Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

wracalem sobie dzis z egzaminu na prawko :P  jakies 20km od domku coś jakby mi stuka w lewym kole przednim kole, a ze droga dziurawa to sie nie przejalem zbytnio. potem mam wrażenie, ze dzwieki rozlegaja przy skretach kierą. zanim wrzucilem kierunek zeby zjechac na przystanek rozleglo sie bum, dym z opony. myśle kapeć i juz po alu feldze, bo mialem wrazenie, ze jade tylko na niej. lekko po hamulcach, pedal wpada, drugi raz pedal w podlodze :zonk: jak juz tarcie mnie wyhamowalo, wylaze patrze. kolo w poprzek auta, rozerwany przegub, zerwany przewod hamulcowy i zdarta opona :mellow: kuuurde! w sumie dobrze, ze tylko tyle. na prostym odcinku drogi i nic na przeciwnym pasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój dziadek miał podobnie, ale na szczęście przytrafiło się to zaraz po wyjechaniu z garażu. Koło się zawinęło praktycznie pod auto, padł jeden z przegubów, który debile w warsztacie zamontowali nie tak jak należało, zamiast zgodnie ze specyfikacją, dali na górę i dół takie same, tylko teraz nie pamiętam, czy dali dwa dolne, czy górne.

 

Chodziło oto, że jeden z tych przegubów pracował na wciskanie, jeden na rozciąganie, więc ten na rozciąganie powinien mieć szerszy kołnierz, aby kula nie wypadła tak łatwo, no ale skoro zamontowali zły, to ta kula wyskoczyła. Miałem wielkie szczęście, bo przed tym wyjazdem dziadka to ja odstawiałem to auto do garażu, z resztą jechałem ja, dziadek i babcia, jak by nam to się stało przy większej prędkości, to pewnie bym tego dzisiaj nie pisał, bo auto "zabytkowe" (1978 rok) i o strefach zgniotu, poduszkach, abs, czy nawet o pasach na tyle nie słyszało, a z przodu ma zwykłe, nawet nie te bezwładnościowe. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktos szukal ciekawego wozidla do 130k...

 

Saab wznowil produkcje. 9-3 Aero Sedan full opcja 220KM na 18¨ za jedyne 128k zl (130k przy sprowadzeniu do PL)

 

Moze sobie sprowadze, szkoda ze nie ma Cabrio ;( bo przy tutejszym podatku bedzie jakies 105 tys. +3k na prom i wache :)

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktos szukal ciekawego wozidla do 130k...

 

Saab wznowil produkcje. 9-3 Aero Sedan full opcja 220KM na 18¨ za jedyne 128k zl (130k przy sprowadzeniu do PL)

 

Moze sobie sprowadze, szkoda ze nie ma Cabrio ;( bo przy tutejszym podatku bedzie jakies 105 tys. +3k na prom i wache :)

I to jest tanio?!
  • Downvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktos szukal ciekawego wozidla do 130k...

 

Saab wznowil produkcje. 9-3 Aero Sedan full opcja 220KM na 18¨ za jedyne 128k zl (130k przy sprowadzeniu do PL)

 

Moze sobie sprowadze, szkoda ze nie ma Cabrio ;( bo przy tutejszym podatku bedzie jakies 105 tys. +3k na prom i wache :)

 

Jakieś info z ceną i wyposażeniem ? Bo faktycznie to byłoby mega tanio, tylko ten design lekko trąci myszą, no ale ...  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.saabklub.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=514&Itemid=1

 

http://www.saabsunited.com/2014/03/nevs-saab-9-3-aero-the-test-drive-part-1.html

 

Jedyne co sie nie ostalo to aktywne zaglowki..., za to jakie spalanie! Co potwierdza moje doswiadczenia. Chociaz nie wiem czy to bedzie to samo na 3ce co kiedys czyli zjadanie 911 przy akceleracji 90-140km.

 

Jedyne co mi nie pasi to to ze czerwone tylnie lampy byly ladniejsze w poprzedniej generacji.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś info z ceną i wyposażeniem ? Bo faktycznie to byłoby mega tanio, tylko ten design lekko trąci myszą, no ale ...

mega tanio w porównaniu do czego?

