Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Może mi ktoś naswietlić sytuację na odcinku Piaski - Lublin? Droga jest już w pełni oddana do użytku? Da się bezstresowo tamtędy przejechać? Dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat jeżdżę w drugą stronę i wiesz: drogo jest, ale jak mam jechać starą dwójką, a zwłaszcza kawałek września-konin, to jasny penis mnie trafia od ilości fotopstryczków, panów z suszarkami i ograniczeń do 50 i wolę wyskrobać te 30 srebrników żeby dojechać w pełni zdrowia psychicznego. A nawierzchnia jest różna. Viki nie cisnąłem nigdy specjalnie bo powyżej 120 spalanie rosło w tempie wykładniczym, ale alfą ostatnio na spokojnie 150 na zimówkach dało się sunąć i są kawałki z bardzo nieciekawym asfaltem i nierównościami przeplatane z jedwabiście gładziutką powierzchnią.

 

Nie neguje, jedzie się klasa na A2. Alfa cały czas 140km/h na tempomacie i kilometry leciały jak nigdy. Jedyne zastrzeżenia do nawierzchni czasem jedzie sie bajka jest cisza, a czasem słychać, ze inna mieszanka i jest sporo głośniejsza. Ale to, ze jedzie się ekstra nie usprawiedliwia polityki w tym kraju. Ceny są z [gluteus maximus] bo zarządcy wolą aby jeździło mniej aut bo oni i tak mają w umowach określoną minimalną kwotę jaką płaci państwo niezależnie czy ktoś jeździ czy nie. Ja jechałem w sobotę koło 8 na tej trasie to były pustki po wlocie do DE dopiero było widać ruch na autostradzie. Średnia krajowa to pewnie niewiele powyżej 15zł za h, a tutaj za godzinę jazdy drogą zbudowaną za pieniądze państwowe, która również z pieniędzy państwowych jest utrzymywana trzeba płacić 31zł. 10zł za 100km to była by dla mnie cena akceptowalna ale nie ponad 20zł...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A przez Rzeszę śmigasz osobówką za darmo wzdłuż i wszerz, dwa pasy to absolutne minimum, przeważają trzy, chyba że akurat trwa remont (na A4 płaciłem tak samo, obojętnie remont czy nie). Gdzie twoja boga teraz, Bolando?

 

Nic, tylko wywłaszczyć jakichś bambrów i zbudować autostradę, może być kompletnie bezsensowna, np. z Pcimia Dolnego do Wypizdowa Małego.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest w tym wszystkim właśnie najbardziej irytujące. Wjeżdżasz do obcego kraju i coś za co musisz w swoim własnym słono płacić tam masz zupełnie za darmo ;]

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mi ktoś naswietlić sytuację na odcinku Piaski - Lublin? Droga jest już w pełni oddana do użytku? Da się bezstresowo tamtędy przejechać? Dziękuję.

 

Wal smialo

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja ostatnio zainwestowałem 12zł w patent pod tytułem niewidzialna wycieraczka, nałożyłem to wczoraj na wszystkie szyby w aucie i jestem bardzo mile zaskoczony działaniem tego. Po pierwsze wydaje się dość wydajne bo buteleczka ma chyba 200ml a po zaaplikowaniu na wszystkie możliwe szyby a nawet na lusterka i reflektory ledwo co ubyło z flaszki, nie jestem jedynie pewien co do trwałości środka.

