Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Oczywiście wiem, że wygląd auta to kwestia gustu, ale strzelam że nowa ma mniej zwolenników ze względu na wygląd - przynajmniej w męskiej części kupujących.

Ja strzelam, że straciła atut jednego z najtańszych pojazdów w segmencie. Cinquecento, potem Seicento, potem tyska Panda, to wszystko jako nowe kosztowało śmieszne kwoty w zakupie i utrzymaniu. A teraz jakaś ociężała buła składana przez leniwych i bałaganiarskich makaroniarzy z ceną z kosmosu. To się nie może udać i jak widać się nie udaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie dzisiaj na przód w fejjaji wleciały tarcze i klocki trw, jakoś traktować je delikatnie, czy stosować moją metodę, że hamuję normalnie, ale przetestują ich skuteczność na maxa po przejechaniu np. baku paliwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aco pisało na opakowaniu?

Ja dostałem z TRV taka ulotkę, by przez pierwsze 100km (chyba) unikać gwałtownego hamowania 

I tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdę piszesz, po prostu nie należy ich przegrzać, muszą się dotrzeć wraz z klockami i jak tarcze wymieniasz ZAWSZE klocki też.

 

Każdy producent na ulotce ma to napisane.

Edited by NostradamuSek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roznie, w zaleznosci co producent podaje.

 

Wilwoody kaza od razu zgrzac, mocne hamowanie 200+ do 120km/h i potem 120-50km/h i tak pare razy.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aco pisało na opakowaniu?

Ja dostałem z TRV taka ulotkę, by przez pierwsze 100km (chyba) unikać gwałtownego hamowania 

I tyle

A nie czytałem, bo wszystko zostało u mechanika, bo po co mi śmieci :D

 

Prawdę piszesz, po prostu nie należy ich przegrzać, muszą się dotrzeć wraz z klockami i jak tarcze wymieniasz ZAWSZE klocki też.

 

Każdy producent na ulotce ma to napisane.

 

Wiem, wleciał cały komplet. 

Roznie, w zaleznosci co producent podaje.

 

Wilwoody kaza od razu zgrzac, mocne hamowanie 200+ do 120km/h i potem 120-50km/h i tak pare razy pare.

Chyba jednak zostanę przy swojej metodzie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dobrze, bo TRW to nie wilwood za 4k za 1 pare ;) To mialo tylko uswiadomic ze sa hamulce i hamulce jak i metody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie dzisiaj na przód w fejjaji wleciały tarcze i klocki trw, jakoś traktować je delikatnie, czy stosować moją metodę, że hamuję normalnie, ale przetestują ich skuteczność na maxa po przejechaniu np. baku paliwa?

 

Wymień, pojeździj w koło komina aż hamulce zaczną działać, odstaw auto i zapomnij o tym że wymieniałeś. Nie ma sensu moto-voodoo uprawiać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa jakies skuteczne metody/srodki polerowania micro zarysowan na szybie czolowej?

Troche drazni przy jezdzie w nocy kiedy szyba wyglada jakby ktos nie potrafil jej odtluscic, 20lat la calimy zrobilo swoje.

http://www.tenerifebiketour.com/wp-content/uploads/2012/03/calima1.jpg

 

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panoramicznej szyby czołowej nie wypolerujsz bo albo będzie jeszcze gorzej albo wyjdzie więcej jak wstawienie nowej szyby.

Ja przednią szybę mam już mocno zniszczoną i obitą od kamieni, regularnie w drodze do pracy czymś dostaję ale póki nie ma pęknięcia to nie wymieniam bo obawiam się, że inna niż ori może już nie być taka dobra.

Najbardziej zastanawia mnie fakt co poprzedni własciciele robili z tym autem, że pod ostre słońce przednia szyba w całości wygląda jak posypana brokatem. Albo niemiec pracował w piaskowni albo ktoś nad samochodem kątowniki szlifierką ciął... nie mam pojęcia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W swoim czasie w służbowych fordach (transit connect i fusion) wymieniałem szyby przednie na NordGlass w sumie trzy razy, żadna nie była gorsza, niż oryginał - w sensie nie pękały i nie piaskowały się bardziej, niż oryginały, a kosztowały ułamek ceny. Większy problem może się pojawić, gdy po wycięciu szyby przedniej i wstawieniu nowej nadwozie zacznie pracować, a wnętrze trzeszczeć. Znajomy właśnie tak miał w avensisie II po 240K km - po pierwszej wymianie szyby wszystko trzeszczało, po 3 miesiącach szyba pękła, wymienili w ramach gwarancji i wszystko trzeszczało dalej.

