Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Stare Punto było podatne na zmianę przyśpieszenia i wskazówka chodziła po całej tarczy. Analogicznie miała się rzecz jak pokonywało się zakręty. Przy tankowaniu pod korek, zawsze 2mm nad F, kiedy miałem słaby finansowo miesiąc jeździł ze wskazówką opartą o ogranicznik. Jeszcze jak dobrze pamiętam litr benzyny wtedy siedział.

  • Upvote 1
  • Downvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki. Bawi mnie radosna twórczość makaroniarzy pod pojęciem "wskaźnik paliwa". Rzecz dotyczy na pewno wszystkich starszych alf, a pewnie i tych najmłodszych również. Ten fantastyczny instrument zgodnie z włoską filozofią nie wskazuje poziomu paliwa w baku, a stanowi jedynie delikatną sugestię dla kierowcy na temat obecności bądź braku w zbiorniku życiodajnego płynu. Po dłuższym postoju uruchomienie silnika powoduje wzbicie się igły na wskaźniku do pozycji odpowiadającej na oko zapasowi paliwa w zbiorniku i stąd w trakcie jazdy igła stopniowo spada o połowę pierwotnej skali. Dłuższy postój i cały cykl od nowa. Dołączona grafika Normalnie jak z babą i portfelem. Dołączona grafika Rzecz znana powszechnie i tolerowana, a nie mająca wpływu na faktyczne spalanie, jedynie odczyt poziomu w baku na wskaźniku.

 

Szczerze powiem, ze jak smigam ponad dwa lata 147ką to nie słyszałem o tym ale dziś z ciekawości sprawdziłem. Auto odpalone wskazówka poleciała na 1/4 skali przejechane 10km i nic się nie zmieniło nie opadła do 1/8 chyba znów mam coś popsute ;) No chyba, ze trzeba zrobić dłuższą trase bo ostatnio jak jechałem 400km w jedną strone to faktycznie stopniowo opadała :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaszczombie, rasowym włoskim sportowym aucie, zmyślni inżynierowie dla istotnego zmniejszenia masy o jedną żarówkę 1,2W połączyli kontrolkę rezerwy z tą od kontroli trakcji - mruga przy zbyt ostrym skręcie w lewo :>

Pływak w baku jest bardzo prymitywny, patyczek z kawałkiem plastiku zawieszony na osi potencjometru. Wystarczy pobujać budą na zakrętach i już raz jest połowa, a raz "sucho". Wskazania nawet bez bujania są raczej orientacyjne, połowa skali wskaźnika to wcale nie jest połowa baku. Uroki segmentu A, krzyczącego z każdej strony "tanio, tanio!".

  • Upvote 1
  • Downvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śnieg, k#%$a!

Prędkość dzieli się przez dwa, a potem odejmuje jeszcze 10 km/h - tak dla pewności. Dołączona grafika

I ci mistrzowie blokowania lewego pasa w korku... jasna niespodziewana!

 

Jeżeli warunki pozwalają na prędkość wyczynową to wtedy tacy irytują, ale dziś zanim przejechali z posypką przez pierwsze godziny 40km/h było względnie niebezpieczne
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mógł trzymać na kocyku, jak Cthulhu przykazał.

 

Może nie zdążył? Albo wiózł kocyk do pralni? ;)

 

Dziś rano spotkałem Cherokee na którym zatrzymało się Ducato. Światła prawie tuż za wiaduktem, z górki, było trochę ślisko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za to ja dzisiaj widziałem gościa na rowerze, który jechał w terenie niezabudowanym po dość wąskiej drodze przy samej krawędzi po najgorszym śniegu i lodzie. Nic tylko czekać aż się wyciach!li prosto pod ciężarówkę albo samochód. Niektórzy dla paru złotych są w stanie ryzykować swoje życie, podziwiam.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze mial meduzy zalozone Dołączona grafika Lasce wlasnie zalozylem, 1.8' przod i 1.5' tyl medusy, w takie bloto genialnie Dołączona grafika Wypie**** sie ciezko. Generalnie, nawet slicki 1.0-1.5' daja rade lepiej jak szerokie kapcie.

