Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Mazda 6 143km - wydawała się powolna, 525i 218km- ładnie brzmi, ale nie wydaje się szybkie, slk350 268 albo 300km i 335i 306km- tu już jest lepiej. SLK 55AMG 510km na siedzeniu pasażera - o k*#@$a! Tak to widzę.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie myślę, że jazda na motocyklu psuje wrażenia przyśpieszenia w aucie Dołączona grafika

 

Dokładnie takie samo mam wrażenie, za każdym razem jak przesiadam się z moto w auto to czuję, że to ledwo się odpycha, hehe :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik nie ma nic do tego, bo 1.9 TDI jeździłem identycznie :P Po prostu miałem takiego pecha i dzisiaj znowu złapali mnie na 50(po drugiej stronie miasta). Tym razem 91, więc 8 pkt i 300 zł. Nawet się nie spieszyłem, ale droga z dobrą widocznością, jedynie 2 boczne uliczki po prawej stronie, więc żadne szaleństwo tylko normalna jazda.

 

Jeszcze 12 dni temu miałem 4 pkt a dzisiaj już 22 :lol: Do 16 lipca będę chyba najwolniejszym kierowcą na drodze, bo wtedy jest najbliższy kurs ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich! Dołączona grafika

 

Jakiś czas temu przedstawiłem Wam starego trupa Forda Ka z pytaniem, czy da się go odratować. Od tamtego czasu nic nie kupiłem, a temat znowu powraca w związku ze zmianą pracy przez moją dziewczynę i przybiera na tempie.

 

Postanowiliśmy kupić coś lepszego na dłuższy okres, budżet 12-14 tys., możliwie jak najmłodsze i bezawaryjne auto. NIE lubimy diesli, ich charakterystyki oraz potencjalnie drogich napraw w przypadku awarii, dlatego w większości wypadków wybieramy benzynę z myślą przyszłego gazowania, gdyż dziennie sam dojazd do pracy to łącznie 40km.

 

Auto dla kobiety ma się głównie podobać. Z tymi trzema miała styczność i jestem skłonny szukać jakiegoś modelu, ale proszę Was o poradę, co sądzicie o tych modelach? A może macie jakieś inne propozycje?

 

TYP 1

Fiat Stillo 1.6 lub 1.9 jtd to główny faworyt. Tanie, młode, duże, ładne - podobno Dołączona grafika Z uwagi na gabarytyj byłbym skłonny wybrać diesla, jeśli tylko znalazł by się ciekawy egzemplarz. Jak jest z awaryjnością tego silnika, jest się czego bać? Głównie przerażają mnie naprawy typu turbosprężarka czy sprzęgło z kołem dwumasowym. Sam nie wiem co to, na mechanice się nie znam, ale wiem że drogie. :)

 

 

TYP 2

Opel Corsa C 1.2. Droższy od Stillo, ale ma opinię bezawaryjnego auta. Wg. mnie bardzo dobry wybór.

 

TYP 3

Auto rezerwowe Ford Fiesta. Nie miałem czasu poczytać o silnikach, ale wydaje mi się że minimum 1.4 benz, z uwagi na słabe osiągi mniejszych jednostek.

 

Dziewczynie najbardziej podoba się Stillo, a mnie szczerze przeraża ten zakup. Warto ryzykować?

 

Liczę na pomoc,

pozdrawiam! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem skąd taka opinia o dieslach bo ja mam np. 300.000 na zegarze 

i jeździ się elegancko. Powiem nawet że silnik diesla jest solidniejszy i droższy w budowie 

od benzyny. Diesle są ekonomiczniejsze. Silniki 100 konne palą 5-6 litrów przy normalnej jeździe. 6,5l jak się depnie.

I jakoś wcale bardziej awaryjne nie są. Jeżdżę już 3 lata tym samochodem, często trasy po europie 1500 km

i za każdym razem dojeżdżam do celu bez problemów.

 

Problem nowszych roczników to drogie części.

Jak coś padnie to płacisz jak za zborze.

