Skocz do zawartości
Sid

Codzienność za kierownicą

Rekomendowane odpowiedzi

Cóż... klasyczna porada - w zimie nie otwiera się okien w aucie. :P

Ok dzięki od dziś będę do Brery wchodził bagażnikiem. Co pjur to jednak pjur zawsze można liczyć na poradę :D Chociaż o ile ja i jonas damy rade o tyle chyba kret w bumie nie wejdzie przez bagażnik chyba, ze ma już tyną kanapę do driftu wywaloną :D

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaaak wymień termostat jak Ci sie dieselek nie nagrzewa. Wczoraj jechałem Peugotem 208 z 1.4 HDI 68KM. Wyjeżdżając z Karpacza auto zagrzało się dopiero za Jelenią Górą :lol: Do osiągnięcia 80*C potrzebował jakieś 30 km albo i więcej. Było -6*C.

 

A na marginesie plus dla Puga za ergonomie. Skrzyna biegów działała poprawnie, uklad kierowniczy tez. Nawet na desce widac ze masz wlaczone mijania i postojowe a nie jak w wiekszosci aut jest od tego jedna dioda. No i temp silnika w *C a nie jakich kreskach dla fanow techno,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij jeździć autami o pojemności większej niż butelka coli to i szybciej się nagrzeją ;]

 

Osobna kontrolka od postojowych i mijania? Niesamowite, opcja w standardzie czy za dopłata? :lol:

Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że odpali mi jutro auto, to jest raczej pewne, ale to, czy po 12 godzinach pod pracą na tym mrozie zamek się otworzy z pilota jest lekką zagadką, oby z kluczyka się dało, ale to i tak połowa sukcesu, bo te cholerne uszczelki lubią sobie przymarznąć. Co prawda zapobiegawczo nasmarowałęm je środkiem do tego przeznaczonym, ale i tak może być lekki kłopot. Tak czy inaczej zobaczymy, najwyżej się poleje ciepłą wodą i będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka i tak wyłącza się poniżej pewnej temperatury, Klima nie działa :)

Ja nie smaruje uszczelek w żadnym aucie i z dostaniem się nie ma problemu; Po Civic opanowałem że wystarczy docisnąć parę razy drzwi i puszczają; Mniej lub bardziej siłowo docisnąć...

 

Co do nagrzewania: Vectra w 1.9 dieslu bez zaworu EGR na świeżym termostacie nagrzewa się po ~20-25km spokojnej jazdy lub ~15km intensywnej przy obecnych temperaturach;
Za to przy -16'C odpala po staniu pod chmurką, od 2 dni nie ruszana; Grzanie świec (kontrolka) świeci 2-3 sek dłużej i od strzała;
No ale może to kwestia nowych świec żarowych, świeżego aku, remontu wtrysków, nowego filtra paliwa... bo w baku max 8l ropy...

A co do kontrolki świateł:
W Civic 5gen nie było nawet kontroli świateł postojowych / mijania; Trzeba było po prostu się pilnować i patrzeć czy podświetlenie zegarów świeci (wtedy wiadomo że chociaż pozycyjne/postojowe są odpalone);

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drzwi bezramkowe synu, w analogowych ramkowych nigdy nie było sprawy.

 

Takie ja w 9-3 Gen I Cabrio i tez nie widzialem nigdy problemu, ale spytam Ojca bo on uzywa na codzien. Tyle ze tam jest chyba jakis patent ze szybki nie musza sie domykac po otwarciu/zamknieciu drzwi. I nie nie cieknie ;)

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak mój fiacior ma, że jak postoi na mrozie, to mu uszczelki przymarzają. Z zamkiem też miałem problemy, wyrwałem wszystko ze 3 lata temu i nasmarowałem solidnie i był spokój, zobaczymy teraz. Taka uroda tego auta, że ma słabe siłowniki od centralnego, a wiek auta raczej tego nie polepsza. Zobaczymy jutro, jak pod robotą będzie 12 godzin na tym mrozie stał. Zdam relację :D

 

A co mnie najbardziej denerwuje zimą, to zamarzający ręczny. Wymiana linek nic nie dała, po prostu są źle poprowadzone i zbiera się w nich woda, a wygląda to tak jak na tym pięknym planie schematycznym.

 

Pancerz to to czerwone, linka to to czarne, a niebieskie to woda, która wlewa się do pancerza. Włosi tutaj dali [gluteus maximus] :D i jedyna frajda jest jak temperatura jest lekko na plusie, a śnieg został na parkingach.

 

Paint 3d w win10 jest do [gluteus maximus]

post-102456-0-79519900-1483728531_thumb.png

Edytowane przez piotreek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, ale jak juz zlapie temp. to moze by ja tak wlaczyc i oszuszyc powietrze...

Co ma złapać temperaturę? Klimatronik nie załączy sprężarki poniżej 2-3 stopni Celsjusza temperatury ZEWNĘTRZNEJ. Z reszta jak wyżej nie ma to związku z problemami z drzwiami bez ramek które przymarzają od zewnątrz.

 

Ludzie lekko lonizej zara a macie takie niestworzone problemy, ze pora pomysleć o zbiorkomie.

Aktualnie -16 ;] Edytowane przez KAX_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwię się, że ludzi ruszają obecne mrozy. W ostatnich latach zima raczej nie dawała się we znaki, a były przecież też lata, gdy takie mrozy jak obecnie trwały tydzień i więcej. Ja pamiętam najniższą temperaturę -30 i wówczas było rzeczywiście ciężko. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka i tak wyłącza się poniżej pewnej temperatury, Klima nie działa :)

 

W astrze H automatyczna klima działa tak jak ją ustawie, ma chłodzić jak jest +30 to chłodzi, ma jak jest -15 to ma grzać na powiedzmy +22. Co prawda nie wiem jaką ma silnik temperaturę, bo GM poskąpiło wskaźnika ;) Podobnie jak jest jeden wskaźnik od świateł postojowych i mijania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zaobserwowałem ciekawe zjawisko - drogi na wsi i szutrowe w lesie były lepiej odśnieżone, niż te w mieście jak i międzymiastówki, o szlakach pieszo-rowerowych już lepiej nie mówiąc. Na tych pierwszych przynajmniej dało się jechać, podczas gdy na drugich od razu miałem glebę i tylko refleks uratował mnie przed wylądowaniem głową przed jadącym z naprzeciwka autem. Ten kraj chyba na wieki pozostanie wyjątkiem we wszystkim...

Edytowane przez Dammeron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 litry klekota w CXP odpaliły przy -11 w południe jak i przy -19 przed północą. Po ok 5 km zaczynało wiać czymś cieplejszym. 20 km to za mało, by te elektryczne kreski odmroziły tylną szybę. Na razie nie jest tragicznie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na meteo.pl?

 

Ja ostatnio w moim śmieciu wymieniałem aku, ponieważ jak go zostawiłem na tydzień, gdy wyjechałem na narty w Grudniu, to potem już nie ruszył - rozładowany zupełnie do zera, alarm nawet nie działał, a odpalenie z kabli nie szło. Na prostowniku dopiero po pół godziny ruszyła wskazówka, ale i tak z góry wiedziałem, że to reanimowanie trupa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i fiacik dostał nowy akumulator, bo stary przy lekkim mrozie słabo kręcił, a co dopiero jak będzie większy mróz. 

Nostradamus! :D

 

Jak słyszę o temp w PL to aż się cieszę że to "zimnego i deszczowego" kraju wyjechałem

Edytowane przez Havoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...