Aurora001 Posted January 11, 2012 Report post Posted January 11, 2012 (edited) bo saab skonczyl sie wraz z GM :) Zreszta sam saab protestowal przed przejeciem tylko nie gora a dol ;P Moje 3 saabiny maja sie super, w zasadzie to juz dwie bo 9-3 2002' sprzedana. Edited January 11, 2012 by Aurora001 Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
slavok Posted January 11, 2012 Report post Posted January 11, 2012 Tzn no, pompe juz znalazlem pod tylna kanpa, tylko ze nie moglem jej wykrecic(jest tam pierw taka wielka, czarna pokrywa, ktora ciezko odkrecic) ani odpiac wezykow. Po przekreceniu kluczyka na zaplon, czy nawet proba krecenia nic nie uruchomila, w sesie, nie bylo slychac by pompa pracowala, takze chyba to bedzie przyczyna. W dodatku na tym czarnym wieczku bylo tyle syfu, ze chyba od 1996 roku NIKT nigdy tam nie zagladal, filtr paliwa to pewnie juz nie istnieje... oO sprawdz pierwsze bezpiecznik/przekaźnik od pompy paliwa ;) jak odkręcisz tą czarną klapkę to multimetr w łapę i obadaj czy leci napięcie, zawsze możesz też sporobwać pompę na krótko z akumulatora 12voltami podłączyć, to taka rada by nie wyrzucać bezsensownie kasy :) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
chemiczny_ali Posted January 11, 2012 Report post Posted January 11, 2012 bo saab skonczyl sie wraz z GM :) (...)No niestety, ale imo nie było tak źle w latach 90'tych i dopiero w obecnym stuleciu wyszło jakie to ciach!o serwuję nam GM (nie tylko w postaci Saab'a) :wink: pzdr Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
reaktiv Posted January 11, 2012 Report post Posted January 11, 2012 Wyglada na to, ze chyba pompa dziala. Jak dzis dawalem zaplon to bylo ja slychac, a na jednym wezu czuc bylo przeplyw. Juz sam nie wiem, co moze byc przyczyna :| Eh, jutro sie bedzie nad tym glowic mechanik... Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
slavok Posted January 11, 2012 Report post Posted January 11, 2012 może immo padło, masz immo ? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Kacimiierz Posted January 11, 2012 Report post Posted January 11, 2012 Tylko, że immo zazwyczaj odcina też rozrusznik, przynajmniej w każdym dotychczasowym aucie tak miałem a kolega napisał, że kręci ale nie odpala. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
m4r Posted January 11, 2012 Report post Posted January 11, 2012 A świece sprawdziłeś? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
slavok Posted January 11, 2012 Report post Posted January 11, 2012 Tylko, że immo zazwyczaj odcina też rozrusznik, przynajmniej w każdym dotychczasowym aucie tak miałem a kolega napisał, że kręci ale nie odpala. no nie do końca tak jest, w samochodach grupy vw odcina z tego co pamiętam zapłon. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
jonas Posted January 11, 2012 Report post Posted January 11, 2012 Tylko, że immo zazwyczaj odcina też rozrusznik, przynajmniej w każdym dotychczasowym aucie tak miałem a kolega napisał, że kręci ale nie odpala. W jaszczombie jak padł immo w kluczyku, to rozrusznik i pompa paliwa kręciły, ale silnik nie odpalał. Świeciła za to kontrolka "Fiat Code", która gaśnie po rozpoznaniu kluczyka przez sterownik. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
chemiczny_ali Posted January 11, 2012 Report post Posted January 11, 2012 Podobnie miałem w pugu tylko bez kontrolki :wink: pzdr Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Aurora001 Posted January 12, 2012 Report post Posted January 12, 2012 A jednak auta bez VAT'U Strasznie mi nowosc, moja saabina z 1997 tak jezdzi... :lol: Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
slavok Posted January 12, 2012 Report post Posted January 12, 2012 (edited) INSTALACJA Wodorowa - HHO Generator 1.4-2.8 cm3 (2027854973) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. padłem ze śmiechu i wstać nie mogę :lol: jak można być tak ograniczonym by uwierzyć w te brednie które tam są wypisane :lol: kolejny hit pokroju magnetyzerów... tylko "kapkę" droższy... Edited January 12, 2012 by slavOK Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Twój Pan Posted January 12, 2012 Report post Posted January 12, 2012 Teraz tedeiki będa palić dwa litry ON + szklanke wody na "setkę" ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
jonas Posted January 12, 2012 Report post Posted January 12, 2012 Mechaniory od wymiany wtryskiwaczy w Common Railu już zacierają ręce. Złoty interes wymieniać po tej całej wodzie, urynie czy co tam każą zalewać do tego HHO magnetyzera z bulbulizatorem. Chyba, że wcześniej wysra się wydech, katalizator albo eksploduje dolot. To będzie nawet zabawne, zginąć w wypadku spowodowanym wybuchem allegrowej "cudownej" instalacji. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
reaktiv Posted January 13, 2012 Report post Posted January 13, 2012 Juz wiem, co sie zrabalo w Ibi. Padl pasek rozrzadu : d Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
piotreek Posted January 13, 2012 Report post Posted January 13, 2012 No to ładnie, a Ty jeszcze kręciłeś silnikiem, tam jakaś masakra musi teraz być Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Kacimiierz Posted January 13, 2012 Report post Posted January 13, 2012 Chyba, że się całkiem zerwał i spadł przed kręceniem. Jak przeskoczył a ty kręciłeś to już poważne koszta mogą z tego być. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
