Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Jest normalnie. Zimno zrobiło się. Robisz pewnie krótkie trasy, silnik niedogrzany, no i nie wiemy czy mo to to dobry olej wlany.

 

Poza tym to jest twarde, maź, czy jako? Dla mnie to raczej wilgoć z olejem.

Edited by NostradamuSek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weź auto na dłuższą przejażdżkę, tak aby solidnie się zagrzał olej (a nie tylko płyn chłodniczy). Po takiej jeździe sprawdź jak to wygląda. Co do oleju, to lepiej zalać valvoline, nie zrujnuje kieszeni a jest całkiem ok (tylko kup z dobrego źródła).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym to jest twarde, maź, czy jako?

 

Twarde jak skorupka jajka/kamień z czajnika (podobne zarówno pod wzgl. twardości, jak i koloru).

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto ma już wymieniony olej i chyba filtr oleju - jutro jadę odebrać. Mechanik mówi, że jak zlewał olej to nie był nawet w złym stanie, tak jak filtr (okolice 3,5 tys km przebiegu, możliwe że mniej i 1,5 roku od ostatniej zmiany). Nie znalazł drobinek o których wspominałem w spuszczanym oleju, jak i nie było ich na filtrze. ... może wydrapałem je podczas wyciągania bagnetu z tej "ruły" w której owy bagnet siedzi?

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy sugerujesz, że olej 1,5 roczny o całkowitym przebiegu ~3,5 tys kilometrów jest w gorszym stanie niż roczny z przebiegiem 10 tys kilometrów? (zakładając podobne użytkowanie, czyli takiej samej długości średnie trasy itd.)

Edited by Kyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i auto stało się trucicielem przyrody;

Po EGR, klapach wirowych czas przyszedł na usunięcie filtru DPF...
Katalizator chyba jeszcze został choć ori więc zapewne mało sprawny już;

Aromaty prawie jak już z prestiżowego Passerati w TDi...
Ale nie kopci bo układ wtryskowy po remoncie :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mówiłem ze <span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>c od razu, mniej nerwów, wydanej kasy i problemów z autem ;) To wszystko fajnie działa w nowym aucie z salonu, a nie 10 letnim.

Edited by KAX_
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mówiłem ze [ciach!]c od razu, mniej nerwów, wydanej kasy i problemów z autem ;) To wszystko fajnie działa w nowym aucie z salonu, a nie 10 letnim.

 

Mam 20 letnią benzynę i jakoś nie mam z tym problemów. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm panowie, 9-3 drugi raz nie pali mi na zimno po nocy/dluzszym staniu na tym mrozie.

Aku nie wiem czy dobry, ale z kabli nie startuje, w kabinie wszystko dziala i nie zalacza sie saaboski alarm niskiego stanu baterii. Rozrusznika chyba nie slysze.

Dopiero na delikatny pych i strzeleniu ze sprzegla odpali od razu jak wlacze zaplon. Rozrusznik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 20 letnią benzynę i jakoś nie mam z tym problemów. ;)

Za to masz problem z czym innym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem kiedyś problem z rozrusznikiem, czasem łapał, czasem nie. Oddałem do serwisu, zrobili regenerację i do dzisiaj śmiga elegancko.

 

Kontrolki jak nie gasną/przygasają przy próbie odpalenia, to znaczy, że aku będzie w miarę ok, a rozrusznik nie dostaje prądu. Gdyby rozrusznik próbował obrócić silnik na słabym akumulatorze kontrolki będą mocno przygasać, albo też jest problem z połączeniem silnik/rozrusznik, które się nie zazębia, bendix się to zwie chyba?

Edited by piotreek

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic nie kosztuje?

nie trzeba być fachowcem, żeby zauważyć, że akumulator nie domaga. Jak rozrusznika nie słyszysz to nie kręci, albo masz tak wygłuszoną budę, że nie słyszysz ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://moto.onet.pl/aktualnosci/male-silniki-sie-nie-sprawdzaja/n10zp4

 

Już niedługo skończą się statyczne testy emisji spalin wiec małe pudełka pojemności kartonu mleka już nie będą tak ekologiczne bo trzeba będzie przeprowadzić test dynamiczny, a pewnie takie 1.2 napędzające 1.5 tony w trakcie jazdy emisje bedzie miało jak 1.8 :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

... skąd oni się tam w ogóle wzięli? Jechali sobie normalnie, aż w końcu  jak droga została zablokowana, to wpadli na pomysł zawrócenia i jazdy pod prąd?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piłowanie Golfa na ręcznym to nie drift.

 

http://moto.onet.pl/aktualnosci/male-silniki-sie-nie-sprawdzaja/n10zp4

 

Już niedługo skończą się statyczne testy emisji spalin wiec małe pudełka pojemności kartonu mleka już nie będą tak ekologiczne bo trzeba będzie przeprowadzić test dynamiczny, a pewnie takie 1.2 napędzające 1.5 tony w trakcie jazdy emisje bedzie miało jak 1.8 :lol:

Nie znasz się jumasz, jeździsz jakimś gunwem na patyku jumasz, nie kumasz nowoczesności jumasz, kup se Nokię 3310 i nie nudź.

 

I gdzie wasza boga teraz?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie jak tak patrzę, to kto oferuje teraz benzynowe silniki ponad 4 cylindry? Wielka trójka albo jeszcze droższe marki. No wyjątkiem jest Opel Insignia, bo jeszcze nie zdążyli wyrzucić 2.8 Turbo. Ktoś podrzuci nowy samochód z R5 albo V6 w cenie poniżej 200k? Chyba tylko Jeep albo Mustang w promocji.

 

Oj, przepraszam, zapomniałem o 370Z.

Edited by Imperator Kret

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 cylindry mogą być, w końcu tutejsze elity też się tym wożą. Byle nie o pojemności kartonu mleka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie jak tak patrzę, to kto oferuje teraz benzynowe silniki ponad 4 cylindry? Wielka trójka albo jeszcze droższe marki. No wyjątkiem jest Opel Insignia, bo jeszcze nie zdążyli wyrzucić 2.8 Turbo. Ktoś podrzuci nowy samochód z R5 albo V6 w cenie poniżej 200k? Chyba tylko Jeep albo Mustang w promocji.

 

Oj, przepraszam, zapomniałem o 370Z.

 

KIA ma silnik 4 cyl 2.0L bez turbo. 160 KM.

 

Z V6 to nowe Camaro ma 335 KM z 3.6L z dezaktywacją cylindrów.

W sumie jak tak patrzę, to kto oferuje teraz benzynowe silniki ponad 4 cylindry? Wielka trójka albo jeszcze droższe marki. No wyjątkiem jest Opel Insignia, bo jeszcze nie zdążyli wyrzucić 2.8 Turbo. Ktoś podrzuci nowy samochód z R5 albo V6 w cenie poniżej 200k? Chyba tylko Jeep albo Mustang w promocji.

 

Oj, przepraszam, zapomniałem o 370Z.

 

KIA ma silnik 4 cyl 2.0L bez turbo. 160 KM.

 

Z V6 to nowe Camaro ma 335 KM z 3.6L z dezaktywacją cylindrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.