Po drugie o dziwo dość dobrze spełnia swoją rolę. Kupiłem to głownie dlatego, że szlag mnie trafia w taka roztopową pogodę kiedy jedzie się za tir'em i co 2-3 machnięcia wycieraczek trzeba używać spryskiwaczy bo całe to błoto z solą tworzy szybko zasychającą skorupę. Teraz brud znacznie mniej przylega do szyby i wycieraczek nie trzeba aż tak intensywnie używać, nawet podczas niewielkich opadów można się bez nich obejść bo krople same ochoczo zjeżdżają z szyby. Dołączona grafika

Edited by Kacimiierz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sie zastanawiam jak ludzie moga jezdzic bez ogrzewanej przedniej szyby :P

 

Ktos ma jakis polecany zaklad galwanizacyjny, bo bym odblysniki w lampach zregenerowal w moim 9000, a i ostatnio dostala lampa kamolem, mam dziure jak po pocisku... Kto wie co z tym moge zrobic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preparat kupiłem chyba w tesco czy w realu z autolandu, firma może nie jest górnych lotów ale chciałem zobaczyć co to w ogóle jest.

Wygląda to mniej więcej tak

 

Dołączona grafika

 

 

@Yog-Sothoth

Jeśli parują Ci szyby w aucie to sprawdził bym

- czy nie masz mokrych dywanów albo podsufitki w aucie, przyczyn może być wiele, niedrożne kanały odpływowe, źle osadzona przednia szyba itp itd.

- stan filtra kabinowego, czy nie jest zabrudzony, czy z podszybia nie leci na niego woda

 

Generalnie przy załączonym nawiewie szyby nie powinny parować, może tylna jeśli z tyłu masz np. 2 pasażerów i nie włączysz ogrzewania.

U mnie nie ma problemu nawet bez załączania klimy.

 

@Aurora001

Najprościej chyba wpisać regeneracja odbłyśników w google, w Warszawie żadnych nie znam. :P

Klosze z lamp masz szklane czy plastikowe? Jeśli szklane to można by podjechać do zakładu gdzie zajmują się autoszybami, może uda się wypełnić ubytek w taki sam sposób jak w przedniej szybie chociaż nie wiem czy to nie będzie miało wpływu na rozpraszanie się światła, wszystko zależy od tego jak duże i w którym miejscu.

Jak są z tworzywa to już gorsza sprawa, może być ze tylko wymiana klosza pomoże, jakieś drobne rysy można spolerować ale ubytki...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yog-Sothoth, sprawdź czy nawiew nie pracuje w obiegu wewnętrznym. W niektórych autach klapa przełączająca obiegi potrafi się zablokować i obieg jest wewnętrzny, mimo że na desce wygląda na zewnętrzny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parujące szyby są efektem wilgoci w samochodzie więc... jak jest filtr kabinowy należy go wymienić, pod dywaniki powkładać gazety (tylko nie te śliskie) co by powyciągały wilgoć z wykładzin (papier chłonie wodę) do tego dokładnie wymyć szyby i wrzucić do samochodu:

http://allegro.pl/pochlaniacz-wilgoci-pingi-250-wskaznik-x100cykli-i2859752950.html

Edited by slavOK

Share this post


Link to post
Share on other sites

pod dywaniki powkładać gazety (tylko nie te śliskie) co by powyciągały wilgoć z wykładzin (papier chłonie wodę)

Ja w kwestii formalnej - najlepiej stosować gazety codzienne, drukowane na chłonnym papierze o niskiej gramaturze, nie powlekane silikonami ani lakierami, technologia druku nazywa się coldset. "Te śliskie" to heatset, papier słabo chłonny, farby utrwalane temperaturą, strony powlekane często nabłyszczającymi dodatkami.

To chyba jedyne pożyteczne zastosowanie takiej "Gazety Wyborczej", "Naszego Dziennika" czy innej gadzinówki, oprócz rozpalania w piecu (do tego też lepsze są gazety codzienne, tygodniki palą się słabiej i bardziej śmierdzą z powodu tych farb).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko kto później pozbiera?

