Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

bo saab skonczyl sie wraz z GM :)

 

Zreszta sam saab protestowal przed przejeciem tylko nie gora a dol ;P

 

Moje 3 saabiny maja sie super, w zasadzie to juz dwie bo 9-3 2002' sprzedana.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn no, pompe juz znalazlem pod tylna kanpa, tylko ze nie moglem jej wykrecic(jest tam pierw taka wielka, czarna pokrywa, ktora ciezko odkrecic) ani odpiac wezykow.

 

Po przekreceniu kluczyka na zaplon, czy nawet proba krecenia nic nie uruchomila, w sesie, nie bylo slychac by pompa pracowala, takze chyba to bedzie przyczyna. W dodatku na tym czarnym wieczku bylo tyle syfu, ze chyba od 1996 roku NIKT nigdy tam nie zagladal, filtr paliwa to pewnie juz nie istnieje... oO

 

sprawdz pierwsze bezpiecznik/przekaźnik od pompy paliwa ;) jak odkręcisz tą czarną klapkę to multimetr w łapę i obadaj czy leci napięcie, zawsze możesz też sporobwać pompę na krótko z akumulatora 12voltami podłączyć, to taka rada by nie wyrzucać bezsensownie kasy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, że immo zazwyczaj odcina też rozrusznik, przynajmniej w każdym dotychczasowym aucie tak miałem a kolega napisał, że kręci ale nie odpala.

 

no nie do końca tak jest, w samochodach grupy vw odcina z tego co pamiętam zapłon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko, że immo zazwyczaj odcina też rozrusznik, przynajmniej w każdym dotychczasowym aucie tak miałem a kolega napisał, że kręci ale nie odpala.

 

W jaszczombie jak padł immo w kluczyku, to rozrusznik i pompa paliwa kręciły, ale silnik nie odpalał. Świeciła za to kontrolka "Fiat Code", która gaśnie po rozpoznaniu kluczyka przez sterownik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

INSTALACJA Wodorowa - HHO Generator 1.4-2.8 cm3 (2027854973) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. padłem ze śmiechu i wstać nie mogę :lol: jak można być tak ograniczonym by uwierzyć w te brednie które tam są wypisane :lol: kolejny hit pokroju magnetyzerów... tylko "kapkę" droższy... Edited by slavOK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechaniory od wymiany wtryskiwaczy w Common Railu już zacierają ręce. Złoty interes wymieniać po tej całej wodzie, urynie czy co tam każą zalewać do tego HHO magnetyzera z bulbulizatorem. Chyba, że wcześniej wysra się wydech, katalizator albo eksploduje dolot. To będzie nawet zabawne, zginąć w wypadku spowodowanym wybuchem allegrowej "cudownej" instalacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam na telefon od mechanika jak wymieni. Z tego co mowil wczesniej, to chyba nic sie tam nie stalo, nic nie strzelalo itd. Wymieni, jesli odpali to 300zl, jak nie to 100 w plecy i auto na zlom ;D

 

W sumie, to taki silniczek 1.0 z poprzedniej epoki chyba nie jest az tak zaawansowany by pierdyknac po takim czyms, przynajmniej mam taka nadzieje :D

 

 

 

-----

 

 

Ibi naprawiona :) smiga, takze jest dobrze :D Eh ja glupi, zamiast od razu do mechanika dac, to sie bawilem w wymiane czesci : d

Edited by reaktiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ibi ma silnik bezkolizyjny?

 

Nie znam się na tym i pytam, może ktoś wyjaśni jak to jest, że jedne silniki są kolizyjne a inne nie, dla czego nie robi się bezkolizyjnych, skoro takie silniki występują?

Edited by piotreek

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolizyjne a bezkolizyjne różnią się tym że w bezkolizyjnych tłok nie ma opcji spotkać się z zaworem a kolizyjnych w 2 stronę czyli dzieję się rozpierducha - pogięte zawory poodbijane na tłokach, pęknięte tłoki itp = gruby remont / szrot

Share this post


Link to post
Share on other sites

bezkolizyjnych się nie robi obecnie, ponieważ taki silnik musiałby mieć niższy stopień sprężania - a to powoduje mniej efektywne spalanie mieszanki - niższą moc i większe zużycie paliwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwudziestoletni silnik bezkolizyjny, wcale też już taki być nie musi, ze względu na nagar, który mógł odłożyć się na zaworach w ilościach które mogą spowodować kolizcję. Widziałem raz taki przypadek.

 

Również ktoś mógł robić uszczelkę pod głowicą i splanował głowicę przez co silnik stał się kolizyjny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam jakiegoś pecha do samochodów, w piątek w drodze do pracy zdechło mi auto, objaw taki jak by po 2-3 km powoli przestawał palić na 1 gar, później na 2, że już ledwo dało się pod górkę podjechać i w końcu zgasł. Przy okazji - jak jeszcze żadnych niepokojących objawów nie bylo - przy próbie przełączenia na LPG wcześniej już ratowana pokrywa filtra powietrza rozleciała się na dwie części.

Dzisiaj odśnieżyłem auto, otwarłem maskę i po bliższych oględzinach na obudowie cewki jest pełno pęknięć - przypuszczam, że śnieg mógł nalecieć do środka bo akurat do pracy jechałem w śnieżycy, silnik zaczął łapać temperaturę i woda dostała się do środka i zrobiła kurzschluss. Na razie zamówiłem nową, jutro będzie i zobaczymy czy to faktycznie to.

Swoją drogą nie polecam nikomu holowania samochodu w trakcie śnieżycy i to jeszcze na zgaszonym silniku, bez wspomagania hamulców ani kierownicy a do tego momentami z górki za lżejszym samochodem, co się kobiet lekkich obyczajów posypało po drodze... strach w oczach.

 

Najzabawniejsze jest to, że gdzieś właśnie w tym okresie rok temu w śniegu po kolana też padła mi cewka w poprzednim aucie... szczęściarz ze mnie. ;)

 

 

/e/

znalazłem nawet zdjęcie w internecie, u mnie wygląda bardzo podobnie, największe jest to pęknięcie na środku ale do tego dochodzi parę mniejszych tu i tam

 

Dołączona grafika

Edited by Kacimiierz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...