 

Bo wypada porównać do aktualnej konkurencji na rynku.

http://www.saabklub.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=514&Itemid=1

 

http://www.saabsunited.com/2014/03/nevs-saab-9-3-aero-the-test-drive-part-1.html

 

Jedyne co sie nie ostalo to aktywne zaglowki..., za to jakie spalanie! Co potwierdza moje doswiadczenia. Chociaz nie wiem czy to bedzie to samo na 3ce co kiedys czyli zjadanie 911 przy akceleracji 90-140km.

 

Jedyne co mi nie pasi to to ze czerwone tylnie lampy byly ladniejsze w poprzedniej generacji.

Prawie każda mocniejsza turbobenzyna bez większych problemów robi świetne czasy 90-130 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mega tanio w porównaniu do czego?

 

Co masz na rynku, z takim wyposażeniem, za takie pieniądze i z taką mocą silnika ? 

 

Mazda 6 ? BMW ? Audi ? Mercedes ? Lexus ? 

 

Toyota, Nissan i Honda nie mają w ogóle takich silników. :)

 

Chociaż nie widzę nigdzie listy wyposażenia, bo raczej nie wsadzili tam "nowych" technologii, więc nie wiem czy nie na próżno szukam fotochromatycznych wszystkich lusterek, kamery cofania, USB, itp. ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co masz na rynku, z takim wyposażeniem, za takie pieniądze i z taką mocą silnika ?

 

Mazda 6 ? BMW ? Audi ? Mercedes ? Lexus ?

 

Toyota, Nissan i Honda nie mają w ogóle takich silników. :)

 

Chociaż nie widzę nigdzie listy wyposażenia, bo raczej nie wsadzili tam "nowych" technologii, więc nie wiem czy nie na próżno szukam fotochromatycznych wszystkich lusterek, kamery cofania, USB, itp. ?

Tzn z jaką mocą silnika? 225KM to nie jest jakiś killer który łamie barierę dźwięku.

Accord oferuje raptem tylko 10%mniej koni za 137 tyś zł (2,4 Executive/Type S).

 

Druga sprawa to gwarancja - na chwilę obecną jest tylko na rynku szwedzkim co jest powodem dla którego producent blokuje sprzedaż do innych krajów.

 

Nie zapominajmy też, że mówimy o aucie które technologicznie jest na poziomie sprzed 10-12 lat.

Może np do BMW 328i 245KM od 156500 za podstawe.

Fajne porównanie - świeży model i dziadek sprzed dekady.
  • Downvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn z jaką mocą silnika? 225KM to nie jest jakiś killer który łamie barierę dźwięku.

Nie wiem, chcesz się droczyć, że piszesz takie rzeczy ? Może najpierw wskaż coś za 130 tys nowego, co odpycha się jak ten Saab a potem wysnuwaj takie komentarze. 

 

Accord oferuje raptem tylko 10%mniej koni za 137 tyś zł (2,4 Executive/Type S).

Myślałem, że wiesz jak wygląda charakterystyka wolnossącej Hondy 200KM i turbodoładowanego Saaba 220KM, jednak się pomyliłem. 

 

Skoro ilość koni jest dla Ciebie wyznacznikiem dynamiki silnika, to nie mamy o czym rozmawiać. 

Nie zapominajmy też, że mówimy o aucie które technologicznie jest na poziomie sprzed 10-12 lat.

 

Tak i to jest feler, którego widzę wady, nie mniej jednak, to wciąż ciekawa propozycja jeśli komuś zależy na nutce adrenaliny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ci wszyscy faceci w koszulkach "Save Saab", namiętnie upalający jakieś pełnoletnie żelazo tej marki warte może jedną trzecią nowej Pandy, ruszą teraz tłumnie do salonów, ściskając w spoconych z przejęcia dłoniach uciułane grajcarki.

 

W Saabie podobały mi się zawsze dwie rzeczy - stacyjka w bezsensownym miejscu i "ready to take off" wyświetlane na telewizorku w którejś tam mocnej wersji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, chcesz się droczyć, że piszesz takie rzeczy ? Może najpierw wskaż coś za 130 tys nowego, co odpycha się jak ten Saab a potem wysnuwaj takie komentarze.

