Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Bo oprawy są homologowane na źródła 55W a nie 70W, więc nie nada malczik. Ilość lumenów, które homologował sobie producent opraw ksenonowych, to już sprawa sum pieniędzy, jakie przy tej okazji przeszły z rąk do rąk.

 

No ale Nightbreakery H4 i H7 przetestowałem, żywotność H4 poniżej przeciętnej ale oświetlały lepiej niż analogowe.

Nie przekonałeś mnie. Skoro może istnieć homologowany reflektor ksenonowy 3000lm, to nie wiem, dlaczego nie może istnieć homologowany reflektor na H7 70W 1800lm. Brzmi jak zadanie w sam raz dla UE - normalizowanie norm.

 

Jeżeli chodzi o żarówki, to w pierwszej E36 (H1 na soczewkach) bardzo dobrze sprawdzały mi się Tungsram Megaligt Ultra. Świeciły zauważalnie lepiej, niż generyczne bosche, philipsy czy osramy. Paliły się dość często, ale przy cenie <30zł za komplet H1 i czasie wymiany 30s. to nie był problem. Wada - strasznie ciężko je kupić, w sumie chyba nigdy nie widziałem ich w żadnym markecie.

Podobnie niezłym wyborem są żarówki Hella i podobnie ciężko je kupić (intercars je ma).

Natomiast po tym, jak Bosch PureLight dwa razy pękł mi w reflektorze, straciłem zupełnie wiarę w tą chińską firmę o niemieckich korzeniach. Wcześniej ich czujnik położenia wału podziałał mi 3 miesiące. Znajomkowi w TDI prawie zaciągnęło filtr powietrza boscha, który rozwarstwił się i fizelina trzymała się już na ostatnich milimetrach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te na 55W dostały homologację wcześniej, instalacje zostały zaprojektowane pod 55W i odpowiedni pobór prądu. Za dużo odkręcania by teraz było, zwłaszcza że nadchodzą LEDy również do świateł mijania i drogowych, więc będzie można sobie homologować pierdylion diodowych lumenów.

 

Jeśli chcesz wydać pinions na cokolwiek podpisane "Bosch", to usiądź i zastanów się dopóki nie porzucisz tego pomysłu na dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W sumie prace nad projektem trwały 18 miesięcy.

18 miesięcy? Ja bym coś ładniejszego zaprojektował w 18 minut... straszny pasztet, nawet jak na Skodę.

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie. Ktoś mi powie jak to jest, że taka dajmy na to żarówka halogenowa H7 ma mieć w/g normy 55W 1500lm +/- 10%, a ksenony mogą sobie mieć 3000lm? Tzn. chodzi mi o to dlaczego samochód może mieć jaśniejsze ksenony, ale legalnie nie mogę założyć dajmy na to H7 o mocy 70W?

Zapewne wynika to z konstrukcji źródła światła. Po prostu Xenon jest bardziej wydajny jeśli chodzi o ilość lm z W. Tak samo LED może mieć dużo lm z małych wartości W.

 

Prawda jest niestety taka, że jeżeli jedzie się w nocy przez las autem ze zwykłymi reflektorami i mija cię auto z ksenonami, to przez chwilę kompletnie nic nie widzisz.

Oryginalny sprawny xenon nie ma prawa oślepiać, bo ma poziomowanie. Jeżdżę nieraz nocą i jedyne co mnie oślepia, to igiełki od dziadka Niemca lekarza z założonymi lampami z Anglika, gdzie prawa lampa świeci normalnie, a lewa prosto w niebo.

Jeśli xenon Cię oślepia, to albo jest to "zenon" z Allegro, xenon z uszkodzonym poziomowaniem lub zwykłe lampy z niebieskimi żarówkami (widziałem takie w Golfach III). No i jeszcze są ludzie, którzy załadują auto po dach, ale nie potrafią skorzystać z regulacji wysokości lamp na desce. W mijające mnie xenony mogę się gapić bez końca i nic mnie nie oślepia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poziomowanie nie nadąża na traktach bitych wylewanych smołą i lepikiem, których mnogo w Bolandzie. Za często i za szybko trzęsie całą budą, te silniczki by się sfajdały na tęczowo próbując to korygować na bieżąco.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na naszych polskich drogach poziomowanie to może działa na autostradzie.

