Havoc Opublikowano 7 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2013 Dzięki za wypowiedzi. Dobrze wiedzieć że nie śmierdzi ani nie odpada jak to piszą wszędzie "hejterzy". Różnica w cenie pomiędzy taśmą a STP też nie jest ogromna, dlatego chyba zdecyduje się zrobić zew. warstwę z STP, a środkową blachę (pod boczkiem) okleje taśmą [oczywiście otwory tech. załatam jak trzeba]. Da to parę zł oszczędności a pewnie różnicy i tak bym nie usłyszał :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 7 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2013 (edytowane) W ramach forumowego testu czyścideł do felg Plak za 15zł felgi leżały w garażu od zeszlego sezonu, napsikałem odczekałem ze 30 sekund i zmyłem karcerem, zlazł nawet syf ze środka: Edytowane 7 Maja 2013 przez slavOK 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Powerslave Opublikowano 7 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2013 Niezle, na moich usadza sie syf z klockow, wygladaja jak by cos sie palilo w srodku, musze je czyms takim potraktowac tez bo ze srebrnego robia sie zlotawo-czarne :/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 7 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2013 slavOk czyściutkie te twoje felgi przed myciem jak u mnie po myciu U mnie też masakra z tym pyłem z klocków, ale po takim jednorazowym dokładnym myciu dalej powinno być tylko łatwiej. A jak się zdejmie to środek też się potraktuję :) pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Havoc Opublikowano 7 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2013 Powerslave, pomaluj je na czarno i będzie po problemie ;)A co w temacie czyszczenia bloku silnika polecicie? Puścił mi prawdopodobnie simering przy wale, ale wolałbym to jeszcze zdiagnozować zanim wezmę się za rozkładanie/wymianę rozrządu tylko z powodu głupiej uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 7 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2013 (edytowane) Plyn do czyszczenia silnikow albo dimmer w proporcjach 1:6 i pedzel, zostawic na chwile splukac ciepla woda, zlazi wsio. Proszz: Edytowane 7 Maja 2013 przez slavOK 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2013 (edytowane) Kontrola natężenia ruchu w wykonaniu naszych samozwańczych szeryfów, orędowników sprawiedliwości i praworządności: Korek jak jasna cholera, bo przed nami zwężenie z 4 => 2 ze względu na budowę wiaduktu - skrzyżowania DK4 z S19. No to toczę się spokojnie na jedyneczce bez gazu, kolesie przede mną tak samo... odstępy między autami po 3 metry. A te dwa bałwany, mimo odstępu między mną a nimi ~100 m, jadą jeden koło drugiego do samego końca, nie pozwalając nikomu na wyprzedzenie, ani nie wykorzystując tejże pustki za mną, żeby się nawzajem przepuścić. Jak ja tego, [ciach!]a, nienawidzę.[/url] Edytowane 9 Maja 2013 przez m4r 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trawienny Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2013 Typowe zachowanie ktore obserwuje za kazdym razem kiedy jade droga Katowice - Pszczyna przez Tychy. O jezdzie na zamek blyskawiczny w tym kraju to slyszalo moze kilku kierowcow. Wczoraj rano nie zuwazylem ze na piorze wycieraczki byl jakis kamyk czy inny piasek i "umylem" szybe. Teraz mam piekne 3 linie w ksztalt teczy :| jest jakas opcja zeby sie tego pozbyc? Sznyty sa dosc glebokie, przejechanie po nich paznokciem daje odczuc wyrazny rowek.. Zdaje sobie sprawe ze poza ryzykownym polerowaniem zostaje tylko wymiana (czego chce uniknac bo wiadomo jak potem kupujacy na to patrzy).. czy jednak jest cos jeszcze co mozna sprobowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yog-Sothoth Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2013 Jak już planujesz sprzedać auto to zostaw wymianę szyby nowemu właścicielowi Ja już po myciu felg, średnio to wyszło ale poprawiać już nie zamierzam bo i tak z tego co widzę trzeba będzie dać do piaskowania i witaj nowy lakierze. Płyn nawet działa ale warto mimo wszystko użyć siły i trochę poszorować. Preparat rzeczywiście żrący musi być bo przy psikaniu jak się trochę zaciągnąłem to płuca wyżerało prawie Spróbowałem na felgach alu zimowych i w miejscu purchli wykwitł mi teraz biały grzyb Przed i po (chyba rozpoznacie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 9 Maja 2013 Czytałem o polerowaniu szyby bo mam masę odprysków widocznych pod słońce i wyczytałem, że jest to nieopłacalny i dość skomplikowany zabieg, koszty podobne do wymiany szyby na nową. Przy polerowaniu nie ma szans zebrać idealnie równej warstwy w każdym miejscu i po polerce zostają refleksy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egeba Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2013 (edytowane) robiłem polerowanie szyby i nie zostają refleksy nie ma soczewek, u mnie zniknęły całkowicie ślady po wycieraczkach a grubsze rys się wygładziły tylko, jak na 8h