Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

W dyskusji pomaga, kiedy czyta się uważnie to, co napisane, a nie patrząc na avatar wyłapuje trzy słowa bez większego zrozumienia i ulewa potem mentalnym refluksikiem.

Może ja za gęsto piszę czy coś? A może zacząć oddzielać akapity cyckami? Tylko tu porno sajty poblokowane, nie będzie łatwo.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

balonasku, nie unoś się ;)

Przy KRAZie grupę inwalidzką utraciłby argument finansowy, opony trochę droższe niż 13" w seju, nawet droższe niż kontinentale do bumy. Na dokładkę samych opon więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na drogach publicznych ciężko jakiekolwiek auto wykorzystać w 30% możliwości samochodu:)

Chyba maluchem nie jechałeś

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmienie temat, tak wiec ciekawostka...

 

Auto kupilem w sierpniu '12, jakos tak olewalem wymiane filtra kabinowego, kupilem owy jeszcze w zeszlym roku i tak go wozilem w bagazniku, przyszla wiosna wiec postanowilem go wymienic. To co zobaczylem.. a zreszta zobaczcie sami, brakuje tylko martwego zwierzaka Dołączona grafika

 

Teraz bede wymienial regularnie.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz bede wymienial regularnie.

Ja też. Pani w warsztacie postraszyła troszkę, zapchany filtr może doprowadzić do ubicia regulatora dmuchawy. Jest on najczęściej na silniku dmuchawy i chłodzony podmuchem z dmuchawy. Zatkany filtr ogranicza przepływ powietrza, regulator ma gorsze chłodzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby nie zapominać to można założyć z węglem aktywnym. Łatwo się przyzwyczaić i jak potem czuć spaliny jadąc za ciężarówką to od razu przypominasz sobie, że wypada wymienić filtr ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też. Pani w warsztacie postraszyła troszkę, zapchany filtr może doprowadzić do ubicia regulatora dmuchawy. Jest on najczęściej na silniku dmuchawy i chłodzony podmuchem z dmuchawy. Zatkany filtr ogranicza przepływ powietrza, regulator ma gorsze chłodzenie.

 

myślę, że gorsze od ubica regulatora jest leczenie grzyba z gardła którego łatwo złapać jak się nie wymienia filtra i nie odgrzybia klimy, myślę, że to powinien być główny argument :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu poruszyłeś ciekawy temat...to co polecają serwisy pod hasłem

"Serwis klimy za 99zl"

To kupa...pare minut ozonowania nie pomoże.

W tym roku planuję zabawę z pianką bezpośrednio wtryskiwaną na parownik klimy..postaram się jakąś relację zrobićDołączona grafika

Bawił się ktoś? Podobno jest skuteczniejsze od ozonowania/sprayów...ma tylko jeden minus, ryzyko uszkodzenia/zalania elektroniki 

Edited by HeatheN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wurth robi zestaw do czyszzcenia klimy. Spray z chemią do aplikowania na parownik + tzw. "granat" do odswieżenia nawiewów.

http://allegro.pl/wurth-zestaw-do-klimatyzacji-2x100-300ml-gratis-i3154942044.html

przy wymianie filtra chyba sobie taki sprawie.

 

 

zreszta zobaczcie sami, brakuje tylko martwego zwierzaka Dołączona grafika

Ten stary pewnie był z weglem aktywnym więc szary on był od nowości. Białe sa zwykłe bez wegla )

 

Żeby nie zapominać to można założyć z węglem aktywnym. Łatwo się przyzwyczaić i jak potem czuć spaliny jadąc za ciężarówką to od razu przypominasz sobie, że wypada wymienić filtr Dołączona grafika

W Alfie ZTCP jest czujnik zanieczyszczen który przełączy obieg wewnetrzny przy zadymieniu. Sam filtr nie eliminuje w 100% całego smrodu dymu. Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

O właśnie, ozonowanie. Czy przy stosowaniu porządnego ozonowania(pół godziny porządnym generatorem a nie zabawkami) powinno się też spryskiwać czymś parownik czy już nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmienie temat, tak wiec ciekawostka...

