Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

TU zwietrzyły, że jest dodatkowy pieniądz w narodzie to można jebnąć podwyżkę z tyłka. I żeby było jasne ja akurat nie jestem beneficjentem tego programu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

TU zwietrzyły, że jest dodatkowy pieniądz w narodzie to można jebnąć podwyżkę z tyłka.

Zwietrzyły, że można zyskać podwójnie, raz - że zwiększy się zysk, dwa - lemingi uwierzą, że to wina 500+, więc dojebie się tym sposobem PiSowi.

 

I żeby było jasne ja akurat nie jestem beneficjentem tego programu.

Wstydź się.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

TU zwietrzyły, że jest dodatkowy pieniądz w narodzie to można jebnąć podwyżkę z tyłka. I żeby było jasne ja akurat nie jestem beneficjentem tego programu.

 

Powodem wzrostu cen ubezpieczeń, był nakaz KNF na urealnienie cen. Takim dziwnym przypadkiem, całkowitym przypadeczkiem im się przypomniało o urealnieniu cen zaraz przed przegranymi przez nich wyborami, kiedy już wiedzieli, że nie mają szans na wygraną i trzeba było zostawić jak najwięcej zbuków, które zaczną śmierdzieć później.

Edited by DziubekR1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

za fiata coupe jakieś 100 - 130 zł więcej, nie pamiętam dokładnie ile było wcześniej. Teraz wyszło mi 540 zł bez kilku zł. OC + NNW w link4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dzisiaj u kumpla montować zawias. Zgadnijcie jakie auto i z jakim przebiegiem opuszczało warsztat. Jako podpowiedz dodaje fotkę starych czesci (robione kalkulatorem z usmarowanym obiektywem):

 

lfACjbz.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawie bo 1.4. Znajomy gadał, ze już czwarte w ostatnim czasie jakie robił. We wszystkich to samo. Przebieg w okolicach 100K :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak przy okazji - co zepsuło się w Waszych automobilach od momentu ich nabycia?

U mnie - astra z 2012 od nowości, 32k przebiegu. W tamtym roku poszła cewka zapłonowa w drodze do pracy, jeden gar nie pracował. Naprawa w drodze powrotnej  - o ile pamiętam 550 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30K to ja zrobiłem od kwietnia zeszłego roku. Spsuł się waż od wspomagania. Przeciekał na łączeniu więc dałem do zakucia. Swoją droga wyciągałem dziś oryginalne amory sachs'a i po 10latach i prawie 200K nalotu są dobre. Niepotrzebnie kupowałem nowe te by jeszcze troche pojeżdziły. .

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lanos dobija 200k na karku, poza bieżącą eksploatacją nic.

Amory i sprężyny wymienione na KYB, dla lepszego prowadzenia, klocki JAPANPARTS PA-376AF i tarcze Textar Pro oraz fotele z Alfy :P Cała reszta ori  + LPG przy 70K wsadzone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Vectrze nie wspomnę bo ekhm... no...

Ale współ-używane Grande Punto 1.4 T-Jet 132KM/220NM (za hamownią, seria katalog 120KM), z maja 2009r; Zakupione używane / 1. rejestracja w PL 8go lutego 2016r z przebiegiem ~118tys km;
Obecnie dobija do 138tys km na liczniku po lekko ponad roku; Na tej przestrzeni w sumie eksploatacja:
- 2x zmiana oleju (5W40) z filtrem oleju

- filtry kabinowy + powietrza
- 4x cewka zapłonowa + 4x świeca 

- rozrząd + pompa wody
- chłodnica

W drodze drążki + końcówki, łączniki staba z gumami + sprężyny H&R -35mm + zbieżność;
No i kolejna wymiana oleju;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie brzmiało co się zepsuło, a nie zużyło w wyniku eksploatacji. Więc większość z tej listy odpada ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radzicie wymianę tłumika końcowego jeśli pierwsza warstwa blachy przerdzewiała i jest popękana, a ostatnio na środku od dołu kapie brudna woda?

 

PS. Czy koś zmieniał tę częśćc w swoim samochodzie? Jestem ciekawy co było tego powodem.

Edited by Tyran1918

Share this post


Link to post
Share on other sites

@serwal co tam ci w VC nawala? Pewnie jakiegoś ulepa kupiłeś.