 

Myślałem, że wiesz jak wygląda charakterystyka wolnossącej Hondy 200KM i turbodoładowanego Saaba 220KM, jednak się pomyliłem.

 

Skoro ilość koni jest dla Ciebie wyznacznikiem dynamiki silnika, to nie mamy o czym rozmawiać.

 

Tak i to jest feler, którego widzę wady, nie mniej jednak, to wciąż ciekawa propozycja jeśli komuś zależy na nutce adrenaliny.

Wskazałem coś nowego.

Jak jeździ nowy saab będziemy wiedzieć jak pojawią się niezależne testy, ale stary jeździł tak:

http://www.zeperfs.com/match1948-4353-4205-1088.htm'> http://www.zeperfs.com/match1948-4353-4205-1088.htm

 

W zestawieniu jest też stary Accord, nowy jest mocniejszy i szybszy. Jakoś nie widzę żeby Aero aż tak bardzo masakrowało Hondę jak sugerujesz.

 

Cenę nowego Accorda podałem - to JEST ta sama klasa cenowa.

 

Coś niecoś wiem o tym jak oddaje moc 2,0T - za to z tego co widzę Ty chyba nie miałeś nigdy okazji jeździć Hondą i powtarzasz mity o tym, że bez 9 tyś RPM w H trzeba się nogą odpychać... Pamiętaj, że nie mówimy o jakimś 1,6 tylko o całkiem sporym 2,4 bardzo płaski wykres momentu o świetnej charakterystyce.

Jeśli dla Ciebie wyznacznikiem dynamiki jest fakt, że silnik generuje dużo Nm gdy turbo dmucha to masz rację - nie mamy o czym rozmawiać.

Prawda jest taka że obecny accord jeździ tak samo szybko - ale o wiele bardziej liniowo oddaje moc a co za tym idzie o wiele mniej spektakularnie.

Odczucia za kierownicy to jedno - faktyczne osiągi to drugie i uwierz mi, że jako posiadacz starej turbo benzyny która w peak'u pompuje 1,4bar cos o tym wiem ;)

 

Pamiętaj też, że po to wymyślono skrzynię biegów żeby z niej korzystać ;)

Ciekawe czy ci wszyscy faceci w koszulkach "Save Saab", namiętnie upalający jakieś pełnoletnie żelazo tej marki warte może jedną trzecią nowej Pandy, ruszą teraz tłumnie do salonów, ściskając w spoconych z przejęcia dłoniach uciułane grajcarki.

 

W Saabie podobały mi się zawsze dwie rzeczy - stacyjka w bezsensownym miejscu i "ready to take off" wyświetlane na telewizorku w którejś tam mocnej wersji.

powinni - dostają nie jakiś tam re-brand tylko prawdziwego Saaba. Dokładnie takiego samego jak zapamiętali ;)
  • Upvote 1
  • Downvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę nowym accordem 2.4 i to, że trzeba go bujnąć do 4-5k rpm aby przyspieszył to nie jest wcale mit. W niskim zakresie obrotów jedzie jak przeciętne lżejsze 1.6 i w dodatku trzeba się nawachlować tym "dżojstkiem" aby dynamicznie się poruszać bez wyjących obrotów. Dużym plusem tego silnika jest z pewnością niskie zużycie paliwa przy rozsądnych obrotach ale dynamiki to to nie ma. Miałem okazję jeździć 2 litrową turbo benzyną w podobnej budzie i charakterystyka jest dużo lepsza, ciągnie od samego dołu i nie trzeba redukować przed każdym wzniesieniem aby go pociągnąć. Honda fajnie przyspiesza dopiero od samej góry, silniczek sobie ryczy i rwie do przodu, do 4k rpm mogę trzymać gaz w podłodze i czekać aż się rozbudzi.

Edytowane przez kaijitsu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dla przykładu byłem zachwycony tym jak Accord równo oddaje moc. Żadnego opóźnienia, żadnego czekania aż turbo wstanie...