Obecnie w typowych autach szybę wymienia się za 300-400zł i jaka miałaby nie być, i tak przez jakiś czas będzie lepiej, niż przy oryginalnej wypiaskowanej tak, że jak w nocy z przeciwka jedzie ktoś z xenonami, to masz tęczę w oczach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SM w Warszawie się chyba nudzi, bo dziś znalazłem wezwanie za parkowanie na skrzyżowaniu.. od lat parkuję tam ja i całe osiedle i nikt nigdy się nie przyczepił ale najwidoczniej muszą wyrobić plan kwartalny, ewentualnie świeżak w pracy. Oczywiście dalej ludzie tam będą stawać bo miejsca zawsze za mało, a i sam odcinek nie jest choćby "zapaskowany".

 

https://www.google.pl/maps/@52.269925,20.973871,3a,75y,141.7h,78.11t/data=!3m4!1e1!3m2!1spIU-ep4eICUqhyUQCsV9Bg!2e0

 

Stoję tak jak granatowy VW tylko odwrotnie.

Edited by Yog-Sothoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoisz bliżej niż 10m od skrzyżowania więc mieli prawo wlepić. Druga sprawa, że ktoś miał zły dzień albo był kut asem bo na osiedlach zazwyczaj się nie czepiają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja wiem że to skrzyżowanie, inna sprawa że ludzie tam od zawsze stają. Nie przeszkadza to nikomu bo jest dostatecznie szeroko, ale oczywiście znalazł się ostatni sprawiedliwy z blankietem  :blurp:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ot taka ciekawostka. W Hiszpanii montaz swiatel do jazdy dzienniej musi byc homologowana. Nie to co domorosly montaz shitu w PL. /Nie wyskakiwac mi z Korwinem przypadkiem, bo akurat to jest dobre.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kazdym cywilizowanym kraju takie zasady obowiązują i to nie tylko przy swiatlach dziennych. Tez popieram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ciekawe, mozna uzywac takze swiatel pomaranczowych (np. koguta) w sytuacjach awaryjnych/nadzwyczajnych jako zwykly uzytkownik drog bez zadnych zezwolen. Panna jeszcze nie w ciazy, ale jak bedzie rodzic to moj kogut z PL sie przyda ;)

Jak ktos chce poczytac troche ciekawostek z Hiszpanii to polecam grupe N322 na FB gdzie policjanci udostepniaja ciekawe artykuly czy odp. na zapytania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to znaczy "homologowany montaż"?

Przepisy w PL jasno mówią, że światła do jazdy dziennej muszą mieć tyle a tyle lumenów, znajdować się minimum tyle a tyle nad ziemą, w takiej a takiej odległości od siebie, zapalać się automatycznie przy zapłonie i gasnąć po włączeniu świateł mijania. Czy robi różnice, czy zrobi mi to jakiś Mietek, Iwan czy Janusz, czy "Elite VAG Service", byle tylko światła były zamontowane zgodnie z przepisami?

 

Przez takie czy inne homologowacje w tym kraju mamy homologowanych nalewaczy LPG na stacji i wielkie larum, jak sam go zatankujesz.

 

To, o co Wam ewentualnie chodzi to to, aby ktoś tą zgodność sprawdzał, ale przecież wiemy, że przegląd okresowy to w Polsce fikcja.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co się orientuje to teraz już można tankować samemu LPG ale tylko jak jest na dystrybutorze napis samoobsługa.

 

Wysyłane z mojego LT30p za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statoil jest o ile się nie mylę jedyną stacją, na której można tankować samemu, nie na wszystkich i to dopiero od zeszłego roku. Jak wynika z drugiego tasiemcowego tematu prawie o motoryzacji, na wymianę kół/opon też przydała by się jakaś homologacja, tylko problem jest taki, że homologacja nie leczy automatycznie z głupoty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niebawem żeby w aucie żarówkę wymienić trzeba będzie mieć uprawnienia do 1kV.