Na drodze z garbami, dziurami, koleinami i innymi cudami co chwilę dostajesz "snopem po oczach " 

W nocy, w deszczu itd to jest niestety niebezpieczne i nie ma co mówić, oślepia, a że ksenony mają znacznie mocniejszy snop walą po oczach bardziej.

 

"Normalne" ledy za 200 zł swoją ceną psują ideę zakładania ich do tych starych szrotów z żarówkami po 3zł.
Poza tym, jeśli ktoś ma xenony i zakłada drogie ledy, to nadal zostaje mu punkt 1 i 4, gdzie (w przypadku nowszego auta) obydwa są bardziej znaczące.

 

Nie mam pojęcia co psują. 

Ja kupiłem te:

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-max-led-401-dayline-cree-i5200322572.html

I powiem, że w Lanku prezentują całkiem fajnie. Oszczędzam Night breakery.

Edited by NostradamuSek
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne wynika to z konstrukcji źródła światła. Po prostu Xenon jest bardziej wydajny jeśli chodzi o ilość lm z W. Tak samo LED może mieć dużo lm z małych wartości W.

captain-obvious.jpg

 

1. Naprawdę, wiem o tym. Chodzi mi o to, dlaczego nie można zrobić lampy halogenowej o większej mocy, dorównującej strumieniowi świetlnemu lampie HID. Czy raczej nie można było, bo teraz to już nie ma sensu, bo zaraz ledy wyprą i ksenony, i halogeny. Skoro można jeździć z dwoma źródłami światła o sumarycznym strumieniu 6000lm, którego źródłem jest łuk elektryczny, dlaczego nie mogę sobie robić tyle samo za pomocą wolframowego żarnika w otoczeniu halonu. Dlaczego 3000lm z ksenona jest OK, ale H7 do mijania musi mieć 1500lm z 55W. Chociaż obecnie możliwe jest zrobienie żarówki halogenowej o mocy 55W i strumieniu świetlnym większym, niż 1500lm. I ponieważ norma na to nie pozwala, producenci żarówek kombinują z kierunkiem i kształtem snopa światła, temperaturą barwową etc - żeby wizualnie dla kierowcy było jaśniej, ale żeby jasność żarówki nie przekraczała 1500lm i spełniała normę. Jednym słowem, dlaczego norma dotyczy konkretnego typu źródła światła i jest inna dla HID, a inna dla halogenów, a nie dotyczy ogólnie reflektora samochodowego.

 

2. Pomnij ostatni temat o heatpipe cieplejszych, niż CPU i zastanów się, jakim cudem ksenony 3000lm mają nie oślepiać bardziej, niż żarówka 1500lm w lampie o tej samej wielkości. Pomijając automatyczne poziomowanie i spryskiwacze, a jedno i drugie w nowych niemieckich samochodach psuje się jako pierwsze, a większość stacji tego nie sprawdza przy przeglądzie. Jeżeli jedziesz długo nocą przez las i świecisz sobie lampami halogenowymi, pręciki w Twoim oku adaptują się do takich warunków oświetleniowych. Jak nagle wyskoczy Ci z zza zakrętu coś na ksenonach, to masz później białe plamy przed oczami obojętne jak czyste i wypoziomowane będą lampy. Są pewnie jakieś różnice osobnicze, jedni reagują bardziej, drudzy mniej, ale każdy, kogo pytałem potwierdza, że miał taką sytuację.

Jeżeli sam jedziesz na ksenonach i masz przed sobą więcej światła, to pojawienie się samochodu na przeciwko powoduje mniejszy skok natężenia światła. Tak samo jak siedzisz w nocy i paczysz coś na tablecie i żona zapali Ci nagle światło - przez chwilę jesteś oślepiony. Bardziej, jeżeli zapali Ci żyrandol nad głową, mniej, jeżeli otworzy lodówkę albo zaświeci lampkę nocną.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(..) Dlaczego 3000lm z ksenona jest OK, ale H7 do mijania musi mieć 1500lm z 55W. Chociaż obecnie możliwe jest zrobienie żarówki halogenowej o mocy 55W i strumieniu świetlnym większym, niż 1500lm. (..)