 

U mnie jakoś niedługo po zakupie podciekało z czujnika poziomu/ciśnienia oleju, a po kilku miesiącach od założeniu LPG jedna cewka. Tak śmiga jak złoto. Już ponad 13k km w niecały rok zrobiła. Aktualny przebieg dochodzi do 210k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak przy okazji - co zepsuło się w Waszych automobilach od momentu ich nabycia?

Od października 2014 i podczas 26k km nic, poza olejem i filtrami nie było potrzeby wymiany czegokolwiek.

Gdzieś tak wiosną 2016 z pewnym niesmakiem zauważyłem brak napięcia w gniazdku w bagażniku, ale nie wiem czy to aby nie wina małych żółtych rączek, które czegoś zapomniały podłączyć, czy jeszcze coś innego. Jak do tej pory nie chciało mi się zgłębić zagadnienia, trochę mi wstyd.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@serwal co tam ci w VC nawala? Pewnie jakiegoś ulepa kupiłeś.

 

U mnie jakoś niedługo po zakupie podciekało z czujnika poziomu/ciśnienia oleju, a po kilku miesiącach od założeniu LPG jedna cewka. Tak śmiga jak złoto. Już ponad 13k km w niecały rok zrobiła. Aktualny przebieg dochodzi do 210k km.

 

W zasadzie jedna rzecz, która od listopada / ~5000km sama ustała - dosłownie sama;

Auto kompletnie losowo przelewało się paliwem przy rozruchu, kończyło się to - po ruszeniu -  zamuleniem auta i przy wysprzęglaniu gaśnięciem VC;

Po zgaśnięciu trzeba było 2-5 minut odczekać bo przy próbie rozruchu tj. nie dostawał paliwa, potem odpalał normalnie, jechał już normalnie; Pomagało też lekkie dodanie gazu po odpaleniu auta lub od razu zgaszenie i od nowa odpalenie;

 

Na chwilę obecną zostaje (jak to wróci) sprawdzenie całego układu paliwowego ew. podmiana ecu / sterownika na inne;

I tak w aucie na przestrzeni ~35tys km:

 

- ogarnięte sterowanie turbo, sama turbina nie pluje olejem, ciśnienie prawidłowe

- regeneracja 2x wtrysk + czyszczenie 2óch kolejnych + kodowanie + pomiary (800zł)

- zaślepiony EGR + wyprogramowany

- usunięty DPF + wyprogramowany

- usunięte klapy wirowe 

- sprawdzone podciśnienia / pompa 'vacuum'

- listwa wtryskowa paliwa / czujniki listwy sprawdzone 

- regeneracja klapy gaszącej (Opel elektronikę klapy umieścił na spodzie, w nieszczelnej plastikowej puszcze, ścieka sobie olej, dostaje syf...)

- korekty wtrysków ok

- wstępne odczyty pompy paliwa ok

- wizualnie brak wycieków w komorze silnika, pomijając ubitą miskę olejową ostatnio

- wykres na hamowni jak należy / 156KM / 320NM / przebieg krzywych wykresu czy momentu prawidłowy

 

W zasadzie eksploatacja diesla :E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik krokowy w dizlu nigga please... Nie grzebał ci ktos w dawkach rozruchowych tego klekota?

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskry nie ma na pewno!

 

U siebie po przejechaniu 2k km nic, no może oprócz śruby w oponie.

 

Poprzedni premium zakupiony z przebiegiem 90k i przejechaniu 70k:

-cieknący amorek razy dwa

-pęknięta sprężyna (nie wiem czy te dwa można podciągnąć pod eksploatacje)

-cewka (zaraz po zakupie)

-wtryskiwacz który pociągnął za sobą katalizator

-katalizator

-czujnik ABS

-sonda nox (niepotrzebnie wymieniona)

 

Co to za premium był? Trójka e90 2 litry benzyna rocznik 2008.

Edited by chemiczny_ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to za premium był?

Śrubę w oponie też miałem i to grubości kciuka. Wbiła się na skrzyżowaniu torowiska tramwajowego. Ulica w kiepskim stanie - zajechana kostka brukowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Focus ma aktualnie 131k km, nie wiem czy sprzęgło można podciągnąć pod eksploatację czy usterkę. Ja podciągam pod usterkę, bo nie było oznak nadmiernego zużycia, oczywiście gwarancja podciąga to pod eksploatację i nie obejmuje ;) A tak poza tym nic, tankuję, robię przeglądy co 20k km i jeżdżę. 

