelek to 15 min roboty, a rozpiecie aku to juz chwileczka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyskakujesz z jakimiś szrotami z komisu co stoją parę miechów samopas a samochód jeżdżony "codziennie" to chyba 2 różne rzeczy.

 

Czytaj uważnie samochód ma stać całą zimę w nie ogrzewanym garażu, masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem czy po porostu udajesz debila ? a może nie udajesz....

Share this post


Link to post
Share on other sites

To twój ostateczny argument: jesteś debilem? A to ciekawe rozumowanie nazwać kogoś debilem jak się z tobą nie zgadza. Szkoda że nic bardziej inteligentnego nie potrafisz wymyślić jak tylko kogoś zwyzywać.

  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie napisałem, że jesteś debilem ? znów pokazujesz iż nie umiesz czytać ze zrozumieniem, poparłem to o czym pisze co najmniej 3ma argumentami, nie moja wina, że jesteś odporny na jakiekolwiek argumenty i upierasz się przy swoim, poczytaj może, jak moje argumenty do Ciebie nie trafiają, w sieci jest o sprawności i wytrzymałości akumulatorów na ujemne temperatury multum informacji.

Chcesz dyskutować na poziomie a sam rzucasz pustym stwierdzeniem "szroty z komisu", no to wybacz o czym my w ogóle rozmawiamy.

Edited by slavOK

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja może dla rozluźnienia atmosfery powiadomię szanowne grono, że w jaszczombie przerdzewiał mi bak. Znowu! Wymieniałem sukinsyna jakieś dwa lata temu, o ile dobrze pamiętam, a teraz z jaszczombowego brzuszka kapie zupka i pośmiarduje, ewaporując. Niedużo tego, przez noc nie uzbiera się nawet mała plama, ale bak spocony. Chyba, że to spod odpowietrzników na górze baku coś się sączy, bo jak wyjeżdżę jakąś 1/3 zbiornika, to zjawisko ustaje. Pod uszczelką pompy paliwa sucho, kuknąłem przez klapę pod tylną ławeczką.

 

130 zł i sobota w kanale, polecam, Piotr Fronczewski.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wujek też miał takiego fiaciora i też mu bak przeciekał, jak był wyższy poziom paliwa. Nie robił z tym nic, bo miał gaz, a przy niskim poziomie paliwa problemu nie było. To chyba jakaś wada konstrukcyjna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za to niskiego poziomu paliwa pompa za bardzo nie lubi. ;)

 

 

//edit

 

Kojarzy może ktoś jakiś artykuł gdzieś albo test odnoszący się do różnic w osiągach i spalaniu zależnie od rozmiaru felg? (chodzi mi np o założenie 17" kół do auta, które fabrycznie miało 14" - o różnicach w komforcie i ewentualnym przekłamywaniu licznika wiem).

Edited by Kacimiierz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj mialem nieprzyjemnosc wracac z wypadu do Poznania. Troszke wnerwia, ze wszystko rozkopane w stopniu wystarczajacym, zeby najslawniejszy polski znak interpunkcyjny cisnal sie na usta. Nic nie oznaczone, ludzie z tubylczymi rejestracjami moze sobie poradza, ale tak na wysokosci Torunia to gubily sie watachy przyjezdnych, gpsy stwierdzaly ze cisnie sie polem, a aktualne mapy nadawaly sie na papier toaletowy to cos ewidentnie tu smierdzi. Nigdzie stosownych drogowskazow, czy tez jakiejkolwiek innej informacji.

Jeszcze ciekawsza informacja bylo dowiedziec sie o, ze obwodnica Torunia za 3 miesiace stanie sie platna. Kudos slowem.

 

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za to niskiego poziomu paliwa pompa za bardzo nie lubi. ;)

 

 

//edit

 

Kojarzy może ktoś jakiś artykuł gdzieś albo test odnoszący się do różnic w osiągach i spalaniu zależnie od rozmiaru felg? (chodzi mi np o założenie 17" kół do auta, które fabrycznie miało 14" - o różnicach w komforcie i ewentualnym przekłamywaniu licznika wiem).

 

Tu raczej nie chodzi o wielkosc samej felgi...jeno jej szerokość i szerokość kapcia (wiekszy opor etc)

Jak założysz zbliżone szerokości to średnica nie jest tak istotna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taki maly problem.

 

Posiadam w samochodzie immobiliser diodowy, czyli na dole stacyjki mam tam lacznik z dioda ktora miga na czerowno i jak przyloze kluczyk kontaktowy to zmienia sie na zielone i moge odpalic auto.

Przed chwila, owe metalowe cos z dioda mi sie urwalo. Jest tam 5 przewodow, z czego 4 izolowane(brazowy, czarny, czerwony i bialy), 1 nie. Z tego co widze, dioda miala trzy kanaliki izolacyjne, czyli napewno w nie wchodzily 3 przewody. Ten jeden bez izolacji tez ma "swoje miejsce", nie wiem jedynie gdzie ten ostatni mial isc.