reaktiv Posted January 13, 2012 Report post Posted January 13, 2012 (edited) Czekam na telefon od mechanika jak wymieni. Z tego co mowil wczesniej, to chyba nic sie tam nie stalo, nic nie strzelalo itd. Wymieni, jesli odpali to 300zl, jak nie to 100 w plecy i auto na zlom ;D W sumie, to taki silniczek 1.0 z poprzedniej epoki chyba nie jest az tak zaawansowany by pierdyknac po takim czyms, przynajmniej mam taka nadzieje :D ----- Ibi naprawiona :) smiga, takze jest dobrze :D Eh ja glupi, zamiast od razu do mechanika dac, to sie bawilem w wymiane czesci : d Edited January 13, 2012 by reaktiv Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
piotreek Posted January 13, 2012 Report post Posted January 13, 2012 (edited) Ibi ma silnik bezkolizyjny? Nie znam się na tym i pytam, może ktoś wyjaśni jak to jest, że jedne silniki są kolizyjne a inne nie, dla czego nie robi się bezkolizyjnych, skoro takie silniki występują? Edited January 13, 2012 by piotreek Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
bamboocha Posted January 13, 2012 Report post Posted January 13, 2012 kolizyjne a bezkolizyjne różnią się tym że w bezkolizyjnych tłok nie ma opcji spotkać się z zaworem a kolizyjnych w 2 stronę czyli dzieję się rozpierducha - pogięte zawory poodbijane na tłokach, pęknięte tłoki itp = gruby remont / szrot Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 13, 2012 Report post Posted January 13, 2012 bezkolizyjnych się nie robi obecnie, ponieważ taki silnik musiałby mieć niższy stopień sprężania - a to powoduje mniej efektywne spalanie mieszanki - niższą moc i większe zużycie paliwa Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Twój Pan Posted January 14, 2012 Report post Posted January 14, 2012 Dwudziestoletni silnik bezkolizyjny, wcale też już taki być nie musi, ze względu na nagar, który mógł odłożyć się na zaworach w ilościach które mogą spowodować kolizcję. Widziałem raz taki przypadek. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
sw1ssst Posted January 15, 2012 Report post Posted January 15, 2012 Dwudziestoletni silnik bezkolizyjny, wcale też już taki być nie musi, ze względu na nagar, który mógł odłożyć się na zaworach w ilościach które mogą spowodować kolizcję. Widziałem raz taki przypadek. Również ktoś mógł robić uszczelkę pod głowicą i splanował głowicę przez co silnik stał się kolizyjny. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
slavok Posted January 16, 2012 Report post Posted January 16, 2012 po planowaniu głowicy powinno zastosować się grubszą uszczelkę. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Kacimiierz Posted January 16, 2012 Report post Posted January 16, 2012 (edited) A ja mam jakiegoś pecha do samochodów, w piątek w drodze do pracy zdechło mi auto, objaw taki jak by po 2-3 km powoli przestawał palić na 1 gar, później na 2, że już ledwo dało się pod górkę podjechać i w końcu zgasł. Przy okazji - jak jeszcze żadnych niepokojących objawów nie bylo - przy próbie przełączenia na LPG wcześniej już ratowana pokrywa filtra powietrza rozleciała się na dwie części. Dzisiaj odśnieżyłem auto, otwarłem maskę i po bliższych oględzinach na obudowie cewki jest pełno pęknięć - przypuszczam, że śnieg mógł nalecieć do środka bo akurat do pracy jechałem w śnieżycy, silnik zaczął łapać temperaturę i woda dostała się do środka i zrobiła kurzschluss. Na razie zamówiłem nową, jutro będzie i zobaczymy czy to faktycznie to. Swoją drogą nie polecam nikomu holowania samochodu w trakcie śnieżycy i to jeszcze na zgaszonym silniku, bez wspomagania hamulców ani kierownicy a do tego momentami z górki za lżejszym samochodem, co się kobiet lekkich obyczajów posypało po drodze... strach w oczach. Najzabawniejsze jest to, że gdzieś właśnie w tym okresie rok temu w śniegu po kolana też padła mi cewka w poprzednim aucie... szczęściarz ze mnie. ;) /e/ znalazłem nawet zdjęcie w internecie, u mnie wygląda bardzo podobnie, największe jest to pęknięcie na środku ale do tego dochodzi parę mniejszych tu i tam Edited January 16, 2012 by Kacimiierz Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
mib Posted January 17, 2012 Report post Posted January 17, 2012 Ogłoszenie na allegro Za coś takiego to nie wiem czy chłosta, czapa czy kamieniołom...... Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Guest Ludovic Posted January 17, 2012 Report post Posted January 17, 2012 Ogłoszenie na allegro Za coś takiego to nie wiem czy chłosta, czapa czy kamieniołom...... Takie coś czasem nie podchodzi u nas pod paragraf? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
mib Posted January 17, 2012 Report post Posted January 17, 2012 Looknij co jest na samym dole napisane. W teorii się zabezpieczył. Jak dla mnie to moralne dno..... Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
jonas Posted January 17, 2012 Report post Posted January 17, 2012 Ogłoszenie na allegro Za coś takiego to nie wiem czy chłosta, czapa czy kamieniołom...... Jest popyt, jest podaż. Ludzie chcą piętnastoletnich samochodów z przebiegiem rzędu 120k, to mają. To niestety biznes jak każdy inny, przynajmniej wedle przepisów. Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
Aurora001 Posted January 17, 2012 Report post Posted January 17, 2012 Driving challange Yyyyyy? Quote Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...