 

Auto kupilem w sierpniu '12, jakos tak olewalem wymiane filtra kabinowego, kupilem owy jeszcze w zeszlym roku i tak go wozilem w bagazniku, przyszla wiosna wiec postanowilem go wymienic. To co zobaczylem.. a zreszta zobaczcie sami, brakuje tylko martwego zwierzaka Dołączona grafika

Zamieniłeś węglowy na zwykły i stąd główna różnica w kolorze. Aż taki brudny nie był. Widziałem bardziej zawalone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawiązując jeszcze do oponek. Wg mnie to nic dziwnego, że po 3 latach nie trzymają już tak dobrze jak nowe. Ba, u mnie po 2 sezonach Eagle F1 to już nie to samo co na początku. Bieżnik jeszcze mają i powinienem się doturlać na nich do jesieni, ale w sumie gdyby nie deficyt funduszy to bym się szarpnął na nowe. Po prostu są opony i opony, jak ktoś śmiga na miękkiej gumie to niestety musi się liczyć z częstymi wymianami. I wcale nie trzeba jakoś strasznie fury cisnąć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj w auto świecie czytałem artykuł o dymaniu ludzi przez mechaników. Jednym z punktów był własnie filtr kabinowy, gdzie w wielu przypadkach wpisywany był na fakturę a w rzeczywistości nawet do nie odkurzali. Podawali przykład gościa, który w ASO miał 8 różnych faktur, gdzie była wpisana wymiana filtra a kiedy zlecił to gdzie indziej okazało się, że leżał jeszcze fabryczny. Tyczy się to przede wszystkim aut z trudnym dostępem. U mnie to pryszcz bo wystarczy na podszybiu 2 śruby odkręcić i już jest dostęp przez klapkę.

 

 

 

I tak, bawi mnie, że ilekroć mowa o bumie na kocyku, spieszą z pomocą specjaliści i fachowcy, którzy wiedzą lepiej co i jak mam robić ze swoimi rzeczami. Cóż, na tym polegają Internety, siedziałbym z tą bumą cicho to byłby spokój Dołączona grafika

 

Generalnie dyskusji z tobą już mam dosyć bo jest bezcelowa ale powiem tylko jedno, piszesz takie rzeczy a sam stronę wcześniej zwracałeś mi uwagę co ja biedny zrobię ze swoimi oponami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tutaj bardziej chodzi o to dymanie, ale przez ASO. a to żadna nowość. ktoś myśli, że jak dużo zaplaci to będzie miał zrobione adekwatnie do ceny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj w auto świecie czytałem artykuł o dymaniu ludzi przez mechaników. Jednym z punktów był własnie filtr kabinowy, gdzie w wielu przypadkach wpisywany był na fakturę a w rzeczywistości nawet do nie odkurzali. Podawali przykład gościa, który w ASO miał 8 różnych faktur, gdzie była wpisana wymiana filtra a kiedy zlecił to gdzie indziej okazało się, że leżał jeszcze fabryczny. Tyczy się to przede wszystkim aut z trudnym dostępem. U mnie to pryszcz bo wystarczy na podszybiu 2 śruby odkręcić i już jest dostęp przez klapkę.

 

I takie sku.wysynstwo powinno byc tepione. Zostawiasz auto w warsztacie, ufasz ze zrobia z autem co nalezy, wyciagaja lapska po forse a pozniej sie dowiadujesz o kwiatkach (jesli masz szczescie). Powinni robic "podkladki" i naglasniac takie frajerskie miejscowki gdzie klientow sie dyma bez skrupulow na lewo i prawo. 

Edited by Carson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr nie wygladal mi na weglowy, po bokach byl bialy. Ale moge byc w bledzie

Węglowy boki ma właśnie białe, a czesc filtrująca szarą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I takie sku.wysynstwo powinno byc tepione. Zostawiasz auto w warsztacie, ufasz ze zrobia z autem co nalezy, wyciagaja lapska po forse a pozniej sie dowiadujesz o kwiatkach (jesli masz szczescie). Powinni robic "podkladki" i naglasniac takie frajerskie miejscowki gdzie klientow sie dyma bez skrupulow na lewo i prawo. 

 

Dymają gdzie tylko się da. Wiele zapewne zależy od klienta. Jak przyjeżdża ktoś kumaty to jest trudniej. Jak przyjedzie kobita co tylko wie gdzie jest kierownica i zmiana biegów albo auto flotowe to dopiero się zaczyna.

