radiergummi 1077 Report post Posted March 23, 2017 TU zwietrzyły, że jest dodatkowy pieniądz w narodzie to można jebnąć podwyżkę z tyłka. I żeby było jasne ja akurat nie jestem beneficjentem tego programu. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Klaus 2782 Report post Posted March 23, 2017 TU zwietrzyły, że jest dodatkowy pieniądz w narodzie to można jebnąć podwyżkę z tyłka. Zwietrzyły, że można zyskać podwójnie, raz - że zwiększy się zysk, dwa - lemingi uwierzą, że to wina 500+, więc dojebie się tym sposobem PiSowi. I żeby było jasne ja akurat nie jestem beneficjentem tego programu. Wstydź się. 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
DziubekR1 347 Report post Posted March 24, 2017 (edited) TU zwietrzyły, że jest dodatkowy pieniądz w narodzie to można jebnąć podwyżkę z tyłka. I żeby było jasne ja akurat nie jestem beneficjentem tego programu. Powodem wzrostu cen ubezpieczeń, był nakaz KNF na urealnienie cen. Takim dziwnym przypadkiem, całkowitym przypadeczkiem im się przypomniało o urealnieniu cen zaraz przed przegranymi przez nich wyborami, kiedy już wiedzieli, że nie mają szans na wygraną i trzeba było zostawić jak najwięcej zbuków, które zaczną śmierdzieć później. Edited March 24, 2017 by DziubekR1 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
piotreek 113 Report post Posted March 24, 2017 za fiata coupe jakieś 100 - 130 zł więcej, nie pamiętam dokładnie ile było wcześniej. Teraz wyszło mi 540 zł bez kilku zł. OC + NNW w link4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted March 29, 2017 Byłem dzisiaj u kumpla montować zawias. Zgadnijcie jakie auto i z jakim przebiegiem opuszczało warsztat. Jako podpowiedz dodaje fotkę starych czesci (robione kalkulatorem z usmarowanym obiektywem): 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
KWS89 362 Report post Posted March 29, 2017 To wygląda na 1.2 TSI. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted March 29, 2017 Prawie bo 1.4. Znajomy gadał, ze już czwarte w ostatnim czasie jakie robił. We wszystkich to samo. Przebieg w okolicach 100K :lol: Quote Share this post Link to post Share on other sites
jonas 2318 Report post Posted March 29, 2017 Przewaga dzięki nieudolności czy jak to szło. 3 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiG29 261 Report post Posted March 29, 2017 A tak przy okazji - co zepsuło się w Waszych automobilach od momentu ich nabycia? U mnie - astra z 2012 od nowości, 32k przebiegu. W tamtym roku poszła cewka zapłonowa w drodze do pracy, jeden gar nie pracował. Naprawa w drodze powrotnej - o ile pamiętam 550 zł. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted March 29, 2017 (edited) 30K to ja zrobiłem od kwietnia zeszłego roku. Spsuł się waż od wspomagania. Przeciekał na łączeniu więc dałem do zakucia. Swoją droga wyciągałem dziś oryginalne amory sachs'a i po 10latach i prawie 200K nalotu są dobre. Niepotrzebnie kupowałem nowe te by jeszcze troche pojeżdziły. . Edited March 29, 2017 by KAX_ Quote Share this post Link to post Share on other sites
NostradamuSek 23 Report post Posted March 29, 2017 Lanos dobija 200k na karku, poza bieżącą eksploatacją nic. Amory i sprężyny wymienione na KYB, dla lepszego prowadzenia, klocki JAPANPARTS PA-376AF i tarcze Textar Pro oraz fotele z Alfy :P Cała reszta ori + LPG przy 70K wsadzone. Quote Share this post Link to post Share on other sites
