Jump to content
Sid

Codzienność za kierownicą

Recommended Posts

pytanie

czy istnieje hak holowniczy (gałka) przykrecany ?

chodzi o to ze gwint mam na samym srodku z tyłu

i potrzebuje kupic bagaznik rowerowy (nie bedzie zadnych przyczepek) wiec max co bedzie miał utrzymax to jeden rower 20kg + bagaznik 5kg pewnie

cos jak
http://allegro.pl/new-cruising-bagaznik-2-rowery-na-hak-holowniczy-i5224297825.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baj de łej.

Rozmawiałem kiedyś z kierowcą tak zwanego TIRa, który chwalił się, że jadąc w trasie ciężarówką, znalazł na środku drogi leżący rower. Jak się okazało był w dobrym stanie, nie rozbity. Pewnie ktoś zgubił. Po sprawdzeniu wartości - nowy w sklepie ok 4 tysie. Tylko nie pamiętam czy to było w Polsce, czy za granicą. Ale jednak bez dobrego mocowania roweru nie ma co wyruszać w dalekie podróże. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baj de łej.

Rozmawiałem kiedyś z kierowcą tak zwanego TIRa, który chwalił się, że jadąc w trasie ciężarówką, znalazł na środku drogi leżący rower. Jak się okazało był w dobrym stanie, nie rozbity. Pewnie ktoś zgubił. Po sprawdzeniu wartości - nowy w sklepie ok 4 tysie. Tylko nie pamiętam czy to było w Polsce, czy za granicą. Ale jednak bez dobrego mocowania roweru nie ma co wyruszać w dalekie podróże. 

 

Fakt - waga jedna sprawa ale mocowanie i opory powietrza? Sam muszę kupić taki na klapę ale przeraża mnie to że po demontażu wszystkiego co jest na ramie może mi zlecieć gdy przekroczę 100km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z bagażnika na hak jest to mało prawdopodobne. Takiego jak parę postów wyżej. Mój ojciec takiego używał. Zrobił parę tysięcy przez parę lat, nawet z dwoma rowerami i nic się nie działo. Jakoś częściej lecą rowery z dachu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kilku lat jeżdżę z rowerami na dachu, mocowanie za widelec po zdemontowaniu koła i rozwiązanie sprawdza się bardzo dobrze. Hałas też jakiś za specjalny większy nie jest (bardziej drażni odgłos jak były same belki) i można jechać 120-130kph bez utraty komfortu i drastycznego wzrostu spalania (w benzynowej astrze 1.6 wzrost był ok 1-1,5l/100km do ok 8l/100km, w deaselkowej astrze 1.9 nie wiem).

 

 

w_zkm1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam rower DH ze sztywnymi osiami wiec demontaze nie wchodza w gre

dach tez mały wiec nie wejdzie


takie cos chyba bede musiał zrobic zle z krotszymi rurami (jeden max dwa rowery)

rack1sukht.png



ewentulanie mozliwy jest demontaz tylnej klapy i jakis stelaz chociaz nie wiem czy jest sens rzezbic az tak

Edited by Maniakalny

Share this post


Link to post
Share on other sites

sytuacja sprzed miesiąca, Dziewczę młode wymusiło mi pierwszeństwo przejazdu Citroenem C2... trochę pogiętej blachy, nic się nie stało nadzwyczajnego, nie o tym... spisując oświadczenie zauważyłem kwotę jej OC... Citroen C2 1.6 110KM... 3248zł za samo OC... ja p.... o_O to teraz jej ile przyjdzie? 5k?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sytuacja sprzed miesiąca, Dziewczę młode wymusiło mi pierwszeństwo przejazdu Citroenem C2... trochę pogiętej blachy, nic się nie stało nadzwyczajnego, nie o tym... spisując oświadczenie zauważyłem kwotę jej OC... Citroen C2 1.6 110KM... 3248zł za samo OC... ja p.... o_O to teraz jej ile przyjdzie? 5k?

O krwa. OC na TIRa wychodzi taniej. OC+AC na Volvo ciągnik siodłowy 5500 zł rocznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdefiniuj co znaczy pylić jak szalone i dlaczego jako pierwsze przy hamulcach wspominasz o pyleniu, a nie hamowaniu?

 

 

Textar jak najbardziej ok. Montowałem niedawno cały zestaw u siebie na tyle. Zdecydowanie lepiej się sprawdzają od TRW zamontowanych na przodzie. Pamietaj tez o wymianie płynu bo większość o tym zapomina, a zaleca się wymianę co 2-3 lata. Z płynów polecam ATE TYP200 jeśli masz zalecany płyn w specyfikacji DOT4. Ma chyba najlepszy stosunek ceny do parametrów.

Edited by KAX_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proste, miałem jakieś tarcze (nawet nie wiem co to było) i klocki Ferodo i był spokój. Zmieniłem na zestaw Textara i felgi ciągle u<span style='color: red;'>[ciach&#33;]</span>e. Auto hamowało ok przed i po i nie widziałem ogromnej różnicy. No ale jak wspominałem to nie była sportowa bestia na mixol :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie macie światła samochodowe ? Myślicie,że warto jest sobie montować światła led? Pytam sie ponieważ powaznie biorę to pod uwagę ale widzęże w sieci wiele róznych rzeczy o nich pisza Z tego co sobie czytam to jednak większość osób jest na nie....

Jak się Wy zapatrujecie? http://www.auto-speed.com.pl/

Edited by geek22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepsi są kierowcy, którzy jeżdżą z takimi paskami jak jest mgła albo już prawie wieczór. Z przodu parę diodek a z tyłu ciemno jak w d..., bo przecież tylne światła mijania nie świecą razem z ledami.

Edited by Imperator Kret
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

O to to, dokładnie tak jak piszesz. Ogólnie zauważyłem, że najczęściej tak robią taryfiarze. Do tego czego się spodziewać po takich chińskich diodach, szczególnie gdy połowa z nich jest zepsuta i z 10 świecą się tylko 3. Gdyby jeszcze ktoś wpadł na pomysł, żeby kilka takich pasków zamontować obok siebie, to jeszcze by to miało sens, ważna jest powierzchnia świecenia, ale przy jednym półcentymetrowym pasku to nic kompletnie nie daje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...