Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Wiekszosc aut i kierowcow i tak jak skontruje to przeleci na druga strone i tak bez konca z coraz gorszym skutkiem... Nie mowiac o tym ze, pisalem wyraznie, czesto gesto jak komus zamiecie tylkiem na tyle solidnie, to zanim ktos zrobi kontre to juz dawno jest po filipku, albo wychylenie jest juz na tyle duze ze kontre mozna sobie w rzyć wsadzic.

 

Zreszta pytanie, jak czesto bedzie na tyle duzo miejsca przed zeby kontrowac bez deptania w hamulec przy przednio napedowce? Zazwyczaj to tylek wyjezdza wlasnie kiedy chce sie zatrzymac lub mocno zwolnic.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

śmiać mi się chce z ludzki, którzy jeżdżą w niedzielą do sklepów, dziwi, śmieszy czy oburza ich natomiast wymiana opon w niedzielę... Dołączona grafika

 

No widzisz ile śmiesznych jest sytuacji w życiu codziennym Dołączona grafika

 

Jadąc dzisiaj A4 dało się odczuć, że sypali, bo auto i przednia szyba biała.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...)

Zreszta pytanie, jak czesto bedzie na tyle duzo miejsca przed zeby kontrowac bez deptania w hamulec przy przednio napedowce? Zazwyczaj to tylek wyjezdza wlasnie kiedy chce sie zatrzymac lub mocno zwolnic.

 

Chciałbym zobaczyć na pustej płycie lotniska Twoje kontrowanie z hamulcem ;] Mnie tyłek wyjechał powyżej setki na mokrej nawierzchni pełnej łatek [;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wyprzedzania na drogach, to jak się buduje prędkość PRZED zmianą pasa to i maluchem się dobre fury wyprzedzało

Tak, trzymaj odległość na krajówce, żeby potem sprawnie wyprzedzić - nie obejrzysz się i jakiś baran się wciach!li pomiędzy Ciebie i potencjalnego wyprzedzanego.
  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I wtedy jest wielkie oburzenie że podjeżdża się tak blisko ( 2 długości auta ) i wali kierunkiem aby odnalazł niższy bieg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, trzymaj odległość na krajówce, żeby potem sprawnie wyprzedzić - nie obejrzysz się i jakiś baran się w[ciach!]li pomiędzy Ciebie i potencjalnego wyprzedzanego.

 

Nie przesadzaj, potrzebujesz pasa startowego jak Dreamliner ? Wystarczy kilkanaście metrów. Swoją drogą skoro baran da radę się wcisnąć między mnie a wyprzedzanego, to znaczy, że było wystarczająco miejsca i czasu, aby wyprzedzić wyprzedzanego...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym zobaczyć na pustej płycie lotniska Twoje kontrowanie z hamulcem ;] Mnie tyłek wyjechał powyżej setki na mokrej nawierzchni pełnej łatek [;

 

No wlasnie tego sobie nie wyobrazam w wiekszosci sytuacji drogowych...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiekszosc aut i kierowcow i tak jak skontruje to przeleci na druga strone i tak bez konca z coraz gorszym skutkiem... Nie mowiac o tym ze, pisalem wyraznie, czesto gesto jak komus zamiecie tylkiem na tyle solidnie, to zanim ktos zrobi kontre to juz dawno jest po filipku, albo wychylenie jest juz na tyle duze ze kontre mozna sobie w rzyć wsadzic.

 

Zreszta pytanie, jak czesto bedzie na tyle duzo miejsca przed zeby kontrowac bez deptania w hamulec przy przednio napedowce? Zazwyczaj to tylek wyjezdza wlasnie kiedy chce sie zatrzymac lub mocno zwolnic.

 

Widzisz nie jestę espertę jak Ty, nie mnie oceniać twoje wybory i umiejętności, ja tylko skończyłem kurs bezpiecznej jazdy SJS i zawierzyłem ludziom co prowadzili tam wykłady i szkolenia praktyczne bo tak mi się jednak wydaje, że mają o jeździe i bezpiecznym prowadzeniu samochodu większe pojęcie niż ja.

 

pisałem na samym poczatku, ze nie chodzi mi o to, gdzie zakladac lepsze opony. pytam sie w jaki sposob jest lepiej stracic kontrole nad przednia osia, niz nad tylna. dawal ktos linka to artykulu, ktory stwierdza, ze 90% czy jakos tak kierowcow potrafi sobie radzic z podsterownoscia. ja nie wiem jak, dlatego sie pytam.