serwal4 133 Report post Posted March 29, 2017 O Vectrze nie wspomnę bo ekhm... no... Ale współ-używane Grande Punto 1.4 T-Jet 132KM/220NM (za hamownią, seria katalog 120KM), z maja 2009r; Zakupione używane / 1. rejestracja w PL 8go lutego 2016r z przebiegiem ~118tys km;Obecnie dobija do 138tys km na liczniku po lekko ponad roku; Na tej przestrzeni w sumie eksploatacja:- 2x zmiana oleju (5W40) z filtrem oleju - filtry kabinowy + powietrza- 4x cewka zapłonowa + 4x świeca - rozrząd + pompa wody- chłodnicaW drodze drążki + końcówki, łączniki staba z gumami + sprężyny H&R -35mm + zbieżność;No i kolejna wymiana oleju; Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted March 29, 2017 Pytanie brzmiało co się zepsuło, a nie zużyło w wyniku eksploatacji. Więc większość z tej listy odpada ;) 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ziomekpol 26 Report post Posted March 29, 2017 (edited) Radzicie wymianę tłumika końcowego jeśli pierwsza warstwa blachy przerdzewiała i jest popękana, a ostatnio na środku od dołu kapie brudna woda? PS. Czy koś zmieniał tę częśćc w swoim samochodzie? Jestem ciekawy co było tego powodem. Edited March 29, 2017 by Tyran1918 Quote Share this post Link to post Share on other sites
radiergummi 1077 Report post Posted March 29, 2017 @serwal co tam ci w VC nawala? Pewnie jakiegoś ulepa kupiłeś. U mnie jakoś niedługo po zakupie podciekało z czujnika poziomu/ciśnienia oleju, a po kilku miesiącach od założeniu LPG jedna cewka. Tak śmiga jak złoto. Już ponad 13k km w niecały rok zrobiła. Aktualny przebieg dochodzi do 210k km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jonas 2318 Report post Posted March 29, 2017 A tak przy okazji - co zepsuło się w Waszych automobilach od momentu ich nabycia?Od października 2014 i podczas 26k km nic, poza olejem i filtrami nie było potrzeby wymiany czegokolwiek. Gdzieś tak wiosną 2016 z pewnym niesmakiem zauważyłem brak napięcia w gniazdku w bagażniku, ale nie wiem czy to aby nie wina małych żółtych rączek, które czegoś zapomniały podłączyć, czy jeszcze coś innego. Jak do tej pory nie chciało mi się zgłębić zagadnienia, trochę mi wstyd. 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
serwal4 133 Report post Posted March 29, 2017 @serwal co tam ci w VC nawala? Pewnie jakiegoś ulepa kupiłeś. U mnie jakoś niedługo po zakupie podciekało z czujnika poziomu/ciśnienia oleju, a po kilku miesiącach od założeniu LPG jedna cewka. Tak śmiga jak złoto. Już ponad 13k km w niecały rok zrobiła. Aktualny przebieg dochodzi do 210k km. W zasadzie jedna rzecz, która od listopada / ~5000km sama ustała - dosłownie sama; Auto kompletnie losowo przelewało się paliwem przy rozruchu, kończyło się to - po ruszeniu - zamuleniem auta i przy wysprzęglaniu gaśnięciem VC; Po zgaśnięciu trzeba było 2-5 minut odczekać bo przy próbie rozruchu tj. nie dostawał paliwa, potem odpalał normalnie, jechał już normalnie; Pomagało też lekkie dodanie gazu po odpaleniu auta lub od razu zgaszenie i od nowa odpalenie; Na chwilę obecną zostaje (jak to wróci) sprawdzenie całego układu paliwowego ew. podmiana ecu / sterownika na inne; I tak w aucie na przestrzeni ~35tys km: - ogarnięte sterowanie turbo, sama turbina nie pluje olejem, ciśnienie prawidłowe - regeneracja 2x wtrysk + czyszczenie 2óch kolejnych + kodowanie + pomiary (800zł) - zaślepiony EGR + wyprogramowany - usunięty DPF + wyprogramowany - usunięte klapy wirowe - sprawdzone podciśnienia / pompa 'vacuum' - listwa wtryskowa paliwa / czujniki listwy sprawdzone - regeneracja klapy gaszącej (Opel elektronikę klapy umieścił na spodzie, w nieszczelnej plastikowej puszcze, ścieka sobie olej, dostaje syf...) - korekty wtrysków ok - wstępne odczyty pompy paliwa ok - wizualnie brak wycieków w komorze silnika, pomijając ubitą miskę olejową ostatnio - wykres na hamowni jak należy / 156KM / 320NM / przebieg krzywych wykresu czy momentu prawidłowy W zasadzie eksploatacja diesla :E Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aurora001 176 Report post Posted March 29, 2017 A to nie silnik krokowy nawala? W saabinach podobnie sie to objawia. Quote Share this post Link to post Share on other sites
KAX_ 1417 Report post Posted March 30, 2017 (edited) Silnik krokowy w dizlu nigga please... Nie grzebał ci ktos w dawkach rozruchowych tego klekota? Edited March 30, 2017 by KAX_ Quote Share this post Link to post Share on other sites
jonas 2318 Report post Posted March 30, 2017 Ta, może jeszcze iskry nie ma? 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
chemiczny_ali 207 Report post Posted March 30, 2017 (edited) Iskry nie ma na pewno! U siebie po przejechaniu 2k km nic, no może oprócz śruby w oponie. Poprzedni premium zakupiony z przebiegiem 90k i przejechaniu 70k: -cieknący amorek razy dwa -pęknięta sprężyna (nie wiem czy te dwa można podciągnąć pod eksploatacje) -cewka (zaraz po zakupie) -wtryskiwacz który pociągnął za sobą katalizator -katalizator -czujnik ABS -sonda nox (niepotrzebnie wymieniona) Co to za premium był? Trójka e90 2 litry benzyna rocznik 2008. Edited March 30, 2017 by chemiczny_ali Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiG29 261 Report post Posted March 30, 2017 Co to za premium był? Śrubę w oponie też miałem i to grubości kciuka. Wbiła się na skrzyżowaniu torowiska tramwajowego. Ulica w kiepskim stanie - zajechana kostka brukowa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Imperator Kret 454 Report post Posted March 30, 2017 (edited) Focus ma aktualnie 131k km, nie wiem czy sprzęgło można podciągnąć pod eksploatację czy usterkę. Ja podciągam pod usterkę, bo nie było oznak nadmiernego zużycia, oczywiście gwarancja podciąga to pod eksploatację i nie obejmuje ;) A tak poza tym nic, tankuję, robię przeglądy co 20k km i jeżdżę. W Octavii 1.4 TSI od ojca oprócz pękniętej obudowy turbiny ok. 60k km(naprawa ok. 2k) nic się do dzisiaj nie dzieje. Aktualnie ok. 160k km na liczniku. Edited March 30, 2017 by Imperator Kret Quote Share this post Link to post Share on other sites
Klaus 2782 Report post Posted March 30, 2017 chemiczny, jak na premiuma w tego forum, to zupełnie bezkosztowo ;) CXP 2.0HDI, rocznik 2001, u nas od 2011. Kupiony z przebiegiem dizlowskim 160kkm, obecnie coś ponad 200kkm. Po zakupie rozrząd + hamulce przód. Usterki/eksploatacja: Linka sprzęgła, Sprzęgło (ok. 600 zł + robocizna), Koło pasowe wału silnika (ok. 600 zł + robocizna), Łączniki stabilizatora x2, Pompka spryskiwaczy (2x PLN), Termostat (2x PLN), Kostka stacyjki (2x PLN), Wentylator nawiewu (230 zł za zamiennik + chyba 200 zł za wymianę, nie dało się tego zrobić bez podnoszenia auta i rozpinania układu kierowniczego) Cylinderek, zalał szczęki a więc x1 cylinderek + szczęki na oba koła. Czujnik temp zewnętrznej (2x PLN) Nie działa też światło w bagażniku, nie bardzo chce mi się rozbierać zamek, w nim umiejscowiony jest włącznik. 