 

To nie XIX wiek. Odkurzaczy nie znacie?
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parujące szyby są efektem wilgoci w samochodzie więc... jak jest filtr kabinowy należy go wymienić, pod dywaniki powkładać gazety (tylko nie te śliskie) co by powyciągały wilgoć z wykładzin (papier chłonie wodę) do tego dokładnie wymyć szyby i wrzucić do samochodu:

http://allegro.pl/po...2859752950.html

 

a co mokrą odziezą pasażerów. kurtki niby do bagażnika można, ale nadal ta wilgoć będzie na dywanikach ze śniegu. no i wszyscy muszą chuchać żeby oddychać :)

są też płyny, które podobno zapobiegają parowaniu szyb. do nałożenia po ich umyciu. stosował ktoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co mokrą odziezą pasażerów. kurtki niby do bagażnika można, ale nadal ta wilgoć będzie na dywanikach ze śniegu. no i wszyscy muszą chuchać żeby oddychać Dołączona grafika

 

nie popadajmy w paranoje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie popadajmy w paranoje...

 

pytam. ponieważ u mnie jest to podobno przypadłość modelu. wilgoć też jest. nie dziwne w taką pogode. jazda z 4os to teraz będzie niezła parówka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

>3*C klima

<3*C szmatka

Tak sobie radzę z zaparowanymi szybami:D

Edited by HeatheN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak bedzie mroz -15 i mniej przy suchym arktycznym powietrzu to przewietrzcie porzadnie samochod przez 3-4h... I po problemie. Woda wysublimuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie klimatronik więc siłą rzeczy cały czas pracuje i jest kiepsko.. tylne boczne non stop zaparowane mimo już nagrzanego wnętrza, woda na bank jakoś się dostaje (być może kanały niedrożne z szyberdachu). Chyba sobie zakupię ze dwa PINGI i potestuję, danke za info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moge sobie wietrzyc fiata po jezdzie, myc szybe "czyms tam do szyb anty para", wycierac sciereczka, gabeczka a i tak przednia szyba po postoju do pewnej temperatury wyglada jak pociagnieta maslem. pociagniecie gabka tylko rozmazuje to cos i pojawiaja sie smugi, mam tez husteczki do szyb nasaczane alkoholem i tez niewiele to zmienia jak jest wilgotno i niskie temp (plynu chlodniczego nie gubie wiec sie nie przedostaje na szyba a filtr kabinowy zmieniam regularnie). jednak pocieszylo mnie to, ze po ostatniej jezdzie sluzbowym autem to szyby tylne w audi octavii 2 mimo wlaczonej klimy i tak byly pokryte para wodna i solidna iloscia kropli a w oplu po wlaczeniu klimy bylo sucho, oczywiscie do czasu az klima nie padla ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam u siebie taki patent jak czujnik zaparowania szyby przedniej. Jak paruje szyba to sobie klimatronic sam steruje odpowiednio nawiewem. Gdy jest powyzej 2 stopni wspomaga się klimą, a jak poniżej to samym nawiewem. Z klima znika para błyskawicznie, jak jest za zimno na klime to trzeba chwileczke dłużej zaczekać ale i tak dość szybko znika, a dodam, ze cały rok śmigam na welurowych dywanikach wiec super sucho w aucie nie mam. Tutaj imo spore znaczenie ma też konstrukcja nawiewów , w niektórych autach spotkałem się z tym, ze nawiew na szybę ustawiony na maxa, a para ani mysli znikać.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w saabinie nigdy problemow... ale ktore auta maja teraz taka klime i rozwiazany nawiew. U mnie nie moga zaparowac nawet szyby boczne z tylu bo nawiew jest. Weluru nawet na zime tez nie sciagam. Po to jest zeby prac.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi szyby paruja tylko gdy mam nawiew calkowicie wylaczony, wystarczy nieslyszalna 1 kreska i nigdy nie mam problemu, odparowanie to tez kwestia kilkunastu sekund na max obrotach. Gorzej z tylna, ona potrafi parowac niezaleznie od tego jaki nawiew mam wlaczony z przodu, pomaga ogrzewanie szyby, ewentualnie zalaczenie klimy by osuszyc wnetrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.