Jump to content
Sign in to follow this  
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

@serwal co tam ci w VC nawala? Pewnie jakiegoś ulepa kupiłeś.

 

U mnie jakoś niedługo po zakupie podciekało z czujnika poziomu/ciśnienia oleju, a po kilku miesiącach od założeniu LPG jedna cewka. Tak śmiga jak złoto. Już ponad 13k km w niecały rok zrobiła. Aktualny przebieg dochodzi do 210k km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak przy okazji - co zepsuło się w Waszych automobilach od momentu ich nabycia?

Od października 2014 i podczas 26k km nic, poza olejem i filtrami nie było potrzeby wymiany czegokolwiek.

Gdzieś tak wiosną 2016 z pewnym niesmakiem zauważyłem brak napięcia w gniazdku w bagażniku, ale nie wiem czy to aby nie wina małych żółtych rączek, które czegoś zapomniały podłączyć, czy jeszcze coś innego. Jak do tej pory nie chciało mi się zgłębić zagadnienia, trochę mi wstyd.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@serwal co tam ci w VC nawala? Pewnie jakiegoś ulepa kupiłeś.

 

U mnie jakoś niedługo po zakupie podciekało z czujnika poziomu/ciśnienia oleju, a po kilku miesiącach od założeniu LPG jedna cewka. Tak śmiga jak złoto. Już ponad 13k km w niecały rok zrobiła. Aktualny przebieg dochodzi do 210k km.

 

W zasadzie jedna rzecz, która od listopada / ~5000km sama ustała - dosłownie sama;

Auto kompletnie losowo przelewało się paliwem przy rozruchu, kończyło się to - po ruszeniu -  zamuleniem auta i przy wysprzęglaniu gaśnięciem VC;

Po zgaśnięciu trzeba było 2-5 minut odczekać bo przy próbie rozruchu tj. nie dostawał paliwa, potem odpalał normalnie, jechał już normalnie; Pomagało też lekkie dodanie gazu po odpaleniu auta lub od razu zgaszenie i od nowa odpalenie;

 

Na chwilę obecną zostaje (jak to wróci) sprawdzenie całego układu paliwowego ew. podmiana ecu / sterownika na inne;

I tak w aucie na przestrzeni ~35tys km:

 

- ogarnięte sterowanie turbo, sama turbina nie pluje olejem, ciśnienie prawidłowe

- regeneracja 2x wtrysk + czyszczenie 2óch kolejnych + kodowanie + pomiary (800zł)

- zaślepiony EGR + wyprogramowany

- usunięty DPF + wyprogramowany

- usunięte klapy wirowe 

- sprawdzone podciśnienia / pompa 'vacuum'

- listwa wtryskowa paliwa / czujniki listwy sprawdzone 

- regeneracja klapy gaszącej (Opel elektronikę klapy umieścił na spodzie, w nieszczelnej plastikowej puszcze, ścieka sobie olej, dostaje syf...)

- korekty wtrysków ok

- wstępne odczyty pompy paliwa ok

- wizualnie brak wycieków w komorze silnika, pomijając ubitą miskę olejową ostatnio

- wykres na hamowni jak należy / 156KM / 320NM / przebieg krzywych wykresu czy momentu prawidłowy

 

W zasadzie eksploatacja diesla :E

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to nie silnik krokowy nawala? W saabinach podobnie sie to objawia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik krokowy w dizlu nigga please... Nie grzebał ci ktos w dawkach rozruchowych tego klekota?

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskry nie ma na pewno!

 

U siebie po przejechaniu 2k km nic, no może oprócz śruby w oponie.

 

Poprzedni premium zakupiony z przebiegiem 90k i przejechaniu 70k:

-cieknący amorek razy dwa

-pęknięta sprężyna (nie wiem czy te dwa można podciągnąć pod eksploatacje)

-cewka (zaraz po zakupie)

-wtryskiwacz który pociągnął za sobą katalizator

-katalizator

-czujnik ABS

-sonda nox (niepotrzebnie wymieniona)

 

Co to za premium był? Trójka e90 2 litry benzyna rocznik 2008.

Edited by chemiczny_ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to za premium był?

Śrubę w oponie też miałem i to grubości kciuka. Wbiła się na skrzyżowaniu torowiska tramwajowego. Ulica w kiepskim stanie - zajechana kostka brukowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Focus ma aktualnie 131k km, nie wiem czy sprzęgło można podciągnąć pod eksploatację czy usterkę. Ja podciągam pod usterkę, bo nie było oznak nadmiernego zużycia, oczywiście gwarancja podciąga to pod eksploatację i nie obejmuje ;) A tak poza tym nic, tankuję, robię przeglądy co 20k km i jeżdżę. 

