Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Kax predkosciomierz to predkosciomierz. Dizle drastycznie traca przyspieszenie powyzej 4 tys obrotow. Czuc ze auto nagle nie chce przyspieszac. Wrecz jakbys zaciagnal reczny. W moim sluzbowym to nawet obrotomierz sie cofa na 3 tys. Jadac pod gorke z pedalem w podlodze.

 

Ty chyba dawno benzyna nie jechales. Nawet owa Astra na 3 jedzie do 140, przy 4 tys na 3 biegu ma okolo 115 kmh. Na 4 to moja mazda jedzie do licznikowych 200. Na 5 (max bieg) jedzie od 50 do 240 ( licznikowo) nie raz robilem trase 200 km krajowka tylko na 5 tym biegu. Astra na 6 biegu od 60 do 210 jedzie. Wiec naprawde nie ma sie co jarac kopem na 4 w dizlu bo na kazdym biegu diesel ma brak mocy powyzej 4 tys obrotow. Na jedynce i dwojce wrecz nurkuje w dol powyzej tej ilosci obrotow. Poza tym pomimo dlugich biegow w dizlu i tak jest wiecej wachlowania niz w V6 i to znacznie wiecej. W V6 i nawet w Astrze mozez skakac z 1 na 5 lub z 2 na 5/6. W dieslu zapomnij o tym.

 

To ja coś źle astrę trzymam, bo zdarza się przeskakiwanie biegów o jakim piszesz. Choć większość tasy pokonałem na 5 i 6 a w zabudowanym była redukcja do 4. A samym deaselkiem jeździ mi się przyjemnie a tempomat to rewelka, choć aktywny by się przydał, ale to może w następnym aucie ;)

Trasa NO-CIN-NO via DK16 i DK15.

 

2046505.jpeg

Edited by Niemiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1. Ćwierć wieku temu niemcy robili bezkolizyjne silniki gdzie padł pasek zakładałeś następny i w drogę lub auta na dwurzędowym łańcuchy, które jeżdżą po dziś dzień bez jego wymiany i to były bezawaryjne i tanie rozwiązania, a nie to pokazane wyżej. Dzisiaj robił się łańcuchy na max 100K km, W głowice pcha po pierdylion zaworów, a gawiedź jest zadowolona jak ich ABDEFSI dobije do 200K km...

 

Po pierwsze "wieczne łańcuchy" też się powinno wymieniać co 200-400kkm w zależności od auta.

 

Po drugie bezkolizyjne silnik może być przeszkodą w uzuskaniu dużej sprawności silnika lub kilku innych technicznych rzeczach o których nie mamy pojęcia.

 

Po trzecie zamiast dyskutować o marzeniach wolę pogadać o tym co jest aktualnie na rynku i jak to najlepiej wykorzystać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze "wieczne łańcuchy" też się powinno wymieniać co 200-400kkm w zależności od auta.

Nadal 4 krotnie więcej niz przy dzisiejszej zaawansowanej technice

Po drugie bezkolizyjne silnik może być przeszkodą w uzuskaniu dużej sprawności silnika lub kilku innych technicznych rzeczach o których nie mamy pojęcia.

Jedyne w czym byly by przeszkoda to w uzyskaniu odpowiedniego zysku przez producenta.

Po trzecie zamiast dyskutować o marzeniach wolę pogadać o tym co jest aktualnie na rynku i jak to najlepiej wykorzystać.

Najlepiej wykorzystać w okresie trwania gwarancji, a pozniej sprzedać. Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyne w czym byly by przeszkoda to w uzyskaniu odpowiedniego zysku przez producenta..

Nie pieprz głupot, bo nikt z nas tutaj nie ma odpowiedniej wiedzy aby móc wygłaszać pewniki w tym temacie.