2x PLN to cena 20-30 zł za zamiennik, oryginały kilkakrotnie droższe. Podobnie wentylator nawiewu - Valeo ok 1000 zł. 2x tylna lampa, raz ktoś butem potraktował, raz pijany motorowerzysta. 1x drzwi po stronie kierowcy, uderzone przez VW polo poprawione po chwili tym samym samochodem. Tu był fuks podwójny, raz że walił centralnie w drzwi i nie przestawił słupka, tylko zmasakrował drzwi. Dwa, w pobliżu dwa radiowozy policji w pobliżu, przeprowadzali wizję lokalną kilka metrów od samochodu i ujęli kierowcę polo. Ci policjanci byli kryminalni i z sąsiedniej wsi, wezwali więc miejscową drogówkę. Vaginiarz trzeźwy, przy cofaniu walnął raz, myślał chyba że to krawężnik, odjechał trochę i z rozpędu drugi raz. Nie widział auta stojącego w poprzek do jego toru jazdy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DaRoN 16 Report post Posted March 30, 2017 ostatnio zepsuły się w sumie dwie rzeczy: przekładnia i piasta (się skrzywiła). i jak tak zgłębiam temat, to po prostu wady mojego samochodu. a tak to zatankowałem, wsadziłem do garażu i tydzień już fury nie widziałem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
piotreek 113 Report post Posted March 30, 2017 (edited) Fiat coupe, rok produkcji grudzień 99, mam go od wskazania licznika 120k, teraz jest chyba 156/157kkm. Mam go od marca 2011. Do eksploatacji zaliczam takie rzeczy jak oleje/filtry/płyny/rozrząd/tarcze/klocki/żarówki/świece/serwis klimy/ Zepsuło się: łożysko tył (buczało) chłodnica wody (nie ciekła, ale z racji wieku i braku połowy tych listków odbierających ciepło nie dawała rady) termostat (nie zamykał się) nagrzewnica (ciekła) wahacze przód (luzy) końcówki drążka (luzy) sprężyna przód (pękła) rozrusznik (nie zawsze kręcił) przewody hamulcowe (strzeliły podczas hamowania) linki ręcznego (w sumie niepotrzebnie, bo są źle poprowadzone i tak zimą zamarzają jak te stare) W sumie to nie uważam, że jest to auto jakoś mocno awaryjne, zawsze do domu dojechało o własnych siłach, a pomimo wieku całkiem dobrze znosi kolejne lata eksploatacji. Jeszcze o mondeo ojca napiszę. Rok produkcji 2006, albo 2005, przebieg realny teraz to okolice 120 czy 130 kkm. Silnik 2.0 145 kuca benzyna. Co się zepsuło? Lista poniżej Przy mocnym hamowaniu strzeliła ostatnio sprężyna z przodu Reszta eksploatacja, typu żarówki, płyny, oleje itd. Edited March 30, 2017 by piotreek Quote Share this post Link to post Share on other sites
NostradamuSek 23 Report post Posted March 30, 2017 Panowie CONTINENTAL ContiEcoContact 5 czy MICHELIN ENERGY SAVER + ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
radiergummi 1077 Report post Posted March 30, 2017 http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-letnich-w-rozmiarze-225-50-r17-ktore-opony-sa-najlepsze-na-lato/pt6684 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Imperator Kret 454 Report post Posted March 30, 2017 Żadne, dołóż i kup ContiPremiumContact. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Twój Pan 1463 Report post Posted March 30, 2017 przewody hamulcowe (strzeliły podczas hamowania)Opowiedz nam więcej. Quote Share this post Link to post Share on other sites