 

W Octavii 1.4 TSI od ojca oprócz pękniętej obudowy turbiny ok. 60k km(naprawa ok. 2k) nic się do dzisiaj nie dzieje. Aktualnie ok. 160k km na liczniku.

Edited by Imperator Kret

Share this post


Link to post
Share on other sites

chemiczny, jak na premiuma w tego forum, to zupełnie bezkosztowo ;)


CXP 2.0HDI, rocznik 2001, u nas od 2011. Kupiony z przebiegiem dizlowskim 160kkm, obecnie coś ponad 200kkm.

 

Po zakupie rozrząd + hamulce przód.

 

Usterki/eksploatacja:

Linka sprzęgła,

Sprzęgło (ok. 600 zł + robocizna),

Koło pasowe wału silnika (ok. 600 zł + robocizna),

Łączniki stabilizatora x2,

Pompka spryskiwaczy (2x PLN), 

Termostat (2x PLN),

Kostka stacyjki (2x PLN),

Wentylator nawiewu (230 zł za zamiennik + chyba 200 zł za wymianę, nie dało się tego zrobić bez podnoszenia auta i rozpinania układu kierowniczego)

Cylinderek, zalał szczęki a więc x1 cylinderek + szczęki na oba koła.

Czujnik temp zewnętrznej (2x PLN)

 

Nie działa też światło w bagażniku, nie bardzo chce mi się rozbierać zamek, w nim umiejscowiony jest włącznik.

 

2x PLN to cena 20-30 zł za zamiennik, oryginały kilkakrotnie droższe. Podobnie wentylator nawiewu - Valeo ok 1000 zł.

 

2x tylna lampa, raz ktoś butem potraktował, raz pijany motorowerzysta.

1x drzwi po stronie kierowcy, uderzone przez VW polo poprawione po chwili tym samym samochodem. Tu był fuks podwójny, raz że walił centralnie w drzwi i nie przestawił słupka, tylko zmasakrował drzwi. Dwa, w pobliżu dwa radiowozy policji w pobliżu, przeprowadzali wizję lokalną kilka metrów od samochodu i ujęli kierowcę polo. Ci policjanci byli kryminalni i z sąsiedniej wsi, wezwali więc miejscową drogówkę. Vaginiarz trzeźwy, przy cofaniu walnął raz, myślał chyba że to krawężnik, odjechał trochę i z rozpędu drugi raz. Nie widział auta stojącego w poprzek do jego toru jazdy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostatnio zepsuły się w sumie dwie rzeczy: przekładnia i piasta (się skrzywiła).

i jak tak zgłębiam temat, to po prostu wady mojego samochodu. a tak to zatankowałem, wsadziłem do garażu i tydzień już fury nie widziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat coupe, rok produkcji grudzień 99, mam go od wskazania licznika 120k, teraz jest chyba 156/157kkm. Mam go od marca 2011. 

 

Do eksploatacji zaliczam takie rzeczy jak oleje/filtry/płyny/rozrząd/tarcze/klocki/żarówki/świece/serwis klimy/

 

Zepsuło się:

łożysko tył (buczało)

chłodnica wody (nie ciekła, ale z racji wieku i braku połowy tych listków odbierających ciepło nie dawała rady)

termostat (nie zamykał się)

nagrzewnica (ciekła)

wahacze przód (luzy)

końcówki drążka (luzy)

sprężyna przód (pękła)

rozrusznik (nie zawsze kręcił)

przewody hamulcowe (strzeliły podczas hamowania)

linki ręcznego (w sumie niepotrzebnie, bo są źle poprowadzone i tak zimą zamarzają jak te stare)

 

 

 

W sumie to nie uważam, że jest to auto jakoś mocno awaryjne, zawsze do domu dojechało o własnych siłach, a pomimo wieku całkiem dobrze znosi kolejne lata eksploatacji. 

 

Jeszcze o mondeo ojca napiszę. Rok produkcji 2006, albo 2005, przebieg realny teraz to okolice 120 czy 130 kkm. Silnik 2.0 145 kuca benzyna. Co się zepsuło? Lista poniżej

 

Przy mocnym hamowaniu strzeliła ostatnio sprężyna z przodu

 

Reszta eksploatacja, typu żarówki, płyny, oleje itd. 

Edited by piotreek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opowiedz nam więcej.

Nic spektakularnego, podczas mocnego hamowania na ostatnim etapie pedał hamulca dobił do podłogi. Auto normalnie wyhamowało, do domu dojechałem bez problemów, bo było blisko. Pod garażem stwierdziłem, że każde wciśnięcie hamulca powodowało lekki sik płynem pod auto z tyłu. Dolałem płynu, pojechałem powoli do mechanika, wymienił wszystkie przewody i spokój. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadne, dołóż i kup ContiPremiumContact.