 

Wiem za to, że nieregularny kształt denka tłoka (a w przypadku silników bezkolizyjnych najczęściej są one z wgłębieniami na zawory)ma wpływ na maksymalny stopień sprężania, zapłon i spalanie stukowe. MOŻE tak być (ale nie musi, bo nikt nie ma tutaj takiej wiedzy) że o ile taki tłok dobrze działa przy CR 10:1, to przy CR 14:1 i ostrym zapłonie rozpadnie się po 50kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duża sprawność silnika spalinowego? Ni ma takowego... poza względnie sprawnym Wankla. Co innego elektryczne...i dlatego to przyszłość.

 

A zysk jest dziś priorytetem każdego biznesmana i tyle. Biznes musi kręcić się. Dlatego po prostu pogarszają trwałość. Fakt, że czasem idzie też to w parze z ceną końcową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W czym byłby problem z wrzuceniem turbo do silnika bezkolizyjnego, a takowe ponoć kiedys subaru robił? I juz nam się sprawność podnosi. Mazda chyba jeszcze w poprzedniej generacji mx-5 miała silnik bezkolizyjny. Wiele rzeczy da się zrobić tylko jest to nieopłacalne ale lepiej sobie tłumaczyć to na milion sposobów, ze obecne abcdefsi czy inne ekobósty to szczyt dzisiejszej technologii i lepiej się zrobić nie da...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W

 

W mojej Mazdzie to V6 jest bezkolizyjne. Sprawności, VVT-I, wtryski bezposrenide szmery bajery ale 1.6 VVTi w Toyocie Auris paliło mi podobnie co owe 2.5L V6 w MAzdzie z początku lat 90.

 

Problem z dieslem nie jest elastyczność na 4. Problemem jest ruszanie z małych prędkości na 3,4  czy 5. Oraz krótka jedynka i dwójka. Przez co jadąc w ruchu miejskim w korku praktycznie zawsze przeskakuje się z jedynki szybko na 2 bo nawet przy 3 tys obrotow diezel juz tak rzęzi, że szkoda uszu. Poza tym dojeżdżając do świateł, rond, skrzyżować w dieslu praktycznie zawsze trzeba zredukować do 1 lub 2 bo z 3 czy 4 bo silnik ma problem przy 10-20 kmh wystartować. Obroty na 3 i 4 spadają tak nisko, że turbo nie dmucha i silnik dostaje palpitacji serca przy wcisnięciu gazu. W madzie często dotaczam się do świateł i ruszam z 4 z prędkości około 20 kmh. Diesel mi dzisiaj przy takiej próbie zgasł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hurra, kolejna wojna diesel vs benzyna :plum:  A i tak lepiej kupić hybrydę ;) Infiniti ma ciekawą hybrydę w ofercie - 3.5 V6 + elektryk, w sumie 364 KM i według testów spalanie poniżej 10. No i normalna skrzynia a nie jakieś [ciach!]iane CVT jak w Lexusie.

Edited by Imperator Kret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hurra, kolejna wojna diesel vs benzyna :plum:  A i tak lepiej kupić hybrydę ;) Infiniti ma ciekawą hybrydę w ofercie - 3.5 V6 + elektryk, w sumie 364 KM i według testów spalanie poniżej 10. No i normalna dwusprzęgłowa skrzynia a nie jakieś [ciach!]iane CVT jak w Lexusie.

 

Audi chyba kiedś miało taki wynalazek jak CVT? Marzy mi się posłuchanie 1.9 TDI lub 2.0 TDI z taką skrzynią! Kto znajdzie na youtube?

 

Mam, kwa co za orgia dla uszu. Niemieccy inżynierowie zadbali o to by Seba gdy wraca z Frankfurtu nad Menem gdzie robi fuche jako majster na budowie do swojej wioski lub małego miasta w Polsce mógł przez 1 000 km słuchać ulubionych dzwięków z budowy. Przez 10h powrotu Prestiź w TDI uraczy go dźwiękiem ulubionych maszyn z roboty: koparki, sprężarki powietrza czy młota pneumatycznego.