Ja osobiście znam opowieści od pracownika pewnego ASO jak to na przykład wymieniają tam płyn hamulcowy, trafiają się tacy co tylko ściągną strzykawką ze zbiornika wyrównawczego, odpowietrzniki palcem posmarują żeby wyglądały na mokre i gotowe. Kto by się tam trudził pompowaniem i spuszczaniem. :]

W autach flotowych o takich rzeczach jak kasowanie luzów zaworowych jeśli nie są hydrauliczne to możesz zapomnieć ale za usługę kasują, w firmach i tak im to rybka bo za 2-3 lata kupią nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

balonasku, nie unoś się Dołączona grafika

Żabciu, to nie mnie odbyt swędzi bardzo, bo jeden anon wymienia komplet opon co trzy lata, a drugi anon kupił komplet do auta, które wiecznie stoi na kocyku Dołączona grafika

 

Przy KRAZie grupę inwalidzką utraciłby argument finansowy, opony trochę droższe niż 13" w seju, nawet droższe niż kontinentale do bumy. Na dokładkę samych opon więcej.

Ale zobacz, ile to możliwości knucia z przekładaniem gorszych i lepszych, nowszych i starszych opon - trzy osie do wyboru, wszystkie napędowe. Ale bym przekładał.

Na szczęście spore wydatki to tylko opony i OC za dwucyfrową pojemność bez przecinków, KrAZy były na ropę, a wiadomo, ropniak w mieście pali pięć, no pięć i pół. Każdy ekspert to potwierdzi.

 

brakuje tylko martwego zwierzaka Dołączona grafika

Nie przywołuj kuny pod maskę, ktoś na PPC kiedyś walczył z takim problemem.

 

W tym roku planuję zabawę z pianką bezpośrednio wtryskiwaną na parownik klimy..postaram się jakąś relację zrobićDołączona grafika

Bawił się ktoś? Podobno jest skuteczniejsze od ozonowania/sprayów...ma tylko jeden minus, ryzyko uszkodzenia/zalania elektroniki

Nie znam na pamięć konstrukcji i rozmieszczenia gratów od klimy w każdym samochodzie, ale parownik sam w sobie elektroniki nie zawiera. O ile więc sprytni księgowi nie nakazali umieścić w okolicy komputera silnika albo czegoś równie pomysłowego, nie obawiałbym się opryskiwać piankami. 

 

Dzisiaj w auto świecie czytałem artykuł o dymaniu ludzi przez mechaników. Jednym z punktów był własnie filtr kabinowy, gdzie w wielu przypadkach wpisywany był na fakturę a w rzeczywistości nawet do nie odkurzali. Podawali przykład gościa, który w ASO miał 8 różnych faktur, gdzie była wpisana wymiana filtra a kiedy zlecił to gdzie indziej okazało się, że leżał jeszcze fabryczny. Tyczy się to przede wszystkim aut z trudnym dostępem. U mnie to pryszcz bo wystarczy na podszybiu 2 śruby odkręcić i już jest dostęp przez klapkę.

 

Anegdotka serwisowa - znajomemu druciarzowi popsował się magnetowid (zamierzchłe czasy), ale był akurat w delegacji (druciarz, nie magnetowid), więc fant zataszczyła do serwisu żona. Druciarz wrócił i nuże do serwisu po odbiór sprzętu. Pan Henryk Zając, od czternastu lat naprawia pralki, wystawił rachunek na grube pliki tatusiów, wstawiając półprofesjonalny bełkot na temat tego, co rzekomo zostało w magnetowidzie wymienione, jak to przelutował procesor, wyświetlacz i w ogóle ojej. Druciarz kazał otworzyć obudowę, poinformował że jest druciarzem, a te cztery świeżo pacnięte punkty lutownicze przy złączu zasilania nijak nie wyglądają na procesor, wyświetlacz ani ojej, więc zapłaci 1/4 żądanej sumy. Heniu nie protestował.

Stara zasada dobrych gier RPG - zawsze jest ktoś mocniejszy.

 

Generalnie dyskusji z tobą już mam dosyć bo jest bezcelowa ale powiem tylko jedno, piszesz takie rzeczy a sam stronę wcześniej zwracałeś mi uwagę co ja biedny zrobię ze swoimi oponami.

