Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

Opowiedz nam więcej.

Nic spektakularnego, podczas mocnego hamowania na ostatnim etapie pedał hamulca dobił do podłogi. Auto normalnie wyhamowało, do domu dojechałem bez problemów, bo było blisko. Pod garażem stwierdziłem, że każde wciśnięcie hamulca powodowało lekki sik płynem pod auto z tyłu. Dolałem płynu, pojechałem powoli do mechanika, wymienił wszystkie przewody i spokój. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie dzisiaj jakiś facet w merolu zajechał drogę, a po tym jak zatrąbiłem na niego, to wysiadł z auta i skopał mi bok samochodu w momencie, w którym go mijałem. Następnie pojechał za mną i wjechał mi w tył auta, potem znowu wysiadł i zaczął się pięściami dobijać do szyby w drzwiach (na wszelki wypadek zablokowałem je zawczasu), po czym wrócił do merca i uciekł.

Miał jednak pecha, ponieważ samochód za mną miał kamerę i wszystko się nagrało, razem z rejestracją i z jego gębą. Teraz go szukają.

 

Takie rzeczy dotychczas widziałem tylko w kompilacjach na tubie, aż mi się w głowie nie mieści to, że tym razem to mnie coś takiego spotkało...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik krokowy w dizlu nigga please... Nie grzebał ci ktos w dawkach rozruchowych tego klekota?

 

Nope,

Mapa paliwa, dawki paliwa itd w pełni seryjna i w pełni poprawna / właściwa;

DPF wyleciał bo działo się to cyklicznie, padło podejrzenie że DPF siada; Nie pomogło;

 

Jedyne co w sterowniku było zmieniane to wylogowanie DPF, EGR; Jak wspomniałem, mapa paliwowa 100% seria, brak śladów wszelakich wirusów / boxów / pałer-boxów z DE;

A robiła to (i auto ogarnia) osoba która "trochę" JTD / CDTI w życiu ogarnęła więc tu ufam że zrobione zgodnie ze sztuką;

Natomiast jak wspomniałem, w listopadzie auto postało 4 dni nie ruszane (wyjazd nad morze), wróciłem do domu, autem do pracy i ... od połowy listopada spokój :E

Edited by serwal4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzwi na pilota... :P

 

Albo może robi tak, że ma zamontowany zamek z klamką jak ze zwykłych drzwi i na noc ją wyjmuje, by nikt nie wszedł. :)

 

 

Co do zniszczeń, to wgnieciony bok od kopniaków i rozwalony tył od zderzenia. Do mnie na szczęście się nie udało mu dobrać, więc ja jestem cały. Koleś miał tablice z Kutna, więc podejrzewam, że chwile zajmie, zanim go znajdą, tym bardziej, że cholera wie, gdzie jest w tej chwili.

Edited by Dammeron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie CONTINENTAL ContiEcoContact 5 czy MICHELIN ENERGY SAVER + ?

Michelin poki co daje rade,(4k km), a pamietajcie ze moje poprzednie nokiany wytrzymaly 12k km? Obecnie Saver+ 4k i nie widze zabkowania rantu.

 

Zdecydowanie takze lepsza przyczepnosc, na rondzie przy dodaniu gazu duzo pozniej zaczynaja buksowac (~300NM i ~200KM), hamowanie na suchym in plus, abs duzo pozniej sie zalacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miał jednak pecha, ponieważ samochód za mną miał kamerę i wszystko się nagrało, razem z rejestracją i z jego gębą. Teraz go szukają.

 

 

Chyba będę musiał sam kupić rejestrator, bo nigdy nie wiadomo co jakiemuś deb1lowi odbije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie CONTINENTAL ContiEcoContact 5 czy MICHELIN ENERGY SAVER + ?

Michelin poki co daje rade,(4k km), a pamietajcie ze moje poprzednie nokiany wytrzymaly 12k km? Obecnie Saver+ 4k i nie widze zabkowania rantu.

 

Zdecydowanie takze lepsza przyczepnosc, na rondzie przy dodaniu gazu duzo pozniej zaczynaja buksowac (~300NM i ~200KM), hamowanie na suchym in plus, abs duzo pozniej sie zalacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie CONTINENTAL ContiEcoContact 5 czy MICHELIN ENERGY SAVER + ?

Michelin poki co daje rade,(4k km), a pamietajcie ze moje poprzednie nokiany wytrzymaly 12k km? Obecnie Saver+ 4k i nie widze zabkowania rantu.

 

Zdecydowanie takze lepsza przyczepnosc, na rondzie przy dodaniu gazu duzo pozniej zaczynaja buksowac (~300NM i ~200KM), hamowanie na suchym in plus, abs duzo pozniej sie zalacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zacząłem jeździć na rowerze z kamerą na kasku. Praktycznie mógłbym codziennie wysyłać nagrania policji, z których karaliby średnio ok. 30-40 kierowców... Może nadejdzie kiedyś dzień, że rowerzysta będzie mógł czuć się chociaż względnie bezpiecznie na drodze, ale to najpewniej pozostanie jednak w sferze marzeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eibacha jest kilka rodzajów. ERL, Pro-kit i Sportline, Te pierwsze to seria, te drugie to różnica 20-30mm w stosunku do serii przystosowane do montażu na seryjnych amortyzatorach, a dopiero te ostatnie to obniżenia rzędu 40-50mmdo amorów o skróconym skoku.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyka, jakieś ciche opony możecie polecić? Jeżdżę po irlandzkich drogach, ze względu ze tam gęsto pada to drogi przeważnie nie gładki asfalt ale taki bardziej żużlowaty wiec bardziej huczy...