Zapewne dlatego, żeby właściciele Seicento czy innego taniego autka ze zwykłymi lampami bez poziomowania nie wypalali Ci siatkówki.

Xenon może mieć więcej, bo ma automatyczne poziomowanie.

Albo ma więcej, bo nikt nie miał w tym interesu, by wymyślić taką homologację. ;]

 

jakim cudem ksenony 3000lm mają nie oślepiać bardziej, niż żarówka 1500lm w lampie o tej samej wielkości.

Nie wiem, o to by pytać Kwazora albo kogoś równie ogarniętego. Zgaduję iż barwa światła (a precyzyjniej zakres fal) ma coś z tym wspólnego.

Zapewne jest jakiś powód, dla którego np. światłą przeciwmgielne mają zwykle barwę żółtą na drogowe białą.

Zapewne różne długości fal inaczej się rozchodzą w ciemnościach i inaczej są odbierane przez oczy i mózg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poziomowanie w ksenonach działa przy starce auta i działa to na zasadzie klasycznego pokrętła wysokości świateł halogenowych. Czujnik sprawdza, jak mocno jest bagażnik załadowany i odpowiednio obniża snop światła. Po prostu przy instalacji ksenonów myślenie o obniżeniu świateł zastąpili automatem. Nie wątpię, że są auta, które na bieżąco ustawiają światła, ale wydaje się, że jest ich znikoma ilość. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na naszych polskich drogach poziomowanie to może działa na autostradzie.

Na drodze z garbami, dziurami, koleinami i innymi cudami co chwilę dostajesz "snopem po oczach " 

W nocy, w deszczu itd to jest niestety niebezpieczne i nie ma co mówić, oślepia, a że ksenony mają znacznie mocniejszy snop walą po oczach bardziej.

 

 

Nie mam pojęcia co psują. 

Ja kupiłem te:

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-max-led-401-dayline-cree-i5200322572.html

I powiem, że w Lanku prezentują całkiem fajnie. Oszczędzam Night breakery.

 

szkoda, ze najwiecej na allegro kupują tego czegoś:

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-led-dzienne-automat-e4rl-i4949564440.html

 

jedzie taki oszczędny mirek na dziennych w dzisiejszą deszczowo-burzowa pogodę, abstrahując od kodeksowej "dobrej przejrzystości powietrza", a i tak nie widać żeby coś się świeciło. za takie lampy powinni zabiegać dowód i dawać solidny mandat.

Zapewne dlatego, żeby właściciele Seicento czy innego taniego autka ze zwykłymi lampami bez poziomowania nie wypalali Ci siatkówki.

Xenon może mieć więcej, bo ma automatyczne poziomowanie.

Albo ma więcej, bo nikt nie miał w tym interesu, by wymyślić taką homologację. ;]

 

Nie wiem, o to by pytać Kwazora albo kogoś równie ogarniętego. Zgaduję iż barwa światła (a precyzyjniej zakres fal) ma coś z tym wspólnego.

Zapewne jest jakiś powód, dla którego np. światłą przeciwmgielne mają zwykle barwę żółtą na drogowe białą.

Zapewne różne długości fal inaczej się rozchodzą w ciemnościach i inaczej są odbierane przez oczy i mózg.

 

Ciekawa teoria, u mnie halogeny, mijania i długie mam na identycznych H1, których w przednich lampach mam w sumie 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A przypadkiem brak mocniejszych halogenow nie wynika z braku odprowadzenia ciepla?

Moja Cree XP w latarce za circa 300zl i ~800lm potrafi niezle zgrzac przy tutejszych temperaturach przy swieceniu 1.5h non stop, zreszta to jest glowny problem przy designie tego typu swiecidel. Owszem w lampie masz duzo wiecej miejsca, ale moze to byc dosc mocny problem przy skoku z 1800 do 3000lm...

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawie zmiescilem sie w budzecie i zostaly tylko drobiazgi...