Misiaczku, jak dla mnie możesz te opony naprawdę zakładać na krzyż albo

pokroić i nakarmić nimi biedne dzieci

wedle uznania, wszak to twoje opony, twój cyrk i twoje małpy. Pomysł kupowania opon na jedną oś przypomniał mi tylko coroczne wiosenne/jesienne kombinacje z przekładkami, filozoficzne pytania "na którą oś dać te lepsze" i tak dalej. Silna reakcja alergiczna w tym temacie pozwala przypuszczać, że nie ty jeden śmigasz na gumach z różnej parafii. Szerokości i przyczepności, na bolandyjskich smołowanych dziurach nie jest to wcale takie proste. Edited by jonas
  • Upvote 4
  • Downvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misiaczku, jak dla mnie możesz te opony naprawdę zakładać na krzyż albo

wedle uznania, wszak to twoje opony, twój cyrk i twoje małpy. Pomysł kupowania opon na jedną oś przypomniał mi tylko coroczne wiosenne/jesienne kombinacje z przekładkami, filozoficzne pytania "na którą oś dać te lepsze" i tak dalej. Silna reakcja alergiczna w tym temacie pozwala przypuszczać, że nie ty jeden śmigasz na gumach z różnej parafii.

Wiesz, opony zakłada się na krzyż. Nie wiem, może jakbyś nie znalazł prawka w laysach to by nauczyli cie tego na kursie. Albo poinformowali w serwisie ogumienia, gdzie to częsta praktyka, mająca na celu równomierne zużycie ogumienia. Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opony na krzyż? Przód na tył to rozumiem, ale na krzyż? Czyli co, lewy tył <-> prawy przód i prawy tył <-> lewy przód? Pytam poważnie, bo nigdy o tym nie słyszałem.

Edited by Puma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz opony kierunkowe, to tego nie zrobisz. Ale w instrukcjach wielu samochodów takie info można znaleźć.

Edited by Grobel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, robi się tak i powinno się tak robić, żeby bieżnika ubywało równomiernie. Minus tego jest taki, że kierunkowe opony trzeba by zdejmować z felg, żeby takie coś zrobić - dlatego uproszczony sposób to "przód <=> tył". Bo obniża koszty i poziom skomplikowania tego manewru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem przekonany do tego, żeby opona pracowała raz w jedną, raz w drugą stronę. Raz w matizie tak miałem założone i opona tego nie przetrwała, pojawił się bąbel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imho wystarczy zamiana przod tyl co sezon, oczywiscie czysto teoretycznie bo tutaj sie kupuje nowy kpl. opon na kolejny sezon ;)

 

@xperia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem przekonany do tego, żeby opona pracowała raz w jedną, raz w drugą stronę. Raz w matizie tak miałem założone i opona tego nie przetrwała, pojawił się bąbel.

 

Przekladasz opone na feldze i opona zawsze bedzie sie obracac w tym samym kierunku.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekladasz opone na feldze i opona zawsze bedzie sie obracac w tym samym kierunku.

 

No chyba, że tak :)

 

W matizie, w sumie nie wiem czemu raz się trafiło, że jechały opony "na wstecznym" i się bąbel zrobił. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie dlatego ze kord na bocznej sciance pracowal odwrotnie.

 

NIe wiem jak to dokladnie wyglada w oponach samochodowych, ale moglbym wam pokazac jak wyglada boczny kord w oponie rowerowej kierunkowej gdzie zasada budowy jest chyba identyczna.

 

PS. Ja bym wolal pamietac aby wywalic na smietnik opone ktora przejechala na sporym flaku spory dystans jesli ktos nie zauwazy. Wtedy to sie dzieja cuda i wianki z bocznymi sciankami.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to, że jestę ekspertę, choć cokolwiek nieświadomie.

 

Czytałem kiedyś o pedalarzach, którzy mają trzy łańcuchy, na jednym jeżdżą, a dwa wiszą w piwnicy. Po jakimś tam czasie (albo przebiegu) zakłada się ten najkrótszy, najmniej rozciągnięty. To interesujący pomysł na marnowanie czasu, jak będę się bardzo nudził to zastosuję krzyżowanie opon i przekładanie łańcuszków rozrządu miejscami. Tylko jak oszacować zużycie bieżnika na kocyku?

  • Upvote 1
  • Downvote 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat patent z 2-3ma lancuchami to jest swietna oszczednosc czasu i pieniedzy. No ale dla jonasa rozpiac łancuch przez spinke to problem Dołączona grafika ( a przeciez i tak trzeba sciagnac łancuch do czyszczenia raz na x km )

A patent polega na oszczedzaniu korby i kasety gdyz na dluzszym łancuchu wycieraja sie zeby szybciej niz powinny.

 

Szkoda tylko ze malo to trafne Jonas. A miało byc tak elo?

Edited by Aurora001
  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.