 

 

Tutaj WYJĄTKOWO piękny dźwięk silnika przeplata się z niesmowitą muzyką cygańską.

Edited by Kilokush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz do Alfy żeby dodali do instrukcji obsługi akapit o zbawiennym wpływie miksolu na ich dizle. PRZECIEŻ WIESZ LEPIEJ.

Tego akurat nie dopiszą bo kto by wtedy wtryski i pompe wymieniał? Biznes jest biznes trzeba kroić ciemnogród póki można.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hurra, kolejna wojna diesel vs benzyna :plum: A i tak lepiej kupić hybrydę ;)

Najlepiej to będzie kupić elektryczny jak już wypuszczą z sejfów patenty na kontrolowaną reakcję termojądrową w słoiku i na jednym "tankowaniu" owego słoika będzie można cisnąć dziesięć lat. Wtedy będziemy się przepychać o najlepszy rodzaj słoika, jak obecnie warszafka.

 

Sam jesteś wałek tej.

 

1396384572_by_M_POWER_500.jpg

Bez sensu, nikt tego tak nie nazywa. No i hałasuje bardziej w porównaniu do paska/łańcucha, bezwładność tych kółek też swoje robi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadne, bo 900 była na łańcuchu, a 1.1 na pasku. Być może ta dwucylindrowa abominacja o zabójczej pojemności 704 ccm z Cinquecento miała koła zębate, nie wiem na pewno.

 

Seicento było za to również elektryczne, ale jeszcze bez termojądrowego słoika. Za wcześnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam jesteś wałek tej.

 

1396384572_by_M_POWER_500.jpg

Na kołach zębatych były robione hondy vfr. Nie były to najcichsze silniki, ale bardzo niezawodne, jak to hondy :D

 Bezwładność takiego czegoś chyba nie przeszkadzała, skoro montowali to w silnikach motocyklowych, a tam obroty są wyższe niż w samochodach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz do Alfy żeby dodali do instrukcji obsługi akapit o zbawiennym wpływie miksolu na ich dizle. PRZECIEŻ WIESZ LEPIEJ.

Nie musi...

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.html

 

A propos rozrządu na kołach zębatych. VM wypuścił taki motor montowany m.in. w AR 155/164, Jeepach i Chryslerach. 2.5 o mocy 115/125 kucy. Naprawdę niegłupie motory o ile jakiś garażowy Janusz nie pchał do niego łap. Jakby kogoś interesował schemat:

https://zapodaj.net/13faa8192d711.png.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten diesel VM był pomyślany do generatorów prądotwórczych i kutrów rybackich, naturalnej niszy dla diesla. Nie lubi zmiennego obciążenia i obrotów, dlatego jakiś geniusz o zapewne germańskim pochodzeniu (bo tylko ktoś tak głupi jak Niemiec mógł na to wpaść) wsadził to do samochodu osobowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ech skrzynie bezstopniowe. Pamiętam jak w F1 reno forsowało ten patent. Bolid był tak szybki (do tego pełna kontrola trakcji) że FIA zbanowała te patenty jeszcze przed sezonem :D

Szkoda że się nie przyjęło to bardziej, w końcu te skrzynie są bardzo proste w budowie i jak ktoś wspomniał, dużo trwalsze niż dsg czy inne duperszmity.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i fiacik dostał nowy akumulator, bo stary przy lekkim mrozie słabo kręcił, a co dopiero jak będzie większy mróz.  Taki o kupiłem:

TUBORG SILVER CALCIUM 12V 61AH 600A

No i gość stwierdził, że napięcie ładowania na poziomie 13,8V jest trochę mało i trzeba by się tym zająć. Co śmieszne, w gwarancji napisali, że jest ok od 13,9V. Czy serio 13,8V na włączonych światłach mijania to jest zły wynik?

 

A stary aku miałem od 2012 roku i nawet po ładowaniu ładowarką z lidla po nocy na zewnątrz słabo kręcił.

Edited by piotreek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...