Nie wiem z czego wy się cieszycie. Z tego, że wnet nawet [gluteus maximus] podetrzeć nie będzie można po swojemu bo będzie na to norma unijna? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat na kontynencie w Hiszpanii sa dosc mocno konkretni, np. jak przejdziesz przeglad w NIE swoim regionie ktory nie wymaga wynikow badan natezenia halasu, to masz przewalone.
I co ciekawe, mozna jezdzic w klapkach. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to znaczy "homologowany montaż"?

Przepisy w PL jasno mówią, że światła do jazdy dziennej muszą mieć tyle a tyle lumenów, znajdować się minimum tyle a tyle nad ziemą, w takiej a takiej odległości od siebie, zapalać się automatycznie przy zapłonie i gasnąć po włączeniu świateł mijania. Czy robi różnice, czy zrobi mi to jakiś Mietek, Iwan czy Janusz, czy "Elite VAG Service", byle tylko światła były zamontowane zgodnie z przepisami?

 

Przez takie czy inne homologowacje w tym kraju mamy homologowanych nalewaczy LPG na stacji i wielkie larum, jak sam go zatankujesz.

 

To, o co Wam ewentualnie chodzi to to, aby ktoś tą zgodność sprawdzał, ale przecież wiemy, że przegląd okresowy to w Polsce fikcja.

Ie wiem co znaczy homologowany montaż, w kazdym razie samochody z choinkowymi ledami z chin bez homologacji nie powinny przechodzic przegladu, a przechodzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statoil jest o ile się nie mylę jedyną stacją, na której można tankować samemu, nie na wszystkich i to dopiero od zeszłego roku. Jak wynika z drugiego tasiemcowego tematu prawie o motoryzacji, na wymianę kół/opon też przydała by się jakaś homologacja, tylko problem jest taki, że homologacja nie leczy automatycznie z głupoty...

 

W stolycy na większości stacji można tankować samemu. Statoil, BP, Orlen, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ie wiem co znaczy homologowany montaż, w kazdym razie samochody z choinkowymi ledami z chin bez homologacji nie powinny przechodzic przegladu, a przechodzą.

3/4 klekotów kopcących jak islandzki wulkan też nie powinno przechodzić przeglądów, a ty o jakichś diodkach.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ie wiem co znaczy homologowany montaż, w kazdym razie samochody z choinkowymi ledami z chin bez homologacji nie powinny przechodzic przegladu, a przechodzą.

Zacznijmy od tego, że za takie g*wniane diody to bym sypał mandatami.

Jedzie taki debil szarym autem w słoneczny dzień w cieniu i myśli, że jak włączy takie badziewie, to jest widoczny.

Powiedzmy, że zrozumiałbym ludzi, którzy mają xenony z żarówkami za 100zł (chociaż ja jeździłem na xenonach i jakoś nie chciały się żarówki przepalić). Ale jak widzę Tico i czy inny wyrób samochodopodobny z diodami, to mam ochotę jechać na czołówkę z debilem, by mu pokazać, ile warte są te jego odpustowe diody.

Czy nie ma przepisu, który określa jaką jasność powinny mieć te zabaweczki lub z jakiej odległości powinny być widoczne?

Bo czasami już zdążę takiemu osłowi mrugnąć, by włączył światła i dopiero potem zauważam, że w zderzaku ma jakieś chińskie badziewie udające światła do jazdy dziennej.

 

3/4 klekotów kopcących jak islandzki wulkan też nie powinno przechodzić przeglądów, a ty o jakichś diodkach.

Owszem. A zacząłbym od autobusów i ciężarówek pamiętających II Wojnę.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnosnie tych pseudo lampek. Szkoda ze sobie nie walnal takie jeden z drugim pod zderzak albo pod podloge. Jak swego czasu smyralem na rowerze to majac wysoko zawieszony punkt z ktorego czlowiek patrzy, przy odwroceniu glowy tak niskowypoziomowanych swiatek NIE WIDAC.

Zaraz ktos mi powie ze jak mozesz nie widziec samochodu, otoz jak ktos nie jezdzi to nie wie, ze patrzysz tylka katem oka i majac dobre swiatla duzo latwiej zauwazyc samochod z tylu. Obowiazek jazdy na swiatlach w dzien daje duzo lepsze bezpieczenstwo wlasnie np. rowerzystom czy ludziom ktorzy jada pod slonce.

Edited by Aurora001
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.