 

 

Ja osobiście też się przymierzam do zakupu jakiegoś samochodu

i pomimo że mógłbym wydać na niego z 15.000 PLN to wydam tylko 5000 PLN :)

 

Kupię jakiegoś TD z rocznika ~ 1999-2000

Części mam ogólnodostępne za grosze. Oszczędny. Klima, 5 drzwi, pojemny, może nawet combi.

 

I najważniejsze. Do celu dojadę równie komfortowo jak w stilo.

Na pewno taniej niż w corsie benzynowej.

I wygodniej :)

I jak jutro ktoś postanowi mi go podpalić to będę w plecy tylko 5000 :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeciez napisal ze nie chce klekota Dołączona grafika Ten motoryzacyjny wybryk nadaje sie tylko na flotowe rozwiazania, przeciorac ile wlezie i wyprzedawac naiwniakom. Jako prywatny srodek lokomocji juz dawno przestal byc oplacalny. Oczywiscie IMO

 

no i kogo cieszy sluchanie silnika od ktorego glosniejsza jest leciwa turbinka :)

Edited by Carson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem skąd taka opinia o dieslach bo ja mam np. 300.000 na zegarze 

i jeździ się elegancko. Powiem nawet że silnik diesla jest solidniejszy i droższy w budowie 

od benzyny. Diesle są ekonomiczniejsze. Silniki 100 konne palą 5-6 litrów przy normalnej jeździe. 6,5l jak się depnie.

I jakoś wcale bardziej awaryjne nie są. Jeżdżę już 3 lata tym samochodem, często trasy po europie 1500 km

i za każdym razem dojeżdżam do celu bez problemów.

 

Problem nowszych roczników to drogie części.

Jak coś padnie to płacisz jak za zborze.

 

 

Ja osobiście też się przymierzam do zakupu jakiegoś samochodu

i pomimo że mógłbym wydać na niego z 15.000 PLN to wydam tylko 5000 PLN Dołączona grafika

 

Kupię jakiegoś TD z rocznika ~ 1999-2000

Części mam ogólnodostępne za grosze. Oszczędny. Klima, 5 drzwi, pojemny, może nawet combi.

 

I najważniejsze. Do celu dojadę równie komfortowo jak w stilo.

Na pewno taniej niż w corsie benzynowej.

I wygodniej Dołączona grafika

I jak jutro ktoś postanowi mi go podpalić to będę w plecy tylko 5000 Dołączona grafika

bluźnisz pisząć takie rzeczy na tym forum. już dostałeś minusa od zapewne fanboya benzyny.bo przecież, tylko kuchenki są na gaz ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawdę dzięki za odpowiedź. Spodziewałem się dyskusji o wyższości diesla nad benzyną, ale nie tak szybko.

Jeden woli brunetki, drugi blondynki, w czym problem?

 

Kwestia diesla pojawia się tylko w przypadku Stillo, bo jeśli nie Fiat i 1.9 jtd to auto segmentu B w benzynie - pytanie jakie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znowu będzie na mnie.

 

Postanowiliśmy kupić coś lepszego na dłuższy okres, budżet 12-14 tys., możliwie jak najmłodsze i bezawaryjne auto. NIE lubimy diesli, ich charakterystyki oraz potencjalnie drogich napraw w przypadku awarii, dlatego w większości wypadków wybieramy benzynę z myślą przyszłego gazowania, gdyż dziennie sam dojazd do pracy to łącznie 40km.

 

Auto dla kobiety ma się głównie podobać. Z tymi trzema miała styczność i jestem skłonny szukać jakiegoś modelu, ale proszę Was o poradę, co sądzicie o tych modelach? A może macie jakieś inne propozycje?