Pytanie do tych cfaniakow co tak potrafia kontrowac dupe, co wtedy jak [gluteus maximus] zamiecie tak ze jedynie co mozna zrobic to byc biernym pasazerem...

 

no to wtedy jak mam szczescie to zrobie baczka i nikomu krzywdy nie zrobie. przy podsterownosci nie mam nawet okazji na szczescie, bo zamiast skrecic jade prosto.

 

Tylko ze jak dostajesz podsterownosci to w 99% z wlasnej winy, czyt. za duzej predkosci...

 

a nadsterownosc to niby z czyjej winy? tez z wlasnej, bo za szybko jechales...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nadsterownosc to niby z czyjej winy? tez z wlasnej, bo za szybko jechales...

 

noooo, jak zapomniales ze lepsiejsze ogumowanie zarzuciles na przod ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko ze sposob kontrolowania podsterownosci sprzyja wytracaniu predkosci, przy nad akurat odwrotnie... Teraz powiedz mi, wolisz jak juz przywalic z wieksza predkoscia czy mniejsza?

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ta strona rozkminy Dołączona grafika chyba zrobimy forumową zrzutę i pokupimy po komplecie opon bo zdaje sobie sprawę, że u niektórych koszt 4 zimówek przewyższa koszt auta i później dylemat gdzie powinny być zjechane zimówki, a gdzie te z jeszcze widocznym bieżnikiem, a sprawa w przypadku zimówki jest prosta opona z bieżnikiem od 4mm (od pytania o taką rozpoczęła sie dyskusja) w dół powinna być już w śmietniku Dołączona grafika

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widzisz ile śmiesznych jest sytuacji w życiu codziennym Dołączona grafika

 

O ile jestem w stanie zrozumieć i uszanować oburzenie mohera to hipokryty robiącego zakupy w niedzielę już nie.

 

Możesz śmiać też ze mnie, przełożyłem dzisiaj żonie lacie na zimowe. Już myślałem, że polegnę przy tej jakże skomplikowanej czynności... Alusy tak siedziały otworem centrującym na piaście, że coś mnie chciał0 wziąć. Do tego auto na lewarku stoi stabilnie jak na szpilce... Na szczęście udało mi się wdrożyć odpowiednią technologię i pozostałe koła poszły już z górki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za radę, mam nadzieję, że nie zapomnę.

Gdyby małżonka złapała kapcia w trasie, była by laweta albo auto zrzucone z lewarka przez życzliwego pomagiera.

 

Ten smar miedziowy to ma znaczenie jakiej firmy? Widziałem kiedyś w intermarche, mógłbym kupić tubkę na miejscu.

Pytanie dodatkowe, gdzie w aucie, rowerze, domu warto/można jeszcze używać tego smaru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za radę, mam nadzieję, że nie zapomnę.

Gdyby małżonka złapała kapcia w trasie, była by laweta albo auto zrzucone z lewarka przez życzliwego pomagiera.

 

Ten smar miedziowy to ma znaczenie jakiej firmy? Widziałem kiedyś w intermarche, mógłbym kupić tubkę na miejscu.

Pytanie dodatkowe, gdzie w aucie, rowerze, domu warto/można jeszcze używać tego smaru?

 

Jak hamulce piszczą, to na styku klocka z tłoczkiem, można również po oczyszczeniu potraktować tym klemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za radę, mam nadzieję, że nie zapomnę.

Gdyby małżonka złapała kapcia w trasie, była by laweta albo auto zrzucone z lewarka przez życzliwego pomagiera.

 

Ten smar miedziowy to ma znaczenie jakiej firmy? Widziałem kiedyś w intermarche, mógłbym kupić tubkę na miejscu.

Pytanie dodatkowe, gdzie w aucie, rowerze, domu warto/można jeszcze używać tego smaru?

 

Ma znaczenie bo te tanie w sprayu są g. warte ;) lepiej kupić paste w "słoiku" np texaco, bo tam coś tej miedzi jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

noooo, jak zapomniales ze lepsiejsze ogumowanie zarzuciles na przod Dołączona grafika

 

N-ta strona rozkminy Dołączona grafika chyba zrobimy forumową zrzutę i pokupimy po komplecie opon bo zdaje sobie sprawę, że u niektórych koszt 4 zimówek przewyższa koszt auta i później dylemat gdzie powinny być zjechane zimówki, a gdzie te z jeszcze widocznym bieżnikiem, a sprawa w przypadku zimówki jest prosta opona z bieżnikiem od 4mm (od pytania o taką rozpoczęła sie dyskusja) w dół powinna być już w śmietniku Dołączona grafika

 

raz jeszcze powiem, ze nie obchodzi mnie temat zakladania lepszych opon na ktorąś z oś, bo mnie to nie dotyczy. FYI w przyszlym tygodniu wejdę w posiadanie czterech nowych zimówek.