 

W Octavii 1.4 TSI od ojca oprócz pękniętej obudowy turbiny ok. 60k km(naprawa ok. 2k) nic się do dzisiaj nie dzieje. Aktualnie ok. 160k km na liczniku.

Edited by Imperator Kret

Share this post


Link to post
Share on other sites

chemiczny, jak na premiuma w tego forum, to zupełnie bezkosztowo ;)


CXP 2.0HDI, rocznik 2001, u nas od 2011. Kupiony z przebiegiem dizlowskim 160kkm, obecnie coś ponad 200kkm.

 

Po zakupie rozrząd + hamulce przód.

 

Usterki/eksploatacja:

Linka sprzęgła,

Sprzęgło (ok. 600 zł + robocizna),

Koło pasowe wału silnika (ok. 600 zł + robocizna),

Łączniki stabilizatora x2,

Pompka spryskiwaczy (2x PLN), 

Termostat (2x PLN),

Kostka stacyjki (2x PLN),

Wentylator nawiewu (230 zł za zamiennik + chyba 200 zł za wymianę, nie dało się tego zrobić bez podnoszenia auta i rozpinania układu kierowniczego)

Cylinderek, zalał szczęki a więc x1 cylinderek + szczęki na oba koła.

Czujnik temp zewnętrznej (2x PLN)

 

Nie działa też światło w bagażniku, nie bardzo chce mi się rozbierać zamek, w nim umiejscowiony jest włącznik.

 

2x PLN to cena 20-30 zł za zamiennik, oryginały kilkakrotnie droższe. Podobnie wentylator nawiewu - Valeo ok 1000 zł.

 

2x tylna lampa, raz ktoś butem potraktował, raz pijany motorowerzysta.

1x drzwi po stronie kierowcy, uderzone przez VW polo poprawione po chwili tym samym samochodem. Tu był fuks podwójny, raz że walił centralnie w drzwi i nie przestawił słupka, tylko zmasakrował drzwi. Dwa, w pobliżu dwa radiowozy policji w pobliżu, przeprowadzali wizję lokalną kilka metrów od samochodu i ujęli kierowcę polo. Ci policjanci byli kryminalni i z sąsiedniej wsi, wezwali więc miejscową drogówkę. Vaginiarz trzeźwy, przy cofaniu walnął raz, myślał chyba że to krawężnik, odjechał trochę i z rozpędu drugi raz. Nie widział auta stojącego w poprzek do jego toru jazdy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostatnio zepsuły się w sumie dwie rzeczy: przekładnia i piasta (się skrzywiła).

i jak tak zgłębiam temat, to po prostu wady mojego samochodu. a tak to zatankowałem, wsadziłem do garażu i tydzień już fury nie widziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat coupe, rok produkcji grudzień 99, mam go od wskazania licznika 120k, teraz jest chyba 156/157kkm. Mam go od marca 2011. 

 

Do eksploatacji zaliczam takie rzeczy jak oleje/filtry/płyny/rozrząd/tarcze/klocki/żarówki/świece/serwis klimy/

 

Zepsuło się:

łożysko tył (buczało)

chłodnica wody (nie ciekła, ale z racji wieku i braku połowy tych listków odbierających ciepło nie dawała rady)

termostat (nie zamykał się)

nagrzewnica (ciekła)

wahacze przód (luzy)

końcówki drążka (luzy)

sprężyna przód (pękła)

rozrusznik (nie zawsze kręcił)

przewody hamulcowe (strzeliły podczas hamowania)

linki ręcznego (w sumie niepotrzebnie, bo są źle poprowadzone i tak zimą zamarzają jak te stare)

 

 

 

W sumie to nie uważam, że jest to auto jakoś mocno awaryjne, zawsze do domu dojechało o własnych siłach, a pomimo wieku całkiem dobrze znosi kolejne lata eksploatacji. 

 

Jeszcze o mondeo ojca napiszę. Rok produkcji 2006, albo 2005, przebieg realny teraz to okolice 120 czy 130 kkm. Silnik 2.0 145 kuca benzyna. Co się zepsuło? Lista poniżej

 

Przy mocnym hamowaniu strzeliła ostatnio sprężyna z przodu

 

Reszta eksploatacja, typu żarówki, płyny, oleje itd. 

Edited by piotreek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.