Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Dla odrzutowców podają spalanie w kg na minutę albo w tonach na godzinę :lol: Gdzieś podawali, że F-15 potrafi spalić prawie 100 litrów paliwa w minutę. Jeśli to jest przy prędkości maksymalnej to jakiś 1 MPG powinien wyrobić :lol:

Edited by Gordon Ramsay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem, co mam sobie myśleć; taka sytuacja:

 

Pojechałem zatankować mazutowóz na jednej z tanich stacji przy centrach handlowych, ale ponieważ ruch był duży odpuściłem i pojechałem prosto na obwodnicę zatankować na shellu.

Po 30l okazało się, że tankuję Diesel V-power (jedyny diesel na dystrybutorze) za jedyne 5.71, ale cóż, ponieważ nie jestem druciarzem, zatankowałem już do pełna.

Zapłaciłem, odpaliłem, zacząłem podłączać swoją chińską matę grzejną, zmieniać muzykę, szukać fajek i robić wszystkie te rzeczy, które blondynki robią na stacji zamiast odjechać jak najszybciej i zwolnić dystrybutor. I nagle dźwięk silnika mazutowozu zmienił się całkowicie - za pewne po tym, jak nowe paliwo dopłynęło do wtryskiwaczy.

Chodzi teraz równiej i ciszej; nie wiem, czy lepiej się zbiera, bo w przypadku SDI to jak porównywać kiłę z rzeżączką. I nie wiem, co mam o tym myśleć - albo ropa z tanich stacji jest kiepska i nie trzyma liczy cetanowej, albo v-power ma jakieś dodatki, które sprawdzają się przy wtrysku bezpośrednim ropy. Nie wiem też, czy całe zjawisko jest warte prawie złotówki za litr, ale na pewno jest ciekawe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodają tam niby środka na czyszczenie wtrysków.

Ja raz na kilka baków zawsze leję V-power do pełna i jeżdżę dynamiczniej co by skorzystać.

Zauważyłem poprawę (we wszystkich PB jakie do tej pory stosowałem)

Alternatywą jest zakup takiego środka oddzielnie wlanie go do baku razem z normalnym paliwem.

Pamiętam gdy w Lybrze (1,8VVT) walczyłem z falowaniem obrotów (komp nic nie pokazał,  a czyszczenie przepustnicy nic nie dało).

Mechanik zasugerował V-power i but na maxa, gdy zobaczyłem że jest różnica, z podniecenia dolałem też środek do czyszczenia wtrysków i po 2 takich bakach jak ręką odjął.

Edited by HeatheN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale wtryski nie wyczyszczą się w sekundę, a to nastąpiło jakoś 1-2min po zapłonie, a nowe paliwo musiało przecież dopłynąć z baku, więc jak dla mnie zmiana wynikła z tego, jak to paliwo się spala.

Z 323ti bawiłem się testując wszystkie paliwa shella i szczerze mówiąc nie widziałem żadnej różnicy pomiędzy 95, 95VP, 98 i 98VP - na 95VP przejechałem o ponad 25km więcej, niż na pozostałych, ale to mógł być wynik czegoś innego.

Za 3 tankowania (czyli na wiosne, hyhy) sprawdzę jeszcze raz diesel vpower i zobaczę, czy mi się zdawało czy co.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wiem że się wtryski nie przeczyszczą w sekundę (pisałem o bakach:)

Leją coś jeszcze do tego V-power i pewnie przez to działa inaczej:)

Do diesli słyszałem legendę że można lać mixol

http://forum-mechanika.pl/threads/dolewanie-oleju-dla-2-suwow-do-diesli.5277/

Niektórzy po tym stwierdzili że klekot ucichł i brzmi niczym PB:)

Kij wie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idźcie z tymi dieslami na elektrodę, tam takie zboczenia lubią.

 

Zwykły User, a była to chociaż Alfa z rejestratorem czy zwykły radiowóz? Bo zwykłe Kie to wyprzedzam grzecznie z prędkością ~10 km/h ponad limit a jak już się oddalę na paręset metrów to gaz w podłogę :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze jadę dzisiaj i coś mi nosi samochód, jadę, jadę, myślę kurde no może ślisko a ja na letniakach, dojeżdżam do znajomego a tam flak z tyłu :lol: na szczęście po załataniu dziury i nabiciu wydaje się, że opona nie ucierpiała, chociaż ciul wie, na dniach zmienię koła na zimę to się zrzuci oponę i sprawdzi jej stan dokładnie. Normalnie zachowałem się jak głupia blondynka... Na swoje usprawiedliwienie dodam, że przy niskim profilu aż tak bardzo tego flaka z tyłu nie było czuć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prywatnym niedawno jechałem na 0,3bar na 15" i nic nie czułem, dopiero za widoku zobaczyłem że lekki kapeć.

 

 

 

Ja na 0.5 bara ostatnio jechałem, trochę było czuć i znosiło.

 

BTW. Tankowałem dziś PB95 za 4,30 zł, LPG 2,20 zł. 

Edited by Kilokush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tymi cenami paliw to jest zbyt piękne żeby było prawdziwe. Gdzieś tu musi być haczyk. 

 

Kasa z OFE zajeb*na, hajs za więzienia CIA przytulony, dziś w nocy jakoś o 2 w nocy! głosowanie nad sprzedażą lasów państwowych żeby PO i PSL przytuliło kasę.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co wy obywatele, pijani jeździcie że flaka tak długo nie czuć?

 

Fotki ze spalaniem są zabawne wtedy, jak są odpowiednio bezsensowne - jednocyfrowe ilości w benzyniaku, dwucyfrowe w klekocie, wtedy wiadomo że zaraz się zacznie. A pińć w klekocie? Nuda, banał i zgaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...