Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

@Kacimiierz

Mówisz o Dieslu, tak? A więc instrukcja ma rację, przy czym ona zakłada, że nikt nie jeździ Dieslem w koło komina, jak się to praktykuje w Polsce. Przy normalnym użytkowaniu auta z silnikiem Diesla, wymiany co 40 tysięcy są jak najbardziej ok. W tym silniku olej robi się czarny już po kilku kilometrach, więc kolorem nie ma się co sugerować. Auta we flotach są serwisowane zgodnie z wytycznymi producentów i nic im się nie dzieje. Problemy są, gdy takiego Diesla kupi Polak, stoi mu pod domem przez 6 dni, potem 7 dnia pojedzie do kościoła, a potem zdziwienie że po 40 tysiącach olej do niczego się nie nadaje, gdy ma 4 lata, bo oszczędny i roztropny Polak do pracy jeździł autobusem, a auta używał od święta.

 

O przyspieszaniu pod górkę jest w instrukcji BMW, jest w Renówce, jest zapewne i w Seacie.

 

Ogrzewanie auta to nie jest kwestia "szkoły" tylko instrukcji samochodu i zdrowego myślenia. Ironicznie to właśnie stare instrukcje już piszą, żeby nie dogrzewać auta, lecz natychmiast rozpocząć jazdę, przy czym przez kilka pierwszych kilometrów nie kręcić powyżej 3000rpm. Jest to w instrukcji E34, E39, Laguny i nawet Fiata Uno tez chyba było.

 

@kapi89

1.0 R3 to konstrukcja podyktowana durnymi normami i nie powinna nigdy powstać. Ekonomiczna może być w małym aucie, przy jednej osobie, braku bagażu i wąskich oponach - pod warunkiem, że poruszamy się w małym mieście. Wystarczy obwodnica, by dowieść bezsensowności takich konstrukcji. O wyjeździe na trasę nie wspomnę.

 

Ten 1.8 trochę słaby do tej budy, chyba że cały czas jeździsz sam. 4 biegi wymuszają długie przełożenia, więc ewentualne wrzucanie 4 poniżej 60km/h to morderstwo. Chociaż na takiej starej, solidnej konstrukcji pewnie nie zrobi to wrażenia, bo przy jej projektowaniu nikt nie liczył żywotności w miesiącach, lecz zakładano że zawsze będzie działać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce mi się już dyskutować na temat tych olejów, biegów i obrotów. Niestety uważam, że nie masz racji uli. W sprawie oleju, tym bardziej w sprawie tego jak serwisowane są auta flotowe.

Każdy robi jak uważa, mnie się znowu zbliża wymiana oleju, dla świętego spokoju wymieniam w trupie co 10k km. Jak ktoś chce to chętnie oddam zlewkę, jeszcze 30k km można zrobić. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ULLISSES

 

corsa w dowodzie wbite 900kg, na dojazdach do pracy 40km w jedną strone tylko kierowca wychodzi coś między 5-6l, jak jechałem w 5 osób z lekkim bagażem do Czech, spaliła powyżej 9l

 

a co do norm, już dawno niema katalizatora i ostatnio na przeglądzie musieli wietrzyć warsztat bo tak im nasmrodziłem (głównie ostry zapach) trochę oleju spala

 

a mesio ma te swoje 110koników, mistrz prostej ^^ na zwykłej 95 bezołowiowej pojedzie 180-190 kmph, na v-power/niemieckiej benzynie zamyka licznik powyżej 220kmph :)

Edited by kapi89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro deaselki takie złe do miasta i krótkich odcinków, to dlaczego wszystkie vany i dostawczaki są oferowane tylko z doładowanymi deaselkami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kacimiierz:

OK.

 

@kapi89:

Ekonomia leży i kwiczy. Dowód dawno powinni zabrać. ;]

 

@Gatsby:

Moment obrotowy? Ciągła praca?

Nie porównuj trybu użytkowania aut w firmach do jazdy po mieście 5km dziennie przez Kowalskiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy robi jak uważa, mnie się znowu zbliża wymiana oleju, dla świętego spokoju wymieniam w trupie co 10k km. Jak ktoś chce to chętnie oddam zlewkę, jeszcze 30k km można zrobić. ;-)

Na jakimś forum VAGa nikt nie chce?

 

Skoro deaselki takie złe do miasta i krótkich odcinków, to dlaczego wszystkie vany i dostawczaki są oferowane tylko z doładowanymi deaselkami?

Nie wszystkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jakimś forum VAGa nikt nie chce?

 

Nie wszystkie.

No własnie nie bo janusze nie wchodzą na takie fora.

Choć poznałem kiedyś jednego co pracował w ASO i olej z nowych samochodów (z reguły po 1000-2000km przebiegu) zalewał do swojego...bodajże bmw o ile mnie pamięc nie myli. ;-)

 

 

klekot u kuriera nawet nie zdąży ostygnąć bo gość rzuca paczkę, stara się zebrać szybko podpis a na samo słowo, że może by tak najpierw otworzyć paczkę i sprawdzić czy cała, rzuca, że przecież jemu się spieszy. 

Edited by Kacimiierz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne, wydawało mi się właśnie, że janusze = VAG i dziadowanie na czym się da. Przecież nie po to kupuje bezawaryjne niemieckie na ropę, żeby potem naprawiać albo nie oszczędzać.