 

W każdym razie wróćmy do tematu: Saab za 31 tyś euro to niestety nie jest auto bezkonkurencyjnd jeśli chodzi o cenę czy wyposażenie. Wbrew pozorom konkurencję można znaleźć za podobne pieniądze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mega tanio w porównaniu do czego?

 

Bo wypada porównać do aktualnej konkurencji na rynku.

Prawie każda mocniejsza turbobenzyna bez większych problemów robi świetne czasy 90-130 ;)

 

Nie w przypadku saaba. Ta marka miała zawsze najwierniejszych i najbardziej konserwatywnych fanów, którzy na pewno z radością przyjmą powrót 9-3. Nie przekonasz ich do accorda (który wewnątrz nie jest nawet w połowie tak klimatyczny, jak saab, a jak dla mnie wręcz nudny - już prędzej mazdę 6 bym przygarnął), a to, że konstrukcyjnie jest sprzed iluśtam lat, to niekoniecznie wada (a na pewno nie dla fanów saaba).

 

Taki odcinek TG był na pożegnanie saaba, Clarkson w przystępny sposób i z przykładami i humorem dokładnie wytłumaczył specyfikę saaba.

 

Osobiście, gdybym miał wybierać accord vs 9-3, prawie bez wahania wybrałbym saaba - pod warunkiem, że będą jakieś gwarancje co do jego przyszłości ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za to z tego co widzę Ty chyba nie miałeś nigdy okazji jeździć Hondą i powtarzasz mity o tym, że bez 9 tyś RPM w H trzeba się nogą odpychać... 

 

Bum, kaijitsu chyba już wszystko w temacie powiedział, więc ja nie muszę, a zdanie mam takie samo jak On. Teraz mam 1.8 w Lancerze, miałem 2.5L w Lexusie i wiem jak to wygląda w Hondzie, więc sorry, ale mnie nie przekonasz, zresztą właściciel Hondy sam to potwierdził, a nie moje, czy Twoje "przejażdżki od czasu do czasu" takim Accordem. 

 

Paradoksalnie sam wolę wolnossące silniki, ale nie ma co dorabiać teorii, że jednostka lekko mniejsza (2.5L vs 2.0L) a z turbo nie będzie wyraźnie dynamiczniejsza. Także sorry, ale Ty się mylisz. Zarzucając mi uwielbianie niutonometrów strzelasz jak kulą w płot, jesteś nowy na tym forum, więc nie wiesz, ale wielokrotnie obalałem mit, że sama liczba niutonometrów nie mówi nic i nie trawię ludzi, dla których liczy się tylko liczba Nm. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bum, kaijitsu chyba już wszystko w temacie powiedział, więc ja nie muszę, a zdanie mam takie samo jak On. Teraz mam 1.8 w Lancerze, miałem 2.5L w Lexusie i wiem jak to wygląda w Hondzie, więc sorry, ale mnie nie przekonasz, zresztą właściciel Hondy sam to potwierdził, a nie moje, czy Twoje "przejażdżki od czasu do czasu" takim Accordem.

 

Paradoksalnie sam wolę wolnossące silniki, ale nie ma co dorabiać teorii, że jednostka lekko mniejsza (2.5L vs 2.0L) a z turbo nie będzie wyraźnie dynamiczniejsza. Także sorry, ale Ty się mylisz. Zarzucając mi uwielbianie niutonometrów strzelasz jak kulą w płot, jesteś nowy na tym forum, więc nie wiesz, ale wielokrotnie obalałem mit, że sama liczba niutonometrów nie mówi nic i nie trawię ludzi, dla których liczy się tylko liczba Nm. ;)

To czy coś musisz czy nie to już Twoja sprawa - dla mnie liczby mówią za siebie. I mówią że osiągi tych aut są zbliżone. Dodatkowo miałem już kilka razy wątpliwą przyjemność przekonać się jak ospała wolnossąca benzyna która wydawała się sporo wolniejsza dotrzymywała kroku za moim turbo. Często nawet właściciele byli sami zdziwieni bo w moim aucie wrażenie osiągów lepszych niż faktyczne było naprawdę mocno odczuwalne.