 

Nie mam pojecia jaki to model immo, nie wiem tez jak byly powpinane te przewody. Tak wiec pytanie: Jest gdzies jakis ogolny schemat jak powinno to byc podpiete?

 

Bo rozumiem, zeby wywalic calkowicie immo musialbym podjechac do jakiegos elektryka, ktory by mi to wymatowal i przeprogramowal komputer na program z przed istalacji immo? :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszke wnerwia, ze wszystko rozkopane

 

A najśmieszniejsze jest to, że zamiast ruszyć z remontami w wakacje, gdy nie było, aż tak wielkiego ruchu, to zaczęli rozkopy po rozpoczęciu roku akademickiego. Po prostu szlag trafia.

 

Nigdzie stosownych drogowskazow, czy tez jakiejkolwiek innej informacji.

 

Pojechałem na wycieczkę do Francji i przejeżdżałem przez Lyon - praktycznie bez patrzenia na GPS przejechałem miasto i praktycznie nie stałem w miejscu - mimo kilkukrotnie większego ruchu niż w Poznaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jechał ktoś ostatnio z Katowic lub okolic do Warszawy? Interesuje mnie jak wygląda sprawa przebudów na DK 1 i później DK 8. Będę jechał w sobotę o 6 rano, więc podejrzewam że nie będzie strasznego ruchu, ale pozostaje kwestia przebudów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kojarzy może ktoś jakiś artykuł gdzieś albo test odnoszący się do różnic w osiągach i spalaniu zależnie od rozmiaru felg? (chodzi mi np o założenie 17" kół do auta, które fabrycznie miało 14" - o różnicach w komforcie i ewentualnym przekłamywaniu licznika wiem).

 

Chodzi o szerokość opon oraz wagę kół. Im mniej, tym lepiej w kwestii spalania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kwestia komfortu to ma się tak, że im niższy profil tym mniejszy komfort i większe baty dla zawieszenia w koncu opona też amortyzuje, mi osobiście 18 cali na profilu 45 się odechciało :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jechał ktoś ostatnio z Katowic lub okolic do Warszawy? Interesuje mnie jak wygląda sprawa przebudów na DK 1 i później DK 8. Będę jechał w sobotę o 6 rano, więc podejrzewam że nie będzie strasznego ruchu, ale pozostaje kwestia przebudów.

 

byłem w Częstochowie w piątek - robót na DK 1 jest potąd, ale w tym mieście korki robią sie dopiero w okolicach godziny 16, więc myślę, że większych problemów nie powinno być.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kwestia komfortu to ma się tak, że im niższy profil tym mniejszy komfort i większe baty dla zawieszenia w koncu opona też amortyzuje, mi osobiście 18 cali na profilu 45 się odechciało :P

 

Ja tam bujam się na 225/40R18 i nie ma tragedii ale szczyt komfortu to to też nie jest ;) Co do spalania to bez bicia przyznam, ze nie mam pojęcia pewnie dlatego, ze pół litra w tą czy w drugą stronę mi różnicy zbytnio nie robi ;) Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj mialem nieprzyjemnosc wracac z wypadu do Poznania. Troszke wnerwia, ze wszystko rozkopane w stopniu wystarczajacym, zeby najslawniejszy polski znak interpunkcyjny cisnal sie na usta. Nic nie oznaczone, ludzie z tubylczymi rejestracjami moze sobie poradza, ale tak na wysokosci Torunia to gubily sie watachy przyjezdnych, gpsy stwierdzaly ze cisnie sie polem, a aktualne mapy nadawaly sie na papier toaletowy to cos ewidentnie tu smierdzi. Nigdzie stosownych drogowskazow, czy tez jakiejkolwiek innej informacji.

Jeszcze ciekawsza informacja bylo dowiedziec sie o, ze obwodnica Torunia za 3 miesiace stanie sie platna. Kudos slowem.

 

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

 

Teraz jest źle, ale od 3 listopada będzie jeszcze gorzej. Poznań to jedna wielka piaskownica, ale żeby było śmieszniej szybciej przejedziesz przez miasto samochodem niż komunikacją miejscą, wliczając w to tramwaje. Od 3 listopada startuje przebudowa Grunwaldzkiej, jednej z wylotówek i główniejszych ulic miasta, m. in. dojazdówki do stadionu. Nie będą kursowały tramwaje, ruch albo będzie przekierowany albo nie wiem jak puszczony. Ciesz sie że jechałeś teraz, a nie za dwa tygodnie.