Lancer 2008, 205/55/16 zdaje się :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

A macie tam chińskie czy chcesz "markowe"?

Ja się zazwyczaj sugeruję tym zestawieniem, + oceny jeżeli więcej niż 50.

http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=2/osobowe,4x4/r=1/205-55-r16

 

Co do chinoli, to z mojego doświadczenia są dobre, ale mniej trwałe. Mówię o tych z dobrymi ocenami jak Imperial.

Edited by maxymili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam eibach ;D

 

Myślałem o tym, ale nie do tego silnika i na takie przejażdżki... Po swapie może i by było jak znalazł dla lepszego prowadzenia.

 

Zakupiłem u autowisa MT.

Michelin poki co daje rade,(4k km), a pamietajcie ze moje poprzednie nokiany wytrzymaly 12k km? Obecnie Saver+ 4k i nie widze zabkowania rantu.

 

Zdecydowanie takze lepsza przyczepnosc, na rondzie przy dodaniu gazu duzo pozniej zaczynaja buksowac (~300NM i ~200KM), hamowanie na suchym in plus, abs duzo pozniej sie zalacza.

 

Saver+ mam, Conti wziąłem dla porównania, już nim przejechałem się 300km i są ciche, dosyć komfortowe i dobrze trzymają, zużycie będę wiedział po roku.

 

Dla ciekawostki z utylizowałem zimówki Fuldy 11-letnie, zrobiły co najmniej 85 tyś...

Edited by NostradamuSek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie dzisiaj jakiś facet w merolu zajechał drogę, a po tym jak zatrąbiłem na niego, to wysiadł z auta i skopał mi bok samochodu w momencie, w którym go mijałem. Następnie pojechał za mną i wjechał mi w tył auta, potem znowu wysiadł i zaczął się pięściami dobijać do szyby w drzwiach (na wszelki wypadek zablokowałem je zawczasu), po czym wrócił do merca i uciekł.

Miał jednak pecha, ponieważ samochód za mną miał kamerę i wszystko się nagrało, razem z rejestracją i z jego gębą. Teraz go szukają.

 

Takie rzeczy dotychczas widziałem tylko w kompilacjach na tubie, aż mi się w głowie nie mieści to, że tym razem to mnie coś takiego spotkało...

Grubo. W Mercedesach ostatnio jeżdżą największe ameby umysłowe. A klasa jadąca 30 km na autostradzie lewym pasem. A klasy jadące na rondzie do okola prawym pasem. Buraki w starych mercach. Janusze. Dwie kobiety w nowych mercach mi ostatnio się wjebaly pod maskę na pierwszeństwie dla mnie. Naprawdę jakaś plaga ostatnio. Moja teoria jest taka, że kupno Mercedesa jest dla idiotów po to żeby czuć się kimś lepszym od reszty i wtedy takim odpierdziela na drodze. W tych naprawdę drogich mercach jeszcze nikt mi nie podpadł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyka, jakieś ciche opony możecie polecić? Jeżdżę po irlandzkich drogach, ze względu ze tam gęsto pada to drogi przeważnie nie gładki asfalt ale taki bardziej żużlowaty wiec bardziej huczy...

Lancer 2008, 205/55/16 zdaje się :P

 

http://www.oponeo.ie/details-tyre/fulda-ecocontrol-hp-205-55-r16-91-v#137539246

 

http://www.oponeo.ie/details-tyre/dunlop-sp-sport-bluresponse-205-55-r16-91-v#137166484

Share this post


Link to post
Share on other sites

A klasy jadące na rondzie do okola prawym pasem.

Jak najbardziej poprawne zachowanie na standardowym rondzie, może nie najbardziej kulturalne, ale zgodne z obowiązującym prawem. Lepiej niech jadą w kółko prawym pasem, niż mają zmieniać pas ze środkowego na zewnętrzny na pałę i się ładować w boki innych samochodów.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja dzisiaj straciłem lusterko, pani nie dała rady wykręcić Kaszkajem na 8 metrach i wjechała tyłem w bok mojego samochodu (zaparkowany prawidłowo). Zatrzymała się jak usłyszała huk pękającego epoksydu, na który było lusterko przyklejone po ostatnim buraku, który je ułamał i zwiał. Odnoszę wrażenie, że gdyby nie to, to lusterko by się odgięło a pani zatrzymała by się na drzwiach dopiero. Co ciekawe, szkody u mnie to lusterko, czerwony lakier na listwie drzwiowej i rysa ponad tą listwą (nawet nie do blachy, polerka załatwi sprawę), żadnej wgniotki, nic. W Kaszkaju natomiast porysowany i pęknięty zderzak, zbita tylna lampa i solidny odprysk lakieru na klapie powyżej lampy (do gołej blachy), zakładam że zrobiony przez odskakujące lusterko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.