roboty jestem zadowolony z efektu edit: robiłem polerką na niskich obrotach z filcem i tlenkiem ceru Edytowane 10 Maja 2013 przez Egeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dumpmuzgu Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2013 (edytowane) wyjazd z parkingu przy lidlu. mozna pojechać w prawo bądz lewo. jakas stara rura wydechowa staneła bardziej na prawo od srodka drogi, ale migala w lewo. wlaczyc sie do ruchu nie moze bo pas na glownej zajęty. czekam. trabie 3 razy. 0 reakcji. no to ją biore z lewej. opuszczam szybe i pytam czemu tak staneła. a ta do mnie żebym jej głowy nie zawracał. w sekunde sie zagotowałem i pojechalem w prawo w rosji to tak by się nie skonczylo. i ten strach w oczach kobiet za kierownica ... bo spory ruch ;] juz nie pierwszy raz spotkalem sie z tym, ze ludzie nie trzymaja sie swojej strony w takich okolicznosciach. zeby zrobic miejsce tym ktorzy jada w inna strone. musza stanac na srodku, bo mogą. Edytowane 10 Maja 2013 przez dumpmuzgu 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreek Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2013 a kto bogatemu zabroni stawać na środku :D Odnośnie tematu wątku, to dzisiaj umyłem, a raczej bardziej opłukałem auto i zamówiłem polecane kilka stron wcześniej wycieraczki - alca. Komplet z przesyłką w okolicach 25 pln, w lutym 2012 za valeo dałem z przesyłką dwa razy tyle, a wytrzymały trochę ponad rok, czyli bardzo kiepsko, no ale z drugiej strony zimę przeżyły, a lekko nie miały :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacimiierz Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2013 Właśnie wróciłem do domu po wymianie sprzęgła. Po demontażu starego okazało się, że tarcza już powoli miała dość, od strony docisku ostro szlifowało nity, więc nic dziwnego, że się ślizgało. Zamiast dwumasu wpadł zamach z G60 i sprzęgło z sharana vr6, ponoć wytrzymuje do 450NM. Wrażenia po zmianie na plus, przede wszystkim pedał sprzęgła jest teraz tak miękki, że przy pierwszym ruszaniu o mało auto mi nie zgasło. Sprzęgło oczywiście łapie też dużo szybciej bo stare brało już prawie na końcu. Mimo tego, co niektorzy piszą, że po wymianie na jednomas strasznie wibruje drążek zmiany biegów albo i całe auto ja u siebie nic takiego nie mam. Jedyny mankament to głośniejsza praca na biegu jałowym - słychać sprężyny w sprzęgle. Zostaje teraz wymiana wtryskiwaczy i lekka korekta programu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukifas Opublikowano 13 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Maja 2013 Witam Mobile! Koleżanka mnie prosiła, abym znalazł jej jakieś auto do nauki jazdy. Będzie to jej pierwsze auto, więc szukam czegoś jak najtańszego aczkolwiek w miarę rozsądku sprawnego techniczne.Budżet to 5 tys. złotych - szału nie ma, ale chce tym pojeździć pół roku i kupić coś lepszego.Akurat dzisiaj zawitał do pracy mój kolega i powiedział, że jego dziadek ma na sprzedaż Forda Ka.Rocznik 96r, przebieg 94 tys., cena wywoławcza 1000 zł, kupiony w salonie :).Byłem dzisiaj obejrzeć i o ile wewnątrz cukiereczek o tyle z zewnątrz tragedia.Wiadomo nie szukamy 3-letniego auta, ale zanim poproszę znajomego mechanika aby się nim przejechał to kieruję do Waspytanie czy da się zrobić coś z tym lakierem (zderzaki nie problem odmalować).Część auta zrobiła się matowa, ale przejeżdżając przez lakier (maska) palcem już nabiera innego koloru. Czy jakakolwiek polerka plus woskowanie w warunkach domowych poprawi stan lakieru?Kiedyś w pracy jeździłem Berlingo, to z czasem zrobiło się różowe - w końcu szef zabrał je na polerkę i naprawdę odżyło.Gdybym mógł prosić Was o pobranie załącznika i odpowiedzenie na moje pytanie będę bardzo wdzięczny (koleżanka też ) http://www.speedyshare.com/W9zC6/fordzik.zip Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stivo Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) Tutaj masz temat. --EDIT-- @Klaus: A ten jest? Edytowane 14 Maja 2013 przez stivo 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 Tutaj masz temat.Brawo, rozumiem, że jest to temat o renowacji lakieru? kukifas, wrzucając zdjęcia na jakiś dziwny hosting w pliku zip, zniechęcasz ludzi do udziału w dyskusji. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHOT Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 Witam Mobile! Wybierz ze 4 dobre fotki i wrzuć je na jakiś normalny serwis typu imageshack czy imgur. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kukifas Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 Proszę bardzo: http://imageshack.us/a/img153/9497/20130513191907.jpghttp://imageshack.us/a/img11/7849/20130513191927.jpghttp://imageshack.us/a/img834/7334/20130513191955.jpghttp://imageshack.us/a/img705/2876/20130513192016.jpghttp://imageshack.us/a/img29/5184/20130513192041.jpghttp://imageshack.us/a/img839/5535/20130513192120.jpghttp://imageshack.us/a/img827/1520/20130513192132.jpg Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHOT Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 IMO cały samochód do solidnych poprawek u lakiernika. Normalnie taki wyblakły lakier dałoby się spolerować bez problemu, ale jest tyle odprysków, baboli i rdzy, że moim zdaniem szybciej i taniej będzie to oddać lakiernikowi do zrobienia całości za jednym zamachem. Koleżanka wydrukuje sobie te zdjęcia, podjedzie do 3-4 lakierników i podpyta za ile ogarną całość. Jeżeli tak jak mówisz, wnętrze jest idealne, a mechanicznie też mu nic nie dolega, to może to się opłacać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 Ewentualnie polerka + kwiatuszkowe naklejki, to w końcu ford ka, wszystko mu pasuje. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHOT Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 Ale rdzę i tak musi zrobić, bo w przeciwnym wypadku po zimie wyjdzie 2 razy większa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m4r Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 Nic nie musi - wyszlifować do gołej blachy, białe ranty na opony, chromowane dekle na felgi, stary bagażnik na dach i rat style gotowy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 Ale rdzę i tak musi zrobić, bo w przeciwnym wypadku po zimie wyjdzie 2 razy większa. Budżet to 5 tys. złotych - szału nie ma, ale chce tym pojeździć pół roku i kupić coś lepszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KHOT Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 Racja, nie doczytałem. Kupić pastę tempo za dychu, ściera z podartej koszulki w dłoń i dzień roboty, rdzą się nie przejmować. Ale z doświadczenia wiem, że baby lubią przywiązywać się do rzeczy i jak jej wpadnie samochód w oko, to takie "pół roku, samochód tymczasowy" potrwa 5 lat, tym bardziej jeżeli technicznie jest bez zarzutu, a i wnętrze ładne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Maja 2013 Na teraz to problem sprowadza się chyba to tego, jak tanio doprowadzić to auto do akceptowalnego stanu. Gdy po paru miesiącach okaże się, auto dobrze rokuje, może wtedy myśleć o "zrobieniu" tego auta na 2-3 zimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 16 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) Czy ktos poleci mi jakies kompetendium odnosnie mechaniki samochodowej? Bede sie powoli zabieral za kapitalny remont / tuning mojej saabiny 9000, ale niestety, mimo tego ze siedze od dawna na saabklubie to mam problem z terminologia i co sie z czym je bo nie mam podstaw. Jak czytam o jarzmie w hamulcach, problemem z montazem felg do roznych wielkosci hamulcow, rozbiorka panewek czy glowicy, to nie wiem na czym stoje Za duzo wszystkiego naraz. Nie zamierzam sam sie babrac, aczkolwiek pewne rzecz moge zrobic sam. Zreszta mechanikom i tak trzeba patrzec na rece nawet zaufanym wiec taka wiedze sie przyda. Edytowane 16 Maja 2013 przez Aurora001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 16 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2013 Najlepszym kompendium jest serwisowka, czyli instr. serwisowa wydana przez producenta samochodu. Poszukaj. @xperia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aurora001 Opublikowano 16 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2013 Tak tylko ze niektore terminologie sa dla mnie obce. Ja potrzebuje wlasnie na poczatek cos przystepnego. Jak zaczynalem sie scigac w maratonach rowerowych i skladac rower to mialem podobnie. Prawie rok edukacji na forum codziennie ;D Chce jednak tego uniknac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 16 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) Jakies podręczniki z podstaw mechaniki ze szkoły średniej, np. technik mechanik... bo chyba nie ma czegos takiego jak "mechanika dla żòłtodzioba" hehe, zwłaszcza że ty tu coś o panewkach nawijasz, by się dostać do panewek korbowodowych czy głownych to zazwyczaj trzeba cały silnik rozlożyć bo jak już chcesz je zmieniać to pasuje zrobić szlif wału korbowego. To raczej nie są już podstawy mechaniki ;) w każdym razie jak masz jakies pytania to wal, nie jeden silnik czy skrzynie rozłożyłem i złożylem, taka pasja - jak bym chciał płacić mechanikom za moje fanaberie to bym poszedł z torbami ;) Ja się mechaniki nauczyłem z telewizora hehe, fani 4 kólek czy jakieś inne wojny na złomowiskach, amerykańskie choppery, amerykański hodrod itd. może to śmieszne ale dzięki takim programom wiele się nauczyłem, poza tym przesiadywalem u kumpla mechanika, teraz wystarczy mi serwisowka i mogę hez problemu rozlozyc i zlozyc cokolwiek mechanicznego zazwyczaj z pozytywnym zakończeniem hehe, jedyne co mnie czasami ogranicza to braki w sprzęcie, bo jednak lepiej zapłacić mechanikowi 200zl za zmiane paska rozrzadu niż kupować blokady do tego celu za 300zl... @xperia Edytowane 16 Maja 2013 przez slavOK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...