Zrobione

Reg. Alternatora
Reg. Rozrusznika
Pompa Wody
Chlodnica wody
Pompa paliwa
Reg. Turbo
Reg. Bloku, Wału, Tłoków
Reg. Glowicy kpl + Uszczelniacze kpl.
Termostat
Wysprzeglik z Lozyskiem
Sprzeglo kpl
Kolo zamachowe AERO
Poduszki silnika kpl.
Intercooler, rury, komin APC
Panewki Korbowodowe kpl
Panewki kpl
Panewki oporowe kpl
Sruby glowicy kpl
Uszczelka glowicy
Uszczelka kolektora ssacego
Uszczelka kolektora wydech.
Uszczelka turbo - kolektor
Uszczelniacze polosi
Uszczelniacz wybieraka
Oring dyferencjalu + silnika
Blok uszczelniajacy w pokrywie zaworow
Hamulce kpl przod/tyl
Zaciski przod/tyl + reczny
Przewody hamulcowe
Elektryka deski
Elektryka ABS + czujniki
Zawieszenie - sprezyny
Zawieszenie - gumy
Zawieszenie - reg. przegubow
Lampa Przod
Wycieraczki + piora kpl.
Opony
Klimatyzacja - serwis + czyszczenie + wentylator
Zderzak/przod tyl
Nadkola L/P + Lakiernik
Drzwi tyl lewe lakiernik

Deska rozdzielcza - Komputer pokladowy + podswietlenie

Do dokonczenia

Program @
 

W kwestii do zrobienia...
 

Piaskowanie, czyszczenie, epoxyd, regeneracja dolu.

W kwestii rozważań
zmiana 5 biegu na dluzszy...

Kompletny wydech 2.5" lub 3"

 

Juz sie nie moge kurcze doczekac.

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdyby to byl wieswagen albo Siempre Estamos Apretando Tornillos (caly czas dokrecamy sruby) to pewnie byloby lepiej jak z fabryki.

Co ciekawe, hiszpanie narzekaja na seata, ale na VW juz nie... [;

Edited by Aurora001

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nas się śmieją i drwią z zielonej kury, a za Skodę A4 lub A6, czyli to samo co zielona kura tylko psuje się częściej, panel środkowy obłazi i tajle czasami droższe, daliby się pociąć czerstwym pieczywem. Ot, dwoistość ludzkiej natury.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siła sugestii.

Ale i tak nie ma to jak golftrzy w tedeiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj przepadło mi zdjęcie życia - 4x golf TDI na 4 kolejnych miejscach parkingowych. Telefonu nie wziąłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj przepadło mi zdjęcie życia - 4x golf TDI na 4 kolejnych miejscach parkingowych. Telefonu nie wziąłem.

 

Gdzieś Ty był? W Arabii Saudyjskiej? Tyle bogactwa w jednym miejscu :O

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdyby to byl wieswagen albo Siempre Estamos Apretando Tornillos (caly czas dokrecamy sruby) to pewnie byloby lepiej jak z fabryki.

 

Co ciekawe, hiszpanie narzekaja na seata, ale na VW juz nie... [;

 

Niestety nie udało ci się. 

To na zdjęciu to continental gt tylko blachami z jakiegoś seata obłożyłem żeby sąsiady do skarbówki nie zgłosili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam już wcześniej zgłaszałem, że masz terenówkę do atakowania krawężników, zamaskowaną tym eSem jak Sssspaliny z diesssla. Nie wiem co się stało, chyba mój donos utknął między PITami albo co.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli się nie przyjanuszuje na naprawach, to jest samochod neutralny. Jak pomidorówka. Tylko jeżeli do pomidorówki dorzucimy plastik, a do gara dorzucimy syrenę okrętową- nie bedzie lepszy.

Swoją drogą- Paulo- co w koncu nabyłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy filmik jest mojego kolegi ze studiów - obecnie właściciela Multipli ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy filmik jest mojego kolegi ze studiów - obecnie właściciela Multipli ;)

Czyli rozumiem, że reklama nie stanowi jednaj jego głównego źródła utrzymania?  ;) (sądząc po Multipli)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łapy precz od multipli. To auto jest tak brzydkie, że aż ładne. Jakbym potrzebował czegoś tej wielkości na większą liczbę osób, kupiłbym dla samej idei posiadania czegoś tak absurdalnego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.