Jak nie wiedziałem co kupić, to zadawałem temu Allegru parę założeń i coś się pojawiało.
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

posiadam stilo więc może i jestem nieobiektywny, ale wybrałbym fiata w końcu jedyne z segmentu C, pozostałe propozycje są mniejsze, co do silnika to tylko jtd 115km bo to dobra, mało awaryjna, dość mocna i nie dużo paląca jednostka, jedyny minus jak dla mnie to kultura pracy, mógłby być nieco cichszy jak i nie wchodzić w takie drania na niskich obrotach. Stilo jak każde auto ma pewne swoje wady, ale ma też dużo plusów, np poza silnikiem, dobre właściwości jezdne (szeroki rozstaw, asr, esp itd.), fajna sylwetka (ale tylko w wersji 3d), no i cena całkiem przyjemna jak za te wyposażenie, szczególnie z początku produkcji

Edited by Garfield^
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak - Stilo to dobre auto. Ale broń Boże z 1.6. Mam, nie polecam. Silnik jest mułowaty i awaryjny. Wymieniłem już wszystkie cewki. Teraz powinno już być lepiej. Poza tym auto z tanimi częściami, tanie, ze względu na słabą opinię. Co do diesli - te w nowszych fiatach są już całkiem nieźle i nie ma się czego bać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeciez napisal ze nie chce klekota Dołączona grafika Ten motoryzacyjny wybryk nadaje sie tylko na flotowe rozwiazania, przeciorac ile wlezie i wyprzedawac naiwniakom. Jako prywatny srodek lokomocji juz dawno przestal byc oplacalny. Oczywiscie IMO

 

 
Będę o tym wspominał mijając kolejnego płonącego na autostradzie benzyniaka :)
Jak dbasz tak masz, no i fakt trzeba być naiwnym żeby kupić zajechany śmieć od brudasa.
 
Na Orlenie też się cieszą jak benzyna podjeżdża, bo wlewa dwa razy więcej niż ci dieslowcy....
No i gazem nie śmierdzi :)
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie takiego 1.2 segmentu B nie będzie odbiegało od spalania jakiegoś 1,9-2.0 diesla w segmencie C. Oczywiście przy pewnych założeniach. Jak zachcesz cisnąć 130-150, deptać mocno dynamicznie po mieście, spalanie poszybuje mocno w górę.

Nam obecnie 2l "C" diesla pali więcej niż paliła 1,2 benzynka "B". Różnica taka, że 1,2 ledwo się odpychało, 2.0HDI radzi sobie znacznie lepiej.

 

Jeśli myślisz o gazowaniu, zrób rekonesans i dowiedz się, jak który silnik radzi sobie z gazem. Od tego powinieneś zacząć. W małych autkach a LPG jest ten problem, że jest mały bagażnik, po zagazowaniu jest go jeszcze mniej. Nie weim jakie macie plany życiowe, jeśli jednak auto ma być na "dłuższy okres", weź pod uwagę, że mając butlę lub koło w bagażnik, wózka dziecięcego możesz już nie włożyć ;)

 

Koszty jazdy na LPG kuszą, nie zawsze jednak auto na tym gazie chce tak jeździć, jak się tego oczekuje. Dobra instalacja LPG też nie jest to najtańsza instalacja. Spośród znajomych czy rodziny wiele osób jeździło na gazie, większość przeszło na kopciuchy, nieliczni na benzynę. Zastanawiałem się właśnie i tylko jedna osoba spośród znajomych jeździ na LPG.

 

W założonym budżecie warto szukać czegoś, co nie ma problemu z rudą, nie wiem czy Cosra C sam to rdzopel czy Opel. Samo auto trzeba kupić w dobrym stanie, nie koniecznie najmłodsze.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalanie takiego 1.2 segmentu B nie będzie odbiegało od spalania jakiegoś 1,9-2.0 diesla w segmencie C. Oczywiście przy pewnych założeniach. Jak zachcesz cisnąć 130-150,

 

 

Tak, zależy jak i gdzie ktoś jeździ.

Bo np. Fiat Panda 1.1 spalał ok. 6 litrów przy prędkości 90km/h

Jak się depło na trasie to wypił i 9 litrów (sam się ździwiłem).

