Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze można zacisk trochę spiłować. Mam to samo na felgach 15' i nie naklejaliśmy odważników na felgę, tylko znajomy nabił na rant (standardowo). Jedna z felg była zwichrowana nieźle, a na wyważarce bicia nie było :lol: Na szczęście miałem felgę z zapasu w bdb stanie. 

 

Przesiadka z 235/35 R17 na 195/65 R15 = mam nowe auto. Jakbym limuzyną jechał :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No bo kto normalny pakuje profil 35 na nasze drogi? :P Ja nawet zrezygnowałem z felg 17" w Focusie(dopłata tylko 400 zł), bo bez sensu męczyć się tylko po to, żeby mieć większe felgi.

 

Kto mi wytłumaczy dlaczego opony są droższe niż alufelgi? :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przesiadka z 235/35 R17 na 195/65 R15 = mam nowe auto. Jakbym limuzyną jechał Dołączona grafika

Tej, nie za mały profil masz na tych letnich? Dołączona grafika  Wklepałem sobie w kalkulator i wychodzą mi kółeczka jak do jaszczomba, prawidłowo powinieneś mieć 235/40, cnie?

 

Ja po poprzednim właścicielu odziedziczyłem za to za duży profil, 225/55 R16 - straszna bańka, prawidłowo 225/50 R16, na wiosnę zmiana: albo samych opon, albo razem z felgami na 17/18, zobaczymy jak kasy starczy.

No bo kto normalny pakuje profil 35 na nasze drogi? Dołączona grafika Ja nawet zrezygnowałem z felg 17" w Focusie(dopłata tylko 400 zł), bo bez sensu męczyć się tylko po to, żeby mieć większe felgi.

Przy glebie nie ma wyboru, jeżeli to ma jakoś wyglądać, to felga musi być "posmarowana oponą"

 

Kto mi wytłumaczy dlaczego opony są droższe niż alufelgi? Dołączona grafika

Jeżeli rozumiesz przez to: dobre opony są droższe niż chińskie felgi z g_wnolitu, to ok. Nowe letnie oponki w moim rozmiarze to ~1500zł, nowe felgi 16 dobrej firmy to rozmawiamy o minimum 500 zł/sztuka za najtańsze modele, a realistycznie ~700-1000 zł sztuka za coś na co chciałoby się wydać pieniądze.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomijając pytanie które to koło - felga albo opona zwichrowana. A jak polecisz pilnikiem to znów będzie bicie.

 

Nie wiem czy ktoś w tym kraju po 1 czy 2 sezonach ma felgi, które nie wymagają żadnego odważnika.

Biorąc pod uwagę, że odważniki mają chyba po 5gram to usuwając <1mm z jednego czy dwóch przy masie 12-15kg na koło różnicy to raczej wielkiej nie zrobi.

 

 

Przejechałem teraz trochę ale coś mam wrażenie, że będę musiał jechać gdzieś do lepsiejszej wulkanizacji po super-cienkie odważniki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat Conti to wyższa półka opon, a dezent to budżetówki jeśli chodzi o alu. W 16" możesz kupić równie dobrze i opony za 1000zł komplet jak i felgi za 4kzł komplet więc z góry nie można zakładać, ze to opony są droższe od felg ;]

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opony Continental - 1520 zł

felgi Dezent 16" - 1330 zł

Materiał, technologia, itd. Pytanie trochę z tyłka, bo to dwie nieporównywalne rzeczy. Równie dobrze można pytać dlaczego rower potrafi być droższy od komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja złożę mały donos z wyprawy do Trójmiasta na długi weekend.

Wyjazd piątek 8., koło 16.
Droga spoko, nawet tempo dosyć rozsądne, bo delikatnie poniżej znacznika 2h (jak na dzień przeddługoweekendowy - bajka). Ruskie to frustraty som - serio. Nie dam ręki uciąć, ale wydaje mi się, że miałem przeprawę z Mercem GLK na ruskich blachach. Wpadliśmy do Marzewa i przywitał nas dwa pasy. No to toczę się prędkością rozsądną. Dojeżdżam do tawarisza i go wyprzedam, grzecznie wracam na prawy. Po chwili on mnie, po czym znów zwolnił... I tak mieszaliśmy się, aż stwierdziłem, że pora na tempomat w nodze i przestałem już pewnie jechać rozsądnie. On natomiast znowu się rozbujał i mnie doszedł... Na szczęście zgubiliśmy się w okolicach Elbląga.
Dwa, po kiego ludzie sieją plotki na CB? I nie chodzi mi na zasadzie, że była sobie Insignia/Superb/Meganka/Vectra itp i jechała w jakimś kierunku. Po ki [ciach!], mówi się o suszarkach, których nie ma? Dopiero kierowca tira, na pauzie sprzedał faktyczną informację, bo akurat stał na tym kilometrze... A dlaczego nikt nie powie o mordercy jadącym na rowerze bez świateł i kamizelki?