Tylko ze sposob kontrolowania podsterownosci sprzyja wytracaniu predkosci, przy nad akurat odwrotnie... Teraz powiedz mi, wolisz jak juz przywalic z wieksza predkoscia czy mniejsza?

 

niby w jaki sposob? prostowanie kierownicy nie sprzyja wytracaniu predkosci, przynajmniej nie na naszej planecie. z odpuszczaniem gazu to tez nie takie hop siup, bo moze samochod zaprotestowac i wyrzucić tył tak, że zadna kontra nie pomoze.

no i jeszcze wspomne, ze kontra przy nadsterownosci przychodzi naturalnie (przynajmniej u mnie), natomiast prostowanie kierownicy, kiedy chce sie skrecić wymaga stalowych jaj i chlodnej glowy.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie musiałem zrobić parę km na letnich i podziwiam hardkorów co całą zimę tak potrafią prześmigać.

Kiedy dwa tygodnie temu jechałem na wiertnię, było piękne późne lato, prawie 20 stopni na plusie w dzień i bez opadów. Kiedy przedwczoraj i wczoraj musiałem pokonać 400 km, była wczesna zima, lekki mróz i marznące opady. Co ciekawe na letniej Dębicy jaszczomb szedł jak szatan, albo może to mi się wydawało przez grzybów, snujących się 60 km/h. Na głównych krajowych drogach i w miastach elegancko rozjeżdżone, ale pieprzę taki biznes i jak tylko zjadę do domu, zakładam zimówki. Pokłady cierpliwości mojego anioła stróża nie są niewyczerpane.

 

Co do lepszych gorszych opon to jeśli ktoś ma naprawdę sporą różnice miedzy jedną parą, a drugą i jedne już nie trzymają jak trzeba to naprawdę koszt kupienia 2 nowych opon jest taki wielki żeby kombinować z zakładaniem na jedną czy drugą oś?

 

Też tego nie rozumiem, ale ja ze wsi jestem, to opony kupuję nowe i kompletami. Taki frajer ze mnie, daje sie dymać oponiażą!!111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy dwa tygodnie temu jechałem na wiertnię, było piękne późne lato, prawie 20 stopni na plusie w dzień i bez opadów. Kiedy przedwczoraj i wczoraj musiałem pokonać 400 km, była wczesna zima, lekki mróz i marznące opady. Co ciekawe na letniej Dębicy jaszczomb szedł jak szatan, albo może to mi się wydawało przez grzybów, snujących się 60 km/h. Na głównych krajowych drogach i w miastach elegancko rozjeżdżone, ale pieprzę taki biznes i jak tylko zjadę do domu, zakładam zimówki. Pokłady cierpliwości mojego anioła stróża nie są niewyczerpane.

U mnie makaron też niby szedł ale kilkukrotnie pozdrowiła mnie kontrolka od kontroli trakcji co sygnalizowało aby nie szarżować za bardzo na letnich.

 

 

Też tego nie rozumiem, ale ja ze wsi jestem, to opony kupuję nowe i kompletami. Taki frajer ze mnie, daje sie dymać oponiażą!!111

 

Mnie natomiast ciekawi jak można zajechać tak zimówki, że jedne prawie nowe drugie do wywalenia. Albo ktoś lubi upalać laczka pod biedronką albo też zmienia opony w czerwcu jak już sie do asfaltu przyklejają, ze ruszyć nie idzie. No ewentualnie robi zimą dziesiątki tysięcy kilometrów ale taka osoba przeważnie wykorzystuję auto zarobkowo i nie zastanawia się gdzie pchać gorsze tylko kupuje kolejny komplet. Kupiłem 2 lata temu komplet nowych gum zimowych fuldy co prawda dużo zimą nie śmigam i może zrobiły z 8K km ale różnica miedzy przodem, a tyłem jest niezauważalna.