 

Remontów nie mogli zacząć w wakacje bo, jak to ZDM stwierdził, nie mieli rozwiązanych przetargów :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A najśmieszniejsze jest to, że zamiast ruszyć z remontami w wakacje, gdy nie było, aż tak wielkiego ruchu, to zaczęli rozkopy po rozpoczęciu roku akademickiego. Po prostu szlag trafia.

Nie do końca się z tym zgodzę, miasto totalnie rozkopane jest praktycznie od końca 1Q (a nie od września), a taki przykładowo wykop między śródką a kórnicką pamięta czasy Gierka. <_< Chociaż fakt, że ostatnio doszło "parę" miejsc, a już zupełnie podziwiam debila który wymyślił sobie ostatniej niedzieli maraton: "mamy 1/3 ważniejszych dróg rozkopane, zamknijmy kolejne 1/3 w samym sercu miasta żeby paru napaleńców sobie pobiegało", genialne wręcz.

 

Od 3 listopada startuje przebudowa Grunwaldzkiej, jednej z wylotówek i główniejszych ulic miasta, m. in. dojazdówki do stadionu.

Rzecz jest w tym, że krzyżówka z Malwową jest tragiczna i nie ma nic na usprawiedliwienie tego co się tam działo w ostatnich latach - im szybciej się to zaorze, od zera zbuduje sensowne szerokie skrzyżowanie i poszerzy o dwa pasy całą Malwową, tym lepiej. Natomiast nie przesadzałbym z nazywaniem tego wylotówką "na stadion" - tam są dwa oddzielne ciągi niewiele ze sobą kolidujące: Tiry z kierunku Plewisk na Malwową (imo od Malwowej w kierunku Plewisk Grunwaldzka jest w miarę ok, nawet z tym nieszczęsnym przejazdem kolejowym) i drugi osobówki z centrum do wysokości os. Kopernika rozjeżdżające się po osiedlach.

 

Generalnie czekam tylko na moment, kiedy zamkną bliźniaczy wiadukt na Katowickiej (bo grozi katastrofą budowlaną), południowo-wschodni Poznań dosłownie klęknie i zacznie błagać o litość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca się z tym zgodzę, miasto totalnie rozkopane jest praktycznie od końca 1Q (a nie od września), a taki przykładowo wykop między śródką a kórnicką pamięta czasy Gierka. <_< Chociaż fakt, że ostatnio doszło "parę" miejsc, a już zupełnie podziwiam debila który wymyślił sobie ostatniej niedzieli maraton: "mamy 1/3 ważniejszych dróg rozkopane, zamknijmy kolejne 1/3 w samym sercu miasta żeby paru napaleńców sobie pobiegało", genialne wręcz.

No tak, ale Roosvelta czy Nowaka-Jeziorańskiego zaczęli dopiero we wrześniu/październiku a to włąśnie te dwie przebudowy powodują największy kocioł na Grunwaldzie.

 

Rzecz jest w tym, że krzyżówka z Malwową jest tragiczna i nie ma nic na usprawiedliwienie tego co się tam działo w ostatnich latach - im szybciej się to zaorze, od zera zbuduje sensowne szerokie skrzyżowanie i poszerzy o dwa pasy całą Malwową, tym lepiej. Natomiast nie przesadzałbym z nazywaniem tego wylotówką "na stadion" - tam są dwa oddzielne ciągi niewiele ze sobą kolidujące: Tiry z kierunku Plewisk na Malwową (imo od Malwowej w kierunku Plewisk Grunwaldzka jest w miarę ok, nawet z tym nieszczęsnym przejazdem kolejowym) i drugi osobówki z centrum do wysokości os. Kopernika rozjeżdżające się po osiedlach.

 

Generalnie czekam tylko na moment, kiedy zamkną bliźniaczy wiadukt na Katowickiej (bo grozi katastrofą budowlaną), południowo-wschodni Poznań dosłownie klęknie i zacznie błagać o litość.

 

Nie kwiestionuje zasadności tej przebudowy, tylko jej czas. Mieli to zacząć na początku tego roku już i co? Nadal stoi nieruszone. Nie wiem czy widziałeś jakie korki sie robiły w momencie gdy krzyżówka Grunwaldzka-Bułgarska była zamknięta, wszystkie okoliczne ulice były zatkane. Jak teraz zamkną Grunwaldzką od Smoluchowskiego (choć raczej tą jedną nitke zostawią otwartą tak jak jest teraz) to będzie kiepsko. W mojej wypowiedzi chodziło tylko o to, że ktoś wpadł na genialny pomysł odcięcia MPK i tramwajów z tej ulicy co jest conajmniej głupie, bo do Smoluchowskiego mogły by ze spokojem jeździć wahadłowo. No ale wszystkie wahadłowe latają po Żegrzu z powodu budowy torowiska na Franowo (co też jest swoją drogą bardzo dobrym pomysłem).