Cedry Małe, jeszcze w życiu nie widziałem, żeby jedno skrzyżowanie stworzyło koreczek na jakieś 3km w stronę Warszawy...

Powrót, wtorek, 12. o 6:00
Ideał powrotu do domu, gdyby nie fakt, że do Trójmiasta jechały sznury i nie dało rady wyprzedać, a peleton w stronę Ostródy prowadzony był przez kogoś w Grande Punto z limiterem na 70km/h...

Edytowane przez Konar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Materiał, technologia, itd. Pytanie trochę z tyłka, bo to dwie nieporównywalne rzeczy. Równie dobrze można pytać dlaczego rower potrafi być droższy od komputera.

Ja bym raczej stawiał na sztuczne podbijanie cen opon. Alufelgi nie są konieczne, można jeździć na stalówkach i nie powoduje to ani gorszych właściwości jezdnych ani nie obniża bezpieczeństwa. Natomiast opony każdy potrzebuje, w dodatku lepsze opony zwiększają bezpieczeństwo, więc czemu nie sprzedawać ich drożej? Zwłaszcza jeśli zobaczyć na ceny katalogowe - taka Conti 205/55/R16 w katalogu kosztuje 550 zł/szt. I są ludzie, którzy tyle płacą. Jak tak przeglądam Allegro to nieliczne alu kosztują >550 zł/szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tej, nie za mały profil masz na tych letnich? Dołączona grafika  Wklepałem sobie w kalkulator i wychodzą mi kółeczka jak do jaszczomba, prawidłowo powinieneś mieć 235/40, cnie?

E no chwilunia, jaszczomb miał R13 155/65. Jak do tego trudno było znaleźć alusy, ha.

 

Do Vitary też w sumie niełatwo, albo jakieś wiejskie, albo zwyczajnie brzydkie. Białe OZ-y wprawdzie zwilżają mnie od niepamiętnych czasów, ale wyglądałyby na tym samochodzie jak świeca wetknięta w rzyć - pasują do czegoś, co jest bezsensownie małe, bezsensownie niepraktyczne i bezsensownie szybkie, czyli całkiem odwrotnie niż Vitara.

Opony 215/70 R16, nie pamiętam kiedy ostatnio omijałem tym jakieś dziury.

 

Akurat Conti to wyższa półka opon

Świniak kocykuje na Continentalach, czy jestem już ekstrim?
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie bo musze wpasc za tydzien do lekarza do gdanska z rowerem. 

 

W polsce snieg juz moze -_- ? 

I ktoredy jechac do gdanska z lublina, przez wawke czy robic ekstra 80km i pchac sie przez autostrade od lodzi. Na bramkach juz tam kasuja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze. Nienawidzę takiego buractwa.

Przydałby się jakiś były policjant psychol, który by do takich cwaniaczków strzelał bez pytania. Wtedy skończyło by się pajacowanie. ;]

Był kiedyś na YT taki filmik, gdzie w podobnej akcji gość trafił na policjanta po służbie. Lekko się zdziwił, gdy policjant wyciągnął broń :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś ma droższe auto to zwykle go stać na AC. Poza tym nie uderzasz przy 50 km/h tylko powoli ruszasz i od strony wewnętrznej "przeginasz" drzwi. Twoje auto jest chronione tapicerką od wewnętrznej strony drzwi Dołączona grafika

Zapominasz chyba, że drzwi nawet jak oprą się o błotnik, to nadal będą się trzymać i jadąc dalej przerysują Ci cały bok samochodu.

Tydzień już jeżdżę. Dołączona grafika

Ja jeżdżę od bodajże lipca.

Tyle, ze one są bardzo stare i robią za tymczasowe letnie.

Na zimę myślę o Nexen Winguard. Niestety nietypowy rozmiar 205/65 ma swoją nietypową i nieproporcjonalną do reszty cenę.

Myślałem żeby sobie wyżej i wygodniej zrobić rozmiarem 205/70 ale tam to już chłopaki w ogóle puścili wodze fantazji jeśli chodzi o ceny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem koła w sobotę, po tym jak w piątek na skrzyżowaniu mnie trochę poniosło. Może nie było to zdarzenie z kategorii "zbroja pełna", ale przyznam szczerze nie byłem kompletnie przygotowany na takie zachowanie pojazdu i minimalnie spóźniona reakcja zrobiła swoje.
Taki efekt redukcji z wyrównaniem obrotów... Moje dogorywające Fuldy również nie pomogły zapewne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...