 

Jeśli mowa o IS250 to dla dobra marki proponuję go wykluczyć z zestawienia - tak wolnych 200KM nie widziałem chociaż byłem przekonany że to jedynie wina AWD i automatu ;)

 

Podsumowując i szukając sensownego kompromisu:

Jeśli ktoś szuka auta z wyraźnym własnym charakterem i nie przeszkadza mu fakt, że 9-3 to auto mające ponad dekadę to powinien trzymać kciuki w sprawie oficjalnej sprzedaży obcokrajowcom i jechać do Szwecji.

Dla tych którzy na Saaba patrzą jak na każde inne auto jest kilka alternatyw o podobnych osiągach i w podobnej cenie - w dodatku są to często alternatywy konstrukcyjnie młodsze.

 

To co cieszy to fakt, że mimo wszystko marka żyje i naprawdę nie miałbym nic przeciwko aby rozwijała się dalej. Co prawda bardziej faworyzuje innego producenta, ale ostatnio oficjalnie go uśmiercono więc kto wie, może jeszcze będę miał okazję żeby polubić Saaba. Szanse ku temu są bo z zasady lubię auta których nie widać na każdym rogu ulicy i które mają różne bezsensowne rozwiązania dodające indywidualności ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 bo z zasady lubię auta których nie widać na każdym rogu ulicy i które mają różne bezsensowne rozwiązania dodające indywidualności ;)

 

To do listy alternatyw dla 9-5 możesz dopisać Suzuki Kizashi, o którym nikt nie wie, a jak wie, to na pewno nie pamięta. A który za 116K zł. daje rześkie 178PS z wolnossącego R4 2.4 i buja się do 100km/h w 7.8s (manual FWD) - a jest całkiem fajnie wyposażony i imho ładny. Niestety totalnie nie trafił w gusta polaków (jeden silnik, lista opcji obejmuje automat AWD lub manual FWD) i częściej na ulicy widzę dajmy na to Ferrari 458 Italia. A na pewno jest mniej masoński, niż IS250 ^_^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle że podejrzewam, że w kraju jest może 250-300 zarejestrowanych? Co do CTV+AWD to podejrzewam (nie udało mi się znaleźć info), że skrzynia jest połączona z centralną różnicówką, stąd to obowiązkowe kombo. 

Anyway, gdybym potrzebował czegoś w tym segmencie, to prawdopdobnie Kizashi byłby wysoko na liście pretendentów. 

 

PS. W Australii (która ostatnio przeżywa klęskę narodową, bo GM likwiduje Holdena) Kizashi sprzedaje się całkiem nieźle (chyba pod inną nazwą) i jest ponoć duża presja na wersję turbo. Kto wie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To do listy alternatyw dla 9-5 możesz dopisać Suzuki Kizashi, o którym nikt nie wie, a jak wie, to na pewno nie pamięta. A który za 116K zł. daje rześkie 178PS z wolnossącego R4 2.4 i buja się do 100km/h w 7.8s (manual FWD) - a jest całkiem fajnie wyposażony i imho ładny. Niestety totalnie nie trafił w gusta polaków (jeden silnik, lista opcji obejmuje automat AWD lub manual FWD) i częściej na ulicy widzę dajmy na to Ferrari 458 Italia. A na pewno jest mniej masoński, niż IS250 ^_^

 

W Olsztynie jezdza juz 2 albo 3 sztuki suzi, swoja droga opisales go tak jak jest w rzeczywistosci, i ani jedno farrari ;) Podoba mi się ten japończyk :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeszcze trzeba brać poprawkę na ceny na lokalnym rynku. Np takim fenomenem jest GT86 które świetnie sprzedaje się za Wielką Wodą. Tyle, że tam kosztuje naprawdę mało a np w Niemczech za egzemplarz z pełnym wyposażeniem trzeba wydać 33-34 tysiące. To tyle ile kosztuje nowy 370Z mający DUŻO więcej mocy. Podobnie jest z Genesis Coupe który w Niemczech jakąś okazją nie jest bo kosztuje 36-38 tysięcy. W Stanach to jedno z tańszych Coupe na rynku.

 

Patrząc po rynku używanych aut w Niemczech dochodzę do wniosku, że to czego ludzie chcą to możliwie dużo wyposażenia, osiągi są na drugim miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...