 

Co do wiaduktu na Krzywoustego (trasie Katowickiej), mówi sie że od marca ma zostać zamknięty a remony ma ruszyć za rok z powodu braku pieniędzy. Jak go zamkną to będzie przecież płacz i zgrzytanie zębów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kwestia komfortu to ma się tak, że im niższy profil tym mniejszy komfort i większe baty dla zawieszenia w koncu opona też amortyzuje, mi osobiście 18 cali na profilu 45 się odechciało :P

 

A jak ma się kwestia szerokości i profilu do przyczepności na zakrętach/ruszaniu z miejsca? Chodzi o asfalt, bo na zimę wiadomo węższe - lepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli chodzi o zakrety na suchym to w wielkim uproszczeniu im szersza opona i z nizszym profilem tym lepiej

 

Wysłano z Milestone z użyciem Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz jest źle, ale od 3 listopada będzie jeszcze gorzej. Poznań to jedna wielka piaskownica, ale żeby było śmieszniej szybciej przejedziesz przez miasto samochodem niż komunikacją miejscą, wliczając w to tramwaje. Od 3 listopada startuje przebudowa Grunwaldzkiej, jednej z wylotówek i główniejszych ulic miasta, m. in. dojazdówki do stadionu. Nie będą kursowały tramwaje, ruch albo będzie przekierowany albo nie wiem jak puszczony. Ciesz sie że jechałeś teraz, a nie za dwa tygodnie.

 

Remontów nie mogli zacząć w wakacje bo, jak to ZDM stwierdził, nie mieli rozwiązanych przetargów :lol:

 

No ciesze się faktycznie, ale dosięgneły mnie takie ciekawostki jak rozkraczone tramwaje na Teatralce. Szczęście, że na chatę było blisko z buta, ale fajnie wyglądało kilkanaście wagonów blokujących praktycznie pół miasta.

 

 

Nie do końca się z tym zgodzę, miasto totalnie rozkopane jest praktycznie od końca 1Q (a nie od września), a taki przykładowo wykop między śródką a kórnicką pamięta czasy Gierka. <_< Chociaż fakt, że ostatnio doszło "parę" miejsc, a już zupełnie podziwiam debila który wymyślił sobie ostatniej niedzieli maraton: "mamy 1/3 ważniejszych dróg rozkopane, zamknijmy kolejne 1/3 w samym sercu miasta żeby paru napaleńców sobie pobiegało", genialne wręcz.

 

Na Kórnickiej też, byłem. Maraton, organizacyjne fiasco, akurat jechałem na w/w ulicę i dosłownie:

  • policja - po co zatrzymywać jednych czy drugich, dadzą se rade, niech biegną/jadą
  • motorniczy - a zmieszczę się pomiędzy nimi, pare ton to nie tak dużo
  • biegacze - ok straci parę sekund do czasu, a maraton to nie tak hop i siup zacząć jeszcze raz, ale można - przycisk reset na życiu, hmm to może być trudne
to skończeni idioci. Krok od zostania mielonką, no ale dobra nie moja sprawa. Bolało, że zamiast wyjechać o 14, wyjazd na dobrą sprawę dopiero po 17 dzięki takiej organizacji. Edited by Konar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze mi ktos powiedziec, czy warto kupowac Kormorany Snowpro B2? Nie mam teraz zbytnio kasy na jakies drogie zimowki i nawet nie chce kupowac kompletu opon i felg dobrych producentow, bo ich wartosc przewyzszy wartosc samochodu :D

 

Ewentualnie jakby ktos mogl podac alternatywe do 200zl/opona (175/70R13)

Edited by reaktiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy na rondzie, które nie ma wydzielonych pasów ruchu, ale do którego prowadzą z niektórych ulic 2 pasy (a z niektórych jeden), można wyprzedzać? Mam takie rondo w okolicy i już takie cuda tam widziałem, że zdurniałem do reszty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OMG ale opony poszły do góry.

3 sezony temu w cenie tych Fuld R13 kupowałem UG 7+ i to R15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy na rondzie, które nie ma wydzielonych pasów ruchu, ale do którego prowadzą z niektórych ulic 2 pasy (a z niektórych jeden), można wyprzedzać? Mam takie rondo w okolicy i już takie cuda tam widziałem, że zdurniałem do reszty.

 

W jakimś odcinku "uwaga pirat" albo "stop drogówka" był wypadek na takim właśnie rondzie. Policja tłumaczyła winnemu, że mimo iż na rondzie nie ma narysowanych linni, ale jest na tyle szerokie, że 2 samochody zmieszczą się obok siebie, to rondo jest dwupasmowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale jest na tyle szerokie, że 2 samochody zmieszczą się obok siebie, to rondo jest dwupasmowe.

 

Co za głupie tłumaczenie. Dwa Smarty sie zmieszcza, ale dwa Transity nie - ile pasów jest na rondzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.