 

 

Właśnie moje auta po zmianie z 18" na zimowe 15" ma w statystykach -10 do lansu ale za to +5 do komfortu i +5 do przyczepności Dołączona grafika

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

jonas, nie wiem dlaczego Ty zabierasz głos. Masz dwie zimówki w jednym aucie i się rzucasz ;) Pewnie masz je założone jak pisał m4r, lewy przód i prawy tył ;)

 

statystycznie ma się rozumieć

 

 

Mozna jeszcze pomóc sobie butem albo młotkiem, ale jakby sie kiedys na serio zapiekło, to mozna sie przejechać kilka metrów z poluzowanymi szpilkami, zawsze pomaga Dołączona grafika

 

Na szczęście udało znaleźć technologię, z pomocą przyszedł fikuśnie wygięty klucz z Xsary Picasso. Dało się podważyć między ramionami alusów, nie za ramię tylko przy samym bębnie, tarczy.

Z buta dawałem, auto całe chodziło, bałem się, że spadnie z lewarka. Gdyby auto było na podnośniku warztatowym całe w górze, można by walić z buta czy młota do oporu, lewarek nie daje takiego komfortu. Próbowałem też metody typu auto na kołach, poluzowane śruby i szarpać za koło, aż całe auto się kołysze, działa wtedy nie moja siła tylko rozkołysana masa auta. Metoda się sprawdzała do wczoraj.

 

 

raz jeszcze powiem, ze nie obchodzi mnie temat zakladania lepszych opon na ktorąś z oś,

 

To po co się odzywasz.

FYI w przyszlym tygodniu wejdę w posiadanie czterech nowych zimówek.

 

Jeśli temat ciebie nie dotyczy, rozumiem, że w zeszłym roku też kupiłeś komplet 4 nowych opon, za rok zrobisz podobnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie makaron też niby szedł ale kilkukrotnie pozdrowiła mnie kontrolka od kontroli trakcji co sygnalizowało aby nie szarżować za bardzo na letnich.

Miałbyś prawdziwe włoskie sportowe auto, to nie byłoby nadmiaru kontrolek. Redukcja masy, młody padawanie, każde rasowe cuore sportivo to ma.

Nah, szarżowanie nie wchodzi w grę, nigdy nie grałem w Colina więc i praktyki w sytuacjach ekstremalnych nie nabyłem, ale jak na suchej czystej drodze grzyb snuje się Polonezem w porywach do 60 km/h, bo na polach widzi śnieg, to aż litość bierze.

 

Mnie natomiast ciekawi jak można zajechać tak zimówki, że jedne prawie nowe drugie do wywalenia.

Jak się jeździ na zimówkach do czerwca, to potem tak jest. Albo to jakieś załatwiane za litra od znajomego śwagra kolegi co do rajchu lawetom jeździ czensto i ma zimuwki urzywki mało jerzdżone pszes kobiete tylko puł sezonu :>

 

jonas, nie wiem dlaczego Ty zabierasz głos. Masz dwie zimówki w jednym aucie i się rzucasz ;) Pewnie masz je założone jak pisał m4r, lewy przód i prawy tył ;)

Prześmiesznie wygląda na kocyku buma z R13 na lewym przodzie i prawym tyle, zrobię kiedyś słit focię. Wiesz jak trudno znaleźć pływające żabką i kraulem śruby przejściowe z 4x100 na 5x120?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te dystanse mnie przeraziły samym faktem swojego istnienia.

Jak jeszcze ktoś z własnej i nieprzymuszonej woli jest w stanie to zapakować do auta, to już tylko życzyć, żeby mu ziemia lekką była :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łooo, jaszczomb na R16! Była kiedyś taka gierka Ignition, pasowałby tam jak nic.

 

myślę, że większy respekt by budziła buma na r13 założonych odwrotnie (bo przecież nie wejdzie na zacisk 13) pomyśl, zajebiaszcze malutkie kółeczko i taaaaaaaki rant !!! taki german style, upierdziel jeszcze springi tak ze 3 zwoje i będziesz darzony szacunem w swoich rejonach.

 

Dołączona grafika

 

wrrrrrrrrwrrrrrr

Edited by slavOK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te dystanse mnie przeraziły samym faktem swojego istnienia.

Jak jeszcze ktoś z własnej i nieprzymuszonej woli jest w stanie to zapakować do auta, to już tylko życzyć, żeby mu ziemia lekką była Dołączona grafika

 

Skoro w sportach motorowych stosuje sie dystane z powodzeniem.

To dlaczego dystans z przejściówką na inną piastę ma być problemem?

Są takie rozwiązania z homologacją, to co podałem faktycznie może wątpliwe.

Kwestia tylko odpowiedniego wykonania i materiału.

Owszem do 500KM potwora bym tego nie zakładał, ale miejskie wozidełka. Czemu nie?

Edited by HeatheN
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.