 

Są w tej samej cenie... wziąłem ECO, SAVER+ mam i chwalę, przetestuje teraz ECO.

Myślałem, że coś więcej dowiem się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie dzisiaj jakiś facet w merolu zajechał drogę, a po tym jak zatrąbiłem na niego, to wysiadł z auta i skopał mi bok samochodu w momencie, w którym go mijałem. Następnie pojechał za mną i wjechał mi w tył auta, potem znowu wysiadł i zaczął się pięściami dobijać do szyby w drzwiach (na wszelki wypadek zablokowałem je zawczasu), po czym wrócił do merca i uciekł.

Miał jednak pecha, ponieważ samochód za mną miał kamerę i wszystko się nagrało, razem z rejestracją i z jego gębą. Teraz go szukają.

 

Takie rzeczy dotychczas widziałem tylko w kompilacjach na tubie, aż mi się w głowie nie mieści to, że tym razem to mnie coś takiego spotkało...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik krokowy w dizlu nigga please... Nie grzebał ci ktos w dawkach rozruchowych tego klekota?

 

Nope,

Mapa paliwa, dawki paliwa itd w pełni seryjna i w pełni poprawna / właściwa;

DPF wyleciał bo działo się to cyklicznie, padło podejrzenie że DPF siada; Nie pomogło;

 

Jedyne co w sterowniku było zmieniane to wylogowanie DPF, EGR; Jak wspomniałem, mapa paliwowa 100% seria, brak śladów wszelakich wirusów / boxów / pałer-boxów z DE;

A robiła to (i auto ogarnia) osoba która "trochę" JTD / CDTI w życiu ogarnęła więc tu ufam że zrobione zgodnie ze sztuką;

Natomiast jak wspomniałem, w listopadzie auto postało 4 dni nie ruszane (wyjazd nad morze), wróciłem do domu, autem do pracy i ... od połowy listopada spokój :E

Edited by serwal4

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zacząłem wozić gaz i pałkę teleskopową.

 

Moj klucz do kół fabrycznie jest w bagażniku :)

Edited by dumpmuzgu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba zacznę wozić klamkę w samochodzie...

1_15abd70585ae-scale-240-0.jpg

 

Co ty masz za premiumy, że klamek nie dodali? Włazisz przez okno czy jak?

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wysiadł z auta i skopał mi bok samochodu w momencie, w którym go mijałem. Następnie pojechał za mną i wjechał mi w tył auta, 

 

Jakie zniszczenia po takiej akcji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzwi na pilota... :P

 

Albo może robi tak, że ma zamontowany zamek z klamką jak ze zwykłych drzwi i na noc ją wyjmuje, by nikt nie wszedł. :)

 

 

Co do zniszczeń, to wgnieciony bok od kopniaków i rozwalony tył od zderzenia. Do mnie na szczęście się nie udało mu dobrać, więc ja jestem cały. Koleś miał tablice z Kutna, więc podejrzewam, że chwile zajmie, zanim go znajdą, tym bardziej, że cholera wie, gdzie jest w tej chwili.

Edited by Dammeron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie CONTINENTAL ContiEcoContact 5 czy MICHELIN ENERGY SAVER + ?

Michelin poki co daje rade,(4k km), a pamietajcie ze moje poprzednie nokiany wytrzymaly 12k km? Obecnie Saver+ 4k i nie widze zabkowania rantu.

 

Zdecydowanie takze lepsza przyczepnosc, na rondzie przy dodaniu gazu duzo pozniej zaczynaja buksowac (~300NM i ~200KM), hamowanie na suchym in plus, abs duzo pozniej sie zalacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miał jednak pecha, ponieważ samochód za mną miał kamerę i wszystko się nagrało, razem z rejestracją i z jego gębą. Teraz go szukają.

 

 

Chyba będę musiał sam kupić rejestrator, bo nigdy nie wiadomo co jakiemuś deb1lowi odbije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie CONTINENTAL ContiEcoContact 5 czy MICHELIN ENERGY SAVER + ?

Michelin poki co daje rade,(4k km), a pamietajcie ze moje poprzednie nokiany wytrzymaly 12k km? Obecnie Saver+ 4k i nie widze zabkowania rantu.

 

Zdecydowanie takze lepsza przyczepnosc, na rondzie przy dodaniu gazu duzo pozniej zaczynaja buksowac (~300NM i ~200KM), hamowanie na suchym in plus, abs duzo pozniej sie zalacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.