 

Rower to nie samochod, inaczej sie zachowuje w pewnych zakresach i warunkach. Aczkolwiek zasada podobna jak w samochodzie, wezsze kapcie lepsze na tyki syf.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych- zakupiłem ostatnio prasę toaletową, w której były dwa ciekawe- aczkolwiek raczej o znanej już tematyce artykuły.

 

O ITD i ichnych mobilnych fotopstrykach:

 

 

Dołączona grafika

 

 

Porównanie szerokości opon a jakością prowadzenia:

 

Dołączona grafika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Test kant o dupe rozbic... Brak blota posniegowego przy hamowaniu. Tutaj waska opona wygra z duza przewaga.

Co zreszta pokazuje przyklad aquaplaningu wzdluznego i poprzecznego gdzie roznice sa kolosalne in plus dla waskiej opony, co jest chyba jedna z najwazniejszych rzeczy.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jonas ty pipo, nawet moja mamuśka bumom w zimę śmiga i nie narzeka. ;-)

 

Ale ja nie jeżdżę bumą w zimie, bo mnie nie stać na zimówki, a nie dlatego że lęk przed RWD paraliżuje mi zwieracze.

 

Ale Twoja Mamuśka ma kontrolę trakcji i zapewne jeszcze jakiś system śnieżny, niestety w "prawie-bumkach" (R4!) tego nie dawali, więc się nie czepiaj. ;)

 

DSC Dynamic Stability Control to najbardziej rozwinięty system kontroli trakcji w samochodach BMW. Oprócz możliwości jakie posiadają systemy ASC+T (i automatycznie ASC) posiada także czujnik położenia kierownicy oraz posiada możliwość przyhamowania wewnętrznych kół podczas jazdy po łuku gdy pojazd wpada w poślizg. DSC jest odpowiednikiem systemu ESP w innych markach.

Tam nie ma dwóch cylindrów i kolorowego telewizorka na konsoli środkowej, wszystko inne jest.
  • Upvote 2
  • Downvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Tychach zbroje w poniedzialek mozna bylo pobrudzic jesli sie mialo opony bez kolcow. 1/4 drogi jaka pokonywalem przez miasto byla po lodzie, w szczegolnosci dohamowania do rond ktorych jest tu najwiecej byly tragiczne, 2 razy zaliczylem ladny nadsterowny poslizg, szczegolnie w momencie wjazdu na rondo gdy zaczynalem na tym lodzie skrecac w prawo. Nie odwazylem sie "bawic" bez trakcji. Zima jak zwykle byla zaskoczeniem dla drogowcow, wczoraj i dzis niewiele lepiej, a moj parking to lodowisko i ani sladu jakiejkolwiek posypki. Jak zwykle gratulacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj miałem pierwszą jazdę leonem w takim śniegu, w sumie nie było tak źle choć śnieg i mnie zaskoczył, padało już dość długo a ja dopiero przed samym wyjazdem się zorientowałem, że sypie jak wściekłe, gdybym o tym wcześniej wiedział to bym auto do garażu wstawił a nie zostawiał na dworze ale przynajmniej zaliczyłem swoje pierwsze odśnieżanie. Dołączona grafika

Z drogowcami było w sumie nawet ok, pługi jakieś tam jeździły, wiadomo, że w 5minut nie da się oblecieć wszystkiego ale u dziewczyny na osiedlu lodowisko, przy skręcie z głównej drogi w osiedlową jedna wielka podsterowność na lodzie przy 20km/h.

No i przy okazji po raz kolejny cieszyłem się z podgrzewanych lusterek, nie wiem jak ja bez tego żyłem wcześniej.

Edytowane przez Kacimiierz
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i przy okazji po raz kolejny cieszyłem się z podgrzewanych lusterek, nie wiem jak ja bez tego żyłem wcześniej.

 

Za parę będziesz się zastanawiał, jak mogłeś żyć bez podgrzewanej przedniej szyby Dołączona grafika To dopiero wypas przy większym mrozie. Edytowane przez Klaus
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...