 

Kurierzy w ogóle gaszą te Ducato przed fajrantem?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio wieczorem pod sklepem widziałem auto z włączonym silnikiem, nikogo w środku. Gość zostawił Dieselka na chodzie i poszedł zrobić małe zakupy.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio wieczorem pod sklepem widziałem auto z włączonym silnikiem, nikogo w środku. Gość zostawił Dieselka na chodzie i poszedł zrobić małe zakupy.

 

turbo timer [;

Share this post


Link to post
Share on other sites

To musiał nieźle grzać po torze wcześniej, bo silnik nie zgasł - gość wsiadł i pojechał.

 

To był około 20-letni samochód.

 

 

Ciągła praca u np kuriera?

Ciągła, znaczy silnik nie zdąży ostygnąć.

Natomiast niektóre Diesle mają pecha, bo robią 5km i potem stoją 8 godzin pod korpo-budynkiem.

A potem DPF, spalanie 6 (dla znajomych 5), gdzie producent podaje średnio 4 i pół.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To musiał nieźle grzać po torze wcześniej, bo silnik nie zgasł - gość wsiadł i pojechał.

 

To był około 20-letni samochód.

 

 

Ciągła, znaczy silnik nie zdąży ostygnąć.

Natomiast niektóre Diesle mają pecha, bo robią 5km i potem stoją 8 godzin pod korpo-budynkiem.

A potem DPF, spalanie 6 (dla znajomych 5), gdzie producent podaje średnio 4 i pół.

 

DPF to fajna rzecz. Znajomy mechanik "czyści" DPFy jakąś chemią za 500 zł - chwalił się, że zajmuje mu to 30 minut a zarabia na tym jakieś 400 zł na czysto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Czyści", czyli wjeżdża na autostradę, jedzie 30 minut z prędkością maksymalną i wraca? :mrgreen:

 

To nowe silniki to wytrzymują? :O

Share this post


Link to post
Share on other sites

spalanie 6 (dla znajomych 5)

E to mi też pali pińć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na 50 km, ale pińć!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domyślam się, że samobójem było nie kupić opon letnich w okresie zimowym, pewnie teraz się niezłe podwyżki zaczną. Ale polecicie może jakieś tanie miejsce? Zaczynam dojrzewać powoli do nowych opon, po mieście prawie w ogóle nie jeżdżę (Wawa, więc aż się odechciewa) więc maluch głównie wylatuje na większe trasy gdzie leci powyżej setki. Tu jest problem, bo mam jedno główne kryterium (poza oczywistymi) - generowany hałas. Zimówki teraz brzmią jak pracująca tokarka. Galant ma tylko 2.0 pod maską, więc i o zrywaniu trakcji mowy nie ma, opony z wyższych półek, niech tam zostaną. Mi jest potrzebna cicha opona która nie pęknie przy okazjonalnym depnięciu do 180km/h.

 

Czasem mam wrażenie, że mój benzyniak mniej pali niż diesle (jak zsumować wypalanie paliwa i dziury w kieszeni). Pół roku jazdy, 9/100 +wymiana fajkocewki za 200zł. Kumpel ma po ojcu byłego korpovagona, vectrę c, i już pada dwumasa czy coś a komp nie przestaje drzeć japy o dpf.

Edited by Havoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasem mam wrażenie, że mój benzyniak mniej pali niż diesle (jak zsumować wypalanie paliwa i dziury w kieszeni). Pół roku jazdy, 9/100 +wymiana fajkocewki za 200zł. Kumpel ma po ojcu byłego korpovagona, vectrę c, i już pada dwumasa czy coś a komp nie przestaje drzeć japy o dpf.

nie morzliwe pszeciesz dizle mało palom karzdy to wie dawno ci sie zwruci za takom bęzyne co durzo pali!111

 

 

 

Hłe hłe hłe.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie! Ja tam jestem pewien, że o czymś po prostu nie wiemy. Zresztą, z matmy słaby zawsze byłem, pewnie źle liczę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając jeszcze do silników 1.0 R3 to mam odmienne zdanie. Jako, że auto stoi w naprawie mam okazję jeździć 108 z owym silnikiem. IMO rerewelacja, dynamika jest poprawna, po mieście nic więcej nie potrzeba. Nawet w trasie przy 110-130km/h jedzie się akceptowalnie. Akceptowalnie to mało powiedziane, Swift 1.3 na piątym biegu nie ma startu. Jedyny mankament silnika to imo hałas przy nabieraniu prędkości (głównie jedynka). Chociaż można się przyzwyczaić do tego dźwięku taki śmieszny warkot, jakby silnik miał zaraz wyskoczyć :D Co do spalania to nic dziwnego, że tam koledze spalił jakieś kosmosy, auto z takim silnikiem nie służy do przewozu prosiakow. Trzeba było brać mazutowoz, a nie teraz wylewac gorzkie żale.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.0 turbogunwo jest w porzo do takich piździdełek jak Audi Citigo czy Peugeot 108, nie do minivana, limuzyny czy czego tam jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.0 turbogunwo jest w porzo do takich piździdełek jak Audi Citigo czy Peugeot 108, nie do minivana, limuzyny czy czego tam jeszcze.

 

Ford uważa, że do tego też jest w porzo - http://www.whatcar.com/Car/Ford/6912125719.jpg .  Jak by Pickupy byly popularne w Europie, to wcale bym sie nie zdziwil zobaczyc ten silnik w tym - http://uncrate.com/p/2013/01/ford-atlas-pickup-xl.jpg

Edited by DziubekR1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.