 

Przy takich założeniach TD spali odpowiednio 5 i 6-6,5.

Więc różnica jest jak dla mnie spora.

Szczególnie jak latam trasy po 1300km to widać sporą różnicę

w portfelu. 

 

No i te 150-180 km/h przez "Niemcy" trzeba lecieć bo inaczej się 

strasznie dłuży :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ciekawa ta Panda. Pug 106 również 1,1 tylko 8v, niezależnie jak deptałeś ciężko było osiągnąć ponad 6,5l/100km. Trasa, po autostradzie średnio 130km/h palił poniżej 6l bez żadnego problemu. W cyklu mieszanym z przewagą dojazdów czyli jakieś 30km do pracy przy uważnej jeździe trochę więcej niż 5l, przed sprzedażą najniżej jak udało się zejść (bez żadnych voodoo pierdół) to 5,3l/100km. Wszystkie nowe silniki małolitrażowe palą jak pociach!e. Jeździłem chwilę i10 z silnikiem 1,2 16v i spalał od 1-1,5l na setkę więcej niż pug w tym samym cyklu. Normalnie dwulitrowa trójka pali pół litra więcej na setkę niż to koreańskie pudełkoDołączona grafika pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, zależy jak i gdzie ktoś jeździ.

O to właśnie chodzi w wypowiedzi:

Oczywiście przy pewnych założeniach.

 

 

Bo np. Fiat Panda 1.1 spalał ok. 6 litrów przy prędkości 90km/h

Jak się depło na trasie to wypił i 9 litrów (sam się ździwiłem).

O tym samym pisałem:

 

Jak zachcesz cisnąć 130-150, deptać mocno dynamicznie po mieście, spalanie poszybuje mocno w górę.

 

W Clio 1.2 spalanie było w przedziale 5,2l/100km w trasie do 7l/100km po mieście. Średnio wychodziło 6,2-6,8l/100km.

Obecnie żona ma blisko do pracy. Auto najczęściej jeździ 5km do pracy, 5km do domu, 3km na siłownię, 3km do domu, jakiś market 2-7km. Zanim te 2.0HDI się nagrzeje... Przy dystrybutorze wychodzi 7,5-8l/100km. W trasie 5,2-5,5l/100km. Wszystko z climatronikiem na auto. Jest komfort, pojemność (Xsara Picasso vs. Clio I), spalanie tylko dlatego, że Diesel nie jest niższe.

 

Jak ktoś ma latać przynajmniej raz w miesiącu 1300km w jedną stronę, będzie miał wtedy inne zapatrywania i nie będzie myślał o segmencie B tylko C lub wyżej.

 

Jeśli komuś odpowiada małe autko, pchanie na siłę w Diesla jest mało zasadne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panda 1.1 55KM trasa Tychy-Chorzow spalanie srednio 6,5l, zima 7,5l jazda szybciej niz wolniej. Ta sama trasa AR159 1.9 8v 120KM spalanie przy identycznej jezdzie 5,5-6,5l, moge powiedziec ze pali 0,5-1l mniej, z tym ze w AR nie mam gazu w podlodze prawie nigdy, a jak depne by z przodu byla 2 to spalanie nie przekracza 8l, za krotka trasa.

 

Autostrada w 159 przy 150km/h spalanie 6,6l, przy 160km/h 7,8l, Panda przy 150km/h spalanie 8,5l. The winner is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc i pojemność silnika to nie wszystko .

 

Liczy się też jego konstrukcja oraz konstrukcja samego auta - masa , jego aerodynamika itp.

 

Co innego wysokie auto mające niezbyt dobrą aerodynamikę ( jak Panda II ) a co innego AR159 - sama Alfa jest 12 cm niższa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

i 2 razy ciezsza :P czynnikow jest mnostwo, jak chocby to ze jadac Panda 150km/h jedziesz ile fabryka dala, a 159 ma jeszcze duzy zapas. Tak tylko napisalem dla porownania, to zupelnie inne auta, nie powinno ich sie tak porownywac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...